Oliko näiden hallituksen tukileikkauksien tavoite ihan oikeasti että ihmiset joutuvat kodittomaksi?
Minä itken, ihan oikeasti. Niin omasta kuin tuttavienkin puolesta. Kaksi kaveria on heittänyt lusikat nurkkaan tämän vuoden puolella oman käden kautta, kolme on jäänyt kodittomaksi, kaksi tekee pimeänä seksityötä jne. Kaikki vielä 1-2v. sitten ihan perusduuneissa ok palkalla työskenteleviä, nyt luottotiedot menneenä eikä elämäniloa enää ole.
Itselläni on nyt tilanne se, että on pakko muuttaa autoon asumaan. Jäin viime syksynä työttömäksi kun firma, jossa olin vakituisena, meni konkurssiin. Olen ollut Kelan tuilla (työmarkkinatuki) ja pieni tt-tuki siihen päälle jotta se yksinasuvan perusosa täyttyy. Asun vuokralla tosi syrjässä 400e+sähkö ja nyt talven aikana kävi niin että kela ei maksanutkaan kuin pienen osan sähkölaskuista ja näin ollen ne ehtivät siirtymään perintään. Perintätoimistosta hoetaan että "maksat ne viivästyskorot, maksat vain, maksa, maksa maksa". Sähkölaskuni ei ole edes kohtuuttomat (siirtoineen 60-90kk), sillä en pitänyt talossa lämmitystä talvella vaan minulla oli vuokranantajan puut joilla lämmitin. Kylppärissä oli pakko pitää lattialämmitystä tai se olisi homehtunut.
Viime viikolla tuli kelasta viestiä että eivät maksa kotivakuutusta. Vuokranantaja taas vaatii laajan kotivakuutuksen, joka nyt on n.14e/kk ja se ylittää sallitut rajat parilla eurolla. En saa halvempaa kun luottotiedot meni ja se pitää maksaa kerralla.
Mitä tässä enää tekee, olen jo miettinyt jotain todella pahaa että pääsen valtionlaitokseen ruuan ja avun piiriin. En jaksa enää, kesän voin asua autossa, mutta entäs kun talvi tulee taas?
Kommentit (44)
Kuulostaa kyllä tosi oudolta ja sangen epäilyttävältä että vielä 1-2 vuotta sitten perusduuneissa ja nyt on tehty itsemurhia, ollaan asunnottomia ja tehdään seksityötä pakon sanelemana.
Tai lisää työvoimaa uusille matalpalkka-aloille, koska paikallinen sopiminen saattaa alentaa palkkatasoa sekä muita työnantajan maksamia korvauksia joissakin ammattiryhmissä.
Hankalaa on, tiedän monia jotka on siirtynyt harmaan talouden puolelle. Pari kaveria myy lääkkeensä paikallisissa h-marketeissa, useampi tekee chat-seksihommaa pimeästi kun eihän siitä saa kun sen 100-400e/kk, joten eipä sitä ole järkevää edes virallisesti tehdä. Itse muutan pakettiautoon parin viikon päästä, kunhan saan patjan hommattua. Jalsamista ap.
On äänestäjien tavoite ollut. Älkää luovuttako. Onko sukulaisista apua. Entä pienempi kaupunki. Kannattakaa perustuloa suurempaa tukea.
Hyvä vaa jos naiset joutuu tekemään seksityötä
Ei ole omassa tuttavapiirissä tällaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaa jos naiset joutuu tekemään seksityötä
Miehet tekevät myös.
Vierailija kirjoitti:
On äänestäjien tavoite ollut. Älkää luovuttako. Onko sukulaisista apua. Entä pienempi kaupunki. Kannattakaa perustuloa suurempaa tukea.
Löytyykö tästä enää pienempää "kaupunkia" kun asukasluku on n.2500hlöä. Olen tämän maakunnan perimmäisessä nurkassa halvimmalla alueella ja mitä kauemmaksi menen, sen epätodennäköisempää on myös työllistyminen. Kodittomana voin ainakin teoriassa valita asuinpaikkani.
Ap
Tavoite on saada köyhät toivottomiksi ja päättämään päivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Siltä tuntuu, en minä kohta ole enää itsestäni huolissani, vaan siitä mitä teen ja mitä se aiheuttaa muille jos tilanteeni ei parane piakkoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa OrpoPurralle, että nähdään helvetissä.
Kelan sivuilla on kerrottu montako euroa kotivakuutusta korvataan tt-tuessa per kuukausi, n. 15 euroa.
Yksikään sähköyhtiö ei lähetä laskuja suoraan Kelalle, olet ennen perintää saanut monta maksukehotusta.
En usko sanaakaan tästä sepustuksesta jonka tarkoitus on vain haukkua hallitusta. Ihan tiedoksesi, kaikki muut puolueet paitsi Vas. on sitoutunut jatkamaan samanlaisella leikkauslinjalla ensi hallituskaudellakin.
Miksei laillistettaisi orjuus, jotta eliitti ja kokoomus voisi tarjota kodin vähäosaisille ja kodittomille? Tulisi elämään myös jotain sisältöä näin ja pääsisi töitäkin tekemään palvelemisen muodossa.
Kuulostaa kyllä aika paksulta toi sepustus nyt.
En ole tällaista huomannut, onkohan ap. kirjoitellut mahdollisesti itä-rajan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö tästä enää pienempää "kaupunkia" kun asukasluku on n.2500hlöä. Olen tämän maakunnan perimmäisessä nurkassa halvimmalla alueella ja mitä kauemmaksi menen, sen epätodennäköisempää on myös työllistyminen. Kodittomana voin ainakin teoriassa valita asuinpaikkani.
Ap
25 000 asukasta ehkä. Asuntoja saisi olla. Isoissa jonot.
Vierailija kirjoitti:
Kelan sivuilla on kerrottu montako euroa kotivakuutusta korvataan tt-tuessa per kuukausi, n. 15 euroa.
Yksikään sähköyhtiö ei lähetä laskuja suoraan Kelalle, olet ennen perintää saanut monta maksukehotusta.
En usko sanaakaan tästä sepustuksesta jonka tarkoitus on vain haukkua hallitusta. Ihan tiedoksesi, kaikki muut puolueet paitsi Vas. on sitoutunut jatkamaan samanlaisella leikkauslinjalla ensi hallituskaudellakin.
Hei, nyt vähän jäitä hattuun. Sähkölaskun saadessani olen toimittanut sen kelaan ja täpännyt sinne "maksetaan laskuttajalle", Kelan käsittelyn viivästyessä on tullut perintäkirje. Perintäyhtiössä vaaditaan tarkkaa päivää jolloin lasku on maksetaan, ja kela maksaa sen myöhässä, joten sieltä on perintätoimistosta ehtinyt tulla jo kaksi kirjettä joiden kustannukset on 5+14e=19e. Ja tämän kun kertoo kahdella eli sähköenergialasku ja siirto, kun ne tulevat erikseen, on yhden kuukauden perintäkulut yhden kuukauden sähköistä jo 38e.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
25 000 asukasta ehkä. Asuntoja saisi olla. Isoissa jonot.
Ei, vaan asun kunnassa jossa on noin kaksituhattaviisisataa asukasta. Etsin toki vielä halvempaa asuntoa ja vieläkin syrjemmästä, mutta jos otan 25-30km vielä itäänpäin, teen rajaloukkauksen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole tällaista huomannut, onkohan ap. kirjoitellut mahdollisesti itä-rajan takana.
Jos sinä et ole sitä huomannut, ei se tarkoita ettei sitä tapahtuisi! Saatana miten kultalusikka perseessä olevia ihmisiä voi maa päällään kantaa. Minäkin tiedän pari ihmistä jotka juttelevat maksusta netissä sille Pentille tai Veijolle Kaarinasta/Kuopiosta jonka vaimo on pyörätuolissa/ei anna pillua jne. Ihan yleistä hommaa, monellakin ja etenkin nuorilla.
Da da igor