Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
1/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkun häät muutama kesä sitten, joita hehkutettiin kuukausikaupalla etukäteen. Vihkimisen jälkeen hääpari lähti kuvattavaksi, olivatkin matkalla eksyneet terassiolusille... Me vieraat seisoskeltiin helteessä juhlapaikan pihassa lähemmäs kolme tuntia, ilman juomaa. Lopulta hääparin paikalle saavuttua alkoi istuskelu, saatiin sentään lasilliset huonelämpöistä skumppaa.

Ruoka oli itsetehtyä janssonin- ja kinkkukiusausta, vihersalaattia ja ruispaloja. Tämän herkuttelun jälkeen sitten taas istuttiin pari tuntia, joku sulhasen sukulaismies oli tehnyt "tosi hyvää viiniä", mutta se ei kyllä ollut hyvää, eikä edes viiniä. Seuraavana oli vuorossa hääkakku - tai kakut - jotka toinen serkkuni oli itse tehnyt. 20cm x 20cm neliöpohjilla kermavaahtoa, kansi ja lisää kermavaahtoa. Siinä kaikki.

Kakun ja häätanssin jälkeen juhlasaliin kannettiin isot tynnyrit täynnä olut-, siideri- ja lonkerotölkkejä. Niiden kanssa me sitten taas istuttiin. Vähän ennen iltayhdeksää paikalle pamahti taikuri esiintymään lapsille. Sen esityksen jälkeen me sitten lähdettiinkin, ja kotimatkalla ihmeteltiin että missähän oli se runsas ohjelma ja kaikki se ihmeellinen, mistä niin jo monta kuukautta oli puhuttu...

Jep. Lisätään vielä, että meillä on vähän tuommoinen WT-sukuhaara. Eipä me paljon olla tekemisissä.

Vierailija
2/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:05"]

Tässä on kokemuksia useista häistä tiivistettynä: liian pitkä odottelu, ruokaa on liian vähän tai oikeasti liian erikoista kenenkään muun kuin hääparin makuun, istumapaikkoja ruokailuun ei ole tarpeeksi, kesähäissä ei ole otettu huomioon mahdollista sadetta vaan on suunniteltu että ulkonahan sitä ollaan..., kukaan ei ilmoita mitä seuraavaksi tapahtuu (muutamat kakun leikkaukset ja häävalssit jäänyt näkemättä tämän takia), ohjelmaa on liikaa tai ei ollenkaan, pyydetään ihmisiä "hauskoihin" hääleikkeihin vaikka eivät selvästikään halua osallistua, hääparilla on oma sisäpiiriseurueensa jolla on tosi hauskaa, muita vieraita ei olekaan sitten otettu juuri huomioon... yleensäkin se, ettei oteta huomioon esim. vierasmäärää, tilarajoituksia ym. olosuhteita, vaan yritetään tunkea siihen ainutlaatuiseen (tai toiseen tai kolmanteen "ainutlaatuiseen") tilaisuuteen kaikki mahdollinen mikä vaan mieleen tulee.

[/quote]

Tämä! Varsinkin esiintyy 20v-30v ikäisen juhlaparin häissä. Oma pieni kaveripiiri juhlii ja suorittaa omia juttujaan ja lopuille ei edes kerrota mitä tapahtuu seuraavaksi. Eli täydellistä välinpitämättömyyttä vieraita kohtaan.

Huonoin tapaus oli sellainen kun annettiin hienovaraisesti ymmärtää että oman sisäpiirin ulkopuoliset voisivat jo hieman pakkailla tavaroitaan ja lähteä, niin oma piiri saa jäädä rauhassa jäädä "jatkoille"... (Tietenkään ei suoraan käsketty poistua, jostain syystä vain suurella osalla vieraista oli mielikuva että näin tulisi tehdä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvihäät ja kamala pakkanen. Kirkosta pitkä matka pieneen kahvilaan jossa kahvit suvulle ja muutamalle kaverille. Mieheni oli bestman ja minä nähnyt pariskunnan pari kertaa... Tiesin, että tämä liitto ei onnistu. Sulhanen oli kova juomaan, tämän tiesin oman mieheni puheista. Siitä sitten jollain kahdeksan hengen porukalla laivalle. Tämän tuore pari tarjosi. Sulhanen veti kamalat kännit, haukkui minut vaikka ei edes tunne - kun oli ensin kehunut tissejäni ja loukannut morsiantaan. Aamiaisella sulho kännissä ja tunnelma aika kireä, vaikka olin itse ihan asiallinen. Morsianta ei naurattanut. No muutama vuosi meni. Väkivallan ja alkoholin kyllästämä liitto loppui. Eipä yllättänyt.

Vierailija
4/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:21"]

Sellaiset jossa selvisi ruokailun jälkeen että en olekaan paikalla vieraana vaan pianistina. Jouduin soittamaan kaksi tuntia morsiusparin toivekappaleita, ilman nuotteja tietysti, kun ''sähän oot niin taitava!''

[/quote]

Anteeksi tosi reilu ohis, mutta mä en tajua tätä peukutuslogiikkaa tällä palstalla. itse peukutin alas päin, koska soittotaitoisena kammoan juuri noita tilanteita, ja tuo on hääparilta myös TODELLA tökeröä käytöstä.

Vierailija
5/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutamissa häissä, joissa juhlatila on ollut pitkulaisen mallinen. Kun toisessa päässä on pidetty puheita, ei toiseen päähän ole kuulunut mitään.

Vierailija
6/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että valitettavasti hyvän ystäväni häät joissa olin itse kaasona. Oltiin kaikki (morsiuspari, kaasot, bestmanit ym.) 18-20-vuotiaita ja hääpari antoi kaveriporukalle ihan liian vapaat käden järjestelyihin. Muille vieraille varmaan tuli juurikin sellainen fiilis, että juhlat oli vaan meitä varten.

Häät järkättiin siis toi pienellä budjetilla: juhlatila oli kyllä ihan hieno paikka pk-seudulla ja sulhanen sai haluamansa törkykalliin hääauton (vuokralle siis), mutta kaikesta muusta sitten nipistettiinkin. Ruokaa oli vähän ja suppeasti, kakut oli jonkun sulhasen siskon kaverin vääntämiä hirvityksiä, viinat oli Tallinnasta ja sitä oli paljon..

Ohjelmaan ei ollut muuta ohjeistusta kuin "päättäkää te kaikki" ja morsian halusi tiukan aikataulun ettei tule tyhjiä kohtia. Niinpä siis leikkejä ja mukahauskoja puheita oli ihan liikaa. Musiikkia soitettiin jostain pikkumankasta joten äänentoisto oli kamala ja seremoniamestari oli jo alkutunneilta niin kännissä että minä jouduin hoitamaan kaikki juontamiset. Ylipäätään semmoinen levoton ja halpa fiilis vallitsi koko illan. Lapsiperheet ja vanhemmat vieraat sitten lähtikin jo joskus kasin aikaan ja me muut jäätiin bilettämään yöhön asti.

"Onneksi" tämä pari on jo eronnut, joten nyt monta vuotta vanhempana ja viisaampana voin auttaa ystävääni tulevaisuudessa järjestämään paljon ihanammat ja ikiuistoisemmat juhlat :)

Vierailija
7/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:02"]

Sellaiset jossa selvisi ruokailun jälkeen että en olekaan paikalla vieraana vaan pianistina. Jouduin soittamaan kaksi tuntia morsiusparin toivekappaleita, ilman nuotteja tietysti, kun ''sähän oot niin taitava!''

[/quote]

Anteeksi tosi reilu ohis, mutta mä en tajua tätä peukutuslogiikkaa tällä palstalla. itse peukutin alas päin, koska soittotaitoisena kammoan juuri noita tilanteita, ja tuo on hääparilta myös TODELLA tökeröä käytöstä.

[/quote]

Mä peukutin ylös koska olin samaa mieltä kirjoittajan kanssa = oli tökerösti tehty soittajaa kohtaan.

Vierailija
8/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:07"]

Täytyy sanoa että valitettavasti hyvän ystäväni häät joissa olin itse kaasona. Oltiin kaikki (morsiuspari, kaasot, bestmanit ym.) 18-20-vuotiaita ja hääpari antoi kaveriporukalle ihan liian vapaat käden järjestelyihin. Muille vieraille varmaan tuli juurikin sellainen fiilis, että juhlat oli vaan meitä varten.

Häät järkättiin siis toi pienellä budjetilla: juhlatila oli kyllä ihan hieno paikka pk-seudulla ja sulhanen sai haluamansa törkykalliin hääauton (vuokralle siis), mutta kaikesta muusta sitten nipistettiinkin. Ruokaa oli vähän ja suppeasti, kakut oli jonkun sulhasen siskon kaverin vääntämiä hirvityksiä, viinat oli Tallinnasta ja sitä oli paljon..

Ohjelmaan ei ollut muuta ohjeistusta kuin "päättäkää te kaikki" ja morsian halusi tiukan aikataulun ettei tule tyhjiä kohtia. Niinpä siis leikkejä ja mukahauskoja puheita oli ihan liikaa. Musiikkia soitettiin jostain pikkumankasta joten äänentoisto oli kamala ja seremoniamestari oli jo alkutunneilta niin kännissä että minä jouduin hoitamaan kaikki juontamiset. Ylipäätään semmoinen levoton ja halpa fiilis vallitsi koko illan. Lapsiperheet ja vanhemmat vieraat sitten lähtikin jo joskus kasin aikaan ja me muut jäätiin bilettämään yöhön asti.

"Onneksi" tämä pari on jo eronnut, joten nyt monta vuotta vanhempana ja viisaampana voin auttaa ystävääni tulevaisuudessa järjestämään paljon ihanammat ja ikiuistoisemmat juhlat :)

[/quote]

Ihana että tunnustit. :) Mutta joo, kuulostaa kyllä ihan hirveiltä häiltä vieraiden kantilta katsottuna, mutta nytpä ainakin tiedätte mitä ei kannata tehdä. :)

Vierailija
9/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
10/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:30"]

Olen ollut nuoren parin häissä. Istuin tarkoitukselka sivummalla koska en halua osallistua ryhmäleikkeihin. Kuitenkin kaikki pakotettiin kaikenmaailman typeriin hääleikkeihin ja joka kerran kun muut jo seisoivat keskellä odottamassa leikin alkua, kaaso huusi mikkiin että noniin "Ninakin" sieltä nyt nousee ja tulee leikkimään. Ennen jokaista leikkiä seurasi viiden minuutin vaivaantunut näytelmä kun kaaso mainitteli minua leikkiin enkä suostunut.

[/quote]

Hyi perkele mä vihaan kaikkia leikkejä! Nämä olis mullekkin painajaishäät.

Vierailija
11/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:52"]

Tässä on kokemuksia useista häistä tiivistettynä: liian pitkä odottelu, ruokaa on liian vähän tai oikeasti liian erikoista kenenkään muun kuin hääparin makuun, istumapaikkoja ruokailuun ei ole tarpeeksi, kesähäissä ei ole otettu huomioon mahdollista sadetta vaan on suunniteltu että ulkonahan sitä ollaan..., kukaan ei ilmoita mitä seuraavaksi tapahtuu (muutamat kakun leikkaukset ja häävalssit jäänyt näkemättä tämän takia), ohjelmaa on liikaa tai ei ollenkaan, pyydetään ihmisiä "hauskoihin" hääleikkeihin vaikka eivät selvästikään halua osallistua, hääparilla on oma sisäpiiriseurueensa jolla on tosi hauskaa, muita vieraita ei olekaan sitten otettu juuri huomioon... yleensäkin se, ettei oteta huomioon esim. vierasmäärää, tilarajoituksia ym. olosuhteita, vaan yritetään tunkea siihen ainutlaatuiseen (tai toiseen tai kolmanteen "ainutlaatuiseen") tilaisuuteen kaikki mahdollinen mikä vaan mieleen tulee.

[/quote]

Tämä! Varsinkin esiintyy 20v-30v ikäisen juhlaparin häissä. Oma pieni kaveripiiri juhlii ja suorittaa omia juttujaan ja lopuille ei edes kerrota mitä tapahtuu seuraavaksi. Eli täydellistä välinpitämättömyyttä vieraita kohtaan.

Huonoin tapaus oli sellainen kun annettiin hienovaraisesti ymmärtää että oman sisäpiirin ulkopuoliset voisivat jo hieman pakkailla tavaroitaan ja lähteä, niin oma piiri saa jäädä rauhassa jäädä "jatkoille"... (Tietenkään ei suoraan käsketty poistua, jostain syystä vain suurella osalla vieraista oli mielikuva että näin tulisi tehdä.)

[/quote]Jep, vasta olin tällaisissa häissä. Morsiuskimpun heitossa morsian ja kaverinsa vitsaisivat, että kuka kavereista sen kimpun saa. No, se lensi suoraan mun syliin kun sinne takariviin olin mennyt seisomaan.. Morsiamella meni naama väärinpäin ja kavereidensa kanssa sitten mulkoilivat ja tuhahtelivat. Jee. Tarjosin kimppua heille, mutta ei kelvannut, olin vissiin jo pilannut homman.. heh. 

Samoissa häissä oli paskin sulhasen puhe mitä olen kuullut. Suunnilleen "Oon ollut niin kova pelimies, poikamies, MIES, meikä kävi baareissa kaatamassa naisia. No sitten tapasin tämän tytön ja olen nyt rakastunut, en enää pelimies enkä käy baareissa."

Vierailija
12/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]Jep, vasta olin tällaisissa häissä. Morsiuskimpun heitossa morsian ja kaverinsa vitsaisivat, että kuka kavereista sen kimpun saa. No, se lensi suoraan mun syliin kun sinne takariviin olin mennyt seisomaan.. Morsiamella meni naama väärinpäin ja kavereidensa kanssa sitten mulkoilivat ja tuhahtelivat. Jee. Tarjosin kimppua heille, mutta ei kelvannut, olin vissiin jo pilannut homman.. heh. 

Samoissa häissä oli paskin sulhasen puhe mitä olen kuullut. Suunnilleen "Oon ollut niin kova pelimies, poikamies, MIES, meikä kävi baareissa kaatamassa naisia. No sitten tapasin tämän tytön ja olen nyt rakastunut, en enää pelimies enkä käy baareissa."
[/quote]
Argh :D

Vierailija
13/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Ohiksena, mutta omaa tyhmyyttäsi kun suostuit moiseen. Itse en olisi ikinä suostunut vaan olisin juhlinut vieraana muiden mukana, ja jos tämä ei olisi sopinut olisin lähtenyt pois. 

Vierailija
14/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ruokana lihakeittoa jossa oli vain lientä ja valmiita juustoleipiä. Morsian ja äitinsä oli kokki-ihmisiä. Pari on kyllä jo eronnut.

Vierailija
15/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

Mä peukutin ylös koska olin samaa mieltä kirjoittajan kanssa = oli tökerösti tehty soittajaa kohtaan.

[/quote]

Joo eiköhän se peukutuslogiikka yleensä ole sellainen, että peukutetaan jos ollaan samaa mieltä kirjoittajan kanssa, ja alapeukutetaan jos ollaan eri mieltä kirjoittajan kanssa/ei tykätä kirjoittajan tekstistä.

Vierailija
16/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hääjuhlat ovat tylsiä

Vierailija
17/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus, jota kukaan ei mielellään kuule, on se, että melkein kaikki häät ovat (vieraiden kannalta) epäonnistuneita. Tuntien jonotusta ja pönötystä, ajantappoa nälkäisenä ilman syötävää tai juotavaa, sitten tylsiä ja nolostuttavia leikkejä, surkeita puheita, ruuan loppumista kesken, viinan kanssa läträystä, mokia ja tappeluita.

Syynä se, että useimmat ihmiset järjestävät häät vain kerran (tai kaksi) elämässään eli ovat täysiä amatöörejä. Aikataulutusta ei osata, ei osata mitoittaa tiloja, vieraita ja ruokaa oikein, ei ajatella asioita vieraan kannalta vaan mietitään vain sitä omaa prinsessapukua. Lisäksi suomalaisissa häissä on viinalla aivan liian suuri rooli.

Sanon tämän ammatikseni erilaisia tilaisuuksia (joskaan en häitä) järjestävänä ihmisenä. Toivoisin, että Suomessakin käytettäisiin rohkeammin ammattilaisia myös häiden järjestämisessä. Ne ovat tilaisuus siinä missä muutkin ja menevät pieleen siinä missä muutkin, jos osaamista ei ole.

Ja nyt, olkaa hyvät - alapeukutus alkakoon. :)

Vierailija
18/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:09"]

Ihana että tunnustit. :) Mutta joo, kuulostaa kyllä ihan hirveiltä häiltä vieraiden kantilta katsottuna, mutta nytpä ainakin tiedätte mitä ei kannata tehdä. :)

[/quote]

Jep, näin jälkikäteen katsottuna tuntuu ettei oikein mikään mennyt nappiin :D mutta olen myöhemmin miettinyt myös hääparin vanhempien vähän flegmaattista asennetta häitä kohtaan. Missään ei autettu, vaan antoivat ihan suosiolla teinien järjestää juhlat. Sekä morsian että sulhanen olivat kuitenkin hyvissä väleissä vanhempiinsa ja ihmettelivät myös itse kun oikein mitään neuvoja tai tukea ei herunut.

Itselläni ei tosin ole vielä lapsia, mutta voisin kuvitella että tulevaisuudessa olisin tarvittaessa innolla auttamassa hääjuhlien järkkäämisessä.

Vierailija
19/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzzzzz

Vierailija
20/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:42"]

Totuus, jota kukaan ei mielellään kuule, on se, että melkein kaikki häät ovat (vieraiden kannalta) epäonnistuneita. Tuntien jonotusta ja pönötystä, ajantappoa nälkäisenä ilman syötävää tai juotavaa, sitten tylsiä ja nolostuttavia leikkejä, surkeita puheita, ruuan loppumista kesken, viinan kanssa läträystä, mokia ja tappeluita.

Syynä se, että useimmat ihmiset järjestävät häät vain kerran (tai kaksi) elämässään eli ovat täysiä amatöörejä. Aikataulutusta ei osata, ei osata mitoittaa tiloja, vieraita ja ruokaa oikein, ei ajatella asioita vieraan kannalta vaan mietitään vain sitä omaa prinsessapukua. Lisäksi suomalaisissa häissä on viinalla aivan liian suuri rooli.

Sanon tämän ammatikseni erilaisia tilaisuuksia (joskaan en häitä) järjestävänä ihmisenä. Toivoisin, että Suomessakin käytettäisiin rohkeammin ammattilaisia myös häiden järjestämisessä. Ne ovat tilaisuus siinä missä muutkin ja menevät pieleen siinä missä muutkin, jos osaamista ei ole.

Ja nyt, olkaa hyvät - alapeukutus alkakoon. :)

[/quote]

Laitoin sulle ekan, ole hyvä. :)