Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo alkanut vituttamaan kunnolla

Vierailija
15.01.2015 |

Vuosi taas alkanut mukavasti kun vaimo on kuin perseelle ammuttu karhu koko ajan. Välillä juttelee ihan mukavia mutta mitään ei kärsi sanoa ja vaimo kyllä vetää herneet "joka asiasta" nokkaan niin lapsille kuin minullekin. Kun teen kotityöt, pesem pyykit, siivoan, teen ruoat, kuskaan lapset niin vaimo raivoaa koska ei saa mitään aikaiseksi tai väärin tehty ja jos en tee niin raivoaa kun on tekemättä. Jos menee itse jumppaan niin raivoaa kun väsyttää ja jos ei mene niin raivoaa kun ei saa sitäkään aikaiseksi. Eilen syytti minua syyllistämistä ja itsekkyydestä vaikka tosiasiassa teki syyllisti minut ja oli itse itsekäs. Anteeksi ei tietysti pyytänyt. Yritän huomioida, hieron jalkoja yms mutta ei taida olla väliä. Seksistä ei tarvitse varmaan mitään mainita.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu totuus jos toinen alkaa välinpitämättömäksi ja ajamaan tunteitaan alas sinua kohtaa, kiukuttelee ihme asioista. Sillä on toinen.

Vierailija
2/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:43"]

Voi, minäkin olen tuollainen vaimo. Enkä tiedä miksi, ihan koko ajan olen vain niin helvetin vihainen että hampaat lohkeaa suussa. Tämä on myös raskasta minulle, yritän koko ajan tsempata ja olla hyvä sitten itken iltaisin ja joskus päivisinkin niinkuin juuri äsken kuinka paska olen, koko ajan vihainen, raivo laukeaa aina kotona ja esim. Kylässä on ihan hyvä olla. Osa syynä on varmasti se että meillä todella paljon tekemättömiä asioita ja sitten se että olen todella väsynyt enkä jaksa tehdä mitään, tämä ei ole luonteeni tapaista, yleensä olen jatkuvasti touhussa, kotimme tip top ja aina jokin ompelu yms. Projekti menossa ja nyt en pysty mihinkään.. olen miettynyt että ehkä minulla on maanisdepressio ja nyt menossa depressio vaihe, maanisvaiheessa touhuan yli äyräiden enkä saa edes öisin unta.

Me olemme kyllä miehen kanssa ihan juteltu asiasta ja vitsailleetkin, en ole itseeni ottaja joten minun helppo puhua jos vain joku kuuntelee.. ongelma on se etten keksi ratkaisua, odottelen vain että vaihe menee ohi ja kohta olen taas yliaktiivinen. Vihaisuus voi johtua myös hormoni muutoksista. Juttele vaimollesi, muista pohjustaa asiaa ja keskustele syyttämättä.

[/quote]

Mutta siis, oletko hakenut ihan todellista apua? Lääkehoita ja terapiaa? Asioillehan voidaan tehdä paljon. Jos sulla ois jalka poikki niin menisit heti lääkäriin, ja samalla lailla sinne voi mennä myös jos voi henkisesti huonosti. Ei kannata odotella, sinun hyvinvointisi on tärkeää. :)

[/quote]

En ole hakenut apua, lääkkeitä en käyttäisi. Terapiaan en oikein usko että jaksaisin mennä, voin kuitenkin puhua miehelleni ja siskolleni. Olen työstänyt paljon asioita, mutta luulen vakaasti että kyse jostain aivojen toimintahäiriöstä tai vammasta. Itselläni on vaikeuksia myös tässä väsyneessä vaiheessa tehdä mitään päätöksiä ja esim. Ruokakaupassa käynti tuottaa suurta tuskaa. En usko kenenkään voivan auttaa minua. Monesti ovat nämä vaiheet tulleet ja menneet, nyt ensimmäistä kertaa tuntuu että tämä ei mene ohi, mutta odotan. Tämä on kamalaa, vihani saavat tuta mies, lapset ja koirat, en kuitenkaan ole onneksi fyysinen vaikka sanat satuttavat myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:14"]

Ehkä sitä pitäisi vähän ravistella. Jos on riippuvainen sun avusta, ilmoita lähteväsi vaikka viikoksi reissuun miettimään mitä haluat elämältä. Tee edes ilmein ja elein selväksi, että mietit nimenomaan sitä haluatko jatkaa vaimosi kanssa. En tietenkään kehota oikeasti eroamaan, mutta jotenkin tuo kiukuttelu pitää saada loppumaan.

