Ihmisten ärsyyntyminen toisten sektioista
Jos naisena haluat suunnitellun sektion niin alatiesynnyttäneet/alatiesynnytystä aikovat hyökkäävät usein kimppuun ja kyseenalaistavat miksi et halua synnyttää alateitse. Miksi heitä ärsyttää toisten sektiot niin paljon?
Itse kahdesti suunnitellussa sektiossa olleena aivan 10/10 kokemuksia. Tärkeintä oli saada lapsi turvallisesti maailmaan. Toipuminen oli nopeaa ja onhan se nyt plussaa, kun alakertakin on täysin ennallaan.👌🏻
Kommentit (28)
Turhat sektiot ovat pelkkää muutenkin tiukalla olevien resurssien tuhlausta, joten jokaisella veronmaksajalla on oikeus kritisoida niitä.
Miten ihmeessä pidät maailman vaarallisinta leikkausta keinona saada lapsi turvallisesti maailmaan? Adoptio olisi ollut teidän perheelle parempi tapa. Järjetöntä ottaa tuollainen riski aivan turhaan.
Kun se alakerta ei ole ennallaan. Keho alkaa valmistautua synnytykseen raskausaikana eikä sille voi kertoa, että vauva syntyy sektiolla. Myös emättimeen tulee muutoksia, jotta synnytys käy helpommin.
Täysin eri lähtökohta tehdä suunniteltu sektio, kuin kiireellinen tai hätäsektio pieleen menneen alatiesynnytyksen takia.
Alatiesynnytys aiheuttaa peräsuolen laskeumia. Miksi siitä ei ärsyynnytä?
Vierailija kirjoitti:
Turhat sektiot ovat pelkkää muutenkin tiukalla olevien resurssien tuhlausta, joten jokaisella veronmaksajalla on oikeus kritisoida niitä.
Määrittele turha sektio? Jos AP olisi vaikkapa jättänyt lapsen hankkimatta ilman mahdollisuutta sektioon, niin olisiko se ollut mielestäsi täysin objektiivisesti ajatellen parempi vaihtoehto?
Jokainen päättäköön ihan itse, miten sen lapsensa maailmaan saattaa. Ja ihan turha ulista jostain sektion kustannuksista kun miettii minkälaisen taloudellisen riskin ja tulojen aleneman jokainen synnyttänyt nainen itselleen ottaa henkilökohtaisella tasolla.
Lääketieteellisesti perustelematon sektio (saako sellaista?) on turha. Alatiesynnytyksessä on paljon etuja sekä vauvalle että äidille ja tietysti myös halvempi yhteiskunnalle.
Tuokin on vähän väärää tietoa, että naisen alapää menee synnytyksessä pilalle. Ei kai kukaan synnyttäisi, jos seksielämä menisi sen vuoksi pilalle. Toki jollekin saattaa tulla ongelmia, mutta mikä se prosenttiosuus on? Eihän kaikille tule edes raskausarpia. Alatiesynnytys on varmaan kuitenkin turvallisin tapa synnyttää. Toki sektio on hyvä hätätapauksissa, jos tulee jotain yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele turha sektio? Jos AP olisi vaikkapa jättänyt lapsen hankkimatta ilman mahdollisuutta sektioon, niin olisiko se ollut mielestäsi täysin objektiivisesti ajatellen parempi vaihtoehto?
Jokainen päättäköön ihan itse, miten sen lapsensa maailmaan saattaa. Ja ihan turha ulista jostain sektion kustannuksista kun miettii minkälaisen taloudellisen riskin ja tulojen aleneman jokainen synnyttänyt nainen itselleen ottaa henkilökohtaisella tasolla.
Jos nainen jättää lapsen hankkimatta, jos hänelle ei makseta 10 000€ ja kesälomaa Torremolinoksessa, onko yhteyskunta velvollinen hänelle nämä maksamaan?
Juu, päättäköön jokainen itse, kunhan myös järjestää itse ja maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
No ehkäpä ärsyttää tuo asenne, että annat ymmärtää olevasi nyt alakerrasta paljon paremmassa kunnossa kuin joku toinen.
Kyllä se alakerta menee pilalle alatiesynnytyksessä. T.mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkäpä ärsyttää tuo asenne, että annat ymmärtää olevasi nyt alakerrasta paljon paremmassa kunnossa kuin joku toinen.
Niin, sinun alakertasi.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on vähän väärää tietoa, että naisen alapää menee synnytyksessä pilalle. Ei kai kukaan synnyttäisi, jos seksielämä menisi sen vuoksi pilalle. Toki jollekin saattaa tulla ongelmia, mutta mikä se prosenttiosuus on? Eihän kaikille tule edes raskausarpia. Alatiesynnytys on varmaan kuitenkin turvallisin tapa synnyttää. Toki sektio on hyvä hätätapauksissa, jos tulee jotain yllättävää.
Eip. Toosa on täysin pilalla ensimmäisen synnytyksen jälkeen, eikä se enää koskaan toimi. On niin rumakin, että ei sitä kukaan mies huoli.
Minulla on kokemusta sekä (suunnittelemattomasta) sektiosta että alatiesynnytyksestä, ja oman empiriani mukaan jälkimmäinen on suositeltavampi. Siitä toipuu nopeammin, koska synnyttäjä ei silloin ole leikkauspotilas.
Suunniteltu sektio on turvallisempi kuin alatiesynnytys. Se on synnytystavoista turvallisin. Sektio on vaarallinen hätäsektiona ja kiireellisenä, ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eip. Toosa on täysin pilalla ensimmäisen synnytyksen jälkeen, eikä se enää koskaan toimi. On niin rumakin, että ei sitä kukaan mies huoli.
Toosa toimii entistä paremmin. Näin ovat minulle miehet sanoneet.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä, varsinkin nykyinen terveydenhuolto on jo aivan ylirasittunut. Tärkeitä elämää pelastavia toimenpiteitä saa jonottaa. En hyväksy myöskään sulupuolenvaihdos leikkauksia tai kauneusleikkauksien korjausleikkauksia joita julkinen sektori tekee. Saisi rahoittaa jokainen itse omat hullutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raasu ei ole ikänä päässyt testaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä, varsinkin nykyinen terveydenhuolto on jo aivan ylirasittunut. Tärkeitä elämää pelastavia toimenpiteitä saa jonottaa. En hyväksy myöskään sulupuolenvaihdos leikkauksia tai kauneusleikkauksien korjausleikkauksia joita julkinen sektori tekee. Saisi rahoittaa jokainen itse omat hullutukset.
No, ei se mitään. Jätetään ne nelisen tuhatta suunnitellulla sektiolla syntynyttä lasta hankkimatta vuosittain niin ongelma ratkeaa, ei mene veronmaksajien rahaa hukkaan.
(Ooh, kantautuu jo jostain korviini kitinää, kuinka Suomessa ei hankita tarpeeksi lapsia..?)