Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?
Mitä tapahtui?
Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!
Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.
Kommentit (1007)
AVM kirjoitti:
surkuhupaisaa kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä olisi hirveän noloa kutsua vieraat mahtipontisiin isoihin häihin ja sitten erota vuoden-parin päästä? En kyllä kehtaisi enää uusia häitä ainakaan samalla vuosikymmenellä järjestää...
Mikä nyt on kenenkin mielestä noloa...Minun mielestäni kehtaamista ja noloutta hokevat ihmiset ovat usein rasittavia konservatiiveja, joiden nautintona on toisten neuroottinen kyylääminen.
Ja mikäs siinä erotessa, jos jo vuoden avioliiton päästä huomaa että suhde ei toimi. Parempi erota, kuin hankkia lapsia huonoon parisuhteeseen ja kituuttaa vuosia paskassa avioliitossa saapuen sukujuhliin pariskuntana, jäätävä tunnelma mukanaan. Paskojen avioliittojen pariskuntia on tullut nähtyä vähän liikaa, etenkin suurissa ikäluokissa.
Toki olen samaa mieltä kanssasi, että parempi erota, jos suhde on huono. Mutta itse käsitän avioliiton isoksi asiaksi, enkä lähtisi sellaista solmimaan kevyin perustein tai vasta vain vähän aikaa kestäneessä suhteessa. Jos eropaperit pistetään menemään jo alle vuoden päästä avioliiton solmimisesta (jolloin avioero ehtii tulla voimaan 1-2 vuotta häiden jälkeen), on useimmiten jo ennen niitä häitä ollut näkyvissä merkkejä, että suhde ei tule kestämään pitkään. Tietenkään hääpari itse ei välttämättä ole näitä merkkejä huomannut... ja hyvähän mun on täältä huudella, kun en ole ollut kertaakaan naimisissa. :)
Olin taannoin muuten kivoissa häissä mutta hääleikit oli jäätävät. Esim. naisen piti kumartaa pöydän päälle ja mies rynkytti takapuolta vasten ilmapalloa rikki. En saa ikinä pois verkkokalvoltani näkyä jossa tällä lailla isä tytärtään, poika äitiään...
Vierailija kirjoitti:
Olin taannoin muuten kivoissa häissä mutta hääleikit oli jäätävät. Esim. naisen piti kumartaa pöydän päälle ja mies rynkytti takapuolta vasten ilmapalloa rikki. En saa ikinä pois verkkokalvoltani näkyä jossa tällä lailla isä tytärtään, poika äitiään...
Ahhahaahaa 😃😆 kiitos nauruista!
En ole ollut koskan täysin epäonnistuneissa häissä, mutta parissa, jossa suunnittelu ei ole ihan loppuun asti ajateltu. Toisessa häät pidettiin kaksikerroksisessa juhlatilassa ja osa vieraista joutui yläkertaan. Minä muka lukien. Oli hiton tympeää istua yläkerrassa pienissä pöydissä. Tila oli vielä aika sokkeloinen eli käytännössä koko hääjuhlan ruokailu meni neljän hengen pöydässä istuen. Välillä ravattiin alakerrassa kuuntelemassa puheita. Suurin osa koko juhlasta meni ihan ohi.
Myös toisissa häissä juhlapaikka aiheutti sen rajoitteen, että ruokaviinit piti ostaa itse. Eli sinne ei saanut viedä omia juomia. Huvittavinta tässä oli se, että morsiamen ja sulhasen suku on kumpikin hyvin viinaan menevää ja AINA kaikissa muissa juhlissa juovat kunnolla. Olisi kuulemma tullut liian kalliiksi tarjota vaikka viiniä ruuan kanssa, kun on niin viinaan menevä suku. Kyllä minusta nyt yhden lasin viiniä voisi kustantaa, kun syödään hienosti ravintolatason ruokaa. Häiden jälkeen siirryttiin sitten jatkoille toiseen paikkaan ja koko hääväki veti käytännössä perskännit. No, tämähän se suomalainen tapa on käyttää alkoholia.
Lisäksi näihin juhliin etukäteen oli hyvin tarkka pukukoodi ja itsekin jouduin hankkimaan sopivat vaatteet asusteineen. Hieman sitten juhlissa ihmetytti, kun viereisessä pöydässä istui porukkaa farkuissa ja t-paidassa (siis ihan oikeasti nelikymppisellä naisella farkut häissä) ja meidän seurue oli kaikki viimeisen päälle laitettuna kutsun mukaisesti, kun etukäteen oikein painotettiin morsiamen puolelta, että nämä on hienot juhlat ja pitää olla pukeutunut sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten aika jännä, että tässä ketjussa moni häissä vieraana ollut on sitä mieltä, että on tosi huono juttu kun häissä ei ollut ilmaista viinaa. Miksi hääparin pitäisi kustantaa vieraiden kännit? Entä jos vieraissa on alkkiksia tai keskenään riidoissa olevia, ja hääpari haluaa vain minimoida katastrofin mahdollisuuden. Minusta olisi ihan OK, että häissä pitää maksaa omat juomat itse. Olen sellaisissa häissä ollutkin, eikä kukaan vieraista ollut pahoillaan. Oli oikein onnistuneet juhlat.
Mielestäni jotenkin tosi wt-meininkiä että pitäisi olla viinaa tarjolla, kun joku kuitenkin menee ja vetää lärvit. Kaikilla ei ole hauskaa humalassa, eivätkä kaikki ihmiset ole hauskoja humalassa.
Jaa, en tiedä mitä kommenttia tarkoitit, mutta minusta on junttia ja äärettömän noloa, jos ollaan niin pihejä, ettei ruokajuomia edes tarjota vieraille. Ja toisaalta, jos ollaan kuitenkin paikassa, jossa sitä alkoholia voi ostaa, niin luultavasti ne alkkikset vetävät ne kännit joka tapauksessa. Itse kutsun sitten mieluummin vähemmän vieraita, ellei olisi muuten varaa tarjota kunnon viinejä ruokajuomaksi ja alkumaljaan. Mutta mulle, mun miehelle tai meidän lähipiirille viinin juominen ruokajuomana ei tarkoitakaan mitään lärvien vetoa.
Aika outoa, että jos ei ole alkoholia, niin pidetään pihinä. Kyllä ruokajuomana tietenkin pitää olla muutakin kuin pelkkää vettä (esim. kotikaljaa, soodavettä/kivennäisvettä, mehua tms. juomia). Murtaen edelleenkään ymmärrä miksi alkoholi olisi jotenkin pakollista? Jos ruoka on hyvää, sitä on riittävästi ja kakku maistuu, niin miksi pitäisi saada vielä juopotella.
Lisäksi on tosi vaikeaa arvioida, mikä määrä viinaksia on riittävästi. Jonkun mielestä alkumalja ja konjakkihörppy riittää, toiset haluaisivat pämpätä koko illan. Jonkun mielestä esim. 2lasia viiniä per vieras on liian vähän, ja toisten mielestä yksikin riittää
Helpointa on kun vieraat ostaa viinakset itse, ei tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään. Hyvällä tuurilla alkkikset lähtee kotiinsa kun juomista pitäisi maksaa...:D
No aika kuvaavaa, että sä kutsut niitä ruokajuomaksi tarkoitettuja viinejä "viinaksiksi" ja niiden juomista pidät "pämppäämisenä". Teillä ne ilmeisesti juomatkin olisivat jotain Tallinnasta rahdattua "kaliaa"? Emme ilmeisesti puhu ihan samasta asiasta, ei voi mitään.
Sinä vain et lukenut kunnolla. Kirjoitin myös viinistä. Meidän häissä ei tulla tarjoamaan alkoholia ollenkaan, ei ruuan kanssa tai muutoinkaan. Haluamme panostaa hyvään ruokaan ja laadukkaaseen ohjelmaan, emme siihen että vieraat saisivat lipittää viiniä meidän laskuun. :)
Miksi juhlissa on pakko saada alkoholia?
Älä sitten tee avausta tänne avlle jossa valitat, kun vieraat lähti ennen häävalssia. Kohtuullinen alkoholin käyttö kuuluu useimpien aikuiten juhlaan. Jos syödään isolla porukalla seisovasta pöydästä, niin alkoholi sen erottaa työpaikkalounaasta, ei hienot mekot ja ihqut koristeet.
Häät kannattaa järjestää niin, että vierasmäärä on sopiva, istumajärjestys aikataulu ja ohjelma on tarkkaan harkittu, ruoka on hyvää JA tarjolla on kaikille maistuvat ruokajuomat. Se on ihan mahdollista, olen ollut monissa sellaisissa häissä.
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen töissä valokuvaamossa. En kyllä tiedä, miten itse häät meni, mutta hääkuvaus oli aamulla klo 11, ja sulhanen oli jo umpikännissä. Nenä punoitti todella pahasti, ja seisoen ei voitu ottaa ainuttakaan kuvaa, kun jantteri ei pysynyt pystyssä. Hikkakin iski. Lisää viinaa pystyi kuitenkin taskumatista lipomaan melkein yhtä humalaisen bestmanin avustuksella. Mitenkähän lie pysynyt kirkossa pystyssä vihkimisen ajan? Ja vihkiminen oli siis tuossa vaiheessa vielä edessä... Morsian oli lähinnä itkuinen, äkäinen ja hiljaa..
