Viime vuonna kulttuurialalle löytyikin rahat
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Millariikka ei jäänyt Kesärannan vierailulla saunomaan.
Eikö vienyt jauhoja tuliaisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Luulen että olisi pitänyt olla jauhojengin bileissä mukana että rahaa olisi löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vienyt jauhoja tuliaisiksi?
Ois voinut injektoida suoneen.
Sannalla oli valtaa perua kulttuurin leikkaukset. Nyt muka ei.
Kulttuuria tuettiin vain väliaikaisesti korona-aikana. Hoitajien palkat pitää maksaa joka ikinen kuukausi.
Kätilö ois voinut näyttää Finland-kyltin kanssa, mistä kana pissii!
Jauhot ja tisssit esiin ni jo alkaa rahaa löytyä!
On eri asia antaa yksittäinen, kerran tapahtuva tuki alalle, joka koronan takia menetti duuninsa kahdeksi vuodeksi.
Kulttuurialalla ei ollut edes mahdollisuutta tehdä työtään korona-aikana.
Ja on kokonaan eri asia sitoutua maksamaan jatkossa, koko ajan miljardin palkan korotukset vuodessa, yhdelle ainoalle alalle.
Mistä ap itse on itse valmis luopumaan, että nuo suuret korotukset hoitajille pystytään maksamaan? Kerro se.
Hoitajat on nostettu jollekin palvottavalle jalustalle, joita muka kaikkien pitäisi kumartaa ja arvostaa yli kaiken. Miksi?
Tavallista työtähän se vain on, johon saanut koulutuksen ja jossa ammattitaito kasvaa ja kehittyy työkokemuksen kautta.
Ei se mitään rakettitiedettä ole alalle koulutetulle ole.
Suhteessa esim. tavallisten terveyskeskuslääkäreiden palkka on jopa huonompi kuin hoitajien.
Verrattuna vastuuseen, koulutukseen ja vaadittavan osaamisen ja ammattitaidon määrään.
Miksei kulttuurialalle tehty pakkolakia. Keikkaa on pakko vääntää, selitykset pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kulttuurialalle tehty pakkolakia. Keikkaa on pakko vääntää, selitykset pois.
Oijoijoi, elämä on julmaa, mun on pakko twerkkaa
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurialalla tulot työntekijälle tulevat vapaa ehtosilta katsojilta, jotka itse maksavat ja haluavat maksaa siitä, että pääsevät katsomaan esiintyjää.
Se on täysin markkunaehtoista.
Pyörii yksityisellä rahalla.
Sen sijaan hoitajat saavat aina palkkansa, oli potilaita paljon tai vähän.
Saman palkan kaikki hoitajat, olipa hoitaja sitten töissä, pienessä maaseutu terveyskeskuksessa, tai vaativalla kirurgisella osastolla, tai akuutti hoidossa, päivystävällä poliklinkalla iltaisin ja öisin.
Koko ala pitäs organisoida uudelleen ja työn vaativuuden arviointia lisätä rutkasti.
Kyllä yksityisellä puolella, teollisuudella tehtaissa ja sen myynnissä ja tms. maksetaan palkkaa ja bonuksia, tuottavuuden mukaan.
Paremimin maksetaan niille, joiden työ on tuottavinta ja tärkeintä ja jotka parhaiten sitoutuneet työhönsä.