Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko?

Vierailija
14.01.2015 |

Enkeleihin?:) itse uskon. Ja uskon jumalaan (jeesukseen usko ei ole niin suuri). Ja mielestäni on todella naiivia olla uskomatta. Miten ketään tosissan ajattelee maailman syntyneen pelkästä big bangistä? Uskon meidän Jumala henkilön aiheuttaneen tämän alkurähjähdyksen. En halua tässä kummiskaan haukkua kenenkään evoluutio uskoon... Haluaisin vain kuulla mielipiteitänne. :) Ja voitte esittää kysymyksiä enkeleistä ja jumalasta. :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:24"]

Minä en usko jumaliin ja muihin ollenkaan, mutta kyllä minulla kysymyksiä on.

Lehdistä saa harva se päivä lukea siitä, kuinka joku on selvinnyt ehjin nahoin onnettomuudesta, jossa moni muu pääsi hengestään, ja kommenteissa aika moni selviäjää myöten sanoo, että suojelusenkeli pelasti. Tänään taisi joku sanoa, että oli kaksikin enkeliä apuna. Minua askarruttaa noiden enkelien ammattitaito: mikseivät ne vedä jarrusta jo ennen sitä onnettomuutta tai puhalla kynttilää sammuksiin ennen kuin tuli tarttuu verhoihin ja talo palaa? Ja mikseivät ne huuda muiden ihmisten suojelusenkeleille, että ampu tulee, jolloin kaikki ihmiset ehtisivät pelastua?

Kysyn lisää sitten, kun olet vastannut tähän. ;)

[/quote]

Koska ihmisillä jokaisella on oma tahto. Jumala sen on päättänyt ja niin se vain tulee olemaan. He EIVÄT voi auttaa ilman lupaa. Sillä Jumala halusi antaa ihmisille lahjaksi vapauden päättää itse. Myös ihmisillä on oma aika kuoll jolloin suojelus enkeli ei voi auttaa (esim. vanhuus). Esim sotia ei voi perua sillä sotivilla ihmisillä on liian oma tahto tehdä ja päättää itse. Jos uskoo ja pyytä apua todennäköisesti saa apua. 

Kysy vaan :)

-Ap
[/quote]
Olimme kaverini kanssa onnettomuudessa 5 vuotta sitten. Itse olen ateisti, en rukoillut apua, mutta selvisin hengissä. Kaverini, uskovainen (ja muutenkin todella hyvä ihminen), rukoili, että selviäisi hengissä, mutta kuoli:( Logiikkasi ei päde...

Vierailija
22/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:24"]

Lehdistä saa harva se päivä lukea siitä, kuinka joku on selvinnyt ehjin nahoin onnettomuudesta, jossa moni muu pääsi hengestään, ja kommenteissa aika moni selviäjää myöten sanoo, että suojelusenkeli pelasti. Tänään taisi joku sanoa, että oli kaksikin enkeliä apuna. Minua askarruttaa noiden enkelien ammattitaito: mikseivät ne vedä jarrusta jo ennen sitä onnettomuutta tai puhalla kynttilää sammuksiin ennen kuin tuli tarttuu verhoihin ja talo palaa? Ja mikseivät ne huuda muiden ihmisten suojelusenkeleille, että ampu tulee, jolloin kaikki ihmiset ehtisivät pelastua?

[/quote]

Koska ihmisillä jokaisella on oma tahto. Jumala sen on päättänyt ja niin se vain tulee olemaan. He EIVÄT voi auttaa ilman lupaa. Sillä Jumala halusi antaa ihmisille lahjaksi vapauden päättää itse. Myös ihmisillä on oma aika kuoll jolloin suojelus enkeli ei voi auttaa (esim. vanhuus). Esim sotia ei voi perua sillä sotivilla ihmisillä on liian oma tahto tehdä ja päättää itse. Jos uskoo ja pyytä apua todennäköisesti saa apua. 

-Ap
[/quote]
Olimme kaverini kanssa onnettomuudessa 5 vuotta sitten. Itse olen ateisti, en rukoillut apua, mutta selvisin hengissä. Kaverini, uskovainen (ja muutenkin todella hyvä ihminen), rukoili, että selviäisi hengissä, mutta kuoli:( Logiikkasi ei päde...
[/quote]
Logiikkaa ei varsinaisesti ole. Tai siis logiikka on pettämätön:) Kaikelle on aina aikansa, "sinun aikasi ei vielä ollut", kun taas puolestaan kaverisi "oli liian hyvä asumaan maan päällä ja hänet kutsuttiin taivaan kotiin". Niin tai näin, aina kaikki on kiinni Jumalasta. T. Ex-uskis ja jo lapsena hyvin opetettu kääntämään kaikki Jumalan hyväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:24"] Minä en usko jumaliin ja muihin ollenkaan, mutta kyllä minulla kysymyksiä on. Lehdistä saa harva se päivä lukea siitä, kuinka joku on selvinnyt ehjin nahoin onnettomuudesta, jossa moni muu pääsi hengestään, ja kommenteissa aika moni selviäjää myöten sanoo, että suojelusenkeli pelasti. Tänään taisi joku sanoa, että oli kaksikin enkeliä apuna. Minua askarruttaa noiden enkelien ammattitaito: mikseivät ne vedä jarrusta jo ennen sitä onnettomuutta tai puhalla kynttilää sammuksiin ennen kuin tuli tarttuu verhoihin ja talo palaa? Ja mikseivät ne huuda muiden ihmisten suojelusenkeleille, että ampu tulee, jolloin kaikki ihmiset ehtisivät pelastua? Kysyn lisää sitten, kun olet vastannut tähän. ;) [/quote] Koska ihmisillä jokaisella on oma tahto. Jumala sen on päättänyt ja niin se vain tulee olemaan. He EIVÄT voi auttaa ilman lupaa. Sillä Jumala halusi antaa ihmisille lahjaksi vapauden päättää itse. Myös ihmisillä on oma aika kuoll jolloin suojelus enkeli ei voi auttaa (esim. vanhuus). Esim sotia ei voi perua sillä sotivilla ihmisillä on liian oma tahto tehdä ja päättää itse. Jos uskoo ja pyytä apua todennäköisesti saa apua.  Kysy vaan :) -Ap [/quote] Olimme kaverini kanssa onnettomuudessa 5 vuotta sitten. Itse olen ateisti, en rukoillut apua, mutta selvisin hengissä. Kaverini, uskovainen (ja muutenkin todella hyvä ihminen), rukoili, että selviäisi hengissä, mutta kuoli:( Logiikkasi ei päde...

[/quote]

no sitten hänen aikansa oli lähteä. Sinun ei.

-Ap

Vierailija
24/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:00"] jos alussa ei ollut mitään niin mistä jumala tuli? täytyyhän silläkin olla joku tila missä se oli. [/quote] Uskon Olevan monta galaxia. Ja jumala on meidän galaxing luoja. Ehkä he ovat aina olleet. :)  -Ap [/quote] Voi luoja että oletkin TYHMÄ! Galakseja on vaikka ja kuinka monta, jotkut ovat ihan harrastekaukoputkilla nähtävissä. Universumi ja galaksi ovat kaksi eri asiaa. Kyllä huomaa, että olet uskovainen. Miksi olette noin uskomattoman tyhmiä ja täysin tieteen ja älyn ulkopuolella?

[/quote]

Anteeksi. En tajunnut. Kiitos että korjasit.

-Ap

Vierailija
25/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:08"] [quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:51"] uskotko sinä että voit viellä parantua? [/quote] En tiedä mit parantumisella tarkoitat? Jos puhut synneistä yms. kyllä ja ei. -Ap [/quote] tarkoitin sinun mielenterveyden häiriöitä ku tommoseen paskaan uskot [/quote] Sinulle ei ole enään muuta sanottavaa kuin kiitos ja voit uohtaa tämän kokonaan. En ymmärrä miksi tulette tänne tollasia puhumaan. Sehän niin turha juttu. Olen kertonut uskoni. Ja toivon että heräät jossain vaiheessa. -Ap [/quote] onko sulla jotaki vainoharjoja ku puhut musta monikossa. kiitos mistä? siitä että tajusit vihdoinkin oman sairautesi? ja olen kyllä herännyt ja tajunut että jumala on täyttä paskaa. sinä et tosin ole vielä kehittynyt aikuisen ihmisen tasolle. onkohan sulla kehitysvamma? suosittelen sinua hakeutumaan välittömästi hoitoon. tajuatko kuinka pelleksi sinä teet itsesi tuolla paskan jauhamisella? tuskinpa koska olet hullu.

[/quote]

Sillon kun alkaa haukkumaan yleensä näyttää et on niin vitun huono väittämään vastaan. Tossa käytin koska jos joku on tyhmä ja sairas niin sinä. voisin vähä vinkat susta koska tää oli 

A) Kunnianloukkaus

B) Uskonloukkaus 

Odotappa sit et sul tulee puhuu IHMISIÄ, POLIISEJA ja opettaa hiuka tota käytöstä. Toivottavsti olet tyytyväinen itseesi.

Kiitos

-Ap

Vierailija
26/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran väitätte että enkeleitä on olemassa, niin kertokaa miten sen voi todistaa. Eikä sitten puhuta raamatun kertomuksista, niillä ei ole todistusvoimaa, eikä myöskään mistään "eri värähtelytasoista", nekin pitäisi ensin todistaa. tai sitten pitää tunnustaa että te vaan uskotte tähän tämmöiseen hömppään ja olla todistelematta mitään. Kumpi?

Vierailija
27/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:00"]

Kun kerran väitätte että enkeleitä on olemassa, niin kertokaa miten sen voi todistaa. Eikä sitten puhuta raamatun kertomuksista, niillä ei ole todistusvoimaa, eikä myöskään mistään "eri värähtelytasoista", nekin pitäisi ensin todistaa. tai sitten pitää tunnustaa että te vaan uskotte tähän tämmöiseen hömppään ja olla todistelematta mitään. Kumpi?

[/quote]

Todistaminen onnistuu kun saadaan ensin henkilö uskomaan ja oppimaan enkeleleistä. Sitten kun hän tietää mitkä asiat ja tunteet enkeli tekee niin hän alkaa huomaamaan enkelit aisteillaansa. Sitä ei voi todistaa niille jotka ei usko eikä halua oppia huomaamaan asiat mitkä enkelit tekee.. Jos kieltää asian minkä enkeli tekee niin silloin todennäköisesti ei koskaan tule tietämään totuutta:)

-Ap

Vierailija
28/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan elokuvan Zeitgeist. Uskonto perustuu alunperin auringon palvomiseen ja raamattukin elää koko aika, ei siis perustu mihinkään todellisiin tapahtumiin. Rauhassa saa uskoa, mutta pitää antaa myös niiden olla uskomatta ketkä ei halua.

Vierailija
29/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:27"]

Suosittelen katsomaan elokuvan Zeitgeist. Uskonto perustuu alunperin auringon palvomiseen ja raamattukin elää koko aika, ei siis perustu mihinkään todellisiin tapahtumiin. Rauhassa saa uskoa, mutta pitää antaa myös niiden olla uskomatta ketkä ei halua.

[/quote]

Missään vaiheessa en ole pakottanut ketään uskomaan. Aloitin tämän koska halusin vastata kysymyksiin jotka kiinnostuneet on lähettäneet.

-Ap

Vierailija
31/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:00"]

jos alussa ei ollut mitään niin mistä jumala tuli? täytyyhän silläkin olla joku tila missä se oli.

[/quote]

Uskon Olevan monta galaxia. Ja jumala on meidän galaxing luoja. Ehkä he ovat aina olleet. :) 

-Ap
[/quote]

Voi luoja että oletkin TYHMÄ! Galakseja on vaikka ja kuinka monta, jotkut ovat ihan harrastekaukoputkilla nähtävissä. Universumi ja galaksi ovat kaksi eri asiaa. Kyllä huomaa, että olet uskovainen. Miksi olette noin uskomattoman tyhmiä ja täysin tieteen ja älyn ulkopuolella?
[/quote] En ole AP, mutta nyt on pakko sanoa tähän, että turha yleistää, ettei uskova ole koskaan tieteellisesti orientoitunut. Itse olen hyvinkin syvästi. Minulle esimerkiksi kosmologiassa avautuu Jumalan hämmästyttävä suuruus.

Vierailija
32/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:24"]

[/quote]

-Ap

[/quote]

Kiitos vastaamisesta!

Jos oletetaan, että jumala on suunnitellut ihan kaiken, tietää ihan kaiken jokaista ajatusta ja hiuskarvojen sijaintia myöten, ihmisellä ei ole vapaata tahtoa sen enempää kuin tällä näppäimistöllä minun käsissäni.

Jos jumala olisi olemassa, hän olisi tiennyt tsiljoona vuotta sitten myös sen, että täällä Suomessa hiippailen minä, joka olen koko tähänastisen ikäni - 50 vuotta - ollut täysin uskonnoton. Silti hän teki minun aivoistani semmoiset, että niihin uskonto ei vain tartu, ja tietää senkin, mitä mieltä minä uskonnoista ja niiden ilmentymistä olen. Mutta siltipä teki minusta uskonnottoman ja kai tulee rankaisemaan minua siitä, vaikka itse asian oli suunnitellut.

Jos jumalan suunnitelmissa on vikoja, niitä suojelusenkeleitä tarvitaan paikkaamaan jumalan töppäyksiä. Jos jumalan suunnitelmat käyvät toteen täydellisinä, ei suojelusenkeleillä ole mitään virkaa, vai mitä?

Ja sitten uusi kysymys: miltä enkelit näyttävät? Kuvissa heillä on hienot, valtavan kokoiset siivet. Osaatko nimetä ne lihakset, joilla enkelit liikuttelevat siipiään niin, että pääsevät lentoon ja pysyvät ilmassa? :)

Vierailija
34/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rajaa mitään pois, mutta en myöskään usko mihinkään tiettyyn. Jeesuksen olemassaolo on fakta.

Vierailija
35/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit kristityt. Te olette kristittyjä vain sen takia kuin satuitte syntymään kristittyyn maahan. Jos olisitte syntyny Intiaan olisitte hinduja ja näin pois päin.

Vierailija
36/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:30"]

[/quote]

-Ap

[/quote]

Kiitos vastaamisesta!

Jos oletetaan, että jumala on suunnitellut ihan kaiken, tietää ihan kaiken jokaista ajatusta ja hiuskarvojen sijaintia myöten, ihmisellä ei ole vapaata tahtoa sen enempää kuin tällä näppäimistöllä minun käsissäni.

Jos jumala olisi olemassa, hän olisi tiennyt tsiljoona vuotta sitten myös sen, että täällä Suomessa hiippailen minä, joka olen koko tähänastisen ikäni - 50 vuotta - ollut täysin uskonnoton. Silti hän teki minun aivoistani semmoiset, että niihin uskonto ei vain tartu, ja tietää senkin, mitä mieltä minä uskonnoista ja niiden ilmentymistä olen. Mutta siltipä teki minusta uskonnottoman ja kai tulee rankaisemaan minua siitä, vaikka itse asian oli suunnitellut.

Jos jumalan suunnitelmissa on vikoja, niitä suojelusenkeleitä tarvitaan paikkaamaan jumalan töppäyksiä. Jos jumalan suunnitelmat käyvät toteen täydellisinä, ei suojelusenkeleillä ole mitään virkaa, vai mitä?

Ja sitten uusi kysymys: miltä enkelit näyttävät? Kuvissa heillä on hienot, valtavan kokoiset siivet. Osaatko nimetä ne lihakset, joilla enkelit liikuttelevat siipiään niin, että pääsevät lentoon ja pysyvät ilmassa? :)
[/quote]

Enkeleillä ei ole siipiä. Maalajat ovat vain keksineet ne että enkelit erottaisi ihmisistä

Vierailija
37/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:30"]

[/quote]

-Ap

[/quote]

Kiitos vastaamisesta!

[/quote]

Eläminen ja elin alue muokkaa ihmistä. Ihminen on muokkautunut ilmaston yms. takia. Jumala luo ihmis hengen. Jumala ei tule tietmään millainen ihmisestä tulee etukäteen hän tietää vain elämisajan. Uskoa hän ei halua kenellekään pakottaa. Silloin kun uskoo enemmän on kerrottu ihmisen olevan ns. vanhempi sieluiltäänsä. Itse olen 16 ja koko ikäni olen uskonut vaikka perheeni ei usko. Myös suvussani ei ole paljoa uskovaisia. Se saattaa riippua kyllä ilmapiiristä, mutta minulla ei ainakaan.

Jumala antoi enkelit ihmisille vain lahjaksi ja jokainen joka haluaa ja uskoo heihin auttaa elämässä. Jumala halusi antaa siksi enkelin, taivaan soturin, koska hän luottaa heihin ja he ovat luonasi 24/7 vaikket uskoisi heihin. Mutta jos et usko he eivät saa auttaa sinua. 

Enkelit on hengellisiä Jumalan kanssa. Heillä ei ole fyysistä kehoa. Heillä ei ole siipiä. Se ollaan vaan kuvattu kuvissa. Kun tuntee enkelit ja uskoo niin heidät saattaa nähdä valoina (olen itse nähnyt pieniä valaisuja) eri värähtelytasolta. Heidät huomaan helpommin muitten aistien välityksellä esim. kuulo,haju,tunto.

Kysy lisää jos tahdot!:)

-Kiittäen Ap

Vierailija
38/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:13"]

Idiootit kristityt. Te olette kristittyjä vain sen takia kuin satuitte syntymään kristittyyn maahan. Jos olisitte syntyny Intiaan olisitte hinduja ja näin pois päin.

[/quote]Ei päde aina. 

Vierailija
39/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:13"]

[/quote]Ei päde aina. 

[/quote]

Pätee noin 99% uskovaisista. 99% maailman uskovaisista edustaa samaa uskontoa mitä vanhempansakin, eli uskonnon ratkaisee se mihin perheeseen vain sattuu syntymään.

Vierailija
40/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lisätä tähän vielä vaikka olen uskovainen ja uskon enkeleihin ja jumaalaan en ole sellainen yli uskovainen. En elä aina parhaiten ja teen välillä todella tyhmiä asioita joita kadun, mutta kun usko on ollut itselläni jo sen elin ikäni 16 v aina niin haluaisin vain auttaa niitä jotka haluavat kysyä uskostani jotain. :) 

Eli en ole todellakaan mikään nunna! :D

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan