Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Puurokalenteri kuulostaa kivalta.
Onkohan olemassa purkkakalenteria?
Taidan olla nykyään aivan liian myöhässä kalentereita ostamassa, mutta kun tosiaan se överiys ahdistaa vähän niin en ole jotenkin viitsinyt pysähtyä katsomaan tarkemmin.
Purkkakalenterille myös ääni!
Joko mysli/murokalenteri on keksitty? Sellaisen ostaisin myös!
Onkohan jossain jotain hyviä nettijoulukalenterita, vaikka huumorivideo joka päivälle, tai jumppaliike, tai smoothie ohje tai jotain muuta katsottavaa tai kokeiltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Överiä juu ja hyvä että on.
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Tämä! Eli ap, mitä ihmeen väliä sillä on, että nykyään on erilaisia joulukalentereita? Ei niitä tarvitse pelätä, vaan ajatella, että hyvä juttu, kiva, kun joku saa niistä iloa itselleen ja onpa mukava, kun aikuisillekin on jotain hassua!
Olen liki viisikymppinen ja lapsistani pari on jo aikuisia, mutta ostan heille joka ikinen joulu omat joulukalenterit. Ihan siinä missä ostin heille viikko sitten kurpitsat, jotka he hymyssä suin kaiversivat lyhdyiksi, niin ostan myös joulukalenterit. En jaksa paheksua kaikkea hassua, vaan on mukavampi nauraa. Sinun ei tarvitse ostaa yhden yhtä kalenteria, mutta minä voin ostaa vaikka kolme. :)
Et oo sattunut kuulemaan ilmastonmuutoksesta? Vai skippaatko hymyssä suin uutiset, ettei pääse droppaamaan tunnelmaa?
Nythän näitä muita uskontoja sotketaan Jeesuksen uskoon mikä on ihan eri uskonto . Ikävä kertoa mutta ryöstöretket käynnissä työpaikoilla .....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä vähän ahdistus noitten kalenterivuorien kanssa. Tokihan lapset haluaisivat jotain isoa ja hulppeaa, kun niitä on toinen toistaan ihmeellisempiä siellä kauppojen paraatipaikoilla. Oeln aina ostanut lapsille jonkun pienen suklaakalenterin tai tehnyt itse kalenterin (luukussa konvehti, pähkinöitä, tarroja…) Nyt ajattelin, että ehkäpä voin ostaa jopa jonkin konvehtikalenterin, jos kerran itse tehdyssä kalenterissakin voi olla konvehti :D Johan noiden kaikkien mahtikalenterien seassa Fazerin tai Dumlen konvehtikalenterikin näyttää jo olevan vaatimattomimmasta päästä…
Sama jatkaa: vai olenko jo kaltevalla pinnalla? Ehkä parin vuoden päästä iso suklaapatukkakalenteri on minulle jo ihan ok? Jos se silloin on kaupan pienimmästä päästä, kun suurin osa kalentereista onkin jo tasoa ”joka päivä uusi vaatekerta ja ravintolaillallinen” 😬
Ratkaisu: älä osta kalenteria.
Mulle sellainen kalenteri josta koostuu koko jouluateria, huipentumana itseoikeutetusti kinkku.
Näin eronneena ja sinkkuna periaatteessa ihan kiva ajatus, kun tietää ettei itse ole saamassa jouluaattona lahjoja. Meidän suvussa ei aikuisten kesken vaihdeta lahjoja ja parisuhteen päätyttyä sekin lahja jäänyt pois. Näin ollen olen miettinyt itselleni jotain kosmetiikkakalenteria, osuisi jouluaatollekin aidosti yksi yllätyslahja.
Mutta onhan noiden hinnat paikoin aivan överit (useita satoja), ja jotenkin se ajatus joka suomessakin kiertää, että puolisolta odotetaan ensin kallista kalenteria ja sitten vielä itse joululahjaa. Saman ajatuksen ovat lapsetkin jo omaksuneet.
Tiettekö missä ilmasto lämpeää juuri nyt ....oikein kuumottaa jo . YouTube La Palma videot näyttää mikä lämmittää ilmastoa oikeasti .
Kyllä. Tiedän että maailmassa on liikaa rojua. Olen tiennyt sen aina. Nyt odotan ensimmäisen luukun avaamista kalenterista jonka luukut painan joulun jälkeen kiinni ja käytän sitä taas ensi vuonna.
Vähän outo nainen varasti smaragdi sormuksen ja Singapore ketjun sanoi olevansa Ukrainasta . No se sama nainen nähtiin cityseurakunnassa Helsingissä sen kaveri Keravalla ja se itse myös Vapaakirkon arkki seurakunnassa järvenpäässä ja taas sen kaveri Espoon helluntaiseurakunnassa . Sittemmin Pasilan elävä sana seurakunnassa . Miten ihmeessä Ukrainassa Suomessa ja varastaa koruja !!! Ihan kuin Romanian romanit . Tai .....uskonto vapaat suunnat herättää joogalla.
Vierailija kirjoitti:
Puurokalenteri kuulostaa kivalta.
Onkohan olemassa purkkakalenteria?
Taidan olla nykyään aivan liian myöhässä kalentereita ostamassa, mutta kun tosiaan se överiys ahdistaa vähän niin en ole jotenkin viitsinyt pysähtyä katsomaan tarkemmin.
Muistan, että pojallani on n. 3-4-vuotiaana ollut xylitol-muumipurkkakalenteri. Se oli tosi kiva ja järkevä vaihtoehto. Mutta niitä taisi olla vain silloin yhtenä jouluna ja siitä on nyt jo reilusti yli kymmenen vuotta aikaa... Purkkakalenterin ostaisin tänäkin päivänä heti, vaikka nämä muut krääsä-, sokeriöveri- ja kosmetiikkakalenterit vain ärsyttävät.
Lasten kalenteri kirjoitti:
Omituisten otusten kerho . Toivoo rölli. Joulukalenteri ei ole mikään aikuisten juttu vaan lapset odottaa joulua juttu . Muut uskonnot sekoilee taas täällä.
Ööh, mikä uskonto se siis on, johon kuuluu aikuisten joulukalenteri?
Mielestäni on parempi, että lapsille joulukalenteri on joko oikeita leluja tai sitten pikkuinen suklaa. On todella epämiellyttävä ajatus, että joka päivä aamupalaksi vedetään suklaapatukka. Pikkuinen pala suklaata on kiva. Lelukalentereissa mielummin jotain oikeaa kuten legot, eikä pientä kindermunatyyppistä krääsää.
Aikuisille suunnatut kalenterit on ihan övereitä, ei ehdi edes vuodessa käyttää kaikkea sitä kosmetiikkaa. Aikuisten kalenterit varsinkin itse tehdyt olutkalenterit sipsitölkeissä on ihan kauheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkakalenteri on siinä mielessä kätevä, että niistä saa matkakokoisia tuotteita. Mutta noin yleisesti olen samaa mieltä kuin aloittaja, homma ON mennyt aika överiksi. On jos jonkinlaista krääsäkalenteria tyrkyllä ja osa on pöyristyttävän hintaisia. Sopivat hedonistiselle ihmistyypille?
Isoille aikuislapsille nuo sopii.
Jokainen päivä on näille karkkipäivä, koska se nyt vaan tuntuu oikealta!Eli koska olen aikuinen, niin en saa ikinä tehdä mitään, mikä tuottaa iloa?
Hmm, olisiko kuitenkin olemassa muitakin sävyjä kuin musta ja valkoinen…
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on jopa Pilttikalentereita vauvoille josta joka päivä uusi smoothiemaku...
Se pilttikalenteri ei ole vauvoille vaan yksi vuotiaasta ylöspäin taaperoille. Monella saattaa olla isosisaruksia, joilla on suklaakalenteri. Mutta ei välttämättä haluaa että se 1-vuotias syö joka päivä karkkia. Mutta kyllähän sen ikäinen jo huomaa jos isommat saa jotain, mutta ei itse. Voisin hyvin kuvitella tuolloin ostavani pilttikalenterin. Onhan se kuitenkin ihan normi välipala joka päivälle, joka kuitenkin syötäisiin. Näin se pienempikin sisarus saa jotain kivaa avattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on jopa Pilttikalentereita vauvoille josta joka päivä uusi smoothiemaku...
Se pilttikalenteri ei ole vauvoille vaan yksi vuotiaasta ylöspäin taaperoille. Monella saattaa olla isosisaruksia, joilla on suklaakalenteri. Mutta ei välttämättä haluaa että se 1-vuotias syö joka päivä karkkia. Mutta kyllähän sen ikäinen jo huomaa jos isommat saa jotain, mutta ei itse. Voisin hyvin kuvitella tuolloin ostavani pilttikalenterin. Onhan se kuitenkin ihan normi välipala joka päivälle, joka kuitenkin syötäisiin. Näin se pienempikin sisarus saa jotain kivaa avattavaa.
No ei kyllä vuoden ikäinen osaa mitään kalenteria kaivata, sisarukset voi vaikka antaa hänelle rusinan ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa krääsää. Osa meistä on harakoita.
Mulla on joulukalenterina sellainen pahvilokerikko, jonka täytän karkeilla. Se on sisustusesine ja tunnelmantuoja, ei halvan kertakäyttörihkaman kallis pakkaus.
Mutta eikö yllättyminen ole puolet minkä tahansa kalenterin ihanuudesta? Pyydä jotain kaveria laittamaan namuset lokerikkoihin, niin et tiedä mitä tulet saamaan. 😉
Parasta olisi sellainen yhdistelmäkalenteri, missä olisi suklaata, jotain hyödyllistä ja pari kivaa lelua. Olisi esimerkiksi kiva saada sellasia jonkun hahmon ympärille esim. lapsille pipsapossu tai Harry potter tms.
Minun eksän luona lapsilla on useampi kalenteri... on Legoa, herkkukalenteria ja viime vuonna lapsi oli vielä omalla rahalla ostanut honkun kolmannen. Selitäpä siinä sitten, että äidin luona on vain yksi. Ja kyllä, siihen on syynsä että olemme eronneet.