Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:30"]
Ihan mahdotonta matkustamista noilla, olen kateellinen. Olivat joulun ja vuodenvaihteen Yhdysvalloissa, sitten mahdollisesti nyt Pietarissa, ja Miia oli laittanut instaansa, että "kesäloman eka etappi varattu, here we come Island". Jos nyt edelleen ovat yhdessä, niin täytyy olla Ollilla melkoinen palkka, ei lentoemot nyt niin hirveitä tienaa että koko ajan voisi matkustaa. Vaikka varmaan ovat hyviä etsimään halpoja lentoja, niin majoitukset yms. nielee aina paljon rahaa.. ja tuommoiset törsäykset niin kuin limusiiniajelut..
[/quote]
Lentoyhtiöiden, ja myös laivayhtiöiden ym työntekijät saavat työsuhde-etuina todella edullisia lippuja itselleen ja omaisilleen. Ei tule matkoille kovin paljoa hintaa jos lennot saa muutamalla kympillä... Myös majoituksen voi saada huomattavasti edullisemmin tietyistä sopimushotelleista.
[/quote]
Juuri näin. Tuttava oli aikoinaan Finnairilla, matkusteli useita kertoja vuoteen
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:44"]
Tällainen naittamisohjelma on kiva konsepti, jos parien valitsijat tekisivät työnsä kunnolla. Nyt jo inhottaa, että Jussi ja Piia joutuivat ohjelman uhreiksi ja ovat pian eronneita, Jussi kahdesti eronnut. Eikö riittäisi "Kihlajaiset ensitapaamisella". No ei tietenkään, koska telkkari tarvii hääjuhlat. Blääh.
[/quote]
Kysymys on lujasta sitoutumisesta toiseen ihmiseen, siksi ei ohjelmassa seurata vain treffejä tai edes kihloja, eikä etenkään kyse ole hääjuhlista. Jos näin ajattelet, niin olet missanut koko sarjan pointin.
Sitähän tässä pohditaan, että voiko tuntemattomaan tykästyä, kun elämää aletaan elää yhdessä, kaikkine suruineen ja iloineen ja että voiko siitä seurata myös jotain pysyvää. Musta näistä tyypeistä ei missään nimessä kannata myöskään puhua "uhreina", he ovat tienneet mihin ryhtyvät.
[/quote]
Luja sitoutuminen = 5 viikkoa vaadittua sitoutumista, sen jälkeen suku, yhteiskunta eikä ohjelmasopimus tue eikä painosta jatkamaan sitoutumista.
Osallistujat ovat mukana ohjelmassa, jossa pyrittiin löytämään paras match. Jussi ja Piia eivät olleet sitä, mutta niinpä vaan liitettiin yhteen.
Tietenkin hääjuhla on tässä hyvin tärkeässä osassa. Koko ohjelmaa ei olisi edes olemassa ellei häitä näytettäisi.
[/quote]
Kihlauksessahan tuosta on käytännössä kysymys. Kihloihin mennään vakaava aikomuksena mennä naimisiin (ja pysyä aviossa), kihlauksen aikana tutustuaan toiseen toiseen avioliitonomaisissa oloissa ja jos tässä vaiheessa ilmenee syitä olla menemättä naimisiin, kihlauksen voi purkaa. Avioliittoa ei ole tarkoitus purkaa, siksi siis tämä ns. koeaika eli kihlaus. Tässä ohjelmassa nimeltään avioliitto.
[/quote]
Avioliitto on avioliitto, tässäkin ohjelmassa. Kaikkien lähtökohta oli varmasti se, että nyt löytyisi jotain pysyvää.
[/quote]
Se on kihaluksenkin alkuperäinen lähtökohta. "Nyt on löytynyt sellainen ihminen, jonka kanssa haluaa naimisiin ja yhteisen loppuelämän, mutta jos tässä harkintavaiheessa mieli vielä muuttuu, voi häät perua." Miten tämän ohjelman avioliitto eroaa kihlauksesta muuten kuin siten, että häät on jo pidetty ja mielenmuutos vaatii nimet paperiin?
[/quote]
Kihlauksen perimmäinen olemus ei todellakaan ole mikään harkinta-aika! Kihlaus on aiesopimus, jonka rikkomista on pidetty erittäin tuomittavana, ja Suomessakin on joutunut kihlauksen katkaisemisesta maksamaan jopa sakkoa.
Kihlaus tarkoittaa sitä, että naimisiin aiotaan mennä, ja kihlausaika on vain aika häiden järjestämiseen asti. Niitä kun ei usein voitu käytännön syistä järjestää. Nykyään on tietenkin pareja, jotka vain "ovat kihloissa" eivätkä aio mennä naimisiin ainakaan pitkään aikaan, osa pitää kihlausta "kevytavioliittona". Nämä ovat aivan uusia merkityksiä kihlaukselle, kuten nyt tämä sinun koeaikahöpötyksesi, ja jos ne sallitaan, sallitaan varmaan myös uudenlainen merkitys avioliitolle?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 09:43"]
[/quote] Olli on KTM ja saanut hyvän työpaikan niin johan nyt kaksi reissua tekee vuodessa. Joku kertoi että Olli asuu Westendissä mutta Miian kanssa asuvat jossain muualla. Olli on vähän empiväisellä kannalla Mian suhteen.
[/quote]
Olipas epäselvää ilmaisua: siis asuuko Olli yksin ja Miia jossain muualla, vai oliko asiana, että eivät asu Westendissä vaan yhdessä jossain muualla?
Mikäli tähän on luottamista, niin Espoossa se Miia on asustellut syksystä lähtien, ja alue on Westend http://instagram.com/p/sefwKhR9Iv/?modal=true. Ja kuinkas ollakaan, Ollilla on Facebookissa asuinpaikkana Espoo, mutta Miialla Helsinki.. ovat halunneet joko tahallaan harhauttaa tai sitten Miia ei ole vain muistanut vaihtaa asuinpaikkatietoa Faceen. Minusta he sopivat erittäin hyvin yhteen, ja toivon heille onnellista elämää yhdessä.. ja paljon lapsia!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Piia: humanisti, joka haluaa asua kaupungissa, eikä suostu edes kokeilemaan elämää Mäntsälässä
Jussi: "humanistin painajainen", joka ei taatusti muuttaisi kaupunkiin kerrostaloasuntoon.
En näe tuossa hyvää lähtökohtaa. Saattoihan se olla tuotannon mielestä paras, mutta se ei kerro hyvyydestä mitään.
Ja hääjuhla on oikeassa elämässä jonkin alku, tässä muutaman viikon ohjelmassa paljon enemmän.
[/quote]
Kuinka usein olet kuullut, että toinen on valmis vaihtamaan toisen takia paikkakuntaa tai jopa maata? Minä olen kuullut aika usein ja olen tehnyt sen myös itse.
Ehkä siellä paperilla oli paljon muita asioita, jotka painoivat vielä enemmän.
Kummallinen mielikuva myös humanistista, sanoo maalla asuva humanisti ;)
[/quote]
Niin millainen se kummallinen mielikuvani humanisteista on? Ei minulla ole mitään epäilyksiä ihmisten muuttovalmiudesta tai humanistien maalla-asumishaluista, kirjoitin ohjelman pariskunnasta, joka on suorasti ja epäsuorasti ilmaisuut mielipiteitään asioista.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:06"]
Tällainen naittamisohjelma on kiva konsepti, jos parien valitsijat tekisivät työnsä kunnolla. Nyt jo inhottaa, että Jussi ja Piia joutuivat ohjelman uhreiksi ja ovat pian eronneita, Jussi kahdesti eronnut. Eikö riittäisi "Kihlajaiset ensitapaamisella". No ei tietenkään, koska telkkari tarvii hääjuhlat. Blääh.
[/quote]
Kysymys on lujasta sitoutumisesta toiseen ihmiseen, siksi ei ohjelmassa seurata vain treffejä tai edes kihloja, eikä etenkään kyse ole hääjuhlista. Jos näin ajattelet, niin olet missanut koko sarjan pointin.
Sitähän tässä pohditaan, että voiko tuntemattomaan tykästyä, kun elämää aletaan elää yhdessä, kaikkine suruineen ja iloineen ja että voiko siitä seurata myös jotain pysyvää. Musta näistä tyypeistä ei missään nimessä kannata myöskään puhua "uhreina", he ovat tienneet mihin ryhtyvät.
[/quote]
Luja sitoutuminen = 5 viikkoa vaadittua sitoutumista, sen jälkeen suku, yhteiskunta eikä ohjelmasopimus tue eikä painosta jatkamaan sitoutumista.
Osallistujat ovat mukana ohjelmassa, jossa pyrittiin löytämään paras match. Jussi ja Piia eivät olleet sitä, mutta niinpä vaan liitettiin yhteen.
Tietenkin hääjuhla on tässä hyvin tärkeässä osassa. Koko ohjelmaa ei olisi edes olemassa ellei häitä näytettäisi.
[/quote]
Kihlauksessahan tuosta on käytännössä kysymys. Kihloihin mennään vakaava aikomuksena mennä naimisiin (ja pysyä aviossa), kihlauksen aikana tutustuaan toiseen toiseen avioliitonomaisissa oloissa ja jos tässä vaiheessa ilmenee syitä olla menemättä naimisiin, kihlauksen voi purkaa. Avioliittoa ei ole tarkoitus purkaa, siksi siis tämä ns. koeaika eli kihlaus. Tässä ohjelmassa nimeltään avioliitto.
[/quote]
Avioliitto on avioliitto, tässäkin ohjelmassa. Kaikkien lähtökohta oli varmasti se, että nyt löytyisi jotain pysyvää.
[/quote]
Se on kihaluksenkin alkuperäinen lähtökohta. "Nyt on löytynyt sellainen ihminen, jonka kanssa haluaa naimisiin ja yhteisen loppuelämän, mutta jos tässä harkintavaiheessa mieli vielä muuttuu, voi häät perua." Miten tämän ohjelman avioliitto eroaa kihlauksesta muuten kuin siten, että häät on jo pidetty ja mielenmuutos vaatii nimet paperiin?
[/quote]
Kihlauksen perimmäinen olemus ei todellakaan ole mikään harkinta-aika! Kihlaus on aiesopimus, jonka rikkomista on pidetty erittäin tuomittavana, ja Suomessakin on joutunut kihlauksen katkaisemisesta maksamaan jopa sakkoa.
Kihlaus tarkoittaa sitä, että naimisiin aiotaan mennä, ja kihlausaika on vain aika häiden järjestämiseen asti. Niitä kun ei usein voitu käytännön syistä järjestää. Nykyään on tietenkin pareja, jotka vain "ovat kihloissa" eivätkä aio mennä naimisiin ainakaan pitkään aikaan, osa pitää kihlausta "kevytavioliittona". Nämä ovat aivan uusia merkityksiä kihlaukselle, kuten nyt tämä sinun koeaikahöpötyksesi, ja jos ne sallitaan, sallitaan varmaan myös uudenlainen merkitys avioliitolle?
[/quote]
Mikähän tämä uudenlainen merkitys avioliitolle sitten voisi olla?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Piia: humanisti, joka haluaa asua kaupungissa, eikä suostu edes kokeilemaan elämää Mäntsälässä
Jussi: "humanistin painajainen", joka ei taatusti muuttaisi kaupunkiin kerrostaloasuntoon.
En näe tuossa hyvää lähtökohtaa. Saattoihan se olla tuotannon mielestä paras, mutta se ei kerro hyvyydestä mitään.
Ja hääjuhla on oikeassa elämässä jonkin alku, tässä muutaman viikon ohjelmassa paljon enemmän.
[/quote]
Kuinka usein olet kuullut, että toinen on valmis vaihtamaan toisen takia paikkakuntaa tai jopa maata? Minä olen kuullut aika usein ja olen tehnyt sen myös itse.
[/quote]
Niin millainen se kummallinen mielikuvani humanisteista on? Ei minulla ole mitään epäilyksiä ihmisten muuttovalmiudesta tai humanistien maalla-asumishaluista, kirjoitin ohjelman pariskunnasta, joka on suorasti ja epäsuorasti ilmaisuut mielipiteitään asioista.
[/quote]
Sori vaan kaikki mäntsäläläiset, mutta en minäkään haluaisi asua siellä! Mutta Jussin voisin ottaa, vaikka humanisti olen :D
Me Naisissa on juttua Piasta ja Jussista.
Hitsiläinen, Olli katsonut Pietarissa jääkiekkoa.. tuskin sillä oli Miia mukana :( http://instagram.com/p/zJnT5ICntb/?modal=true Mä en kyllä hyvällä katsoisi, että mies lähtee ystävänpäivä-viikonloppuna jotain lätkää vahtaamaan ulkomaille. Ollille taitaa harrastukset ja kaverit olla loppupeleissä tärkeämpiä kuin parisuhde :(
Just just, omakin ukko oli ystävänpäivänä toisessa kaupungissa YSTÄVIENsä kanssa viettämässä koko viikonloppua, eikös se ole se perimmäinen tarkoitus. Ite olin oman ystäväni kanssa juhlimassa. Ehtiihän sitä yhdessäasuessa viettää aikaa kaikki muut päivät.
Yle Areenassa on Historia: Brittiavioliitto 1900-luvulla; minusta se mies siinä mustavalkohääkuvassa näyttää aivan Ollilta :D
Siis siinä isosti näkyvässä kuvassa mikä tulee siihen ylös kun klikkaa sen ohjelman.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:52"]
Mulla on käynyt monta kertaa niin, että kun olen uudessa ympäristössä nähnyt jonkun hemmon ja ehtinyt ajatella siitä vaikkapa "onpa huono ryhti" tai "näyttää aikakoneella tulleelta" tm. ja sitten kuullut hemmon ensimmäistä kertaa puhuvan, olen kääntänyt kelkkaa. Eli puheen sisältö ja ehkä äänenvärikin on muuttanut käsitykseni ihmisestä JA ulkonäöstä täysin. En ole siis ajatellut, että "ulkonäöstään huolimatta" nämä hemmot olisivat olleet upeita, vaan aloin pitää heitä myös erittäin hyvännäköisinä.
Että tällainen tarina fyysisistä mieltymyksistä..
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä. Oma mieheni ei ole mikään Brad Pitt. On varmasti joidenkin mielestä hyvännäköinen mutta ei varmasti kaikkien. On itseasiassa joitakin yhtäläisyyksiä Olliin. Se missä itse mieheeni rakastuin ja ihastuin oli silmät, ääni, tyylikäs pukeutumustyyli (ei mitään seppälää päällä) ja ulkonäöstä ja hygieniasta hyvä huolehtiminen sekä tietenkin se luonne. Ja hän on fiksu - tuntemattoman on aina hyvä lytätä ihmiset "Mitä tuokin tuossa näkee, juu eri tasoa ovat"
Onko muuten Ibuxin Rapid mainoksessa oleva nainen Viola? Se joka kärsii päänsärystä?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:13"]
Hitsiläinen, Olli katsonut Pietarissa jääkiekkoa.. tuskin sillä oli Miia mukana :( http://instagram.com/p/zJnT5ICntb/?modal=true Mä en kyllä hyvällä katsoisi, että mies lähtee ystävänpäivä-viikonloppuna jotain lätkää vahtaamaan ulkomaille. Ollille taitaa harrastukset ja kaverit olla loppupeleissä tärkeämpiä kuin parisuhde :(
[/quote]
Miten ihmeessä poikien reissu tarkoittaa ettei välitä parisuhteestaan? Mun mielestä on a) tärkeää että parisuhde ei ole koko elämä, noin tuoreessa suhteessa on hyvä pitää kyllä ystäviinkin yhteyttä ja varmasti niin tekee myös Miia b) mitä se kertoo suhteesta jos ei vietä juurikin sitä kaupallista valentiinuksen päivää yhdessä 14.2? Ehkä reissu nyt vain sattui sopimaan parhaiten ja voihan sitä ystävänpäivää viettää vaikka ensi viikonloppuna. Nyt hei haloo keittiöpsykologit.
Miia poseeraa instassa öljypullon kanssa :) http://instagram.com/p/zLOo3yx9K4/ Hän on kyllä kaunis, mutta noita ripsenpidennyksiä voisi miettiä uudestaan.. vähän turhan pitkät ja tuuheat, luonnollisempi look olisi parempi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:17"]
Onkohan Pialla ja Jussilla ollut kummallakin jokin sellainen kumppania koskeva toive, joka ei olisi täyttynyt kenenkään muun kanssa ja jolle floristi antoi erityisen paljon painoa. Kukapa tietää, vaikka taloudellinen tasa-arvoisuus olisi tällainen tekijä. Ympäristötietoisuus se ei ainakaan ollut ;)
[/quote]
Miksi sitten ylipäätään laittoivat tuon parin ohjelmaan, jos oli haastavaa löytää heille match (oletuksena, että erityinen kumppania koskeva toive ajatus pitäisi paikkaansa)? Olihan siellä muitakin sinkkuja hakijoissa. Nuo kaksi ovat niin kaukana toisistaan kuin vain olla voi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:26"]
Mitä se Miia meinasi sillä kun se sanoi että jos ero tulisi niin ei ei halua että raha-asioissa käy niin että hän jää velkaa Ollille? Onko se Olli maksanu sitä niitten arkea jotenkin enemmän, eikö ainakin se asunto kaiketi tullut tuotantoyhtiön maksamana kun eivät voineet käytännön syistä mennä kummankaan asuntoon?
[/quote]
eiköhän toi lause ollut sellainen teoreettinen tapaus, sen vuoksi ovat säntillisesti pitäneet ostoksensa erillään, ettei kumpikaan jäisi velkaa toiselle.
[/quote]
Miks mä tajusin siitä jutusta että Olli on näitä asioita miettinyt ja ajattellut elämää "sitkun tulee ero". No voin olla väärässä että se olikin Miia - pitää katsoa uusiks.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:48"]
Jussille näyttää myös maistuvan
[/quote]
No mutta kyllähän mies saa vetää kirkkaita ja kaljaa ja lonkeroa ja viskiä ja ties mitä kunnon känniin asti (koska se sentään joi punaista maitoa risoton kanssa), mutta naisen pari lasia skumppaa on rappiojuoppoutta. Näin Suomessa 2000-luvulla.
[/quote]Naisen elimistö on erilainen. Nainen alkoholisoituu helpommin ja nopeammin. Tuu vaikka kattomaan mun äitiä jos et usko. :((((
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]