Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloinen mies ei tarjoudu maksamaan ikinä mitään

Vierailija
02.11.2021 |

Seurustelen miehen kanssa, asumme erikseen, olemme nelikymppisiä. Aloitimme seurustelun tänä vuonna. Tulot lähes samat, minä tienaan miestä hieman enemmän mutta elätän lastani eli käytännössä rahaa on saman verran käytössä. Mies on suhteen alusta lähtien ollut uskomattoman pihi, ei koskaan tarjoudu maksamaan edes omia ruokiaan, jos vaikka tilaamme ruokaa netistä tai käymme ravintolassa tai kahvilassa syömässä. Ei koskaan tarjous maksamaan omaa osuutta myöskään taksista tai vuokratuista elokuvista. Itselläni ei ole rahasta pulaa, mutta ihan mielenkiinnosta seuraan miten pitkään hän aikoo jatkaa tätä ilman että koskaan tarjoutuu maksamaan mitään. Voiko joku tosiaan ajatella, että asia ei häiritse minua? Hävettää hänen puolestaan. Minun luona hän kyselee heti saako ruokaa, hänen luonaan jääkaapissa on useimmiten vain valo ja vien ruuat aina mukanani sinne koska muuten saa olla nälissään. Lisäksi hän on jopa tarjonnut kavereilleen minun tuomia ruokia ja juomia kun en ole ollut paikalla ja luvannut korvata ne, mitä ei ole tehnyt. Teki mieli vaan avautua asiasta ja vaan pohtia onko tällainen itsekkyys yleistäkin aikuisilla miehillä. Ei tee mieli edes nähdä miestä kun lasku tapaamisista on aina törkeän kallis minulle. Kovasti hän kuuluttaa rakkautta jne. mutta eihän tässä nyt ole mitään tolkkua kun toiminta on tätä että olen loputon lompakko.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että nyt kun sinä olet maksanut kaikki ruuat x kuukauden ajan, niin hänen vuoronsa on seuraavat samat x kk. Kerro sitten meille, mitä vastasi.

Vierailija
62/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että tollaset lokit karsitaan seurustelukumppaneista jo heti alussa kun ollaan nuoria jottei tarvi syöttää lokkia tai elättää mieslasta. Kyllä joku on mennyt pieleen kun ap ei oo vielä nelikymppisenäkään oppinu ettei raha kasva puussa. Mieti jos jäät työttömäksi. Ero tulee kun et maksa eikä mieskään mitään maksa. Oksettavaa että seksin takia oot tommosen kanssa joka nyt oppii ettei mitään parisuhteen eteen tarvi tehdä. Pilaat meidän kaikkien itseään kunnioittavien naisten maineen. Jaa ei muka rahalla väliä! Odota kun jäät työttömäksi niin saat kunnon opetuksen!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten toi käytännössä menee, jos olette vaikka ravintolassa syömässä? Kun tulee maksun aika, niin sanooko mies että sun vuoro maksaa vai katoaako paikalta vai mitenkä?

En siis käsitä, miksi maksat hänen puolestaan kaiken.

Yleensä kysytään tuleeko lasku yhteen vai erikseen, mitä jos ap vastaisi seuraavalla kertaa että erikseen ja maksaisi vain omansa? Olisi hauska nähdä miehen ilme. 

Väärin. 

Kun tarjoilija tulee ja kysyy, nainen ei sano mitään, istuu ja rentoutuu.

Kun lasku tulee, nainen jatkaa, EIKÄ MAKSA. Ei edes jos epäihminen mies pyytää. 

Nainen sanoo, ei tullut otettua rahaa mukaan. Kiitos illallisesta.

Ref: käytös- ja deittailuopas 

Vierailija
64/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten toi käytännössä menee, jos olette vaikka ravintolassa syömässä? Kun tulee maksun aika, niin sanooko mies että sun vuoro maksaa vai katoaako paikalta vai mitenkä?

No käytännössä se menee niin että lasku tulee ja mies leikkii että ei näe koko laskua. Tai että tilaan woltista ruuat ja maksu menee automaattisesti kortiltani. Tai että taksi saapuu perille ja mies menee ulos. Tai että kahvilassa kun tilataan mies jää seisomaan taka-alalle. Sen lisäksi että mies ei koskaan tarjoudu maksamaan, hän ei myöskään koskaan edes KIITÄ. Siis oikeasti koko tilanne on naurettava ja absurdi ja koko ajan vaan menee pahemmaksi tässä naurettavuudessaan. Latasin jo tinderin uudelleen, laitetaan tää lokki nyt vaihtoon en jaksa enää katella tätä hommaa päivääkään. -ap

Vierailija
65/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehiä, jotka roikkuvat suhteessa naisen kanssa saadakseen seksiä. Mutta sitten on näitäkin, jotka ovat suhteessa saadakseen ilmaista ruokaa :-D

Mies ei haluaisi tuhlata rahaa ravintoloihin. Itsekään en haluaisi, mutta en kehtaisi maksattaa laskuja naisella. Yrittäisin ehdottaa jotain halvempaa tekemistä. Ravintolat ja kahvilat ovat treffauspaikkoja. Ei niihin kannata enää suhteen vakiintumisen jälkeen mennä.

Vierailija
66/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä juttu ollenkaan. Asiasta ei ole ilmeisesti keskusteltu miehen kanssa.

Vierailija
67/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen kohtaan "Tulot lähes samat, minä tienaan miestä hieman enemmän", koska se paljasti trolliksi. En oikeasti usko, että yksikään ihminen kokee tarpeelliseksi kertoa tulojaan alle vuoden parisuhteessa.

Vierailija
68/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota, että nyt kun sinä olet maksanut kaikki ruuat x kuukauden ajan, niin hänen vuoronsa on seuraavat samat x kk. Kerro sitten meille, mitä vastasi.

Mies maksaa, nainen ei maksa ruokia.

Jos mies ei halua, pysty tai ole varoissa, se kertoo siitä ettei ole valmis parisuhteeseen.

Silloin voi käyttää kättään ja soitella äitinsä kanssa iltaisin.

Vierailija
69/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakasta. Jätä se.

Vierailija
70/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo valitettavasti. Aino syy miksi olen tätä katsonut on se ettei rahalla ole itselleni niinkään väliä ja haluan nähdä muuttuuko tämä koskaan vai ei. Vuoden loppuun asti voi tätä katsella sitten alkaa riittämään. -ap

Ei se muutu miksikään. Miksi edes kuvittelisit, että vuodenvaihteeseen mennessä tapahtuisi joku muutos? Ei tule muutosta, hän pysyy samanlaisena. Minulla on ollut samanlainen tilanne, kestänyt jo monta vuotta. Aluksi mies oli työtön, minä tienasin enemmän ja maksoin yhdessä vietetyn ajan ruoat ja juomat lähes kokonaan. Hän sai töitä ja nyt on isommat tulot kuin minulla. Mikään ei muuttunut,  kauppalaskuun osallistuminen on erittäin vaikeaa, omien syömistensä maksaminen sattuu hänen sieluunsa. Olen ottanut puheeksi monia kertoja tämän ja - tiedätkö mitä - syyttää minua pihiksi! Olen pihi kun en maksa hänen ruokiaan! En ole enää kiinnostunut hänestä ja suhde vetää viimeisiään.

Vierailija
71/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miehiä, jotka roikkuvat suhteessa naisen kanssa saadakseen seksiä. Mutta sitten on näitäkin, jotka ovat suhteessa saadakseen ilmaista ruokaa :-D

Mies ei haluaisi tuhlata rahaa ravintoloihin. Itsekään en haluaisi, mutta en kehtaisi maksattaa laskuja naisella. Yrittäisin ehdottaa jotain halvempaa tekemistä. Ravintolat ja kahvilat ovat treffauspaikkoja. Ei niihin kannata enää suhteen vakiintumisen jälkeen mennä.

No älä herranjestas sitten vie naisia niihin treffeilläkään jos et edes tykkää paikoista :D Tuolla tyylillä saat vain ravintoloista tykkäävän naisen. Vähän kuin treffaillessa veisi kävelylle ja ulkoilemaan ja sitten olisi käärmeissään kun suhteessakin nainen on edelleen ulkoilmaihminen ja haluaisi kävelylle miehen kanssa. 

Vierailija
72/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käytännössä se menee niin että lasku tulee ja mies leikkii että ei näe koko laskua. Tai että tilaan woltista ruuat ja maksu menee automaattisesti kortiltani. Tai että taksi saapuu perille ja mies menee ulos. Tai että kahvilassa kun tilataan mies jää seisomaan taka-alalle. Sen lisäksi että mies ei koskaan tarjoudu maksamaan, hän ei myöskään koskaan edes KIITÄ. Siis oikeasti koko tilanne on naurettava ja absurdi ja koko ajan vaan menee pahemmaksi tässä naurettavuudessaan. Latasin jo tinderin uudelleen, laitetaan tää lokki nyt vaihtoon en jaksa enää katella tätä hommaa päivääkään. -ap

Joo, kannattaa laittaa lokki vaihtoon. Mutta muista myös se, että ihan itse olet lokkeilun mahdollistanut. Eli ens kerralla sitten pidät puolesi alusta asti!

Vierailija
73/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen kohtaan "Tulot lähes samat, minä tienaan miestä hieman enemmän", koska se paljasti trolliksi. En oikeasti usko, että yksikään ihminen kokee tarpeelliseksi kertoa tulojaan alle vuoden parisuhteessa.

Oletko nyt ihan tosissasi?

Vierailija
74/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isän kanssa ei ollut vastaavaa ongelmaa, sen suhteen asiat kunnossa elatustuen ja lapsilisien suhteen. Hänen kanssaan homma toimi ja vuorotellen maksettiin asioista silloin kin olimme yhdessä ja lapsen kuluista edelleen. -ap

Sinut tunnistaa, "ap". Näissä ketjuissasi on aina ihan sama "rytmi", käytät samoja sanoja ja ilmaisuja. Juoni vaihtelee, mutta jotain todella, todella sairasta sinussa on, kun tykkäät näitä keksiä.

Vierailija
75/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedossa kuukauden ajan purkkihernaria, nakkikeittoa ja nistipataa :D

Vierailija
76/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja tässä samaa mieltä, koska ei tarvitse käyttää runsaasti rahaa deittailuun, koska pointti on se, että mies suunnittelee ja ehdottaa minne mennään ja nainen ottaa kiitollisuudella vastaan. 

Itseni on viety hampurilaisbaariin, mutta olin kiitollinen vaikken edes pidä hampurilaisista, koska mies oli huolehtiva, haki ja toi takaisin, ja tiedän että ansiot olivat silloin pienet, niin siihen ansiotasoonsa nähden oli sopiva paikka sikäli.

En ikinä arvostele miehelle paikkoja, silloin kun se on hänen ansionsa huomioonottaen hyvä valinta.

Olennaista on että koen että mies välittää, en tarvitse hanhenmaksaa.

Vierailija
77/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Olen nyt kahdeksatta vuotta miehen kanssa, joka on nykyisin jo avopuolisoni. Emme ole koskaan puhuneet tuloistamme. En puhunut niistä myöskään edellisen seurustelukumppaninini kanssa (noin neljän vuoden suhde) tai kenenkään aiemmankaan.

En oikeasti osaa kuvitella tilannetta, jossa kysytään toisen tuloja.

Vierailija
78/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isän kanssa ei ollut vastaavaa ongelmaa, sen suhteen asiat kunnossa elatustuen ja lapsilisien suhteen. Hänen kanssaan homma toimi ja vuorotellen maksettiin asioista silloin kin olimme yhdessä ja lapsen kuluista edelleen. -ap

Sinut tunnistaa, "ap". Näissä ketjuissasi on aina ihan sama "rytmi", käytät samoja sanoja ja ilmaisuja. Juoni vaihtelee, mutta jotain todella, todella sairasta sinussa on, kun tykkäät näitä keksiä.

Samaa mieltä, veikkaan että ap on yksinäinen, kokee saavansa huomiota, toisaalta saattaa haikailla kirjoittamisesta ja kokee nämä tarinat treenaamisena.

Mielestäni 1/5 koska ovat liian ilmeisiä, hyvä tarina on uskottava. 

Joten ap, osaat kyllä paremmin kuin tämä.

Vierailija
79/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin keskustelen suhteessa avoimesti kaikista asioista, myös tuloista. -ap

Vierailija
80/86 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Olen nyt kahdeksatta vuotta miehen kanssa, joka on nykyisin jo avopuolisoni. Emme ole koskaan puhuneet tuloistamme. En puhunut niistä myöskään edellisen seurustelukumppaninini kanssa (noin neljän vuoden suhde) tai kenenkään aiemmankaan.

En oikeasti osaa kuvitella tilannetta, jossa kysytään toisen tuloja.

Itse taas en voisi kuvitellakaan muuttavani yhteen ihmisen kanssa jonka taloudellisesta tilanteesta ja taloudenhallinnasta minulla ei ole mitään tietoa. Haastavaa olisi jo miettiä sopivan hintaista asuntoa johon molempien tulot riittää, jos ei tiedä tienaako toinen 2000€/kk vai 5000€/kk. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi