Kävelykeskustat näivettyvät kivijalkaliikkeet. Janne Kataja lopettaa Tampereella tästä syystä. Linkki
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/903dfa81-75e9-40d9-85ec-fd2cf2…
Sanoo, että Hämeenkadulla ei vaan kauppa käy, kun ei pääse autolla sen eteen. Se pieni lelukauppa siis.
Itse olen tamperelainen. En ole Hämeenkadun henkilöautoliikenteen kiellon jälkeen käynyt keskustassa. Koko keskusta on pilalla. Jouluna ajettuun aina lasten kanssa joulukatu juhlallisesti päästä päähän. Enää ei voi.
Ratikka pilasi keskustan.
Myöhemmin sitten lelukauppq aloittaa Lempäälän ideaparkissa
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan aikaa ennen ratikkaa, kun bussilla pääsi keskustaan.
Joo, ei tarvinnut vaihtaa Pyynikintorilla, että pääset keskustaan. Aina ei aikatauluihin sovi reipas kävely säässä kuin säässä.
Toivottavasti turkuun ei tule vastaavaa.
Ratikka rakennettiin siksi, että rakennusliikkeet saivat arvokasta rakennusmaata reitin varrelta. Maata, joka ennen ratikkaa oli halvempaa.
Samasta syystä tehtiin rantatunneli. Muka järvi kuuluu ihmisille, ei autoille. Minä nautin ennen järvelle katsomisesta ajaessani autolla. Nyt olen pimeässä tunnelissa. En tosiaankaan mene sinne rannalle erikseen kävelemään. Ensin kun täytyy löytää se maksullinen parkkipaikka jne.
Vierailija kirjoitti:
Klickrubriker suger. Varför skriva sådana hit?
Varför skriver du på svenska till finskaspråkiga sidan
Tuossa on heti toisella puolella tietä pysäköintitalo ja ratikkapysäkki ihan edessä. Ei sen pidempi matka kävellä kuin Ideaparkissa on parkkipaikalta sisälle.
Katajan kaupassa on ihan törkeät katteet ja marketista saa samaa tavaraa halvemmalla. Esim. eräätkin Tiktokissa trendaavat pehmolelut maksavat tuplahinnan muihin kauppoihin nähden.
Mutta helpompi syyttää samaa keppihevosta, mitä epäonnistuneet yrittäjät tykkäävät Tampereella mätkiä. Samaan aikaan vieressä porskuttaa muita kauppoja ja yrityksiä ilman ongelmia, vaikka autolla ei pääsekään liikkeeseen sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Ratikka rakennettiin siksi, että rakennusliikkeet saivat arvokasta rakennusmaata reitin varrelta. Maata, joka ennen ratikkaa oli halvempaa.
Samasta syystä tehtiin rantatunneli. Muka järvi kuuluu ihmisille, ei autoille. Minä nautin ennen järvelle katsomisesta ajaessani autolla. Nyt olen pimeässä tunnelissa. En tosiaankaan mene sinne rannalle erikseen kävelemään. Ensin kun täytyy löytää se maksullinen parkkipaikka jne.
Miksi sinulle, ylöjärveläiselle autoilijalle, pitäisi säästää järvinäkymä ohiajoa varten?
Sitä maisemaa voi ihailla vaikka Rauhaniemen uimarannalta käsin ja ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on heti toisella puolella tietä pysäköintitalo ja ratikkapysäkki ihan edessä. Ei sen pidempi matka kävellä kuin Ideaparkissa on parkkipaikalta sisälle.
Katajan kaupassa on ihan törkeät katteet ja marketista saa samaa tavaraa halvemmalla. Esim. eräätkin Tiktokissa trendaavat pehmolelut maksavat tuplahinnan muihin kauppoihin nähden.
Mutta helpompi syyttää samaa keppihevosta, mitä epäonnistuneet yrittäjät tykkäävät Tampereella mätkiä. Samaan aikaan vieressä porskuttaa muita kauppoja ja yrityksiä ilman ongelmia, vaikka autolla ei pääsekään liikkeeseen sisälle.
Eikö se nyt ole jo tullut selväksi että autoilijat eivät pysty 20 metriä kävelemään (ei tuollaista lelua jaksa kantaa yli 20 metriä) tai käyttämään parkkihallia josta pitäisi hissillä nousta maan pinnalle. Parkin pitää olla tasan siinä oven edessä ja sen pitää olla ilmainen muuten kaikki näivettyy. Eikö tästä nyt ole tarpeeksi jo trollattu.
Katajalla on toinen liike kadun toisessa päässä, ihan naurettava ajatus että olisi voinut pitää kahta erikoisliikettä noin lähellä toisiaan.
Ennen ratikkaa tuon liikkeen edessä taisi olla yksi parkkipaikka jos sitäkään... Taitaa olla vika muualla kuin ratikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle, ylöjärveläiselle autoilijalle, pitäisi säästää järvinäkymä ohiajoa varten?
Sitä maisemaa voi ihailla vaikka Rauhaniemen uimarannalta käsin ja ihan ilmaiseksi.
En ole ylöjärveläinen autoilija, vaan asun Tampereella Holvastissa.
Mieli lepäsi, kun katselin Näsijärveä ajaessani rantaa pitkin kulkevaa tietä.
Vihervassarit ne kuvittelevat että persaukiset jalankulkijat tekisivät kaupungin eläväksi. Eivät tee.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, minä ainakin pääsen edelleen ihan keskustorille asti bussilla. Viimeksi lauantaina olin bussissa ja niin oli aika moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Katajalla on toinen liike kadun toisessa päässä, ihan naurettava ajatus että olisi voinut pitää kahta erikoisliikettä noin lähellä toisiaan.
Kävelin tässä yksi päivä stockan liikkeen läpi kun olin matkalla reloveen, ei ollut yhtään asiakasta vaikka siinä on oma parkkiluolakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelin tässä yksi päivä stockan liikkeen läpi kun olin matkalla reloveen, ei ollut yhtään asiakasta vaikka siinä on oma parkkiluolakin.
Liian kovat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ylöjärveläinen autoilija, vaan asun Tampereella Holvastissa.
Mieli lepäsi, kun katselin Näsijärveä ajaessani rantaa pitkin kulkevaa tietä.
Sieltä menee nykyään erinomainen pyörätie, ei muuta kuin fillari alle ja baanalle. Luonto kiittää ja kunto kasvaa.
Lelukaupassa ei muutenkaan mitään järkeä. Kirpparilta saa käytettynä leluja, marketeista tai netistä tarvittaessa uutta. Ei ole oikein enää tätä päivää. Ehkä jossain kauppakeskuksessa voisi olla mahkut menestyä, mutta ei se kyllä helpolla tule.
Kuka käy keskustassa esim.isommilla ruokaostoksilla? Viedäänkö raskaat kassit kärryllä parkkitaloon? On vaan niin paljon helpompaa ajaa peltomarkettiin.