Onko 4 km juoksu 30 minuuttiin aivan surkea tulos?
Puoli vuotta olen nyt käynyt lenkillä ja tähän olen päässyt. Lähtötilanne oli, etten jaksanut juosta 50 metriäkään.
Kommentit (53)
On hyvä. Ylipäänsä että jaksat juosta.
No ei oo. Ihan hyvä peruslenkkeilyvauhti :) kyllä sitä nopeutta vielä tulee lisää, mutta älä turhaan stressaa sitä. Olet päässyt jo nyt pitkälle alkutilanteesi huomioon ottaen!
30 minuuttia juoksua on oikein hyvä! Nopeudella ei ole niin väliä. Sitä tulee lisää kun jatkat juoksemista.
Hienoa!
lähtötilanne huomioiden erinomainen! Jos haluat kehittyä edelleen, niin kaivele jostain treeniohjelma, jossa treenataan esim. 5 km juoksukunnosta kympin juoksuun. Esim. Asics.fi sivuilla on ilmainen sovellus.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:34"]No ei oo. Ihan hyvä peruslenkkeilyvauhti :) kyllä sitä nopeutta vielä tulee lisää, mutta älä turhaan stressaa sitä. Olet päässyt jo nyt pitkälle alkutilanteesi huomioon ottaen!
[/quote]
ei tärkeintä ole nopeus vaan matka.
Riippuu mihin vertaat, Lasse Vireeniin vai entiseen sinääsi. Jatka vaan, ja sisukkuutta mukaan! Eron huomaat parhaiten siten että huomenna juokset 15 min. suuntaansa ja käännyt sitten kotiin. Puolen vuoden åäästä sama homma, ja kas kummaa oletkit päässyt paljon pidemmälle!
Miksi sinun pitäisi juosta puolessa tunnissa jokin tietty matka? Oletko harjoittelemassa kilpailuihin?
Riippuu miten tuota ajattelee. Jos puoli vuotta sitten et jaksanut edes viittäkymmentä metriä niin tuo on tosi hyvä. Hienoa, mä aplodeeraan kakkosen kanssa! Katotaan mitä juokset puolen vuoden kuluttua kun jatkat vaan lenkkeilyä.
Kaikki kehitys on hyvästä. Itse aloitin samasta kuin sinä ja 4kk päästä meni 10km alle tuntiin, 8kk päästä puolimaratoni, eli 21,1km alle kahteen tuntiin ja painoa lähti 27kg.
+40v mies
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:36"]
lähtötilanne huomioiden erinomainen! Jos haluat kehittyä edelleen, niin kaivele jostain treeniohjelma, jossa treenataan esim. 5 km juoksukunnosta kympin juoksuun. Esim. Asics.fi sivuilla on ilmainen sovellus.
[/quote]
my.asics.fi on hyvä tavoitteelliseen harjoitteluun, sitä minäkin käytin.
+40v mies
Miksi ihmeessä pitää juosta jos tuohon pääsee reippaasti kävellenki?
Niin, joo..Eilen tein tuon "tuloksen" ja olen toki ylpeä itsestäni. Kiloja on lähtenyt 20 ja tuo kunto noussut niinkuin aloitusviestissäni jo kerroin, nollasta tähän.
Sisuunnuin läskeihini ja huonoon kuntoon ja aloitin kuntoilun, huomaan vaan edelleen olevani muita lenkkeilijöitä hitaampi, joten se sisuunnuttaa edelleen..Olin kai toivonut, että suurin osa teistä olisi ollut ihan että "wau, onhan tuo ihan älyttömän kova tulos jne.." =D
Eipä auta kuin jatkaa veriin mennyttä lenkkeilyä ja yrittää saada nopeutta vähän lisää. Ai niin, en harjoittele mihinkään, mutta oma sisu sanoo että nyt ei puolitiehen hommaa jätetä, vaan jossain vaiheessa juostaan pitkään ja lujaa..=)
-ap
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:41"]
[/quote]
Kyllä juoksu hitaastikin silti kunnon päälle enemmän tekee kuin kävely. Kokeilepa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:37"]
Tarkoitat varmaan kävelyä?
[/quote]
Pitää olla melko pitkä, nopea ja hyväkuntoinen että pytyy kävelemään 4km/30min (8km/h) Itsellä alkaa olla maksimi sellainen 7,5km/h ja siihenkin pitää oikeasti vähän jo keskittyä, että pyrkii kooko ajan nopeaan kävelyyn. Jos hölkkäilee melko rauhallisesti, niin silloin vauhti on suunilleen tuon 8km/h.
+40v mies
keskinopeudeksi tulee 8km/h eli ihan ok vauhtia, sellaista reipasta hölkkävauhtia :) Siitä on hyvä jatkaa ja nostaa pikkuhiljaa nopeutta kun kunto kasvaa lisää. Tsemppiä! :)
Miksi sinun pitäisi juosta puolessa tunnissa jokin tietty matka? Oletko harjoittelemassa kilpailuihin?
[/quote]
Saisiko tähän vastauksia alapeukkujen sijaan?
[/quote]
Jos liikkuu vain kunnon vuoksi niin kuljettu matka ja syke on ne asiat millä on merkitystä. Kuljettu matka määrää kalorit ja sykealue sopivan rasituksen.
+40v mies
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:41"]
[/quote]
Kyllä juoksu hitaastikin silti kunnon päälle enemmän tekee kuin kävely. Kokeilepa.
[/quote]
Tekee, meinasin just että monesti näkee näitä paikallaan juoksijoita jotka kauheesti pinkoo muttei etene, eikö ole viisaampaa juosta eteenpäin jos juoksee?
Lähtötilanteeseen verrattuna tulos on erinomainen! *aplodit*