Onko mielestäsi 4 konvehtia kahvin kanssa laihduttajalle liikaa?
Kommentit (22)
Jätä mielummin pois... Konvehdeissa saattaa olla yllättävän paljon kaloreita
Yksikin riittää.. Eihän tolla määrällä maista enää kahvin omaa makua :D
Miksi laihduttaja edes syö konvehteja?
Ei ole liikaa, jos muuten kalorimäärä pysyy kurissa. Lasketko kaloreita? Sitten on helppoa nipistää nuo konvehtien sisältämät kalorit pois jostain muusta. Tai jos parin viikon välein herkuttelee, ei se haittaa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:53"]
Jätä mielummin pois... Konvehdeissa saattaa olla yllättävän paljon kaloreita
[/quote]
50 kaloria per konvehti. Neljässä konvehdissa siis 200 kaloria joka on vähemmän kuin viinerissä, voileivässä jne.
En söisi itse kuin yhden, mutta en olekaan laihduttaja. Miksi niitä konvehteja pitää mättää noin?
Yksi 10g konvehti sisältää 45 kaloria, sen kun kertoo neljällä on jo 180. Turhia kaloreita tuollaiset. Herkkupäivänhän voi pitää vaikka yhtenä päivänä, eikä se merkittävästi vaikuta tuloksiin jos vaan muuten onnistuu oppimaan pois noista arkena.
Joo, on. Jätä kahvi pois, kahvikupillisessa on 2 dl turhaa nestettä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:00"]
En söisi itse kuin yhden, mutta en olekaan laihduttaja. Miksi niitä konvehteja pitää mättää noin?
[/quote]
Onko se yleisesti mielestäsi mättämistä vai vain siksi, että kyseessä on laihduttaja? Minä kait ainakin söisin sellaisesta juhlakonvehtirasiasta kerroksen putkeen parhaimpina päivinä. :D
No, jos laihduttaisin, en söisi neljää konvehtia... Miksi söisin?
Ei ole, jos ei tavaksi jää ja kaloreita ei muuten tule liikaa päivän aikana.
No syö jos tykkäät konvehdeista. Itselleni riittää kun niitä mätetään jouluna. 200 kilokaloria niistä tosiaan tulee mutta kyllähän se maltilliseen laihdutusdieettiin mahtuu.
No jos joka kahvilla vedät niin sehän on jo pari rasiaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:06"]
Joo, on. Jätä kahvi pois, kahvikupillisessa on 2 dl turhaa nestettä.
[/quote
Kahvi on ainut elintarvike mitä kukaan voi koskaan tarvita.
Olen laihduttaja ja söin ennen joulua puoli rasiaa kerralla :D Syön myös viikottain suklaata jossakin välissä. Joskus puolilevyä, joskus yhden pätkiksen. Ja paino tippuu silti. Hitaasti toki, mutta ainakin varmasti. Vaikeasta ylipainosta on lähdetty ja tänä vuonna saavutan normaalin painon. Parin vuoden projekti. :)
Tosin minä en laihdutakaan siten, että olisi pakko kärsiä himoistansa. Kaikkea sopivasti ja paljon liikuntaa.
Yksi riittää, myös vaikkei laihduttaisikaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:02"]Joku läski alapeukuttaa.
[/quote]
Sinäpä olet kusipää.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:00"]
[/quote]
Onko se yleisesti mielestäsi mättämistä vai vain siksi, että kyseessä on laihduttaja? Minä kait ainakin söisin sellaisesta juhlakonvehtirasiasta kerroksen putkeen parhaimpina päivinä. :D
[/quote]
Yleisesti. Ymmärrän toki, että ihmisillä on eri tottumukset. En voisi syödä kokonaista kerrosta oksentamatta. Suklaata syön yleensä kerralla muutaman palan (levystä), konvehteja ei voi syödä edes niin paljoa kun ovat makeampia kuin pelkkä suklaa. Kolmannen konvehdin jälkeen viimeistään lisäkonvehti ei tuo enää mitään nautintoa.
Miksi oi miksi täytyy alkaa kysellä, että miksi pitäisi syödä tai selittää omia ällötyksiään? Yksinkertainen vastaus: Kyllä voi, kunhan pitää huolta siitä, ettei päivän kalorimäärä ylity. Vähän aikaa sitten tutkittiin tämäkin asia. Vaikka keksejä syömällä laihtuu, jos kalorimäärä pysyy aisoissa.
Tottakai kannattaa miettiä muutakin kuin laihtumista eli syödä pääasiallisesti sitä, mistä myös keho hyötyy (tästä näkökulmasta suklaa on irtokarkkeja parempi vaihtoehto). Osa ihmisistä ajattelee, että pitää olla "laihduttaminen" ja sitten "ei laihduttaminen" ja laihduttaessa täytyy kieltäytyä jostain. Jos nyt välttämättä haluaa syödä vain broileria ja kaalisoppaa, niin antaa menn. Vaan ei ole pakko kieltäytyä mistään tietystä, kun vaan pysyy kalorien puitteissa. Tämä totuus ei vaan kertakaikkiaan muutu.
On. Ei ole noin vaikeaa olla syömättä.