Vuoden alussa "paremman" elämän aloittaneet: mikä on tilanteenne nyt?
Eli ne jotka ovat luvanneet esim. Syödä enemmän kasviksia, tiputtaa painoa, saada lihaksia, olla syömättä herkkuja, lopettaa tupakanpoltto jne.
Mitä lupasitte? Ja miten se on tähän mennessä toteutunun? Ollaanko pysystty lupauksissa vai onko tullut repsahduksia?
Kommentit (24)
Tipaton on pysynyt, samoin karkkilakko. Pullan söin kun mummi oli leiponut ;)
Mie oon ollu polttamata ny 15 päevää
Karkkilakko on pitänyt. Vielä se ei vaan ole vaa'assa näkynyt.
Päätin alkaa tammikuun 1. päivästä lähtien syömään terveellisemmin ja vähentää kalorinsaantia aika reippaasti, kun on vähän ylipainoa ja haluan takaisin hoikempaan kuntoon. Paino on tippunut ehkä kilon, ruuat on kyllä paljon aikaisempaa terveellisempiä, mutta syön edelleen vähän liikaa... Mutta ehkä maltillinen tahti onkin ihan hyvä. Pikkuhiljaa.
-6 kiloa, tipaton ei pitänyt. Kuntosalilla käyntiä alan tässä jossain vaiheessa harrastamaan, kun töissä helpottuu. Jumpannut nyt kyllä kotona tehokkaasti.
Painoa lupasin pudottaa, nyt -4,2 kg, enää 5,8 kg normaalipainoon! Jee!
En ole enää lyönyt riidellessä... olen siis nainen.
Aloitin loppiaisesta herkkulakon. Alkuun oli ilmeisesti vieroitusoireita sokerista, koska hirveä päänsärky 3 päivää ja hikoilun ja palelun vuorottelua. Luulin, että olen tulossa kipeäksi, mutta en ainakaan vielä ole sairastunut.
Mies on haastanut lakkoni useaan otteeseen jo leipomalla ja paistamalla lettuja ja ostamalla karkkia. Vielä olen vastustanut kiusausta. :)
Mieliala on ollut paljon tasaisempi ja olen voinut oikein hyvin. Sokeri todella taitaa olla kuin huume - riippuvuutta aiheuttavaa myrkkyä. Pitää katsella palaanko lakonkin aikana äkäpussiksi herkuttomuudesta huolimatta vai alkaako tästä parempi ja tasaisempi elämä. :)
Hyvin on pitänyt lupaukseni: juhannukseen mennessä -12kg. Olen noudattanut dieettiä ja ollut motivoitunut. Salilla olen käynyt 2-4x viikossa. Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen. Vaakaan pitäisi ostaa uudet patterit, nyt se näyttää kaikkea 20-120 välillä. Painoa kuitenkin on pudonnut, koska eilen ostin uudet farkut.
Piti harrastaa säännöllisemmin liikuntaa. Totuus on, että sain influenssan ja mun maksimisuoritus on jo pari viikkoa ollut 5metrin konttaus vessaan. Sydän hakkaa senkin jäljiltä jo niin, että oikealle lenkille pääsyyn menee varmaan kuukausia...
Olen muuten pitänyt kiinni mun liikunnasta, mutta polvi meni eilen todella kipeäksi ja jalka tuntuu menevän sijoiltaan jokaisen kyykyn aikana, muljahtelee jotenkin, joten pidän nyt parin päivän tauvon kuntoilusta. Mutta eiliseen asti olen saanut tehtyä 500 vatsaa, - kyykkyä ja - selkää, siihen päälle hoover ja lenkit 5x viikko. V.2013 aloitin 3x viikko 200 kaikkia noita, v2014 5x viikko 250-300.
Minä lupasin hymyillä enemmän. On onnistunut.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:34"]
Minä lupasin hymyillä enemmän. On onnistunut.
[/quote]
sama, mutta en ole onnistunut :DDD en silti heitä vielä pyyhettä kehään
15 päivää ilman karkkia, pullaa, makeita herkkuja siis :)
1.1.2013 lupasin pudottaa painoa
Nyt -20kg, painoa 53kg (olen 170cm pitkä)
1.1.2014 lupasin lopettaa kuluvan vuoden aikana tupakoinnin. Nyt on kulunut kahdeksan täysin savutonta kuukautta.
Nyt 1.1.2015 lupasin alkaa panostamaan kotiini, joka on ollut kohta vuoden "työn alla". Muuttolaatikot (ne viimeiset..) on nyt saatu purettua.
Painoa on pudonnut 3 kg tähän mennessä, mutta vielä on matkaa normaalipainoon kymmenisen kiloa. Olisi ihanaa se tämän vuoden aikana saavuttaa. Olen syönyt enemmän kasviksia, ja sokeria ja viljatuotteita mahdollisimman vähän. Olo on hyvä ja energinen! Liikuntaa aion vielä lisätä. Lisäksi jatkan kotona turhan tavaran vähentämistä. Aika hyvällä mallilla sen suhteen olen jo. :) Kyllä tästä hyvä vuosi on tulossa. :)
Tipaton on pysyny. Omien likaisten tapojeni päiväkirjaamisen lopetin. Ei jaksanu olla kokoajan laittamassa ylös.
Eilen 2 viikon kohdalla repsahdin kaikilla osa-aluilla: söin mitä sattuu, join monta olutta, poltin 2 tupakkaa ja söin 2 suklaata. Eikun sentään liikuin, kävelin kyllä askeltavoitteen täyteen!
Olen vähän pettynyt itseeni, mutta en aio lopettaa tähän. Paino on pudonnut 2 kiloa ja tavoite on aluksi 5kg, toivottavasti 10kg koko keväälle. Tavoite on olla mahdollisimman pitkään ilman alkoholia myös tammikuun jatkoksi. Karkkilakko ja "herkku"lakko. Kolmena päivänä viikossa vähintään olisi käytävä kunnolla uheilemassa. Ja tupkkaa niin vähän kuin ikinä mahdollista. (2 siis meni eilen, ekat tälle vuodelle) Aion kyllä jatkaa kuin eilistä ei olisi ollutkaan.
Ajattelin että olen muutaman viikon dieetillä. Mutta muutama repsahdus on tullut, niinkuin joka kerta kun dietin aloitan.. En osaa tarpeeksi hyvin hallita himojani, mutta onneksi minulla ei olekaan paljoa pudotettavaa, vain muutama kilo!
T: 173cm/62kg