Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:21"] Jussi oli ainoa, joka oli uhannut, että lähtee kävelemään alttarilta jos sinne saapuva nainen vaikuttaa heti väärältä. Muut olivat vähän kärsivällisemmällä asenteella ohjelmassa mukana ja luottivat asiantuntijaraatiin enemmän. [/quote] Sehän tarkoittaa, että Jussi ei ollut jutussa mukana 100 %. Hän olisi ollut valmis nöyryyttämään naisen totaalisesti, koska tuo pakeneminenhan tarkoittaa sitä, että naisen ulkoinen olemus olisi ollut Jussin mielestä vastenmielinen. Aika karu viesti naiselle, joka on panostanut asiaan. Epäempaattista, itsekästä. En arvosta. [/quote] Eli jos toinen ei kolahda ulkoisesti (tuskin muutenkaan), niin pakko olis rakastuttaa ittensä väkisin kun toinen sitä kyynelsilmin haluaa? Miksi ihmeessä? Koska ollaan telkussa?
[/quote]
Niin, sulla on suluissa se syy, miksi kannattaa edes yrittää. Se, että aluksi ei pidä erityisemmin toisen ulkonäöstä, ei tarkoita sitä, etteikö suhde voisi kehittyä, jos sille antaa mahdollisuuden.
[/quote]
Jos toinen kolahtaa, niin se kolahtaa, ei ulkonäöllä ole silloin mitään väliä. Piia ei saa Jussissa aikaan sellaisia viboja, että hän haluaisi jatkaa suhdetta. Ei rakastumisen pidä tuntua missään vaiheessa työltä, suhde voi tosin pitkällä tähtäimellä joskus väljähtää ja se voidaan mahdollisesti korjata antamalla parisuhteelle aikaa, mutta ei ennen rakastumista. Itse ainakin olen jokaiseen pidempikestoiseen suhteeseeni (niitä on kolme, ikää minulla kohta 40) lähtenyt niin, että ekat viis minuuttia on kertoneet voinko ja haluanko koskaan rakastua kyseiseen mieheen. Kyse on kemiasta, ei mistään työnteosta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:24"]
Mä olisin sanonut kriteeriksi niille asiantuntijoille, että haluan sitten sellaisen puolison joka haluaa TOSISSAAN YRITTÄÄ ja ottaa sen vakavissaan, että menemme tosiaan naimisiin, eikä lähde vain kokeilemaan löytyykö heti säpinää. Kuvittelin vakavan yrittämisen olevan jopa koko idean takana, mutta jostain syystä Jussi ja Olli vaikuttavatkin vain tulleen pitkille treffeille vähän katselemaan.
[/quote]
En usko lainkaan, että tässä kuviossa olisi edes painotettu yrittämistä mitenkään erityisesti. Jos olisi, silloin asiantuntijat kävisivät kilpaa vakuuttamassa Jussillekin, ettei sitä kipinää tarvitsekaan alussa odottaa, kyllä se voi syttyä myöhemminkin, yrittäkää nyt niin pitkään kuin vaan pystytte.
Ohjelmahan antaa ymmärtää, että Jussilla menee Pian kanssa ihan keskinkertaisesti, vain suuri palo puuttuu. Tosiasiassa tietenkin tilanne voi olla Jussin mielestä ihan kestämätön. Minusta siitä kertoo sekin, että eropaperit pantiin vetämään heti kun kuvaukset olivat ohi ilman mitään "no katotaan vaikka yks yhteinen joulu, jooko" -meininkiä.
Toivottavasti Jussin fiilikset eivät tulleet Pialle ihan ylläriinä.
Itse asiassa Miia piti Ollia komeana, hän ei vaan ollut tumma mies minkä tyyppisiä Miia on ennen tapaillut. Olli on itse asiassa ensimmäinen suomalainen, jonka kanssa Miia on suhteessa! Miia on ollut naimisissa turkkilaisen kanssa, ja liäks ollut pari vuotta ranskalAisen miehen kanssa, ja vielä on ollut suhde amerikkalaiseen. Olli on nyt mitä Miia haluaa, turvallinen ja kiltti mies, sellainen jonka kanssa voi perustaa perheen.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:56"]Tiedän kyllä tuon Miian löysässä hirressä olon, se on kamalaa.[/quote]
Kun on tuntenut toisen vasta pari viikkoa, ei edes voi olla löysässä hirressä. Siihen joutuu vasta sitten, kun tilanne pitkittyy vuosien mittaiseksi.
En ihmettele, että naiset löytävät huonoja miehiä, jos he odottavat näiltä heti varmoja tunteita ja tunnustuksia. Tunteiden kehittyminen ja jäsentyminen vaatii paljon aikaa. Jos mies on heti valmis lupaamaan yhtä ja toista ja lepertelemään kuin kyyhky, pitäisi hälytyskellojen soida.
[/quote]
Olen eri mieltä. Jos kolahtaa, niin ainakin mun tapauksessa miehet ovat sen kyllä heti näyttäneet ja kertoneet, ilman mitään jäsentelyaikoja.
Noiden osallistujien piti hakuvaiheessa antaa pisteet 1-7 ulkönäöstä (seiska paras) hakijoille, oli pärstäkuva ja kokovartalokuva, ja Miia oli antanut Ollille 6 pistettä! Eli ihan komeana piti, oli korkeimmat pisteet kuulemma mitä hän antoi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:17"]
Onkohan Pialla ja Jussilla ollut kummallakin jokin sellainen kumppania koskeva toive, joka ei olisi täyttynyt kenenkään muun kanssa ja jolle floristi antoi erityisen paljon painoa. Kukapa tietää, vaikka taloudellinen tasa-arvoisuus olisi tällainen tekijä. Ympäristötietoisuus se ei ainakaan ollut ;)
[/quote]
Miksi sitten ylipäätään laittoivat tuon parin ohjelmaan, jos oli haastavaa löytää heille match (oletuksena, että erityinen kumppania koskeva toive ajatus pitäisi paikkaansa)? Olihan siellä muitakin sinkkuja hakijoissa. Nuo kaksi ovat niin kaukana toisistaan kuin vain olla voi.
[/quote]
Varmaan ohjelmaan on pyritty hakemaan myös erilaisia tyyppejä. Ei ketään kiinnostaa katsoa vaikka kolmea viola-esa -yhdistelmää, vaikka kuinka söpöjä ovatkin yhdessä.
Jotenkin veikkaan, että Ollilla ja Miialla voisi olla aika kuuma meno yhdessä.. Olli oli muuten jakanut twitterissä jonkun tyypin twiitin koskien Maaret Kallion haastattelua Elcrewssä, se oli jotain tämmöstä "en ymmärrä suomalaisten paheksuvaa asennetta seksiä kohtaan. Seksihän on yksi parhaimmista asioista elämässä". Eli voisi tuosta päätellä että seksi on ainakin toiselle osapuolella tärkeää ja kivaa, ja jos yhteensopivuutta on asiantuntijat painottaneet, niin kaiketi sitten Miialla samat ajatukset..
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:21"]
Jussi oli ainoa, joka oli uhannut, että lähtee kävelemään alttarilta jos sinne saapuva nainen vaikuttaa heti väärältä. Muut olivat vähän kärsivällisemmällä asenteella ohjelmassa mukana ja luottivat asiantuntijaraatiin enemmän.
[/quote]
Sehän tarkoittaa, että Jussi ei ollut jutussa mukana 100 %. Hän olisi ollut valmis nöyryyttämään naisen totaalisesti, koska tuo pakeneminenhan tarkoittaa sitä, että naisen ulkoinen olemus olisi ollut Jussin mielestä vastenmielinen. Aika karu viesti naiselle, joka on panostanut asiaan. Epäempaattista, itsekästä. En arvosta.
[/quote]
ihan sopii siihen mielikuvaan mitä miehestä on livenä. On kyllä ihan mukavaa ja leppoisaa seuraa, ei siinä mitään, mutta kranttu. En oikein ymmärrä mitä hän itsestään luulee, mutta useimmilla ihmisillä oma kokemus itsestä ei ihan vastaa ulkopuolisen mielikuvaa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:56"]Tiedän kyllä tuon Miian löysässä hirressä olon, se on kamalaa.[/quote] Kun on tuntenut toisen vasta pari viikkoa, ei edes voi olla löysässä hirressä. Siihen joutuu vasta sitten, kun tilanne pitkittyy vuosien mittaiseksi. En ihmettele, että naiset löytävät huonoja miehiä, jos he odottavat näiltä heti varmoja tunteita ja tunnustuksia. Tunteiden kehittyminen ja jäsentyminen vaatii paljon aikaa. Jos mies on heti valmis lupaamaan yhtä ja toista ja lepertelemään kuin kyyhky, pitäisi hälytyskellojen soida. [/quote] Olen eri mieltä. Jos kolahtaa, niin ainakin mun tapauksessa miehet ovat sen kyllä heti näyttäneet ja kertoneet, ilman mitään jäsentelyaikoja.
