Lääkäri kirjoitti niin kauniisti musta että sopis tinder-bioonkin
”Yleistila hyvä. Orientoitunut, asiallinen, ahdistuneen oloinen nuori nainen. Hoikka ja urheilullinen ruumiinrakenne. Siisti ja laittautunut.”
Kommentit (40)
Kyseessä keski-ikäinen mies jolle tehty xxx vuonna yy, x-arvo on nyt 65456 ja y:n kehitystä seurataan. Potilas subjektiivisesti oireeton, jaksanut hyvin töissä, liikkuu kohtalaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallista psykiatrisen statuksen tekemistä. Kuten tällä palstalla on aiemmin kerrottukin, näitä kirjataan vain muita ammattilaisia varten. Olisi huolestuttavaa, jos seuraavalla käynnillä olisitkin asiallisen sijasta hajanainen tai siistin ja laittautuneen sijaan likaisissa/epäsopivissa vaatteissa, pesemätön ja pahalta haiseva.
Eräs elämänpelkuripsykiatri, kultakellonaikkonen kirjoitti minusta: Vaatimaton.
Toisaalla sama potilaidenpelkuri kirjoitti minusta: Hankala.
Ei siis mene oikein päikseen, jos olen vaatimaton, miten se voi niin ärsyttää?Psykiatrivitsit, jossa ei tarvi käsiään liata pitää osin paikkansa. Järkyttävän huonoja yksilöitä alalla. Missä muualla mitätön voisi käyttää valtaa noin, kun voi lähtökohtaisesti katsoa potilaat alempiarvoisiksi.
Kirjoituksesta jo tekisin diagnoosin 'hankala'. Vaatimaton ehkä lahjoiltaan.
Juuri tänään luin minua koskevaa lausuntoa. En valitettavasti sanatarkasti muista.
Urheilullinen ja aktiivinen sanoi minun olevan. Toisaalta sepelvaltimotautitukimuksia tekevät, joten sanoo lukijalle kai jtn.
Tiedot lenkkeilystäni olivat päin honkia, joten se kai pitää muistaa oikaistaa. Samoin oireiden alkaminen heitti vuodella.
Minusta tuo "laittaitunut" on aika oleellista, kun asiakas on ahdistunut. Kertoo, että on kuitenkin ollut voimia pyntätä itseään.
No siis.. Aika moni potilas voi olla sekava, ei tiedä mikä päivä on tai missä on. Vastaa asiallisesti kysymyksiin, eli ei vastaa sulle kysymykseen mitä kuuluu sateenkaaren värejä. Ahdistunut, eli jostain syystä olet antanunt ahdistuneen kuvan, aiheuttaako fyysinen sairaus sinussa ahdistuksen tunteita, onko kivulias jne. Hoikka ja urheilullinen, eli ruumiinrakenne jos olisit lihava niin siitä olisi maininta. Urheilu aina tukee esim leikkauksesta kuntoutumista, se on tärkeä mainita. Siisti ja laittautunut, eli ahdistuneisuudesta huolimatta olet jaksanut panostaa ulkonäköösi etkä esim juokse vastaanotolla joko alusvaatteissa tai pikkumustissa.
Juu ihan varmana kirjoitti :D Porvoosta päivää!
Mukava kirjoitus lääkäriltä. Asiallinen ja selkeä.
Itselläni oli joskus: Asiallinen ja puhelias nuori mies. Urheilullinen, siisti, mutta selvästi huolestunut tilanteestaan. Tasapainoinen olemus.
Tai jotain tuohon suuntaan.
Nykyään tilanne onkin sitten: Monivaivainen ja keskivartalolihava keski-ikäinen mies. Maksa-arvot koholla, olemus hieman epäsiisti ja mahdollinen masennus vaikka potilas ei sitä itse myönnä. Suositellaan lopettamista.
Vierailija kirjoitti:
"Laittautunut". Tuo ei kerro yhtään mitään. Arvokysymyksiä, laittaako joku maalia naamaansa, tai ei. Mihin aikaansa haaskaa.
Ei ole arvokysymys vaan kertoo ihan yleisilmeestä ja -olemuksesta. Kertoo, että potilas kuitenkin jaksaa pitää ulkonäöstään huolta ja on siitä kiinnostunut. Ulkopuoliselle lukijalle se viestittää, että ei ole täysin syrjäytynyt ja aivan pohjamudissa rypevä tyyppi
AAPEE kirjoitti:
”Yleistila hyvä. Orientoitunut, asiallinen, ahdistuneen oloinen nuori nainen. Hoikka ja urheilullinen ruumiinrakenne. Siisti ja laittautunut.”
Aika täydellinen Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallista psykiatrisen statuksen tekemistä. Kuten tällä palstalla on aiemmin kerrottukin, näitä kirjataan vain muita ammattilaisia varten. Olisi huolestuttavaa, jos seuraavalla käynnillä olisitkin asiallisen sijasta hajanainen tai siistin ja laittautuneen sijaan likaisissa/epäsopivissa vaatteissa, pesemätön ja pahalta haiseva.
Eräs elämänpelkuripsykiatri, kultakellonaikkonen kirjoitti minusta: Vaatimaton.
Toisaalla sama potilaidenpelkuri kirjoitti minusta: Hankala.
Ei siis mene oikein päikseen, jos olen vaatimaton, miten se voi niin ärsyttää?Psykiatrivitsit, jossa ei tarvi käsiään liata pitää osin paikkansa. Järkyttävän huonoja yksilöitä alalla. Missä muualla mitätön voisi käyttää valtaa noin, kun voi lähtökohtaisesti katsoa potilaat alempiarvoisiksi.
Kirjoituksesta jo tekisin diagnoosin 'hankala'. Vaatimaton ehkä lahjoiltaan.
Potilaan ei tarvi olla lahjakas.
Sensijaan lääkärin kyllä pitäisi ymmärtää elämän monimuotoisuutta, sitä että meillä lahjattomammillakin voi olla elämä ja vielä turhankin värikäs.
Ihmettelin aina lääkärin tiettyä puolustuskannalla olemista.
Minusta pitäisi potilaan voida myös kommentoida lääkäriä vastaavasti. Huolimaton ja epäsiisti ulkomuoto, ei kuuntele yhtään mitään mitä yritetään sanoa, tuijottaa vain monitoriaan, henki haisee kahville ja tupakille, hampaat huonot, pullavatsa, länkisääret, huomattavan töykeät kommentit jne...
Nämä jäisi sitten kirjoihin ja kansiin kaikkien muidenkin hoitajien ja lääkärien luettavaksi.
Minulle lääkäri kirjoitti mm 'jnkv persoonallinen, hoikka, liikkuu hyvin ja varmasti'. Kävin näyttämässä kipeää silmääni. Oli puheripuliakin(jännitin ja olin nukkunut huonosti) ja kysyin varmaan mielestään jotain epänormaalia ts ei silmään liittyvää.
Voi, oletpa ap täydellinen. Oikein hoikka ja urheilullinen. Kiviäki kiinnostaa sun kroppas.
Minusta lääkäri kirjoitteli että opiskelee valtiotieteitä ja DI tutkintoa, kun vähän höpöteltiin vastaanoton alussa. Kävin siis siellä kun nivelsiteet meni poikki nilkasta. En ymmärrä miten liittyi mihinkään, mut eipä kai siinä, mukava lääkäri oli muuten vaikka nilkalle ei voitu mitään tehdä, vaan jouduttiin odottelemaan että keho kasvattaa uuden nivelsiteen...
Vierailija kirjoitti:
AAPEE kirjoitti:
Aika täydellinen Tinderissä.
Ainakin olis rehellinen. Luulen että valtaosa käyttäjistä on oikeasti ahdistunut.
Tässä näette: hoikat ja kauniit saa parempaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee erään käynnin kohdalla siisti ja asiallinen mies, puhuu kokonaisia lauseita. Käynnin aiheena oli poskiontelontulehdus :)
”Puhuu kokonaisia lauseita” kirjoitettiin myös veljestäni, joka on matematiikan professori. Vaikka toisaalta: eihän lääkäri hänen ammattiaan tiennyt. Vatsavaivojen takia oli lääkäriin mennyt - miten kokonaiset lauseet siihen liittyvät, jäänee arvoitukseksi.
Minä olin terveyskeskuslääkärillä olkapäävaivojen takia. Omakantaan lekuri kirjoittanut, ihan erillään muista tiedoista: ”Lukee paksuja kirjoja.” Ihan kuin ylpeä äiti leuhkisi 4-v. jälkikasvustaan: se lukee jo oikeita kirjoja! Olin tosin maininnut painavat kirjat yhtenä osasyynä kipeään olkapäähän, niin että olihan tuo tavallaan ihan asiallista. Jotenkin vain hymyilytti.
Hyvä ois laittaa et ahdistuneen oloinen tinskuun :D