[/quote]

siis jos ap hoitaa/kuskailee omia lapsiaan, niin hänen vaimonsa "on riippuvainen avusta"????
Ehkä se vaimo haluaisi mennä lomalle miettimään, jaksaako vielä elellä perhe-elämää ja sekstata vielä joskus ap:n kanssa... näillä kyllästymisillä on aina 2 puolta. Harva nainen on mikään pyhä Maria, joka rakastaa perheensä palvelua yhtään sen enempää kuin ne miehetkään on mitään Jeesuksia, samanlaisia arkeen rasittuneita ihmisiä me suurilta osin ollaan. 

Vierailija
4/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte elämästänne tylsää ja ikävää? Minulla on ollut viimeksi tylsää lapsena. Jos haluan matkalle, varaan matkan. Jos haluan oppia uuden taidon, opettelen. Jos haluan tanssia valomerkkiin asti, menen yökerhoon. Elämä on liian lyhyt tuollaiseen marinaan.

Vierailija
5/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vaimo on niin pettynyt itseensä että purkaa sen sitten muihin. Ei se ole oikein eikä normaalia ja saa sun vaimon tuntemaan itsensä vaan vielä huonommaksi ihmiseksi.

Sun vaimo tarvitsee keskusteluajan mt-toimistosta. Saisitko hänet sinne?

Vierailija
6/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako asutte?

Vierailija
7/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:56"]

Sun vaimo on niin pettynyt itseensä että purkaa sen sitten muihin. Ei se ole oikein eikä normaalia ja saa sun vaimon tuntemaan itsensä vaan vielä huonommaksi ihmiseksi.

Ajatus on varmaan ihan hyvä, mutta ei oikein kiinnostaisi ehdottaa "menisitkö käymään mt-toimissa"

[/quote]

Vierailija
8/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä pitäisi vähän ravistella. Jos on riippuvainen sun avusta, ilmoita lähteväsi vaikka viikoksi reissuun miettimään mitä haluat elämältä. Tee edes ilmein ja elein selväksi, että mietit nimenomaan sitä haluatko jatkaa vaimosi kanssa. En tietenkään kehota oikeasti eroamaan, mutta jotenkin tuo kiukuttelu pitää saada loppumaan.

Vierailija
9/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla mun mies, ap. Tunnistan itseni. Olen vain niin kertakaikkisen kyllästynyt tähän samaan yksitoikkoiseen elämäämme. Samat kuviot päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Ehkä minulla on jokin ikäkriisi, en tiedä. Mutta haluaisin vaihtelua!!! Ja haluaisin mielelläni, että sinäkin keksisit joskus jotakin spontaania esim. viikonloppuisin. Sillä myönnä pois, jos lähdemme vaikkapa reissuun, on idea aina minulta lähtöisin.

Yllätä minut joskus. Tuo vaikka tulppaanikimppu Lidlistä. Ei maksa paljon ja ilahduttaisi.

T. Vaimosi

Vierailija
10/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää lomalla :)

Vierailija
11/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mies?

Vierailija
12/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:53"]Vuosi taas alkanut mukavasti kun vaimo on kuin perseelle ammuttu karhu koko ajan. Välillä juttelee ihan mukavia mutta mitään ei kärsi sanoa ja vaimo kyllä vetää herneet "joka asiasta" nokkaan niin lapsille kuin minullekin. Kun teen kotityöt, pesem pyykit, siivoan, teen ruoat, kuskaan lapset niin vaimo raivoaa koska ei saa mitään aikaiseksi tai väärin tehty ja jos en tee niin raivoaa kun on tekemättä. Jos menee itse jumppaan niin raivoaa kun väsyttää ja jos ei mene niin raivoaa kun ei saa sitäkään aikaiseksi. Eilen syytti minua syyllistämistä ja itsekkyydestä vaikka tosiasiassa teki syyllisti minut ja oli itse itsekäs. Anteeksi ei tietysti pyytänyt. Yritän huomioida, hieron jalkoja yms mutta ei taida olla väliä. Seksistä ei tarvitse varmaan mitään mainita.
[/quote]Sitä saa mitä tilaa. Katso peiliin, sieltä se vika löytyy

Vierailija
13/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
14/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:16"]

Taidat olla mun mies, ap. Tunnistan itseni. Olen vain niin kertakaikkisen kyllästynyt tähän samaan yksitoikkoiseen elämäämme. Samat kuviot päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Ehkä minulla on jokin ikäkriisi, en tiedä. Mutta haluaisin vaihtelua!!! Ja haluaisin mielelläni, että sinäkin keksisit joskus jotakin spontaania esim. viikonloppuisin. Sillä myönnä pois, jos lähdemme vaikkapa reissuun, on idea aina minulta lähtöisin.

