Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:28"]
Kaikissa pareissa oli sama koulutusero, mutta jännä et se häiritsee ihmisiä (naisia lähinnä) vain Piian ja Jussin kohdalla. Feministit hoi! Mitä tämä tarkoittaa?!
[/quote]
miten niin vain Jussin ja Piian kohdalla?
Kyllä mua todellakin arveluttaa psykologi-Esan ja meikkaaja-Violan yhteinen tulevaisuus, sen verran eri lähtökohdista ja eri suuntaan ovat menossa. Sama juttu KTM-Ollin ja chat/lentoemäntä-Miian kanssa...
Huomioitavaa muuten on, että näissä kaikissa sarjan pareissa vain se toinen osapuoli on akateemisesti koulutettu...mielenkiintoista että ovat edes valikoituneet toisilleen. Itse ainakin arvostaisin edes jonkin verran samantyylistä koulutustaustaa tai -tasoa - ei siten, että pitäisi olla saman aineen kandi, maisteri tai tohtori, mutta että olisi edes kokemusta korkeakoulutuksesta.
[/quote]
Et ole ilmeisesti paljon lukenut näitä ketjuja. Ekan jakson jälkeen hyvin hyvin useissa kommenteissa tuomittiin se, että akateemiselle, ihanalle Piialle on valikoitunut kouluttamaton pelimies Jussi.
Muiden parien kohdalla koulutus ei herättänyt lähellekään samanlaista mielenkiintoa (jos mielenkiintoa ollenkaan?)
Mä olen kyllä sun kanssa eri mieltä. Luulen että arvot, asenteet ja elämäntavoitteet ovat ratkaisevampia kuin koulutus.
Suomalaiset ovat kyllä huvittavan aivopestyjä ton koulutusvouhkaamisensa kanssa. Ällistyttävän moni tuntuu todella ajattelevan, että koulutus tekee paremman ihmisen. Huhhuh. No, Siperia opettaa.
Ajattelen, et elämänarvot ja huumorintaju ovat aika ratkaisevia tekijöitä, kun pitkiä parisuhteita tutkaillaan. Toki myös kulissiajattelu, mielikuvituksen puute ja sovinnaisuus ovat saattaneet (ainakin vanhemmalla polvella) pidentää suhteiden kestoa DDD.
Viola ei muuten sanonut mitään Esan ulkonäöstä kun häneltä kysyttiin ensivaikutelmia sulhasesta, sanoi vain että hänellä oli iloinen katse. Olikohan Esan ulkonäössä jotakin vikaa Violan mielestä? Ehkä itsellä olisi tullut heti mieleen, että onpa pitkä, timmi ja kivan näköinen tyyppi.
Noille osallistujille oli muuten näytetty kaikkien ehdokkaiden valokuvat ja sitten oli pitänyt pisteyttää heidät kaikki asteikolla 1-7, eli seiska oli paras. Tuolla oli yritetty huomioida ulkonäön merkitystä parinvalinnassa.. siksi minua ihmetyttää, että miten Jussi vaikutti pettyneeltä Piian ulkonäköön, kun jos Jussi on antanut Piialle ulkonäöstä esim. 2 pistettä, luulisi että heitä ei olisi laitettu yhteen? BTW, Miia oli antanut Ollille suurimmat pisteensä, eli 6 pistettä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 16:04"]
Suomalaiset ovat kyllä huvittavan aivopestyjä ton koulutusvouhkaamisensa kanssa. Ällistyttävän moni tuntuu todella ajattelevan, että koulutus tekee paremman ihmisen. Huhhuh. No, Siperia opettaa.
Ajattelen, et elämänarvot ja huumorintaju ovat aika ratkaisevia tekijöitä, kun pitkiä parisuhteita tutkaillaan. Toki myös kulissiajattelu, mielikuvituksen puute ja sovinnaisuus ovat saattaneet (ainakin vanhemmalla polvella) pidentää suhteiden kestoaDDD.
[/quote]
Joo ja varsinkin kun se että on humanisti-maisterius ei takaa välttämättä mitään vielä elämässä. Se tyyppi voi joutua olemaan siellä samalla kaupan kassalla ku peruskoulu-Pertti tai merkonomi-Martta. Ei löydy kaikille korkeakoulutuksen käyneille töitä. Nyörempi asenne vois olla paikallaan.
Tulisi jo tiistai! Olen totaalisesti koukussa!
Ja en siis tarkoittanut esimerkin tyypillä nimenomaan Piiaa (ei kai hän itse ole koulutustaan muutenkaan erityisesti tuonut esiin vaan nää kommentoijat täällä) puhuin siis yleisellä tasolla.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:49"]
Kaikissa pareissa oli sama koulutusero, mutta jännä et se häiritsee ihmisiä (naisia lähinnä) vain Piian ja Jussin kohdalla. Feministit hoi! Mitä tämä tarkoittaa?!
[/quote]
Kyllä mua todellakin arveluttaa psykologi-Esan ja meikkaaja-Violan yhteinen tulevaisuus, sen verran eri lähtökohdista ja eri suuntaan ovat menossa. Sama juttu KTM-Ollin ja chat/lentoemäntä-Miian kanssa...
Huomioitavaa muuten on, että näissä kaikissa sarjan pareissa vain se toinen osapuoli on akateemisesti koulutettu...mielenkiintoista että ovat edes valikoituneet toisilleen. Itse ainakin arvostaisin edes jonkin verran samantyylistä koulutustaustaa tai -tasoa - ei siten, että pitäisi olla saman aineen kandi, maisteri tai tohtori, mutta että olisi edes kokemusta korkeakoulutuksesta.
[/quote]
Et ole ilmeisesti paljon lukenut näitä ketjuja. Ekan jakson jälkeen hyvin hyvin useissa kommenteissa tuomittiin se, että akateemiselle, ihanalle Piialle on valikoitunut kouluttamaton pelimies Jussi.
Muiden parien kohdalla koulutus ei herättänyt lähellekään samanlaista mielenkiintoa (jos mielenkiintoa ollenkaan?)
Mä olen kyllä sun kanssa eri mieltä. Luulen että arvot, asenteet ja elämäntavoitteet ovat ratkaisevampia kuin koulutus.
[/quote]
Voiko joku oikeasti väittää, ettei henkilön koulutus liittyisi ollenkaan tämän henkilön arvoihin tai elämäntavoitteisiin? Koulutus ja siihen liittyvät valinnat juurikin ovat yksi konkreettisimmin realisoitunut manifesti arvoista, asenteista ja elämäntavoitteista!
Ei siten, että koulutus tekisi ihmisestä jotenkin "paremman" kuin ei-koulutetusta, mutta kertoohan se selvästi paljon asioita. Ei paremmuudesta, mutta juurikin elämäntavoitteista ja arvoista.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:26"]
Noille osallistujille oli muuten näytetty kaikkien ehdokkaiden valokuvat ja sitten oli pitänyt pisteyttää heidät kaikki asteikolla 1-7, eli seiska oli paras. Tuolla oli yritetty huomioida ulkonäön merkitystä parinvalinnassa.. siksi minua ihmetyttää, että miten Jussi vaikutti pettyneeltä Piian ulkonäköön, kun jos Jussi on antanut Piialle ulkonäöstä esim. 2 pistettä, luulisi että heitä ei olisi laitettu yhteen? BTW, Miia oli antanut Ollille suurimmat pisteensä, eli 6 pistettä.
[/quote]
Mistä tämä tieto on?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:15"]
Viola ei muuten sanonut mitään Esan ulkonäöstä kun häneltä kysyttiin ensivaikutelmia sulhasesta, sanoi vain että hänellä oli iloinen katse. Olikohan Esan ulkonäössä jotakin vikaa Violan mielestä? Ehkä itsellä olisi tullut heti mieleen, että onpa pitkä, timmi ja kivan näköinen tyyppi.
[/quote]
No onhan ne Esan ikenet aika luotaantyöntävät, pakko sanoa, sori vaan.
Kun hymyillessä 70% on ikeniä ja vain 30% hampaita, se ei tosiaankaan ainakaan kun kirjoissani ole mitenkään huippuviehättävää. Esa on ihan kivannäköinen, pitkä ja vähän liian laiha mies pitkillä raajoilla. Ei hartioita ollenkaan. Eikä näkyviä lihaksia. Plussaa hyvästä käytöksestä ja koulutuksesta!
Miian blogissa oli tieto tuosta, että oli pitänyt pisteyttää sulhoehdokkaiden kuvia, on tuolla KOMMENTIT- osiossa, blogi http://www.miikkulaisen.com/haat-ensitreffeilla-osa-2/
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:26"]
[/quote]
Mistä tämä tieto on?
[/quote]
Ei taida olla julkista tietoa? Itsekään en ole tätä aiemmin asiasta kuullut. Selittää kyllä paaaaljon...miksi esim. Miia odotti tummaa miestä. Tai miksi jotkut vaikuttivat niin kovasti pettyneiltä. Uskoivat varmasti saavansa juuri sen korkeimmin pisteytetyn?
Miia totesi bloginsa kommenteissa että hän antoi Ollin ulkonäöstä silloin 6 pistettä, ja Olli ei antanut hänelle niin hyviä.. aika yllättävää. Siis siinä mielessä, että minusta Olli tuntui pitävän kovastikin Miian ulkonäöstä niissä häissä. Mutta jos näytetty kuva oli huono tai jotain, en tiedä.. Esittelyssä oli että Olli tykkää vaaleaveriköistä.
[/quote]
[/quote]
Mutta onneksi suurin osa ihmisistä ei välitä siitä tuon taivaallista mikä on kumppanin koulutustaso. Suurimmalle osalle varmaankin merkkaa se, että on älykäs tai ainakin älykkyydet natsaa suht hyvin yhteen.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:09"]
313, Iltasanomat oli selvittänyt, että yksi näistä pareista on eronnut, muut ovat edelleen naimisissa. En kerro ketkä erosivat, kun en halua spoilata ketjua (kaikki ei halua tietää, haluavat pitää jännityksen yllä).
[/quote] Pia ja Jussi eronneet
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:49"]
[/quote]
Huomioitavaa muuten on, että näissä kaikissa sarjan pareissa vain se toinen osapuoli on akateemisesti koulutettu...mielenkiintoista että ovat edes valikoituneet toisilleen. Itse ainakin arvostaisin edes jonkin verran samantyylistäkoulutustaustaa tai -tasoa - ei siten, että pitäisi olla saman aineen kandi, maisteri tai tohtori, mutta että olisi edes kokemusta korkeakoulutuksesta.
[/quote]
[/quote]
Voiko joku oikeasti väittää, ettei henkilön koulutus liittyisi ollenkaan tämän henkilön arvoihin tai elämäntavoitteisiin? Koulutus ja siihen liittyvät valinnat juurikin ovat yksi konkreettisimmin realisoitunut manifesti arvoista, asenteista ja elämäntavoitteista!
Ei siten, että koulutus tekisi ihmisestä jotenkin "paremman" kuin ei-koulutetusta, mutta kertoohan se selvästi paljon asioita. Ei paremmuudesta, mutta juurikin elämäntavoitteista ja arvoista.
[/quote]
Ei välttämättä ollenkaan näin. Enkä tietääkseni täysin sulkenut pois sitä mahdollisuutta että tietty koulutus voi edistää yhteisiä arvoja. Mutta ihmiset voi hakeutua hyvin eri syistä valitsemalleen alalle. Lääkäriksi hakeutuu esimerkiksi niin maailmanparantajia, jotka lähtee kriisialueille pelastamaan muita, kuin niitä joilla kiiluu eurot silmissä eikä mitään inhimillistä otetta. Sama IHAN millä tahansa alalla. Eli se, että monenlaiset taustat ja aatteet vaikuttaa ihmisten valintoihin. Kyllä mä väittäisin että noiden välinen aatemaailma on hyvin erilainen. Aika kapeakatseista tuo sun ajattelu.
[/quote] Miia on lentoemäntä ja lentoemot kovaa valuuttaa avioliittomarkkinoilla, yleensä lentoemoilla on koulutus jopa yliopistotasoa
Ollin löysin instasta, on siellä nimellä obie_lance. Oikea nimi ilmeisesti Olli Laine. On ne olleet nyt vuodenvaihteessa Miian kanssa Los Angelesissa, oli samanlaiset valokuvat Walk of Famelta. Muita kuvia kun katsoin niin oli Miian koira yhdessä kuvassa jne.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:01"]
Piia vaikutti todella vaivaantuneelta. Hihitteli hermostuneesti, veti kuin jonkinlaista roolia koko ajan. Heitteli reteitä lauseita, esim. hääyöstä ja ruokaa otettaessa ja hääkakkua leikatessa. Kauhea suojamuuri päällä.
Tuli rehellisesti sanottuna mieleen, ettei kai tää 37 vuotias tyyppi ole vielä täysi kokematon ja neitsyt? Käyttäytyi ainakin kuin pikkutyttö, joka ei ole sinut itsensä kanssa eikä osaa olla "poikien" seurassa luonnollisesti... Onkohan Piia ikinä edes seurustellut vakavasti? Oli jo loppupätkissä melkoisessa tuiskeessa, esim. hotellihuoneessa. Tarvitsi ilmeisesti rohkaisua reilusti.
En itsekään syttyisi Jussille, mutta jotenkin kävi jo Jussia sääliksi. Jussi tuntuu olevan kuitenkin jonkin verran kokenut ja käyttäytyi aikuismaisesti.
[/quote]
No onhan sekin mahdollista, mutta mitä väliä vaikka olisikin, ei olisi edes maailman ensimmäinen ihminen joka menee neitsyenä naimisiin. Täytyy kuitenkin sanoa että tuo on tilanteena jo niin erikoinen ja stressaava, ettei tarvi edes ihmetellä jos ei osaa olla rennosti ja luontevasti tuolla kaikkien katseiden alla. Kuinka moni pystyisi?
[/quote]Vaikea uskoa että olisi neitsyt kun kaksi noin kymmenen vuoden suhdetta takana..