[/quote]
Sillä kolahduksella nyt ei ole mitään tekemistä pitkän parisuhteen kanssa. Kysymyshän on juuri siitä, pystyykö siirtymään ihastuksesta tai mieltymyksestä pitkään sitoutuneeseen liittoon. Siinä kolmekin vuotta on vielä lyhyt aika.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:26"]
Tässä muuten hyvä analyysi tyypeistä ja pariskunnista! Niin pitää paikkaansa!
http://www.terve.fi/blogit/henry-laasanen/ensitreffit-alttarilla-etenee
[/quote]
työtön erakkomaisteri taas mainostamassa omia tekstejään....
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:59"]Sitten se oli tosi omituista, kun Olli ei papin istunnossa sanonut, että oli miettinyt asioita Miian oltua reissussa, kun häneltä sitä kysyttiin. VAIKKA Miia oli itse heti huomannut selkeän eron, että Olli oli pyytänyt häntä häihin ja matkalle. Olli on suosikkini, mutta silti raivostuttaa, ettei hän MUKA ollut ajatellut suhdetta Marbellan aikana, kun selkeästi oli. Jos mulla olisi tollainen tuppisuu mies, niin kyllä sanoisin, että sano nyt perkele suoraan, että mitä ajattelet. Vai voiko tosiaan olla, ettei hän tiedä!!?? No nythän hän sitten vähän avautui, onneksi. Ehkä tässä painaa se, miten itse reagoi asioihin, kuten Miialla ja Ollilla, jotka reagoivat/lämpenevät toisiinsa eri tavalla. Kun itse tietää, että on aika varma, että Olli on se match, ja sitten vastapuoli ei ole varma, niin kummastuttaahan se, et "miten sä et muka voi vieläkään tietää, oonko mä hyvä nainen vai en".
[/quote]
Joo mua kans ärsytti toi! "Emmätiiä, emmää, emmääainakaahuomannumitää" Voi helevetti ku oliskin ollut tosi noloa myöntää, että on miettinyt asioita! Tuntuu, että Olli haluaa pitää Miiaa otteessansa ja antaa vaan sen verran, että Miia kerjää lisää. Sepäs vasta noloa olisikin Ollin kaltaiselle alfaurokselle myöntää, että on kiinnostunut Miiasta. Ihme pelaamista.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:48"]
Jussille näyttää myös maistuvan
[/quote]
No mutta kyllähän mies saa vetää kirkkaita ja kaljaa ja lonkeroa ja viskiä ja ties mitä kunnon känniin asti (koska se sentään joi punaista maitoa risoton kanssa), mutta naisen pari lasia skumppaa on rappiojuoppoutta. Näin Suomessa 2000-luvulla.
[/quote]Naisen elimistö on erilainen. Nainen alkoholisoituu helpommin ja nopeammin. Tuu vaikka kattomaan mun äitiä jos et usko. :((((
[/quote]
Mulla on alkoholisti-isä, parhaan ystäväni isä oli alkoholisti, kahdessa lähimmässä naapuriperheessä oli alkoholisti-isät ja nykyisin toimin päihdetyöntekijänä. Miehet sekä alkoholisoituvat, että syrjäytyvät naisia helpommin. Ja kun puhutaan alkoholisoituneesta ihmisestä, niin se ei todellakaan tarkoita näitä tapauksia, jotka juovat yhden lasin viiniä ruuan kanssa, tai samppanjalasillisen lomapäivän kunniaksi.
Haluaisiko joku keskustella mun kanssa kotiloista, vaikka privana? Voin antaa meiliosoitteen, jos löytyy kiinnostuneita.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:21"]
Maaret Kallio muuten vastasi Twitterissä, että ohjelmassa on käyty seksikeskusteluja, mutta niitä ei ole kuvattu. Jo hakuvaiheessa on myös ollut seksistä keskustelua. Hyvä noin, että asia on huomioitu, mutta ei ole tuotu julkisuuteen, olisihan se nyt aika noloa kun koko kansa kuulisi vaikka jotain että "suuseksi on mulle todella tärkeää".
[/quote]
Tai että "En tykkää sidontaleikeistä, koska mä tunnen olevani niissä niinku löysässä hirressä".
[/quote]Toivottavasti Ollin "hirsi" ei ole löysä...
[/quote]
Jos ajatellaan lääketieteellisesti, niin suurimmat syyt miehen "löysään hirteen" ovat perussairaudet (esim. diabetes), ylipaino, tupakointi, liika alkoholi, stressi, epäterveelliset elämäntavat, ikä, hormonitason häiriöt. Ollilla ei pitäisi olla kyllä muuta ongelmaa kuin ehkä stressi että miten homma sujuu Miian kanssa ylipäätään..
Eikö muita ole vaivannut Jussin ilmeettömyys? Miehellä on vain yksi ainoa ilme ja on tuskin nauranut, tai hymyillyt kertaakaan koko sarjan aikana.
Keskustelu jatkuu, kotiloilla tai ilman. Ties vaikka Pia joisi skumppaa, viiniä, sidukkaa tai kaikkia niitä seuraavassakin jaksossa. ::::::
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:57"]
Piia on jo sen ikäinen pian 40, että hänelle kelpaa kuka vaan ok mies, joka haluaa lapsia, vaikka Jussi, jonka kanssa ei ole muuten mitään yhteistä. Jussilla ei ole mikään kiire, ja on jo huomannut ettei Pia ole sopiva.
[/quote]
Ajattelin tätä samaa. Pialla takana kaksi pitkää suhdetta, ilmeisesti miesten kanssa johon on ollut ihastunut/rakastunut ja ennen kaikkea jotka on itse valinnut. Ne ovat kuitenkin päättyneet, nyt on kohta jo nelikymppinen ja ehkä sitä mieltä, että jos ei niistä itse valituista suhteistakaan tule mitään, luottaa asiantuntijoihin ja on avoimin mielin heidän valintansa suhteen.
Jussi on nuorempi, hänellä ilmeisesti korkeat vaatimukset muutenkin ja vaikka on ollut naimisissa aiemmin, on edelleen sitä mieltä, että haluaa löytää jonkun joka heti kolahtaa, ei siis ole yhtä avoimin mielin liikkeellä.
Ohjelman perusteella on tietty vaikea sanoa mitään, kun näemme vain murto-osan heidän käyttäytymisestään, mutta Pian ja Jussin välinen kanssakäyminen on alusta saakka ollut jotnkin vaivautunutta. Kumpikin ollut hyvin varautuneita ja varuillaan, tiedä sitten mistä johtuu. Ehkä Jussi on alussa päättänyt, ettei Pia kiinnosta, ja Pia aistii sen? Tuntuu että muut parit ovat avoimemmin puhuneet toisilleen tunteistaan, Pian ja Jussin keskustelut ovat olleet paljon arkipäiväisemmällä tasolla. Ja vaikka Pia ilmeisesti onkin ollut avoimin mielin liikkeellä, on ohjelmassa käyttäytynyt Jussia kohtaan välillä tökeröstikin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:33"]
Eikö muita ole vaivannut Jussin ilmeettömyys? Miehellä on vain yksi ainoa ilme ja on tuskin nauranut, tai hymyillyt kertaakaan koko sarjan aikana.
[/quote]
Mua ihmetytti se jo siinä jaksossa, jossa heidät esiteltiin yksitellen, ennen kuin olivat kohdanneet pariaan. Jussilla ei ilme vaihdu kertaakaan, eikä tosiaan vaikuta osaavan hymyillä.
"Toisaalta todella rehellistä! Koska miettikää nyt, jos sieltä olisi tullut kaikinpuolin jotenkin ulkoisesti vastenmielisen näköinen tai OLOINEN tyyppi, josta olisi heti katseista vaikkapa tullut tosi paskat fibat, niin kyllä mäkin olisin varmaan perunut koko jutun."
<< No siinä tapauksessa ei tällaiseen ohjelmaan pidä missään tapauksessa lähteä mukaan. Tyypeistä on nähty valokuvat etukäteen eikä tuotanto mitään monstereita edes ottaisi ohjelmaan, joten ihan suoraan voi sanoa, että asenteesi on väärä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:26"]
Tässä muuten hyvä analyysi tyypeistä ja pariskunnista! Niin pitää paikkaansa!
http://www.terve.fi/blogit/henry-laasanen/ensitreffit-alttarilla-etenee
[/quote]
Tällä kertaa itse asiassa ihan hyvät havainnot...