Yllätä minut joskus. Tuo vaikka tulppaanikimppu Lidlistä. Ei maksa paljon ja ilahduttaisi.

T. Vaimosi

[/quote]

Yllätykset ja reissut ei ovat toki mukavai ja silloin tietysti vaimo onkin hyvällä tuulella, mutta valitettavasti sitä arkeakin pitäisi kestää.

Vierailija
15/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:18"]

Laihduta.

[/quote]

Koko ajan n. 8 kg pitäisi saada tippumaan.

ap.

Vierailija
16/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:56"]

Ajatus on varmaan ihan hyvä, mutta ei oikein kiinnostaisi ehdottaa "menisitkö käymään mt-toimissa"

[/quote]

[/quote]

Niin, ei varmaan kiinnostaisi. :) Mutta tottahan on, että teillä on ongelma, ja se on vaimosi koriven välissä. Ja siihen on saatavilla tehokasta apua. Vaimosi tarvitsee tunnetta, että joku ymmärtää hänen sisäisen maailmansa, ja että se on arvokas. Hänen on itse löydettävä oma arvo ja merkitys omalle elämälleen. Et sinä puolisona voi siihen hirveästi vaikuttaa, se on hänen oma kriisinsä. Sellainen asenne, että itse olisi onnellisempi jos puoliso olisi eirlainen, on useimmiten älyllisesti epärehellinen ajatus, ja vain tekosyy sille ettei itse näe mitä voisi tehdä oman hyvinvointinsa eteen.

Minusta voit ihan hyvin sanoa, että olet huomannut ettei vaimosi voi hyvin, ja että hänen pitäisi miettiä itseään ja huolehtia siitä, että saa jollekulle vapaasti puhua niistä ajatuksista ja tunteista mitä hän kokee. Kerro että olet huolissasi koska näet että häntä vaivaa jokin. Vaikka se vastaanotto olisi raivoisa, niin se jää sinne mieleen itämään ja voi johtaa johonkin.

Vierailija
17/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne. Itse miettinyt kyllä eroa vakaasti. Ei ole lapsiakaan, joiden takia pitäisi kärsiä. Jos ihminen on noin saamaton, että purkaa omaa turhautumistaan ja saamattomuuttaan koko ajan minuun, miksi jaksaisin sitä katsella? Ei se siitä ainakaan paremmaksi tule muuttumaan. 

Vaimolla siis ongelmana se, että ei vain saa itse aikaiseksi mitään. Kaikki on pielessä, mutta jos yrittää ehdottaa, että tekisi asialle jotain, räjähtää päin naamaa.

"Mä olen niin huonossa kunnossa..." / "Mene lenkille/salille..." / "Mitä sä yrität mua pakottaa liikkumaan, kun en halua!!!!" 

"Mulla on niin huono palkka..." / "Voit vielä opiskella uuteen ammattiin, vaihtaa tehtäviä..." / "Emmä vaan pysty/jaksa/viitsi!!! Älä painosta mua!!!"

Jääköön itsekseen jurputtamaan. Maailma on täynnä iloisempia ja positiivisempia daameja. 

PS: Ei ole toisen tehtävä saada toista tuntemaan itseään paremmaksi, jokainen hoitaa päänsisäiset kuvionsa itse.

Vierailija
18/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:18"]

Laihduta.

[/quote]

ap.
[/quote]no voi hattu, enpä mäkään iloinen olis jos tuollaista plösöä pitäs päivästä toiseen katsoa

Vierailija
19/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:16"]

T. Vaimosi

[/quote]

Yllätykset ja reissut ei ovat toki mukavai ja silloin tietysti vaimo onkin hyvällä tuulella, mutta valitettavasti sitä arkeakin pitäisi kestää.

[/quote]

Totta. Mutta edellisestä "arjen yläpuolelle noususta" onkin mennyt jo taas yli puoli vuotta. Sinä aikana tämä harmaa arki alkaa taas totisesti jo puuduttaa. Tiedäthän itsekin, että ei ole ollut herkkua tämä elämämme viime syksystä saakka.

T. Vaimosi

Vierailija
20/43 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:19"]

Laihduta.

[/quote]

ap.

[/quote]

Tämä viimeistään saa minut epäilemään, että olet todellakin mieheni.

T. Vaimosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi