Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan antanut lapsen adoptoitavaksi?

Vierailija
14.01.2015 |

Olin 18vuotias, kun annoin lapseni syntyi ja annoin adoptoitavaksi. Minusta tein oikean päätöksen oman elämäni kannalta.

Halusin lapselle hyvän ja turvallisen elämän vanhemmilta, ketkä haluavat lapsen. Aborttikin tuntui jotenkin mahdottomalta ajatukselta. :(

Kun lapsi syntyi, pitelin sylissä ja kävin katsomassa. Silloin tuntui, että ei ollut mitään tunteita, en osaa selittää.

Kävin terapiassa ja ihmettelin itsekkin, että mikä mussa on oikein vikana kun en ajattele lasta paljon.

Nyt tänään on kulunut kaksi vuotta siitä ja oloni on aivan kamala. Olen useasti miettinyt lasta, minkälainen hän on ja minkälaiset vanhemmat jne.

Tänään olen vain miettinyt lasta kokoajan..

Mutta silti tuntuu, että olen tehnyt oikean valinnan. :)

Sorry, varmaan sekava teksti.

Onko kukaan muu antanut lapsen adoptoitavaksi?

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt oikean ratkaisun. Minusta abortti eli murha ei ole ratkaisu. Adoptio tai lapsen pitäminen on. Jos ei itse ole valmis/halukas äidiksi, niin on paras ratkaisu antaa lapsi perheelle, joka rakastaa häntä ehdoitta. Toivottavasti saat lapsia sitten, kun olet valmis äidiksi :) Olet hyvä ihminen. Minun siskoni on tullut meille suoraan synnytysosastolta, äitinsä ei häntä halunnut/ei ollut valmis äidiksi. Hän sai meillä hyvän ja turvallisen kodin ja hänellä on nyt itselläänkin kolme lasta. Nuorempana ihmettelin kuinka äiti on voinut antaa lapsensa pois, mutta nyt olen tajunnut, että hän on ollut nimenomaan epäitsekäs, kun ei tehnyt aborttia.

Vierailija
42/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pois kun lapsi täytti 10, siitä tuli ihan hirveä kakara eikä ollut yhtään suloisuutta enää jäljellä.

Vierailija
44/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi ihan ajatuksenakin mahdoton että antaisin oma lapseni pois. Moni pääsisi lapsettomuudesta jos ei sallittaisi abortteja kun ja jos sikiössä häikkää. 

Vierailija
45/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähänkin nyt sanoisi. Sä teit ap hienon ja epäitsekkään teon kun annoit lapsellesi elämän etkä abortoinut häntä. On tosi surullista että bioäitejä arvostellaan adoptioon antamisen takia.
Oon silti sitä mieltä että äitejä pitäisi tukea kaikin mahdollisin keinoin jotta heidän ei tarvitsisi antaa lapsiaan pois. Kaikkea hyvää sulle ap!
t. abortinvastustaja

Vierailija
46/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin päättänyt, että annan lapsen adoptoitavksi. Harkinta-aika oli kaksi kuukautta, ja tulin toisiin ajatuksiin ONNEKSI :)

Vierailija
47/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio on aivan ok. Ole iloinen siitä, että jaksoit raskauden ja lapsen luovuttamisen. Suurella todennäköisyydellä lapsella on tosi hyvä koti. 

Mielestäni abortti on se kaikkein viheliäisin ratkaisu. Siinä riistetään ainutlaatuiselta ihmisenalulta mahdollisuus syntyä. 

Vierailija
48/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni oli 17vuotias kun oli raskaana. Hän salasi raskauden kaikilta.

Vatsaa sillä ei oikeastaan näkynyt yhtään, vaikka oli hoikka.

Yhtenä yönä oli sanonut äidille, että vatsaa koskee ja pitää lähteä sairaalaan. Sieltä vasta ilmoitti ja itki että on ollut raskaana eikä ole uskaltanut kertoa kenellekkään, koska haluaa antaa lapsen pois.

Raskauden ja adoption jälkeen ei ollut pariin vuoteen koulussa, oli todella masentunut. Nyt kaikki on kunnossa, ja sillä on rakastava mies ja odottaa lasta. :)

Vierailija
49/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä näitä asioita, että synnyttää OMAN lapsen ja pystyy tuosta vaan antamaan pois?

Vierailija
50/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap:n pitänyt pitää lapsi, vaikka hän ei olisi halunnut? On olemassa vanhempia, ketkä pystyvät antamaan lapselle hyvän tulevaisuuden.

Kaverini on adoptoinut lapsen, ja ovat todella onnellisia ja kohtelee ja rakastaa todella paljon!!

Vierailija
51/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tyhmä kysymys, mutta kun sinulla ei ollut poikaystävää niin olitko synnytyksessä yksin? Mitä sen jälkeen tunsit?

Vierailija
52/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän adoptiolapsellamme on tänään 2v syntymäpäivä. Saanko kysyä, oliko lapsesi tyttö vai poika?

Vierailija
53/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin. Äiti olisi halunnut tulla mukaan, mutta kielsin häntä tulemasta. Ja tyttö on.

Vierailija
54/131 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:01"]

Minkä ikäinen nyt oot?

[/quote]

Vierailija
55/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsi pitäisi silloin tehdä, kun taloudellinen tilanne ok, vakaa parisuhde ja työpaikka.

16-vuotiaat teiniäidit, joilla jää koulut kesken ja ei ole rahaa, vähän huolestuttaa.

Vierailija
56/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään avoin adoptio on mahdollinen. Itse olisin toivonut avointa adoptiota, mutta meidän lapsen bioäidistä ei tietoa.

Kai ap voi kysyä pelalta onko adovanhemmilla halua yhteydenpitoon nyt kun adoptiolaki uudistui.

Terv adoäiti

Vierailija
57/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:56"]

Lapsella on varmasti ihanat ja turvalliset vanhemmat!

Olet halunnut antaa lapselle tulevaisuuden ja lisäksi jotkut onnekkaat vanhemmat ovat saaneet lapsen, mitä he eivät välttämättä voi saada.

[/quote]

Minä olen adoptiolapsi, jolla ei ole ollut hyvät adoptiovanhemmat. Tiedän myös, että biologisella äidilläni on nykyään muitakin lapsia. Tiedän senkin, että tulen saamaan kommentteja tyyliin: no ole kiitollinen silti, älä valita, olisitko mieluummin ollut syntymättä jne. Ihmiset eivät halua kuulla, että aina adoptio ei todellakaan suju kuin Strömsössä.

Minä olen onneton tämän asian takia. Adoptioäitini on jättänyt minut ajat sitten, biologinen äiti ei halua tavata. Sukua (niitä kumpaakaan) ei kiinnosta. Tunnen olevani todella yksin tässä maailmassa. Mutta sen olen saanut tuta että ihmisiä ei todellakaan kiinnosta, miltä adoptiolapsesta tuntuu. Se kun on joku ihmeellinen "rakkauden teko" että äiti antaa lapsensa pois. 

[/quote]

Lapsensa pois antanut ihminen saa paljon enemmän kannustusta kuin ihminen, joka kärsii adoptiotaustastaan :(

Vierailija
58/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää, mitä jos lapsi tulee kysymään sinulta syytä miksi annoit hänet pois niin miten suhtaudut asiaan?

Vierailija
59/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:16"]

Onks tää nyt joku abortinvastustajan fantasiaketju?

[/quote]

Olet tainnut itse tehdä abortin ja haluaisit kaikkien muidenkin tekevän, kun olet niin tuohtunut siitä, että joku valitseekin lapselleen elämän murhan sijaan, kun ei halua tai voi pitää sitä.

Vierailija
60/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan oikeasti anna lastaan suomessa adoptioon ns. taloudellisten syiden takia? Kuulostaa kauhealta. Toivottavasti esim. nuoria, tai vanhempiakaan epävarmoja tulevia (yh-)äitejä ei mitenkään painosteta adoptioon tuollaisten syiden takia! Tai muidenkaan syiden. Adoptio ei ole mikään hieno "rakkauden" teko, vaikka sitä kovasti ainakin täällä koittavat adoptiojonossa olevat lapsettomat sellaisena markkinoida. Ja kuitenkin ajattelevat pahaa lapsestaan luopuvista naisista.

Koittakaa muistaa ehkäisy. Aborttikin on ihan ok. Alkio ei kärsi syntymättömyydestään. Monet ovat abortin kokeneet, tukea on tarjolla. Adoptio ei ole mikään kevyt juttu. Ja mikä tärkeintä, lapsen voi pitää itse. Henkistä ja taloudellista tukea on saatavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan