Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
381/1007 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisen nuoren sukulaispariskunnan häät. Miksi oli paskat?

Häät oli ensinnäkin jossain seurakunnan tiloissa, jotka oli vierasmäärään nähden aivan liian pienet. Siellä oli huone täynnä tiukkaan ahdettuja pöytiä, ei tilaa yhtään esim. vapaaseen kulkemiseen saati tanssimiseen tms. Tarjoilu: huonoa sulhasen kaverin tekemää omituista salaattia ja jotain hyvin arkista lämmintä ruokaa. Hääkakku oli ainoa mikä oli sentään tilattu konditoriasta ja oli ok. Ei alkoholia, koska pariskunta ei sellaisen juomista hyväksy vakaumuksensa takia. Ohjelma: Loputtomia puheita ja yhteislauluja, hengellisiä. Aika jumalattoman tylsiltä ja pitkiltä tuntui ne häät kyllä minusta.

Kuulostaa tosi symppiksiltä ja siltä että oli parin näköiset häät! Ne jotka jäi kaipaamaan shotteja ja nrj;n listahittejä menköön kotiinsa.

n20

Vierailija
382/1007 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut lapsena kaksissa aika ikävissä häissä. Ekat oli tyypilliset ysärihäät, just kaikki yhteensä tunteja kestäneet tietovisat, vieraiden nöyryytysleikit, sulhanen konttaili side silmillä lattialla ja yritti löytää tien tuoreen vaimonsa hameen alle etsimään sitä sukkanauhaa, ja tietysti morsiamenryöstö, joka sulhasen lisänolaamisen jälkeen huipentui siihen, että sulhasen kaverit keräsivät miekkojen kera juhlaväeltä seteleitä "lunnaiksi" (ja kuuluttivat ääneen sen, miten paljon oli kunkin lahjoituksen jälkeen koossa). Viimeistään siinä vaiheessa hitaimmatkin tajusi, että ei siellä vieraina oltukaan, vaan maksavana yleisönä.

Toiset häät oli puitteiltaan ok (vaikka oli sielläkin se morsiamenryöstö, mut ei ihan yhtä tökerösti toteutettuna), mutta tunnelma oli täysin iloton, koska kaikki näki ihan päivänselvästi, ettei hääpari ollut yhtään onnellinen tai rakastunut. Välttivät katsomasta toisiinsa, ei yhtäkään aitoa hymyä saati naurua, suupielet vaan kiristy molemmilla mitä pidemmälle päästiin. Kai ne lopulta pari vuotta siinä liitossa sinnitteli kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1007 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, näitä tarinoita luettuani en todellakaan halua järjestää häitä! Just viime viikonloppuna sukujuhlissa eräs täti kyseli (huppelissa) kaikilta seurustelevilta pareilta että ketkä pitäisivät kesähäät? Vastasin suoraan ettei ole rahaa eikä halua. Itse mieluiten avioituisin maistraatissa ilman vieraita. Varsinkin kun avomiehen vanhemmat eivät ole väleissä, erosivat kun appi tuli kotiin uuden naisen kanssa. Miten tuollaiset voisi edes laittaa samaan tilaan juhlimaan?

Vierailija
384/1007 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää nyt ei sinänsä mitenkään epäonnistuneet olleet, varmasti hääpari oli itse todella tyytyväinen mutta itse en ikimaailmassa voisi mennä näin naimisiin:

Kutsut sähköpostilla/tekstareilla. Hääpaikkana ilmainen, ankea seurakuntatalo. Tarjoilut nyyttärimeiningillä (tämä oli ainut lahjatoive, että jokainen toisi tarjottavaa). Häävalssi soitettiin cd-soittimella. Ei ohjelmaa, ei edes tanssia tuon häävalssin lisäksi, eipä olisi toisaalta tilaakaan ollut muiden tanssia. 

Kyseinen pari siis hyvin vähävarainen. Mies on lievästi kehitysvammainen ja tekee töitä jossain pajalla ja saa jotain pientä tukea kelalta. Nainen ei kehitysvammainen mutta jotain vaikeuksia hänelläkin on (en muista vaan mitä, kävi mm. halpotetun peruskoulun) ja työskentelee äitinsä omaishoitajana. 

Toisaalta nää oli siinä mielessä kivat häät että oli tosi helpot ja stressittömät itse hääparille. Ainut mistä heidän tarvitsi huolehtia oli omat vaatteet ja se cd-soitin ja -levy paikalle

Tosi symppikset ja rennot juhlat.

Kauheita ovat nämä liian pitkät/kylmät/kuumat juhlat joissa ollaan kännissä kuin käet/riidellään/nyhdetään vierailta rahat ja joissa on a ja b luokan vieraita. Niin ja ruokamyrkytysjuhlat ovat toki myös kamalia.

Mainitsemiisi morsiusparin näköisiin juhliin menisin mielelläni.

Vierailija
385/1007 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät häät olivat kai onnistuneet ja tosi hienot, paitsi että useat jättivät menemättä, minä mukaan luettuna. Syynä häiden järjestäminen toisessa maassa. Ilmeisesti hyvätuloinen hääpari ei aivan ymmärtänyt millaiset kulut siitä vieraille koitui.

Vierailija
386/1007 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumajärjestys oli tehty aivan päin peetä. Jotkut parhaat kaverukset saivat olla vierekkäin, kuten taas mm. minut oli laitettu täysin tuntemattomien ihmisten keskelle. Turhaa istuskelua oli oikeasti tuntikaupalla. Elämäni kiusallisimpia hetkiä.. Pääteema juhlissa oli dokaus. Kaiken huippu oli tietovisa hääparista, johon oli etukäteen valittu henkilöt jotka siihen saavat osallistua. Muut istuivat hoomoilasina. Tosiaan kyse pienistä häistä eli ei olisi ollut mikään ongelma ollut antaa kaikkien osallistua. Paha mieli jäi.

Vierailija
387/1007 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ystäväni anoppi on melko sekopää. Syyttää ystäväni miehen isää erosta ja oikeastaan aivan kaikesta maailman pahuudesta. Kiskaisi siinä illan mittaan kännit. Nää eronneet vanhemmat oli sijoitettu täysin eri päihin juhlatilassa ja meidät kaasot sekä bestman ohjeistettu vaanimaan mahdollisia konfliktitilanteita. Noh tämä sulhasen äiti kävi repimässä isän ja tämän uuden vaimon lahjapaketin, kirjoitti aivan hirveitä keskelle vieraskirjaa ja kävi lopulta uuden vaimon kimppuun vessassa, me kolme kaasoa siinä sitten yritettiin saada häntä irti uuden rouvan hiuksista ja raahattua taksiin. On muuten siviilielämässä lääkäri... Luulis, että olis edes alkeelliset käytöstavat, mut ehei...

Vierailija
388/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla kuin juhla, mutta, jos tunnelma on vaivautuneen jäykkä niin olo on ihan helvetillinen. Olin joku aika sitten sellaisissa pippaloissa. Istuttiin vaivautuneena halailun jälkeen pöydässä. Minä katselin seiniä ja kattoa, ulos ikkunasta. Yritin vähän puhua vieressäni istuneen naisen kanssa, tuttu samoista töistä. Ei, ei lähtenyt juttu luistamaan. Mun mies oli kaukaa viisas eikä tullut. En moiti häntä. Nimim: Tunnelma katossa

Vierailija
389/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu pääasiassa vaan kivoissa häissä, ehkäpä se on omasta asenteesta kiinni, sinne kuitenkin mennään juhlimaan hääparia.

Yksistä häistä vaan on jäänyt huono maku ja sekin oli vaan yhdestä leikistä, mutta siis morsiamenryöstö, jossa kerättiin miekkaan seteleitä (siis kai kaikki on jo antanut lahjana sen verran, mitä haluaa antaa?! Mun mielestä mautonta tolleen kerätä rahaa ja viä seteleitä, ettei voi paria pikkukolikkoa antaa!)

Omissa häissä meillä oli muutama leikki, mm sellanen missä kaasot ja bestmanit otti mittaa toisistaan (tää oli ruokailun loppupuolella, jotta santsaajat sai syödä rauhassa ja muilla olis jotain tekemistä). Ja toinen oli boolinryöstö, en oo ikinä kuullu ihmisten niin innolla laulavan yhteislaulua, ku saadakseen boolin takaisin:D (oli siis poissa kokonaiset 5minuuttia). Loppuillasta kaasot ja bestmanit järjesti sinkuille pelin, mut se ei kuulemma oikein onnistunut, porukka oli juonu liikaa eikä kukaan tienny mitä pitäis tehdä (me oltiin tässä vaiheessa jo lähdetty hotelliin, niin ei onneks tätä tarvinnu kokea)...

Vierailija
390/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo varsinaisesti ollut todella epäonnistuneissa häissä koskaan, mutta muutamia pikkujuttuja on sattunu silmään:

1. Häissä, jonne koko perheeni oli kutsuttu, istumajärjestyksessäni sisarukseni (iät: aikuinen & 2  nuorta) oli sijoitettu samaan pöytään 30v pariskunnan ja heidän vauvansa kanssa. Seurasin sivusta puoli-iltaa kestänyttä kiusallista tunnelmaa, kun pöytäseurue istui ihan hiljaa. Asetelma olisi voinut toimia, jos pariskunta olisi ollut puhelias, mutta siskoni mukaan he eivät edes yrittäneet jutustella, vaikka siskoni parhaansa yrittikin kysellä.

Usein istumajärjestystä tehtäessä on mahdotonta täysin välttää huonoja ratkaisuja, mutta ainakin pitäisi yrittää. Itse olin just järjestämässä noin 40 hengen iltajuhlaa, jossa istumajärjestystä tehtäessä yritettiin asetella sosiaalisten ihmisten ryppäitä siten, että mihinkään ei jäänyt potentiaalista  koko illan kestävää akward-hiljaisuus pistettä. Joku tietty voi huomauttaa, että jotkut haluavat vaan juhlissa istua omissa oloissaan puhumatta kellekään. No sellaisten tyyppien on parempi jättää tulematta ihan itsensä ja muiden vuoksi. Mielestäni, jos osallistuu juhliin, niin pitää myös varautua uusien ihmisten kohtaamiseen ja pyrkiä tutustumaan esim. vierustovereihinsa pöydässä.

2. Samoissa häissä hääpari oli jo aikaisemmin käynyt maistraatissa vihittävinä, mutta he onnistuivat samaan paikalle myös siviilivihkijän maistraatista. Harmiksi vihkijä puhui ilman äänentoistolaitteita, joten aika moni vähän kauempana seissyt ei kuullut vihkipuheesta kuin muminaa.

3. Tuttuni talvihäissä vieraille oli järjestetty cocktailtilaisuus sillä aikaa, kun hääpari oli kuvissa, mikä oli tietysti mukavaa, mutta odotustila oli suhteellisen pieni. Suuren ihmismäärän puheensorina, pieni tila ja paikalla palkatun muusikon soitto saivat aikaan baari-ilmiön Juttelemisesta ei oikein meinannut tulla mitään ja pihallekaan ei voinut mennä, kun talvi oli.

Vierailija
391/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 05:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:52"]Erään läheisen sukulaisen häät, joissa ei ollut plaseerausta. Hääkutsu tuli koko perheelle ja lapset olivat tervetulleita. Hääpaikka sinällään olisi ollut hyvin lapsillekin sopiva. Oli leikkinurkkaukset ja muut. Plaseerauksen puuttuminen vaan pilasi koko juhlan meiltä ja muutamalta muulta perheeltä. Kutsuttujen joukossa oi kaksi perhettä, joissa perheenjäsen liikkui pyörätuolilla sekä kolme perhettä, jossa oli imeväisikäisiä lapsia. Me pyörätuolien ja lastenrattaiden kanssa kulkevat vieraat tietenkin olimme viimeisiä, jotka pääsimme juhlapaikalle. Jouduimme kaikki istumaan aivan juhlapaikan perällä olevaan pitkään pöytää, joka oli hieman kulman takana. Pyörtuolilla liikkuvat henkilöt eivät käytännössä päässeet liikkumaan omian avuin mihinkään, emmekä myös me, joilla oli mukana turvakaukaloita ja lastenrattaita. Kaukalo ja rattaat eivät mahtuneet mihinkään ruokapöydän viereen, vaan ne oi pakko jättää ainoaan lähellä olevaan paikkaan eli kulkutielle, joka johti buffet-pöydälle. Vauvoja oli pakko pitää sylissä koko ajan, koska kaukalot olivat monen metrin päässä kulkitiellä. Ruokaa ei päässyt hakemaan, jollei siirtänyt lastenrattaita/turvakaukaloita nesin jonnekin syrjemmälle ja siirtänyt pyörätuolissa istuvia  monen metrin päähän tanssilattian nurkalle odottelemaan. Aika vähän tuli syötyä noissa häissä ja viivyimmekin vain vähän aikaa. Kyllä siinä plaseerauksessakin on puolensa. Ainakin omissa häissämme mietimme tarkkaan, että liikuntaesteiset pääsevät kulkemaan ja lastenrattaille ja kaukaloille on runsaasti tilaa pöytien vieressä.  

olen ollut vauvan kanssa häissä, mutta emme kyllä survoneet kaukaloita ja hyökkäysvaunuja tien tukkeeksi. Hyvä kunette matkasänkyä laittaneet käytävälle, jotta pikku keisarinne olisi saanut tirsat ottaa

Onko sisälukutaidossasi jotain vikaa? Niitä vaunuja/kaukaloita ei yksinkertaisesti saanut mahtumaan mihinkään!!! Salin toisessa päässä olisi kyllä ollut tilaa, mutta me "pyörillä liikkuvat" pääsimme mäen päällä sijaitsevalla juhlapaikalle niin myöhään, että ohjelma oli jo ehtinyt alkaa kun saimme itsemme sullottua sinne kapean salin viimeiseen vapaaseen pöytään. Ja ne vaunut eivät todellakaan olleet kenenkään muiden, kuin meidän liikuntaesteisten/lapsiperheiden kulkemisen tiellä, koska rakennuksen kulma sattui juuri tuohon kohtaa, joka erotti meidän pöytämme muista.

Järjestimme kyllä itsellemme tilan myöhemmin illalla, mutta kesken ohjelman/ruokailun emme tätä voineet tehdä. Meillä lapsiperheellisillä oli kyllä toimivat jalat, mutta eniten harmittaa pyörätuoli-ihmisten puolesta, jotka eivät varmasti voineet nauttia juhlista lainkaan.

Olisitte jättäneet vaunut eteiseen tai ulos. Kummallista lykkiä vaunut saliin saakka, ja sitten ihmetellä että "Miten nää ei mahdu tänne, vaikka mä ilmoitin että lapsi tulee mukaan". Bestman, kaaso tms. olisi taas voinut ottaa asiakseen järjestää tuolle pyörätuolilla liikkuvalle paikan toisaalta.

Mutta, itsepä tulitte myöhässä kun ohjelma oli jo alkanut, aikamoinen moka sekin.

