Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan antanut lapsen adoptoitavaksi?

Vierailija
14.01.2015 |

Olin 18vuotias, kun annoin lapseni syntyi ja annoin adoptoitavaksi. Minusta tein oikean päätöksen oman elämäni kannalta.

Halusin lapselle hyvän ja turvallisen elämän vanhemmilta, ketkä haluavat lapsen. Aborttikin tuntui jotenkin mahdottomalta ajatukselta. :(

Kun lapsi syntyi, pitelin sylissä ja kävin katsomassa. Silloin tuntui, että ei ollut mitään tunteita, en osaa selittää.

Kävin terapiassa ja ihmettelin itsekkin, että mikä mussa on oikein vikana kun en ajattele lasta paljon.

Nyt tänään on kulunut kaksi vuotta siitä ja oloni on aivan kamala. Olen useasti miettinyt lasta, minkälainen hän on ja minkälaiset vanhemmat jne.

Tänään olen vain miettinyt lasta kokoajan..

Mutta silti tuntuu, että olen tehnyt oikean valinnan. :)

Sorry, varmaan sekava teksti.

Onko kukaan muu antanut lapsen adoptoitavaksi?

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:13"]

Mielestäni on todella tarkat kriteerit, että saa lapsen adoptoitua! Ei sinne ihan ketään hulluja tai työttömiä oteta

[/quote]

Väitätkö, että esim. narsistit jäävät vedenpitävästi kiinni kun kriteerejä tarkastellaan. Ei taatusti! En ikimaailmassa haluaisi lapseni kasvavan narsistin kanssa. Yhden tapauksen tunnen läheisesti ja se lapsi päätyi lopulta itsemurhaan. 22

Vierailija
22/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika oli minulle kamalaa aikaa. Kaikki kaverini kaikkosivat pois luontani, koska olin tylsää seuraa ja kun kerroin, että en aio pitää lasta vaan annan adoptoitavaksi.

Asuin pienessä kaupungissa ja juttu lähti nopeasti kulkemaan.

Koulussa ihmiset tulivat onnittelemaan, kun näkivät vatsani.

Olin 9 kk todella yksinäinen, ainoa tukiverkkoni oli omat vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:38"]Olet tehnyt rohkean päätöksen! Suomessa on paljon vanhempia, ketkä toivovat lasta.

Kaikkea hyvää.
[/quote]

Ja muiden pitäisi heille sitten lapsia tehdä, kun se lapsi on ihan pakko saada, viis muista?

Käyttäkää ehkäisyä. Adoptio ei ole mikään ratkaisu. Sitä tulee lähes jokainen katumaan ja miettimään koko loppuelämänsä. Myös se adoptioon annettu lapsi. Miksi en kelvannut vanhemmilleni, mikseivät/miksei hän huolehtinut minusta? Suomessa on kuitenkin hyvä sosiaaliturva ja apua tarjolla.
[/quote]
Ei se ehkäisy oo koskaan 100% varma keino. Kyllä se voi pettää.

Vierailija
25/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:38"]Olet tehnyt rohkean päätöksen! Suomessa on paljon vanhempia, ketkä toivovat lasta.

Kaikkea hyvää.
[/quote]

Ja muiden pitäisi heille sitten lapsia tehdä, kun se lapsi on ihan pakko saada, viis muista?

Käyttäkää ehkäisyä. Adoptio ei ole mikään ratkaisu. Sitä tulee lähes jokainen katumaan ja miettimään koko loppuelämänsä. Myös se adoptioon annettu lapsi. Miksi en kelvannut vanhemmilleni, mikseivät/miksei hän huolehtinut minusta? Suomessa on kuitenkin hyvä sosiaaliturva ja apua tarjolla.
[/quote]
Ei se ehkäisy oo koskaan 100% varma keino. Kyllä se voi pettää.
[/quote]

Abortti ajoissa, parempi äidille ja sikiölle kuin adoptio, jossa ainoastaan adoptiovanhemmat saavat haluamansa.

Vierailija
26/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti, monikin XD

Vierailija
27/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:13"]

Mielestäni on todella tarkat kriteerit, että saa lapsen adoptoitua! Ei sinne ihan ketään hulluja tai työttömiä oteta

[/quote]

Väitätkö, että esim. narsistit jäävät vedenpitävästi kiinni kun kriteerejä tarkastellaan. Ei taatusti! En ikimaailmassa haluaisi lapseni kasvavan narsistin kanssa. Yhden tapauksen tunnen läheisesti ja se lapsi päätyi lopulta itsemurhaan. 22
[/quote]

Näinpä. Itse tunsin yhden perheen, jossa afoptioisä oli pedofiili. Hyvä työpaikka ja iso talo toki löytyy, mikä kuuluu asiaan, eikä ollut lääkärissä todettuja mt-ongelmia, joita kyllä löytyy. Perheen "äitikin" ihan täysi kaheli. Varmaan adoptiota hakevat ovatkin aina täysin rehellisiä ongelmistaan!

Vierailija
28/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätini, äidin sisko, antoi vauvansa pois 70-luvun puolessavälissä kun mies kuoli yllättäen.. oli viimeisillään  raskaana ja tunsi ettei jaksa niin monen lapsen kanssa! ( leikki-ikäiset kaksoispojat ja 1 1/2v  tytär).  antoi vauvan, pienen pojan, pois heti laitokselta.. oli kuulemma itkenyt kun kiipesi taksiin ilman vauvaa ja serkkuni olivat tietysti hämillään että missäs se vauva on joka oli äidin masussa?!

Vierailija
29/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut voivat olla noin ilkeitä? Mitä se on teiltä pois, jos  on antanut lapsen adoptoitavaksi?

Vierailija
30/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä? Minusta se on itsekkäämpää tehdä abortti. Tuossa tilanteessa tyttö on kantanut 9kk vauvaa ja on varmasti halunnut lapselle hyvän elämän. :)

Vierailija
31/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten oli ketju jossa joku harkitsi aborttia. Tosi moni suositteli antamaan lapsen adoptoitavaksi. On tää ihme palsta.

Vierailija
32/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tätä palstaa. Keskusteluissa abortista huudellaan, että älä tee sitä, anna adoptioon. Keskusteluissa olen työtön ja köyhä ja saan lapsen huudetaan, että tee abortti tai anna adoptioon. Keskustelussa adoptiosta puolestaan, että olisit mieluumin abortoinut ja ei työttömyys ole syy adoptioon.

Vierailija
33/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä annettiin adoptoitavaksi kun hän oli muutaman tunnin ikäinen. Ensimmäisen vuoden asui lastenkodissa jonka jäljeen pääsi perheeseen. Hän on nyt 56 ja kärsii aivan helvetillisen paljon. Hän ei tiedä biologisia vanhempia ja tämä epätietoisuus saa hänet lähes täysin sekaisin aika-ajoin.. masennus myös lähivuosina nostanut päätään. onhan se meihin lapsiinki vaikuttanut kun emme tiedä taustoja suvustamme. Esim sairauksia. Olemme hyvin tummia, siis isä ja me lapset. Meitä monesti luullaan ulkomaalaisiksi, yleensä kreikka tai espanjalaisiksi. Olemmekin pohtineet onko meidän juuret jostain kauempaa.. todennäköisesti isä on puoleksi ulkomaalainen. Haaveilen isän kanssa välillä siitä että näkisimme biologista sukua.. olen miettinyt että onkohan minulla serkkuja ja oisikohan heillä lapsia jotka voisivat leikkiä omieni kanssa. Hmm mukavaa olisi tietää mistä meidän juuret on..

Vierailija
34/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö lapsen biologinen isä, että annoit lapsen adoptoitavaksi? Ja mitä hän sanoi siihen?

Vierailija
36/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:23"]

Olen siis nyt 20vuotias ja toivoisin saavani tulevaisuudessa lapsia, mutta kun sanon tuollaisen kommentin niin ihmiset heti ajattelee, että minulla ei ole oikeutta saada lapsia, koska olen antanut lapsen pois. :(

[/quote]

Miksi sun pitäisi kertoa siitä? Adoptioon antaminen on asia, jota eivät ymmärrä kuin jotkut. Tärkeintä on se, että oma puoliso ymmärtää. Olen itse auttanut joskus adoptiota harkitsevia ja adoptioon lapsen antavia naisia. Sitä tapahtuu joka vuosi Suomessa. Monilla naisilla taloudelliset vaikeudet ovat ihan päällimmäisiä huolia, äidit pelkäävät, ettei heillä ole varaa pitää lasta ja tarjota hänelle sellaista elämää kuin lapsi tarvitsisi.

Joskus äidit ovat harkinta-ajan kuluessa päättäneet kuitenkin pitää lapsen.

Vierailija
38/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, kerroin että annan lapsen pois. Ilmoitti vain " ok" ja parin kuukauden päästä, kun asiasta tiesi aika moni niin olinkin huora. Huoh.

Vierailija
39/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:56"]

Lapsella on varmasti ihanat ja turvalliset vanhemmat!

Olet halunnut antaa lapselle tulevaisuuden ja lisäksi jotkut onnekkaat vanhemmat ovat saaneet lapsen, mitä he eivät välttämättä voi saada.

[/quote]

Minä olen adoptiolapsi, jolla ei ole ollut hyvät adoptiovanhemmat. Tiedän myös, että biologisella äidilläni on nykyään muitakin lapsia. Tiedän senkin, että tulen saamaan kommentteja tyyliin: no ole kiitollinen silti, älä valita, olisitko mieluummin ollut syntymättä jne. Ihmiset eivät halua kuulla, että aina adoptio ei todellakaan suju kuin Strömsössä.

Minä olen onneton tämän asian takia. Adoptioäitini on jättänyt minut ajat sitten, biologinen äiti ei halua tavata. Sukua (niitä kumpaakaan) ei kiinnosta. Tunnen olevani todella yksin tässä maailmassa. Mutta sen olen saanut tuta että ihmisiä ei todellakaan kiinnosta, miltä adoptiolapsesta tuntuu. Se kun on joku ihmeellinen "rakkauden teko" että äiti antaa lapsensa pois. 

Vierailija
40/131 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ihan helvetin hulluja! Haluatte mieluummin tappaa lapsen kuin että joku joka ei lastaan voi pitää, antaisi hänet rakastavaan kotiin vanhemmille ketkä eivät voi saada biologisia lapsia. Suomessa on helvetin vaikea saada lasta adoptiosta, eli voitte olla varmoja että kaikki perheet käydään läpi tarkasti.

En ole abortin vastainen, jokainen tavallaan, mutta voisin harkita olla tekemättä biologisia lapsia ihan vain siksi että maailmassa on paljon jo syntyneitä lapsia ketkä tarvitsevat rakastavan kodin. Itselleni ei ole väliä onko lapsi omaa lihaa ja verta vai ei. Jos kasvatan hänet vauvasta saakka, hän on oma lapseni ja rakastan häntä.

Eikö nämä lapset mielestänne ansaitse rakastavia vanhempia kun he sitten joutuvat "ventovieraiden" luokse. Nämä ventovieraat on ainoa perhe jonka lapsi tietää! Pää pois perseestä, lapsettomuus on iso ongelma, ja adoptio on näille pareille iso asia. Näitä lapsia rakastetaan hyvin hyvin paljon.

Vaatii rohkeutta antaa lapsi adoptioon koska siinä ajatellaan LAPSEN parasta ja että lapsi ansaitsee parhaan mahdollisen kodin. Sellaisen jota ei itse voi tarjota. Silloin on vastuullisempi biologinen äiti kuin yksikään wt alkkis narkkari kenen lapset ovat sossun asiakkaita.