Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa nämät, en taloudellisesti voi tehdä ku yhden lapsen

Vierailija
13.01.2015 |

tai kaksi..

Miettikääpä entis ajan ihmisiä, kuinka vähään ovat osanneet tyytyä ihmiset! Rahalla ei voi lapselleen antaa rakkautta vaikka sitä rahaa syytäisi lapselle tonni tolkulla ja ostaisi kalliimmat lelut, vaatteet, harrastukset..

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne, jotka ei saa/halua enempää lapsia, perustelee asian rahalla. Vaikkei se oikee syy oliskaan...

Vierailija
2/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nykyään ku on niiiin mukava kun saa rahaa sossusta. Mitä järkeä tehdä lapsia jos niitä ei voi elättää ja joutuu vetänyttämään joka penniä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:43"]

Ehkä ne, jotka ei saa/halua enempää lapsia, perustelee asian rahalla. Vaikkei se oikee syy oliskaan...

[/quote]Miksi valehdella anonyymillä palstalla?

Vierailija
4/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa? Mä arvostan, fiksua olla tekemättä liikaa lapsia.

Vierailija
5/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelija yh na elättäisin helposti toisenkin lapsen näillä rahoilla mitä nyt saan. Paitsi että.. uusi lapsi tietäisi minulle myös lisää rahaa

Vierailija
6/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:43"]

[/quote]Miksi valehdella anonyymillä palstalla?

[/quote]

Miksi ylipäätään valehdella? Voi valehdella myös itselleen.

Vierailija
7/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on sitä että on totuttu tiettyyn elintasoon ja näinollen ei ole useamman lapsen kanssa varaa pitää sitä totuttua elintasoa. Siitä on kyse. Eli prioriteetit on erilaiset kuin entisaikaan. Nykyään on ihan normia matkustaa ulkomaille useamman kerran vuodessa tai vähintäänkin kerran. Pitää olla omistusasunto, auto ym asiat edes ollakseen normiperhe tai normi-ihminen. Itsekin kyllä ajattelen eri tavalla tuon moneenko lapseen on varaa. Kyllähän sillä tavalla jokaisella varaa on, että lapsilla on koti, ruokaa, vaatteita, leluja ym perusasiat. Mutta ei sitten esim matkusteluun, kalliisiin harrastuksiin jne. Mutta jos nuo ei ole tärkeitä, ei niiden puuttuminen millään tavalla häiritsekään. En osaa itse ajatella elämää niin että pitäisi olla ne tietyt asiat, kun oma lapsuus on ollut niin vaatimaton niin en oikein koe niitä hyvän lapsuuden edellytyksiksi.

Vierailija
8/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin haluan jokapäiväisten kulujen lisäksi: säästää, matkustaa, harrastaa, tehdä lapsen kanssa kivoja spessujuttuja ja säästää lapselle. Olisi varaa tehdä toinen jos tinkisi noista, mutta enpä halua tinkiä.

Vierailija
9/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin hyvä, jos joku tajuaa itsekin, ettei ole varaa kuin yhteen lapseen. Ei sitten tarvitse rientää yhteiskunnan apuun, kun rahat eivät riitäkään.

Vierailija
10/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:44"]

Joo, nykyään ku on niiiin mukava kun saa rahaa sossusta. Mitä järkeä tehdä lapsia jos niitä ei voi elättää ja joutuu vetänyttämään joka penniä?

[/quote]

luepa alotus uudestaan. en tarkoita sitä, että eletään sossun rahalla. vaan sitä, että ei tehdä ku yksi lapsi, että saadaan kakaralle kaikki uusinta ja hienointa ja vielä tilille rahaa. ja toki joka vuosi vähintään kerran ulkomaille.

ja ei, en koe olevani köyhä (joidenkin mielestä varmaan oon), en kaipaa ulkomaan matkoja, lapsilla on lämpimät ja ehjät vaatteet ja saavat terveellistä ruokaa. en ole katkeroitunut rikkaille.

ap

Vierailija
11/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella järkevää että lapset tehdään harkiten. Jos ei ole varaa elättää edes itteään niin on vastuutonta tehdä jälkeläisiä yhteiskunnan elätettäväksi. Ensin talous kuntoon ja sitten lisääntymään.

