Te-kuntakokeilusta tietävät, vastasin puheluun
Te-kuntakokeilusta tietävät, vastasin puheluun kesken työpäiväni, kuntakokeilun työntekijäksi esittäytyvä henkilö halusi haastatella minua työttömyyteni takia. Olin keväällä työtön. Aloitin työssä toukokuun lopulla ja ilmoitin siitä te-toimistoon.
Kerroin soittajalle että olen työssä juuri parhaillaankin, enkä ehdi puhumaan.
Soittaja pyysi lähettämään tiedon missä olen työssä, millaisella sopimuksella ja milloin olen aloittanut, myös mahdolliset tiedot työn jatkosta.
Kysymys, eikö hän saa näitä tietoja te-järjestelmästä jossa ole ilmoittanut työttömyyden loppuneeksi? Ja mitä hän tekee työpaikkani ja sopimukseni tiedoilla?
Kommentit (89)
Käy katsomassa mol.fi omista tiedoistasi, mitä siellä lukee. Sieltä pitäisi löytyä lausunto, että olet töissä. Jos se löytyy, älä lähetä mitään tietojasi. Jos ei, etsi netistä oman kuntasi Te-toimiston numero ja kysy sieltä. Älä soita siihen samaan numeroon.
Vierailija kirjoitti:
Käy katsomassa mol.fi omista tiedoistasi, mitä siellä lukee. Sieltä pitäisi löytyä lausunto, että olet töissä. Jos se löytyy, älä lähetä mitään tietojasi. Jos ei, etsi netistä oman kuntasi Te-toimiston numero ja kysy sieltä. Älä soita siihen samaan numeroon.
Ajattelen tehdä juurikin noin, laitan viestin että soittaja saa kaipaamansa tiedot ihan te:n järjestelmästä.
Mihin he muuten tarvitsevat työpaikan ja sopimuksen tietoja? Jos joskus jään uudelleen työttömäksi siirryn uudelleen te:n asiakkaaksi, en tiennytkään, että työssäolo aikanani minun pitää päivittää työnantajani tietoja mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen tehdä juurikin noin, laitan viestin että soittaja saa kaipaamansa tiedot ihan te:n järjestelmästä.
Mihin he muuten tarvitsevat työpaikan ja sopimuksen tietoja? Jos joskus jään uudelleen työttömäksi siirryn uudelleen te:n asiakkaaksi, en tiennytkään, että työssäolo aikanani minun pitää päivittää työnantajani tietoja mihinkään?
Olet jättänyt tynhaun voimaan eikä sitä voi katkaista muut kuin sinä. Tarkistapa tilanne ja päätä samalla työnhaku.
Mitä siis oikeasti olet tehnyt?
Tuota mainostettua mol.fi -sivua ei ole olemassakaan, mene siis te-palvelut.fi -sivuille ja siellä henkilöasiakkaan Oma asiointiin ja katso, oletko edelleen työnhakijana eli oletko edes ilmoittanut päättäneesi työnhakusi.
Jos olet kokopäivätyössä etkä tarvitse soviteltua päivärahaa, niin päätä työnhaku. Muutenkaan ei tarvitse lähettää mitään tietoja minnekään, voit halutessasi Oma asioinnissa ilmoittaa nuo kysytyt tiedot.
Jos olet kokoaikaisessa työssä etkä nosta soviteltua työttömyysetuutta niin mene oma asiointi verkkopalveluun ja katkaise työnhaku. Työnhakusi on todennäköisesti jäänyt voimaan jolloin noita soittoja sitten tulee.
Luulis että niille riittää vaan tieto, että on töissä, eikä työttömänä työnhakijana. Tosin se kuntakokeilu on uus juttu niin en tiiä minkälaiset systeemit siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Tuota mainostettua mol.fi -sivua ei ole olemassakaan, mene siis te-palvelut.fi -sivuille ja siellä henkilöasiakkaan Oma asiointiin ja katso, oletko edelleen työnhakijana eli oletko edes ilmoittanut päättäneesi työnhakusi.
Jos olet kokopäivätyössä etkä tarvitse soviteltua päivärahaa, niin päätä työnhaku. Muutenkaan ei tarvitse lähettää mitään tietoja minnekään, voit halutessasi Oma asioinnissa ilmoittaa nuo kysytyt tiedot.
Olen tarkistanut nyt tietoni työttömyyteni on päättynyt toukokuun lopussa, niin kuin aiemmin kerroin. Liitin tiedon vielä nykyisestä työnantajani viesti muodossa henkilölle joka hoiti aiemmin asioitani. Laitoin mukaan myös puhelinnumeron josta minulle soitettiin.
Veikkaan että soittavat nyt läpi keväällä tehtyä soittolistaa, sen ajan työttömistä. Mutten siti tajua mitä heille kuuluu kokoaikatyön työsopimukseni tiedot?
Eivät he tarvitsekaan työsopimuksesi tietoja, koska et ole enää työkkärin asiakkaana.
Joo on ikävää, että sulle on soiteltu noin, todennäköisesti aloitteleva tyyppi vain soittaa noita samalla kaavalla läpi ja kertoo miten asiat saadaan kuntoon.
Sinäkö et koskaan tee työssäsi virheitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tarkistanut nyt tietoni työttömyyteni on päättynyt toukokuun lopussa, niin kuin aiemmin kerroin. Liitin tiedon vielä nykyisestä työnantajani viesti muodossa henkilölle joka hoiti aiemmin asioitani. Laitoin mukaan myös puhelinnumeron josta minulle soitettiin.
Veikkaan että soittavat nyt läpi keväällä tehtyä soittolistaa, sen ajan työttömistä. Mutten siti tajua mitä heille kuuluu kokoaikatyön työsopimukseni tiedot?
Et tietenkään ala raportoida heille yhtään mitään ylimääräistä. Riittää tieto, että olet aloittanut kokopäivätyön, et ole enää työnhakija, sekä työn alkamisen päivämäärä.
Kyllä minulle tuli tekstiviesti paria viikkoa ennen soittoa. Olet tainnut itse ryssiä koko homman tai vaihtoehtoisesti kyseessä on huijari (tosin en tiedä mitä noilla tiedoilla tekisi).
Mikä tässä nyt on ongelma? Jos et ole te-toimiston asiakas eli työtön työnhakija, ei sinun tarvitse olla heihin missään yhteydessä tai antaa mitään tietoja. Niin yksinkertaista se on.
Tätä ei missään nimessä kannata kysyä suoraan te-toimistosta. Vauva-palsta kun on tunnetusti kaikkien alojen asiantuntija :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku ja työttömyys ovat kaksi eri asiaa! Töihinmeno ei päätä työnhakua, jos et erikseen työnhakua päätä!
Aikaisemmin asioita hoitanut henkilö ei enää ole yhteyshenkilösi, jos kuntakokeilusta soittivat, joten saattaa olla, että viestiäsi ei välitetä kenellekään.
Eivät soittele mitään keväisiä työttömiä läpi, koska tiedot ovat ajantasaisia siltä osin kuin ne on ilmoitettu. Olet ilmoittanut töihinmenosta sen verran epäselvästi, että eivät työnhaun voimassaollessa ole varmoja siitä, oletko koko- vai osa-aikatöissä tai mahdollisesti määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei missään nimessä kannata kysyä suoraan te-toimistosta. Vauva-palsta kun on tunnetusti kaikkien alojen asiantuntija :D:D:D
TE-toimistosta eivät osaa vastata kuntakokeilun tekemisistä, yhteyttä pitää ottaa kuntakokeiluun! Vai soitatko sinä hammaslääkäriin halutessasi ajan neuvolaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimistosta eivät osaa vastata kuntakokeilun tekemisistä, yhteyttä pitää ottaa kuntakokeiluun! Vai soitatko sinä hammaslääkäriin halutessasi ajan neuvolaan?
Kaikki muut paitsi sinä ymmärsivät mitä tarkoitettiin. Ja kaikki muut paitsi sinä tietävät, että kuntakokeilu on yksi TE-toimiston palveluista. Ei siis ole mitään erillistä organisaatiota nimeltä "kuntakokeilu", vaan tämä TE-toimisto hoitaa työttömiä koskevat asiat. Ja kyllä, saatan soittaa neuvolaan, jos haluan hammaslääkäriajan. Nimittäin täällä alle kouluikäisten hammashoito tapahtuu neuvolan yhteydessä olevassa hammashoitolassa. Niihin on sama ajanvaraus. Eli hukkaan meni viisastelusi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämän mainitsemasi kuntakokeilun toimipiste sijaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut paitsi sinä ymmärsivät mitä tarkoitettiin. Ja kaikki muut paitsi sinä tietävät, että kuntakokeilu on yksi TE-toimiston palveluista. Ei siis ole mitään erillistä organisaatiota nimeltä "kuntakokeilu", vaan tämä TE-toimisto hoitaa työttömiä koskevat asiat. Ja kyllä, saatan soittaa neuvolaan, jos haluan hammaslääkäriajan. Nimittäin täällä alle kouluikäisten hammashoito tapahtuu neuvolan yhteydessä olevassa hammashoitolassa. Niihin on sama ajanvaraus. Eli hukkaan meni viisastelusi :D
Olet väärässä. Kuntakokeilun tarkoituksena on vahvistaa KUNTIEN roolia työllisyyspalveluiden JÄRJESTÄJINÄ. KUNNAT VASTAAVAT työnhakijoiden palveluprosessista ja työllisyyttä edistävien palvelujen tarjoamisesta. Te-toimisto on vain yksi osa palvelukokonaisuutta. Kaikki kuntariistokokeilun asiakkaat eivät ole Te-Toimiston asiakkaina. Joissain tapauksissa osa on ja loput ei.
Soittaja kuvitteli, että työnhakusi on voimassa, koska olet lyhyessä osa-aikaisessa työssä tms. Silloin nuo tarvitaan.
Työttömyytesi päättyminen ei jostain syystä ole kirjautunut järjestelmään oikein.