Pappi ei saa vihkiä selkeästi kännissä olevaa henkilöä. Kyse on oikeustoimesta ja osapuolien on oltava silloin täysissä tolkuissaan. Muistelen, että meillä vihkipappi jopa huomautti tästä erikseen silloin kun pappi ekan kerran tavattiin, tosin voin muistaa väärin, tuosta on jo 18v aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vähän tarkemmin. Ihanko totta, että isä rynkytti tytärtään?
Kuulostaa todella pervolta. Entäs muut leikit?
Kyllä mä odotan et ainakin alkumalja tarjotaan ja edes se lasi viiniä ruoan kanssa. Oon ollut yksissä häissä joissa ei ollut ollenkaan alkoholitarjoilua ja ne oli kyllä tylsimmät häät. Tosin olen ollut myös häissä joissa alkoa otettiin niin paljon et meni vähän överiksi, morsiammen äiti melkein sammui jo häävalssin aikana jne. Kohtuus kaikessa!
Useinhan kutsussa kylläkin lukee esim. että "kirkko klo 13, ja hääjuhla alkaa Juhlatalossa klo 15". Ei sinne Juhlatalolle ole pakko juosta heti kirkosta murjottamaan, että missä hääpari viipyy. Kahville tai kaljalle matkan varrella esim. Olisi toki hienoa jos aikataulut saisi jo suunnitelmana sujumaan kuin rasvattu, mutta kaikki eivät vaan aina saa.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaasona häissä joissa morsian joi itsensä kovaan humalaan, oksensi ja sitten sammui juhlapaikan sohvalle. Ei ollut kovin mieltä ylentävää. Siitä päätinkin että omissa häissäni ei tarjoilla viinaa.
Se on varmasti ihan oikea ratkaisu, jos et oikein luota itseesi. Tunne itsesi kehoittaakin se yksi aforismi Kreikasta.
Vierailija kirjoitti:
Useinhan kutsussa kylläkin lukee esim. että "kirkko klo 13, ja hääjuhla alkaa Juhlatalossa klo 15". Ei sinne Juhlatalolle ole pakko juosta heti kirkosta murjottamaan, että missä hääpari viipyy. Kahville tai kaljalle matkan varrella esim. Olisi toki hienoa jos aikataulut saisi jo suunnitelmana sujumaan kuin rasvattu, mutta kaikki eivät vaan aina saa.
Tosin jos on vieraassa kaupungissa, eikä ole käynyt juhlapaikalla aiemmin, eikä tiedä mihin voisi mennä ennen juhlaa ja jos menee johonkin, niin kuinka kauan kestää päästä juhlapaikalle takaisin, niin on turvallisinta ja helpointa vaan suunnata sinne juhlapaikalle.
Olin kerran miehen sukulaisen häissä, joissa kirkolla ilmoitettiin, että hääpari lähtee kuvaukseen. Me ja moni muu olimme muualta kotoisin, eikä juhlapaikkakaan ollut ihan pikkukaupungin keskustassa, joten emme oikein muuta keksineet kuin lähteä juhlapaikalle. Vaikka emme pitäneet kiirettä, niin siellä sitten odoteltiin kuivin suin ainakin tunnin ajan.
Tilanteen olisi pelastanut esim se, että joku olisi tullut sanomaan, että tässä kestää ja baarista saa tilata juotavaa omaan laskuun. Pari vesi- ja mehukannua ei olisi myöskään ollut pahitteeksi hellepäivänä ja ihmettelen edelleen, että kukaan lähipiiristä tai esim paikalla ollut pitopalvelu ei sellaista ymmärtänyt järjestää.
Oikealla järjestellyllä se olisi ollut oikeastaan häiden mukavin kohta. Jos olisi ollut tiedossa, että voidaan ihan rauhassa jutustella tunnin verran, kädessä olisi ollut vaikkapa virkistävä sangrialasillinen tai edes kylmää vissyä ja tarjolla jotain pikkunaposteltavaa, niin mikäpä siinä olisi ollut kauniina kesäpäivänä.
