Uskotteko?
Enkeleihin?:) itse uskon. Ja uskon jumalaan (jeesukseen usko ei ole niin suuri). Ja mielestäni on todella naiivia olla uskomatta. Miten ketään tosissan ajattelee maailman syntyneen pelkästä big bangistä? Uskon meidän Jumala henkilön aiheuttaneen tämän alkurähjähdyksen. En halua tässä kummiskaan haukkua kenenkään evoluutio uskoon... Haluaisin vain kuulla mielipiteitänne. :) Ja voitte esittää kysymyksiä enkeleistä ja jumalasta. :)
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:24"]
Minä en usko jumaliin ja muihin ollenkaan, mutta kyllä minulla kysymyksiä on.
Lehdistä saa harva se päivä lukea siitä, kuinka joku on selvinnyt ehjin nahoin onnettomuudesta, jossa moni muu pääsi hengestään, ja kommenteissa aika moni selviäjää myöten sanoo, että suojelusenkeli pelasti. Tänään taisi joku sanoa, että oli kaksikin enkeliä apuna. Minua askarruttaa noiden enkelien ammattitaito: mikseivät ne vedä jarrusta jo ennen sitä onnettomuutta tai puhalla kynttilää sammuksiin ennen kuin tuli tarttuu verhoihin ja talo palaa? Ja mikseivät ne huuda muiden ihmisten suojelusenkeleille, että ampu tulee, jolloin kaikki ihmiset ehtisivät pelastua?
Kysyn lisää sitten, kun olet vastannut tähän. ;)
[/quote]
Koska ihmisillä jokaisella on oma tahto. Jumala sen on päättänyt ja niin se vain tulee olemaan. He EIVÄT voi auttaa ilman lupaa. Sillä Jumala halusi antaa ihmisille lahjaksi vapauden päättää itse. Myös ihmisillä on oma aika kuoll jolloin suojelus enkeli ei voi auttaa (esim. vanhuus). Esim sotia ei voi perua sillä sotivilla ihmisillä on liian oma tahto tehdä ja päättää itse. Jos uskoo ja pyytä apua todennäköisesti saa apua.
Kysy vaan :)
-Ap
[/quote]
Kiitos vastaamisesta!
Jos oletetaan, että jumala on suunnitellut ihan kaiken, tietää ihan kaiken jokaista ajatusta ja hiuskarvojen sijaintia myöten, ihmisellä ei ole vapaata tahtoa sen enempää kuin tällä näppäimistöllä minun käsissäni.
Jos jumala olisi olemassa, hän olisi tiennyt tsiljoona vuotta sitten myös sen, että täällä Suomessa hiippailen minä, joka olen koko tähänastisen ikäni - 50 vuotta - ollut täysin uskonnoton. Silti hän teki minun aivoistani semmoiset, että niihin uskonto ei vain tartu, ja tietää senkin, mitä mieltä minä uskonnoista ja niiden ilmentymistä olen. Mutta siltipä teki minusta uskonnottoman ja kai tulee rankaisemaan minua siitä, vaikka itse asian oli suunnitellut.
Jos jumalan suunnitelmissa on vikoja, niitä suojelusenkeleitä tarvitaan paikkaamaan jumalan töppäyksiä. Jos jumalan suunnitelmat käyvät toteen täydellisinä, ei suojelusenkeleillä ole mitään virkaa, vai mitä?
Ja sitten uusi kysymys: miltä enkelit näyttävät? Kuvissa heillä on hienot, valtavan kokoiset siivet. Osaatko nimetä ne lihakset, joilla enkelit liikuttelevat siipiään niin, että pääsevät lentoon ja pysyvät ilmassa? :)
[/quote]
Eläminen ja elin alue muokkaa ihmistä. Ihminen on muokkautunut ilmaston yms. takia. Jumala luo ihmis hengen. Jumala ei tule tietmään millainen ihmisestä tulee etukäteen hän tietää vain elämisajan. Uskoa hän ei halua kenellekään pakottaa. Silloin kun uskoo enemmän on kerrottu ihmisen olevan ns. vanhempi sieluiltäänsä. Itse olen 16 ja koko ikäni olen uskonut vaikka perheeni ei usko. Myös suvussani ei ole paljoa uskovaisia. Se saattaa riippua kyllä ilmapiiristä, mutta minulla ei ainakaan.
Jumala antoi enkelit ihmisille vain lahjaksi ja jokainen joka haluaa ja uskoo heihin auttaa elämässä. Jumala halusi antaa siksi enkelin, taivaan soturin, koska hän luottaa heihin ja he ovat luonasi 24/7 vaikket uskoisi heihin. Mutta jos et usko he eivät saa auttaa sinua.
Enkelit on hengellisiä Jumalan kanssa. Heillä ei ole fyysistä kehoa. Heillä ei ole siipiä. Se ollaan vaan kuvattu kuvissa. Kun tuntee enkelit ja uskoo niin heidät saattaa nähdä valoina (olen itse nähnyt pieniä valaisuja) eri värähtelytasolta. Heidät huomaan helpommin muitten aistien välityksellä esim. kuulo,haju,tunto.
Kysy lisää jos tahdot!:)
-Kiittäen Ap
[/quote]
Sanot näin: "Jumala ei tule tietmään millainen ihmisestä tulee etukäteen hän tietää vain elämisajan." Eikö tuo nyt ole ihan päinvastainen ajatus kuin kristinuskossa on aina opetettu? Sinulla taitaa olla siellä kehitteillä aivan omat opit ja teesit!
Minä olen nähnyt jänniä, liukuvia valopalloja parinkymmenen vuoden ajan, viime vuosina vain harvakseltaan. Enkeleitä ne eivät ole, vaan silmäleikkauksesta jääneitä poikkeamia lasiaisessa. Niistä voisi keksiä todisteita vaikka mille, jos olisi tarpeen.
Mistä muuten olet löytänyt perusasiat uskollesi? Koulusta vai tutuilta? Vai oletko vain itseksesi lueskellut kirjoja ja saanut niistä kipinän? Minä olin sinun ikäisenäsi jo kahlannut pienen sivukirjaston historiaa ja kulttuureja koskevan osaston edestakaisin, mutta kaikki kuulemani ja lukemani vain lujitti uskonnottomuuttani. Ihmiskunta on aika mainio juttu.
Vaikutat uteliaalta ja tiedonhaluiselta ihmiseltä, joten suosittelen sinulle tosi mielenkiintoista kirjaa: Maailman myytit ja tarut, http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510171026 . Tuolla löytyvät enkelitkin, kunhan jaksaa lukea, ja enkelien kaltaiset oliot muissa uskonnoissa ja tarinoissa. Kansi on aika hurja, mutta sisältö on kyllä silkkaa tietokirjaa. Ajattelemisen aiheeksi loistoteos, oli vakaumus sitten mikä tahansa - mielen pitää kyllä olla avoin.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:51"] uskotko sinä että voit viellä parantua? [/quote] En tiedä mit parantumisella tarkoitat? Jos puhut synneistä yms. kyllä ja ei. -Ap [/quote] tarkoitin sinun mielenterveyden häiriöitä ku tommoseen paskaan uskot
[/quote]
Sinulle ei ole enään muuta sanottavaa kuin kiitos ja voit uohtaa tämän kokonaan. En ymmärrä miksi tulette tänne tollasia puhumaan. Sehän niin turha juttu. Olen kertonut uskoni. Ja toivon että heräät jossain vaiheessa.
-Ap
[/quote]
onko sulla jotaki vainoharjoja ku puhut musta monikossa. kiitos mistä? siitä että tajusit vihdoinkin oman sairautesi? ja olen kyllä herännyt ja tajunut että jumala on täyttä paskaa. sinä et tosin ole vielä kehittynyt aikuisen ihmisen tasolle. onkohan sulla kehitysvamma? suosittelen sinua hakeutumaan välittömästi hoitoon. tajuatko kuinka pelleksi sinä teet itsesi tuolla paskan jauhamisella? tuskinpa koska olet hullu.
[/quote]
Taidat itse olla. Riehut täällä palstalla vailla järjen hiventä.