Vierailija
392/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ystäväni anoppi on melko sekopää. Syyttää ystäväni miehen isää erosta ja oikeastaan aivan kaikesta maailman pahuudesta. Kiskaisi siinä illan mittaan kännit. Nää eronneet vanhemmat oli sijoitettu täysin eri päihin juhlatilassa ja meidät kaasot sekä bestman ohjeistettu vaanimaan mahdollisia konfliktitilanteita. Noh tämä sulhasen äiti kävi repimässä isän ja tämän uuden vaimon lahjapaketin, kirjoitti aivan hirveitä keskelle vieraskirjaa ja kävi lopulta uuden vaimon kimppuun vessassa, me kolme kaasoa siinä sitten yritettiin saada häntä irti uuden rouvan hiuksista ja raahattua taksiin. On muuten siviilielämässä lääkäri... Luulis, että olis edes alkeelliset käytöstavat, mut ehei...

Monesti just lääkärit kuvittelevat olevansa jumalasta seuraavia ja siksi "oikeutettuja" tekemään mitä haluavat. Kunnon bitch-slap niin johan ois menny perille.

Vierailija
393/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:05"]

Tässä on kokemuksia useista häistä tiivistettynä: liian pitkä odottelu, ruokaa on liian vähän tai oikeasti liian erikoista kenenkään muun kuin hääparin makuun, istumapaikkoja ruokailuun ei ole tarpeeksi, kesähäissä ei ole otettu huomioon mahdollista sadetta vaan on suunniteltu että ulkonahan sitä ollaan..., kukaan ei ilmoita mitä seuraavaksi tapahtuu (muutamat kakun leikkaukset ja häävalssit jäänyt näkemättä tämän takia), ohjelmaa on liikaa tai ei ollenkaan, pyydetään ihmisiä "hauskoihin" hääleikkeihin vaikka eivät selvästikään halua osallistua, hääparilla on oma sisäpiiriseurueensa jolla on tosi hauskaa, muita vieraita ei olekaan sitten otettu juuri huomioon... yleensäkin se, ettei oteta huomioon esim. vierasmäärää, tilarajoituksia ym. olosuhteita, vaan yritetään tunkea siihen ainutlaatuiseen (tai toiseen tai kolmanteen "ainutlaatuiseen") tilaisuuteen kaikki mahdollinen mikä vaan mieleen tulee.

Tämä! Varsinkin esiintyy 20v-30v ikäisen juhlaparin häissä. Oma pieni kaveripiiri juhlii ja suorittaa omia juttujaan ja lopuille ei edes kerrota mitä tapahtuu seuraavaksi. Eli täydellistä välinpitämättömyyttä vieraita kohtaan.

Huonoin tapaus oli sellainen kun annettiin hienovaraisesti ymmärtää että oman sisäpiirin ulkopuoliset voisivat jo hieman pakkailla tavaroitaan ja lähteä, niin oma piiri saa jäädä rauhassa jäädä "jatkoille"... (Tietenkään ei suoraan käsketty poistua, jostain syystä vain suurella osalla vieraista oli mielikuva että näin tulisi tehdä.)

Minulle on tullut mielikuva, että 'nämä muut' kuin sisäpiiriläiset on kutsuttu paikalle vain ja ainoastaan kartuttamaan lahja-ja rahakuorikasaa, muuten ihan sama onko ollut paikalla vai ei. 

Me oltiin erään parin kosinnassa läsnä, tai siis, mies tuli vetämään meidät illan istujaisissa sivuun, näytti sormusta ja sanoi että nyt hän tekee sen!

Oltiin todella liikuttuneita ja onnellisia ystäväparin puolesta.

Saimme myös kutsun "iltahäihin", sekä yhteyteen tilinumeron minne voi siirtää rahaa karruttamaan häämatkarahastoa. Ei menty eikä karrutettu, kun tajuttiin mistä oli kyse.. Moni yhteinen ystävämme oli kuitenkin ihan näissä oikeissa häissä eikä vain jatkolla (jonne oltiin kutsuttu "kaikki mahdolliset").

Vierailija
394/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmsiet eivät halua surkeita juhlia, mutta eivät ole valmiita käyttämään aikaa niiden suunnitteluun. Asiantuntijapalveluita voisi käyttää, mutta suunnittelusta ei olla valmiita maksamaan. 

SIITÄ JOHTUU SE, ETTÄ NYT KUN ITSE HALUAISIN HOMMATA HÄÄSUUNNITTELIJAN, VAIHTOEHTOJA ON LÄHELLÄ KAKSI!! Pääkaupunkiseudulla lienee lisää, mutta paikallinen toimija olisi parempi, koska olisi hyvä jos suunnittelija tuntisi miljöötä ja muutenkin.

Vierailija
395/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaasona häissä joissa morsian joi itsensä kovaan humalaan, oksensi ja sitten sammui juhlapaikan sohvalle. Ei ollut kovin mieltä ylentävää. Siitä päätinkin että omissa häissäni ei tarjoilla viinaa.

Vierailija
396/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaverini häissä toukokuussa hääpari kierteli kaupungilla ajamassa, jotta kaikki ehtivät juhlapaikalle. Paikka sinällään hieno, mutta sisälle sai mennä vasta hääparin tultua. Pari siis kätteli ovella kaikki. Ihan hyvä idea, mutta Suomen kesäsää on mitä on. Räntää ja lähes pakkasta. Kaikille tuli niin kylmä, että ei siinä enää hyvin järjestetty juhla auttanut kun teki mieli mennä kotiin villasukkien kanssa sohvalle.

- Serkkuni häissä oli idyliset puitteet. Tanssilava järven kupeessa, koivuja ja muuta. Ja tietenkin miljoona hyttystä. Ulkona oleminen oli yhtä tuskaa ja itikoiden pistelyä. Väki odotteli, että pääsisi pois ulkoa. Juhlien jälkeen minulla oli yli 130 itikan puremaa paisetta.

Ylipäätään olen usein hääjuhlissa palellut/kastunut. Ei oikein muisteta ottaa huomioon sitä, että Suomessa kesälläkin sää saattaa olla sellainen, ettei mitään voi jättää ulkona olemisen varaan. Paistaa jos paistaa, mutta voi myös sataakuin saavista ja olla kylmä. Tai hyttysiä.

Vierailija
397/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kaverini häissä toukokuussa hääpari kierteli kaupungilla ajamassa, jotta kaikki ehtivät juhlapaikalle. Paikka sinällään hieno, mutta sisälle sai mennä vasta hääparin tultua. Pari siis kätteli ovella kaikki. Ihan hyvä idea, mutta Suomen kesäsää on mitä on. Räntää ja lähes pakkasta. Kaikille tuli niin kylmä, että ei siinä enää hyvin järjestetty juhla auttanut kun teki mieli mennä kotiin villasukkien kanssa sohvalle.

- Serkkuni häissä oli idyliset puitteet. Tanssilava järven kupeessa, koivuja ja muuta. Ja tietenkin miljoona hyttystä. Ulkona oleminen oli yhtä tuskaa ja itikoiden pistelyä. Väki odotteli, että pääsisi pois ulkoa. Juhlien jälkeen minulla oli yli 130 itikan puremaa paisetta.

Ylipäätään olen usein hääjuhlissa palellut/kastunut. Ei oikein muisteta ottaa huomioon sitä, että Suomessa kesälläkin sää saattaa olla sellainen, ettei mitään voi jättää ulkona olemisen varaan. Paistaa jos paistaa, mutta voi myös sataakuin saavista ja olla kylmä. Tai hyttysiä.

Tätä minä en just ymmärrä, että miten suomalaiset ihmiset eivät osaa varautua maamme alati muuttuviin sääolosuhteisiin. Ja tarkoitan tässä morsiusparia. Kamalaa että vieraita seisotetaan pakkasessa tai kaatosateessa ulkona, tai kesähelteellä juhlapaikassa ei ole ilmastointia tms. Monet häitä järjestelevät vain pyörittelevät mielessään mukavia mielikuvia siitä, miten hääpäivänä sää on varmasti ihana ja auringonpaistetta piisaa.

Vierailija
398/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on hyvää hääohjelmaa, kun leikit ovat aina yhtä ärsyttäviä? Esim. Juuri kun morsiuspari on kuvauksissa, mitä silloin pitäisi tapahtua, muuta kuin vapaata seurustelua?

En nyt osaa sanoa kuin omasta puolestani mutta meillä oli ensin vihkiminen kirkossa mistä siirryttiin hääpaikalle. Siellä tervehdittiin vieraat ja juotiin alkumaljat jonka jälkeen me lähdettiin ottamaan kuvat ja vieraille oli tarjolla pientä purtavaa ja juomaa, pääsivät siis jo sisälle juhlatilaan halutessaan. Tosin oli hyvä ilma että viihtyivät myös ulkona. Kaasot kertoivat illan ohjelmasta kun me olimme kuvissa ja sitten otettiin vielä yhteiskuvat esim just kaasojen ja vieraiden kanssa hääpaikalla, koko touhuun meni noin tunti. En tajua miksi niitä kuva pitää tuntikausia ottaa.

Ja mitään leikkejä ei ollut, paitsi hääkimpun ja sukkanauhan heitto. Kaasot ja bestman juonsivat ja bändi soitti melkein koko illan. Minusta häät olivat onnistuneet, ei mitään noloja leikkejä mutta kuitenkin kokoajan ohjelmana ainakin tanssia. Ja vieraina oli niin hanhoja sukulaisia kuin meidän kavereitakin, kukaan ei örveltänyt mutta viini virtasi. Me tosin panostettiin enemmän laatuun kuin määrään eli kutsuttiin vain ne läheisimmät ihmiset niin olis varaa sitten kunnon pitopalveluun, vieraina oli noin 80 ihmistä.

Vierailija
399/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkimisen jälkeen siirryttiin juhlapaikalle. En yhtään tiedä, missä pari oli, mutta juhlaväki odotteli heitä pari tuntia PIHALLA. Kukaan ei tullut edes päästämään sisään. Olin raskaana ja istuskelin sitten jossain portailla. Mitään istuimia ei pihamaalla ollut vaan porukat seisoivat nälissään ja janoissaan tuntitolkulla. Lopulta päästiin sisään. Mitään ohjelmaa ei ollut, vain loputonta odottelua että koska kehtaisi lähteä. Kahvi kaadettiin valmiiksi jo kauan ennen kuin sitä pääsi pöydästä hakemaan eli se oli ihan kylmää. Kakku oli kuivaa paksua sokerikakkua kermavaahdolla. Sain sen alas vain kohteliaisuuttani. Eräs minulle tuntematon juhlavieras tuli kommentoimaan raskauttani ja kertomaan omasta seksielämästään vaimonsa raskauden aikana ja vihjaili samalla minun mahdollisesta seksielämästäni. Raskaudessa oli se hyvä puoli, että sain tekosyyn poistua ajoissa paikalta. Olivat todella pitkiä tunteja...

Vierailija
400/1007 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hääni :'D Rakas sulhanen joi itsensä kovaan humalaan, riiteli anoppinsa kanssa niin että äitini lähti itkien pois, myöhemmin riitaantui kavereidensa kanssa ja jouduin pakottamaan hänet hääsviittiin ennen kuin tulee nyrkkitappelu, sviitissä suuttui vielä minullekin kun ei ole pillua herunut lähiaikoina ja sammui. Varmaan ihan kivat häät niiden näkökulmasta jotka lähti ennen jatkoja... Itse olin vielä raskaana eli selvin päin. Terkut tutuille jotka tietää tän stoorin!