^ Kai sitä nyt voi ihan itsekin käydä kysymässä baarista, että saako ostaa juotavaa? Tai siltä pitopalvelulta, että saisiko kannun vettä ja vähän laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten aika jännä, että tässä ketjussa moni häissä vieraana ollut on sitä mieltä, että on tosi huono juttu kun häissä ei ollut ilmaista viinaa. Miksi hääparin pitäisi kustantaa vieraiden kännit? Entä jos vieraissa on alkkiksia tai keskenään riidoissa olevia, ja hääpari haluaa vain minimoida katastrofin mahdollisuuden. Minusta olisi ihan OK, että häissä pitää maksaa omat juomat itse. Olen sellaisissa häissä ollutkin, eikä kukaan vieraista ollut pahoillaan. Oli oikein onnistuneet juhlat.
Mielestäni jotenkin tosi wt-meininkiä että pitäisi olla viinaa tarjolla, kun joku kuitenkin menee ja vetää lärvit. Kaikilla ei ole hauskaa humalassa, eivätkä kaikki ihmiset ole hauskoja humalassa.
Jaa, en tiedä mitä kommenttia tarkoitit, mutta minusta on junttia ja äärettömän noloa, jos ollaan niin pihejä, ettei ruokajuomia edes tarjota vieraille. Ja toisaalta, jos ollaan kuitenkin paikassa, jossa sitä alkoholia voi ostaa, niin luultavasti ne alkkikset vetävät ne kännit joka tapauksessa. Itse kutsun sitten mieluummin vähemmän vieraita, ellei olisi muuten varaa tarjota kunnon viinejä ruokajuomaksi ja alkumaljaan. Mutta mulle, mun miehelle tai meidän lähipiirille viinin juominen ruokajuomana ei tarkoitakaan mitään lärvien vetoa.
Aika outoa, että jos ei ole alkoholia, niin pidetään pihinä. Kyllä ruokajuomana tietenkin pitää olla muutakin kuin pelkkää vettä (esim. kotikaljaa, soodavettä/kivennäisvettä, mehua tms. juomia). Murtaen edelleenkään ymmärrä miksi alkoholi olisi jotenkin pakollista? Jos ruoka on hyvää, sitä on riittävästi ja kakku maistuu, niin miksi pitäisi saada vielä juopotella.
Lisäksi on tosi vaikeaa arvioida, mikä määrä viinaksia on riittävästi. Jonkun mielestä alkumalja ja konjakkihörppy riittää, toiset haluaisivat pämpätä koko illan. Jonkun mielestä esim. 2lasia viiniä per vieras on liian vähän, ja toisten mielestä yksikin riittää
Helpointa on kun vieraat ostaa viinakset itse, ei tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään. Hyvällä tuurilla alkkikset lähtee kotiinsa kun juomista pitäisi maksaa...:D
Kyllä mä juon ravintolassakin aina ruokajuomana viiniä, kyllä laadukas viini kuuluu hyvän ruoan kanssa yhteen. Kuka juo kotikaljaa oikeasti? Jos tosissaan viinin määriä mietit, niin ihan pari lasillista riittää. Tai esim. yksi lasi valkoviiniä alkuruoan kanssa ja pari punaista pääruoan kanssa. Kaikki eivät juo ollenkaan ja suurelle osalle riittää yksikin lasi. Omassa tuttavapiirissäni ei ole juoppoja, joiden ainoa syy tulla häihini olisi vetää perseet.
Miksi juhlissa on pakko saada juoda alkoholia? Miksi vieraille olisi pakko tarjota viiniä? Mielestäni on junttimaista odottaa alkoholitarjoilua. Muutakin voi juoda kuin alkoholia.
Koska viini kuuluu yhteen hyvän ruuan kanssa. Vesi, maito tai kotikalja eivät ole sama asia. Tällä ei ole mitään tekemistä kännäämisen vaan maun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
^ Kai sitä nyt voi ihan itsekin käydä kysymässä baarista, että saako ostaa juotavaa? Tai siltä pitopalvelulta, että saisiko kannun vettä ja vähän laseja.
Kun tultiin juhlapaikalle, siellä oli kuohuviinilasilliset kaadettuna valmiiksi ja kukaan ei tosiaan kertonut, että aikaa on reilusti. Kymmenen minuutin jälkeen ajateltiin, että kohta varmaan juhlat jatkuu. Puolen tunnin jälkeen ajateltiin, että ei tässä enää voi kestää kauan. Sitten hääpari saapui paikalle, mutta häipyi jonnekin sisälle, mutta jateltiin, että ei tässä nyt enää voi mennä kauan. Ilmeisesti jotkut kävivätkin hakemassa vesilasillisen, mutta itse olin sen verran kaukaisen sukulaisen puoliso, että en olisi kehdannut puuttua juhlien järjestelyyn.
Omat hääni. Joku arvosteli niitä jotka eroaa pari vuotta häiden jälkeen. Mulle kävi niin. Oltiin tunnettu miehen kanssa lapsista saakka ja alettu seurustella 14-vuotiaina. Parisuhteemme alkoi muuttua pelkäksi kaveruudeksi, kun oltiin vähän alle kolmekymppisiä ja silloin päätettiin hakea suhteeseen uutta kipinää päättämällä mennä naimisiin. Häävalmisteluvuonna oltiin uuden äärellä innostuneempia toistamme kuin vuosiin ja häät olivat kauniit. Vuosi häiden jälkeen tajuttiin, ettei oikeasti enää vaan haluta toisiamme fyysisesti, eikä edes harkittu lasten hankkimista, seksiä ei ollut ja oltiin vain kavereita. Niin me erottiin vain 1,5 vuotta häiden jälkeen, mutta 18 vuoden yhdessä olon jälkeen. Mies on perustanut uuden suhteensa kanssa perheen, minä olen onnellinen lapsettomana sinkkuna.
Moni lapsuudesta asti meidät tuntenut on arvostellut ratkaisuamme jopa päin naamaa ja se ärsyttää. Kyseessä oli meidän päätös, meidän elämä ja suhteemme oli lapseton. Vasta avioiduttuamme havahduimme siihen oikeasti, että emme halua elää toistemme kanssa loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musta juhlien järjestäjillä on vastuu siitä ettei kukaan istu kuivin suin helteessä odottelemassa monta tuntia. Tai jos ei niin on huonot juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musta juhlien järjestäjillä on vastuu siitä ettei kukaan istu kuivin suin helteessä odottelemassa monta tuntia. Tai jos ei niin on huonot juhlat.
No sinänsä olen samaa mieltä, mutta toisaalta jos on sanottu että juhlat alkavat klo 15 ja joku haluaa paikalle mennä jo klo 13, niin....
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:21"]
Sellaiset jossa selvisi ruokailun jälkeen että en olekaan paikalla vieraana vaan pianistina. Jouduin soittamaan kaksi tuntia morsiusparin toivekappaleita, ilman nuotteja tietysti, kun ''sähän oot niin taitava!''
Anteeksi tosi reilu ohis, mutta mä en tajua tätä peukutuslogiikkaa tällä palstalla. itse peukutin alas päin, koska soittotaitoisena kammoan juuri noita tilanteita, ja tuo on hääparilta myös TODELLA tökeröä käytöstä.
Mun peukutuslogiikka on se että yläpeukutan kannustaakseni kirjoittajaa ja alapeukutan paviaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinänsä olen samaa mieltä, mutta toisaalta jos on sanottu että juhlat alkavat klo 15 ja joku haluaa paikalle mennä jo klo 13, niin....
Suomessa myöhästyminen on erittäin huonoa käytöstä ja toisen prinsessapäivänä henkilökohtainen loukkaus, joten kyllä sinne juhlapaikalle on lähdettävä vähintään varttitunnin etuajassa. Joten kun vihkiminen on ohi joskus puoli kahden jälkeen, jää semmoinen reilu puolituntia aikaa tapettavaksi juhlatamineissa. Korkkareissa ei jaksa kävellä ja lapsia ei viitsi päästää sotkemaan vaatteita. Kauheasti ei viitsi syödä, kun on juuri juhlat alkamassa. Vanhukset ja lapset viihtyvät ja jaksavat yleensä korkeintaan pari-kolme tuntia, joten juhlien alkaessa ovat jo valmiita lähtemään kotiin.
Tällaisessa tilanteessa olisi taas juhlanjärjestäjän vastuulla miettiä järkevä aikataulu ja ehdottaa jotain järkevää tekemistä väliin jääväksi ajaksi tai mieluiten järjestää sitä itse.
Mikä nyt on kenenkin mielestä noloa...Minun mielestäni kehtaamista ja noloutta hokevat ihmiset ovat usein rasittavia konservatiiveja, joiden nautintona on toisten neuroottinen kyylääminen.
Ja mikäs siinä erotessa, jos jo vuoden avioliiton päästä huomaa että suhde ei toimi. Parempi erota, kuin hankkia lapsia huonoon parisuhteeseen ja kituuttaa vuosia paskassa avioliitossa saapuen sukujuhliin pariskuntana, jäätävä tunnelma mukanaan. Paskojen avioliittojen pariskuntia on tullut nähtyä vähän liikaa, etenkin suurissa ikäluokissa.