Charlie Hebdon kansi 15.1.15
En ymmärrä tuosta kannesta mitään, mitä siinä oikein yritetään sanoa?
Kommentit (76)
Lehteä ei ole helppoa saada käsiinsä edes Pariisissa. Mieheni on siellä parhaillaan työmatkalla, eilen pyysin häntä ostamaan aamulla sellaisen ja jo aamulla 7 aikaan lehti oli loppu kaikilta Gare de Nordin lehtikioskeilta ja siellä ihan kuulutettiin, että varasto on loppuunmyyty.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:11"]
Ymmärtäisin kannella tarkoitettavan, että profeetta itse ei olisi halunnut tällaista verenvuodatusta omissa nimissään.
[/quote]
Tämähän on tietenkin täysin väärä käsitys. Muhammed itse johti ja yllyttii joukkojaan taistelusta taisteluun ja kehotti surmaamaan kaikki vääräuskoiset. Kannattaisi lukea se koraani, että tietää mistä puhuu.
Minusta tuo oli hyvä, oosuva kommentti tilanteeseen ja hyvä syy piirtää Muhammed, niin kuin pitääkin olla.
Mutta 25 on varmasti oikeassa, jos ei sitten ajatella että Muhammed on kuoltuaan nähnyt asiat selvemmin kuin eläissään ja nyt on sitten haudan takaa katuvainen tms. Mutta Muhammed ei siis ole toisen posken kääntämisestä saarnannut Jeesus, niin kuin voisi ajatella jollain sellaisella "kaikki uskonnot on rakkautta" perusteilla. t. 26
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:19"]
Minusta tuo oli hyvä, oosuva kommentti tilanteeseen ja hyvä syy piirtää Muhammed, niin kuin pitääkin olla.
[/quote]
Kyllä! Aivan täydellinen vastaus julistaa koko maailmalle että sarjakuvapiirtäjien murhat on anteeksi annettu, koston ja vihan vannominen olisikin ollut muslimimurhaajien tyyliä.
Minä taidan olla aika tyhmä, kun en vieläkään ymmärrä, kuka antaa anteeksi kenelle ja minkä! Voisiko joku vääntää tämän minulle rautalangasta?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:30"]
Minä taidan olla aika tyhmä, kun en vieläkään ymmärrä, kuka antaa anteeksi kenelle ja minkä! Voisiko joku vääntää tämän minulle rautalangasta?
[/quote]
Eikö kukaan?
[/quote]
Mitä tiedät tästä asiasta, tiedätkö mitään?
Tuossa on hauska lisäherja se, mistä esim. espanjalaisilla ja italialaisilla twitter tileillä joita seuraan on vitsailtu: Muhammadin turbaani + naama muodostaa pallit+kyrvän samoin se turbaani itsessään muodostaa pallit + vehkeen jossa vehje osoittaa taaksepäin (lakin liehus). Repesin erään kommentille "ma sono due cazzi in testa??" eli mutta sillähän on kaksi kyrpää päässä?? :D
[quote author=" Vierailija " time="14.01.2015 klo 15:17"]
En vieläkään ymmärrä miksi se anteeksi antaa
[/quote]
Tuolla elossa olevat toimittajat kertovat anteeksiannostaan.
http://www.theguardian.com/media/2015/jan/13/charlie-hebdo-cover-magazine-prophet-muhammad
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:20"]
Tuossa on hauska lisäherja se, mistä esim. espanjalaisilla ja italialaisilla twitter tileillä joita seuraan on vitsailtu: Muhammadin turbaani + naama muodostaa pallit+kyrvän samoin se turbaani itsessään muodostaa pallit + vehkeen jossa vehje osoittaa taaksepäin (lakin liehus). Repesin erään kommentille "ma sono due cazzi in testa??" eli mutta sillähän on kaksi kyrpää päässä?? :D
[/quote]
Silmät ja nenä muodostavat kolmannen kyrvän :D
[quote author=" Vierailija " time="14.01.2015 klo 15:17"]
En vieläkään ymmärrä miksi se anteeksi antaa
[/quote]
Mitä tarkalleen et ymmärrä?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:17"]
[/quote]
[/quote]
Tiedän sen, kuka murhasi ja kenet ja miksi - siis sen version, jota meikäläisten ja brittien tiedotusvälineissä on kerrottu. Olen ottanut selvää pilalehden ja sen henkilökunnan historiasta ja monista muista sivuseikoista, jotka eivät varmaan monia muita kiinnosta. Tuo anteeksiantamisasia vain ei tule perille millään.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:53"]
[/quote]
[/quote]
Tiedän sen, kuka murhasi ja kenet ja miksi - siis sen version, jota meikäläisten ja brittien tiedotusvälineissä on kerrottu. Olen ottanut selvää pilalehden ja sen henkilökunnan historiasta ja monista muista sivuseikoista, jotka eivät varmaan monia muita kiinnosta. Tuo anteeksiantamisasia vain ei tule perille millään.
[/quote]
Kannen piirtäjä antaa anteeksi ja kusuu maailmaa antamaan anteeksi terroristeille eli pysäyttämään kostotekojen kierteen. Mielestäni Mahammed, joka pitelee kylttiä ei liity anteeksiantoon mitenkään. Luulen, että sillä kuvalla on herätelty ihmisiä ajattelemaan, mitä Muhammed oikeasti sanoisi näistä teoista. Olisko tyytyväinen ja ylpeä vai surullinen ja myötätuntoinen. Vastaus löytyy koraanista, eikä se tue itkevän Muhammedin olemassaoloa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nyt taidat luulla itsestäsi vähän liikoja, etenkin kun et edes kansikuvan viestiä omien sanojesi mukaan ymmärrä.
Koko maailma seuraa tapausta ja eri osapuolten kommentointia silmä tarkkana, koko maailma on todellakin ottanut selvää Charlie Hebdo -lehdestä ja sen tekijöistä ja heidän taustoistaan, sekä lehden ideologiasta. Jos et ole huomannut, koko maailman mediat ovat olleet tätä tietoa viime viikon pullollaan. Et sinä yksin ole asioista kiinnostunut. :)
Mutta nyt kun olet asioista perillä, niin kerro minulle mitä outoa päätoimittaja Charbonnierin touhuissa oli Ranskassa joskus vaalien -96 tai -98 aikaan? Kuulin oudon huhun...
Ymmärtäisin kannella tarkoitettavan, että profeetta itse ei olisi halunnut tällaista verenvuodatusta omissa nimissään.