Minkä pituiset hiukset teillä on?
Tälläinen yksinkertainen kysymys:) , eli minkä pituiset (aidot) hiukset teillä on?
Rakastan pitkiä hiuksia naisilla. En ymmärrä tätä suomalais naisten buumia leikata hiukset täysin lyhyiksi n.40-60 ikäisenä ajatellen, että ovat jotenkin särmikkäät ja nuorentavat, siihen lisäksi vielä särmikkäät silmälasit päälle (tiedätte varmaan minkänäköisistä tätsyistä puhun, kun näitä on suomi pullollaan). :D tämä vain oma mielipiteeni.
Itselläni on rinnan alle ulottuvat hiukset. Olen aina ollut pottatukkainen ja haaveillut pitkistä hiuksista :) nyt olen onnekseni saanut kasvatettua itselleni pitkät hiukset.
Kommentit (49)
Kauanko teillä on mennyt kasvattaa pitkät hiukset?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:47"]Onko totta että hiukset kasvavat nopeammin kun niitä leikkää latvoista? Itse en käy kampaajalla koskaan! Leikkaan sillontällöin pari milliä latvoista itse ja värjään luomuväreillä. -ap [/quote] kannattaa leikata vähän enemmän kuin se pari milliä. Itsellä ainakin hamppuuntuu latvat jos en muutaman kerran vuodessa leikkauta.
[/quote]
Voi jeesus. Ei todellakaan kasva nopeammin jos leikkaa XD Ainoa tapa saada pitkät hiukset, on olla leikkaamatta niitä. Latvasta hius voi murtua helpommin jos ei leikkaa, mutta se leikkaus sitten taas aina hidastaa kasvatusprosessia.
Puoleen selkään asti,etuhiukset lyhyemmät.Hoitaminen vie kyllä aikaa.Laitan raitoja n.5 krt vuodessa,oma väri on kullanvaalea.Mies toivoo,etten leikkaisi niitä yhtään.Olen 34-vuotias.
Siitä lähtien kun ne ala-asteikäisenä sain peppuun asti, olen siinä pitänyt. Pari kertaa olen leikannut rintoihin asti ja antanut taas kasvaa. Juuri muutama kuukausi sitten tein niin. Nyt ne on kai jotain pepun ja navan välillä. Mulla on keskivaaleat, suorat ja paksut hiukset. Olen monta kertaa miettinyt lyhyttäkin mallia, koska se voisi sopia mulle, ja olisi jotain vaihtelua. Lyhyissä vaan on ikävä puoli se, että kaikki kivat lyhyet mallit on hankala pitää kivan näköisinä. Täytyy käyttää ties mitä tököttimiä ja muita. Lisäksi sitä pitäisi säännölliesti leikkauttaa kampaajalla, ja se on kallista. Pitkät hiukset on helppo antaa kaverin leikata, eikä niille tarvitse oikeastaan mitään tehdä aamuisin - muuta kuin pestä joka kolmas päivä. -N20
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:14"]
Siitä lähtien kun ne ala-asteikäisenä sain peppuun asti, olen siinä pitänyt. Pari kertaa olen leikannut rintoihin asti ja antanut taas kasvaa. Juuri muutama kuukausi sitten tein niin. Nyt ne on kai jotain pepun ja navan välillä. Mulla on keskivaaleat, suorat ja paksut hiukset. Olen monta kertaa miettinyt lyhyttäkin mallia, koska se voisi sopia mulle, ja olisi jotain vaihtelua. Lyhyissä vaan on ikävä puoli se, että kaikki kivat lyhyet mallit on hankala pitää kivan näköisinä. Täytyy käyttää ties mitä tököttimiä ja muita. Lisäksi sitä pitäisi säännölliesti leikkauttaa kampaajalla, ja se on kallista. Pitkät hiukset on helppo antaa kaverin leikata, eikä niille tarvitse oikeastaan mitään tehdä aamuisin - muuta kuin pestä joka kolmas päivä. -N20
[/quote]
Ai niin joo! Minustakin on hölmöä leikkauttaa hiukset vanhempana, "koska se nuorentaa". Päinvastoin. Siksi minun pitäisikin kokeilla sitä lyhyttä mallia ennen 45:ttä ikävuotta. Sen jälkeen ainoastaan pitkät näyttäisivät hyvältä mulla. Toivottavasti hiukset ovat suhteellisen hyväkuntoiset vielä mummelinakin. Olis kiva sellaset hopeiset letit :) -N20
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:47"]
Lyhyet ovat, mies kun olen. Tyylikkäät kuitenkin.
[/quote]
Miten sun sukupuoli liittyy asiaan? Moni mies näyttää todella hyvältä pitkillä hiuksilla.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:47"]Onko totta että hiukset kasvavat nopeammin kun niitä leikkää latvoista? Itse en käy kampaajalla koskaan! Leikkaan sillontällöin pari milliä latvoista itse ja värjään luomuväreillä. -ap [/quote] kannattaa leikata vähän enemmän kuin se pari milliä. Itsellä ainakin hamppuuntuu latvat jos en muutaman kerran vuodessa leikkauta.
[/quote]
Voi jeesus. Ei todellakaan kasva nopeammin jos leikkaa XD Ainoa tapa saada pitkät hiukset, on olla leikkaamatta niitä. Latvasta hius voi murtua helpommin jos ei leikkaa, mutta se leikkaus sitten taas aina hidastaa kasvatusprosessia.
[/quote]
Eihän ne tietenkään kasva nopeammin, jos niitä leikkaa. Tää väite perustuu siihen, että kokonaisuudessan hiusten pituus kasvaa nopeammin, jos niitä välillä leikkaa. Muuten hamppuuntuneet ja huonot latvat katkeilevat ja hiukset eivät kasva yhtään mihinkään.
Puoleen selkään. Aina olleet pitkät.
35 vuotta olen.
Perseeseen asti. Ihan hyväkuntoiset, ehkä vähän kuivat, kiiltävät kuitenkin ja näyttää hyviltä. Paksut mutta latvat aika ohuet, koska ovat niin pitkät. :D
Leukarajaan ulottuva polkka. Leikkasin lyhyet hiukset käytännön syistä. Hiuslaatuni on erittäin paksu, taipuisa ja kuiva. Pidin lähes aina hiuksia kiinni, kun muuten ne vain sojottivat joka suuntaan. Jos halusin välttämättä jättää hiukset auki, saattoi minulla mennä parikin tuntia hiusten laittoon, eivätkä ne siltikään pysyneet kuin hetken kuosissa. Hermohan siinä meni. Lisäksi kasvonpiirteisiini sopii paljon paremmin lyhyet hiukset. Pitkillä näytin ihan pikkutytöltä. Olen 21v.
vaikka mullakin on suht pitkät hiukset, niin jotenkin pitäisi olla vielä pidemmät että laskeutuis nätisti. Mulla on paksut ja karkeat hiukset, joten ne ei sillain nätisti laskeudu kun on niin kovat tavallaan. Olisikohan mitään hyviä vinkkejä miten saisin tälläsestä karkeasta hevosenharjasta sileät ja "joustavat :D -ap
Peppupitkät, housujen vyötärönauhan alapuolelle. Vuoden sisällä on leikattu kolme kertaa. Yksittäinen hius on melko ohut, mutta hiuksia on paljon ja ovat siten paksut. Hieman laineikkaat, väriltään tyypillinen suomivaalea.
Metrin mittaiset, kuten nimimerkkikin kertoo ;) Pidin nuorempana lyhyempiä hiuksia ja kasvatin pitkät vasta noin 30-vuotiaana. Monen muun mielestä varmasti ylipitkät, kun ylettyvät takapuoleen asti, mutta en mä näitä kenellekään muulle kasvattanut tai pidä, vaan ihan siksi että tykkään itse.
En varmasti tule leikkaamaan 40-60-vuotiaana lyhyemmäksi siinä harhaluulossa, että lyhyempi nuorentaa tai on muuten "pakollinen muutos tietyssä iässä". Pitkät hiukset pysyvät minulla hautaan asti, jos se on itsestäni kiinni eikä tule syöpä joka vie ne kokonaan. Ovat onneksi paksut eikä latvakaan ole ohut tai huono. Ovat myös yleensä kiinni, joten ei pelkoa urbaanilegendan kertomasta vessanpöntössä uittamisesta tai hiusten pyyhkimisestä tukkaan vessareissun päätteeksi ;)
Lapaluiden alle, 40-vuotias olen. Ei aiettakaan leikkauttaa lyhyttä mallia.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:24"]
Kauanko teillä on mennyt kasvattaa pitkät hiukset?
[/quote]
Hädin tuskin olkapäitä hipovasta polkkatukasta takapuoleen asti neljässä vuodessa :)
Leikkasin tänään juuri, solisluihin asti. Ollut aina tosi pitkä mutta kesällä vedin pitkän polkan. Oon parikymppinen
Takapuolen päälle taitaa ylettyä ja ikää on 30v
Yli puoleen selkään, en osaa määritellä. Kun vedän ne eteen, ovat napaan asti. Mun hiukset on piikkisuorat, kiiltävät ja silkkiset. Luonnostaan vaaleat, mutta värjään mustiksi ja nyt saan varmaan av-mammojen haukut, mutta mulle sopii mustat hiukset, usko tai älä. Mulla on tummat silmät ja kalpea, punertava iho jolloin vaaleat hiukset näyttää tunkkaiselta.
Minulla ulottuu lapaluiden alle, olen 35-vuotias. Minulla on aina ollut pitkät hiukset, paitsi 25-vuotiaana oli muutaman vuoden polkkatukkavaihe, mielenkiinnosta.