Vierailija
12/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen jälkeen jää 250e kuukaudeksi kodinhoidolla, (plus lapsilisä mikä on vain lapsen menoihin)

mutta en hitto vie mene sossuun niin kauan kun pärjään näin. Tuleepahan harjoiteltua ruoan laittoa.

Vierailija
13/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa on aina siihen, minkä kokee tärkeäksi. Minulle se yksi lapsi on rakas, mutta haluan elämältä muutakin kuin kotielämää. Haluan myös tarjota lapselle erilaisen lapsuuden kuin itselläni oli.

Meitä oli kolme ja äiiti kotiäitinä. Ei matkusteltu, vaatteet kiersi vanhimmalta nuorimmalle eli minulle. Koskaan en saanut mitään uutta ja omaa. Ei se erityisemmin vaivannut, mutta en koe, että olisin saanut jotenkin "enemmän rakkautta".

Tälle yhdelle lapselleni voin tarjota kohtuullisessa määrin mukavan elämän. En tarkoita rahalla rakastamista, vaan että lomilla voidaan tehdä matkoja, lapsi saa harrastaa mitä haluaa jne. Plus että minäkin voin palkkarahoillani palkita itseäni. Useamman lapsen kanssa ensin luopuisin omista menoista ja sitten noista matkoista. Ei se olisi omannäköistä elämää sitten.

Vierailija
14/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, montako lasta sulla on? Mulla on kaksi ja todella olisi hyvä ollut päätyä vain yhteen.

Vierailija
15/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille lapselle on ihan sama, onko sillä kirpparilta ostettu lämin ja ehjä haalari, 80€ haalari vai 150€ haalari. se ei sen onnellisempi ole siinä kalliissakaan haalarissa. säälittää kun lapset opetetaan siihen, että kaiken pitää olla kallista ja hienoa ja pitää olla varaa kaikkee että voi olla onnellinen. huolettaa mitä tulee olemaan seuraavien sukupolvien lapset..

Vierailija
16/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:05"]

Ap, montako lasta sulla on? Mulla on kaksi ja todella olisi hyvä ollut päätyä vain yhteen.

[/quote]

3 lasta, yhtäkään en antaisi pois. :) miksi olisi ollut hyvä päätyä yhteen?

ap

Vierailija
17/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:03"]

Varaa on aina siihen, minkä kokee tärkeäksi. Minulle se yksi lapsi on rakas, mutta haluan elämältä muutakin kuin kotielämää. Haluan myös tarjota lapselle erilaisen lapsuuden kuin itselläni oli.

Meitä oli kolme ja äiiti kotiäitinä. Ei matkusteltu, vaatteet kiersi vanhimmalta nuorimmalle eli minulle. Koskaan en saanut mitään uutta ja omaa. Ei se erityisemmin vaivannut, mutta en koe, että olisin saanut jotenkin "enemmän rakkautta".

Tälle yhdelle lapselleni voin tarjota kohtuullisessa määrin mukavan elämän. En tarkoita rahalla rakastamista, vaan että lomilla voidaan tehdä matkoja, lapsi saa harrastaa mitä haluaa jne. Plus että minäkin voin palkkarahoillani palkita itseäni. Useamman lapsen kanssa ensin luopuisin omista menoista ja sitten noista matkoista. Ei se olisi omannäköistä elämää sitten.

[/quote]

Tämä oli hyvä perustelu! Itse olen valinnut toisin, mutta tärkeintä onkin, että jokainen osaa perustella omat valintansa. Itse kaipaan ympärilleni enemmän elämää kuin rahaa. Olisi kuitenkin tyhmää olla ajattelematta rahaa lainkaan tai ainakaan itse en osaa olla sitä ajattelematta. Aika vähällä tulee silti toimeen ja voi olla täysin onnellinen.

Vierailija
18/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:09"]

[/quote]

ap

[/quote]

Jotta rahat riittäisivät paremmin, siksi :) mutta en minäkään toisesta luopuisi.

Vierailija
19/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin totta ap. huomaa kyllä näitä "rikkaiden" pentuja jotka saaneet kaiken kunhan vaan pyytää. niin v mäisiä ja itsekeskeisiä ihmisiä moni!

Vierailija
20/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:09"]

[/quote]

ap

[/quote]

Jotta rahat riittäisivät paremmin, siksi :) mutta en minäkään toisesta luopuisi.

[/quote]

mistä olet jäänyt paitsi kun sinulla on kaksi lasta?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi