Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa nämät, en taloudellisesti voi tehdä ku yhden lapsen

Vierailija
13.01.2015 |

tai kaksi..

Miettikääpä entis ajan ihmisiä, kuinka vähään ovat osanneet tyytyä ihmiset! Rahalla ei voi lapselleen antaa rakkautta vaikka sitä rahaa syytäisi lapselle tonni tolkulla ja ostaisi kalliimmat lelut, vaatteet, harrastukset..

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:05"]

sille lapselle on ihan sama, onko sillä kirpparilta ostettu lämin ja ehjä haalari, 80€ haalari vai 150€ haalari. se ei sen onnellisempi ole siinä kalliissakaan haalarissa. säälittää kun lapset opetetaan siihen, että kaiken pitää olla kallista ja hienoa ja pitää olla varaa kaikkee että voi olla onnellinen. huolettaa mitä tulee olemaan seuraavien sukupolvien lapset..

[/quote]

kerrotko sinä omille lapsille, minkä hintaisessa haalarissa se kulkee? ;)

mä ostan hyviä ulkovaatteita, ja on vissi ero, onko haalari uusi vai jo kahden lapsen kuluttama ja monta kertaa pesty. Itsekin viihdyn ulkona vaatteissa, jotka pysyvät märälläkin säällä kuivina. Sisävaatteet on eri asia.

Vierailija
22/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:03"]

Varaa on aina siihen, minkä kokee tärkeäksi. Minulle se yksi lapsi on rakas, mutta haluan elämältä muutakin kuin kotielämää. Haluan myös tarjota lapselle erilaisen lapsuuden kuin itselläni oli.

Meitä oli kolme ja äiiti kotiäitinä. Ei matkusteltu, vaatteet kiersi vanhimmalta nuorimmalle eli minulle. Koskaan en saanut mitään uutta ja omaa. Ei se erityisemmin vaivannut, mutta en koe, että olisin saanut jotenkin "enemmän rakkautta".

Tälle yhdelle lapselleni voin tarjota kohtuullisessa määrin mukavan elämän. En tarkoita rahalla rakastamista, vaan että lomilla voidaan tehdä matkoja, lapsi saa harrastaa mitä haluaa jne. Plus että minäkin voin palkkarahoillani palkita itseäni. Useamman lapsen kanssa ensin luopuisin omista menoista ja sitten noista matkoista. Ei se olisi omannäköistä elämää sitten.

[/quote]

Tämä oli hyvä perustelu! Itse olen valinnut toisin, mutta tärkeintä onkin, että jokainen osaa perustella omat valintansa. Itse kaipaan ympärilleni enemmän elämää kuin rahaa. Olisi kuitenkin tyhmää olla ajattelematta rahaa lainkaan tai ainakaan itse en osaa olla sitä ajattelematta. Aika vähällä tulee silti toimeen ja voi olla täysin onnellinen.

[/quote]

mutta eihän se enempi raha vähennä sitä elämää ympärillä, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:23"]

Varaa on aina siihen, minkä kokee tärkeäksi. Minulle se yksi lapsi on rakas, mutta haluan elämältä muutakin kuin kotielämää. Haluan myös tarjota lapselle erilaisen lapsuuden kuin itselläni oli.

Meitä oli kolme ja äiiti kotiäitinä. Ei matkusteltu, vaatteet kiersi vanhimmalta nuorimmalle eli minulle. Koskaan en saanut mitään uutta ja omaa. Ei se erityisemmin vaivannut, mutta en koe, että olisin saanut jotenkin "enemmän rakkautta".

Tälle yhdelle lapselleni voin tarjota kohtuullisessa määrin mukavan elämän. En tarkoita rahalla rakastamista, vaan että lomilla voidaan tehdä matkoja, lapsi saa harrastaa mitä haluaa jne. Plus että minäkin voin palkkarahoillani palkita itseäni. Useamman lapsen kanssa ensin luopuisin omista menoista ja sitten noista matkoista. Ei se olisi omannäköistä elämää sitten.

[/quote]

Tämä oli hyvä perustelu! Itse olen valinnut toisin, mutta tärkeintä onkin, että jokainen osaa perustella omat valintansa. Itse kaipaan ympärilleni enemmän elämää kuin rahaa. Olisi kuitenkin tyhmää olla ajattelematta rahaa lainkaan tai ainakaan itse en osaa olla sitä ajattelematta. Aika vähällä tulee silti toimeen ja voi olla täysin onnellinen.

[/quote]

[/quote]

Se on totta ja olisikin optimaalinen tilanne :)

Vierailija
24/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenki surullista tämä nykyihmisten itsekeskeisyys...minä, minä ja minä. Ei mahdu lapset kuvioihin, kun minä ja mun tarpeet. Mun ura ja elämä. Mun ulkomaanmatkat ja hienot vaatteet. Mun upea koti ja mun mun mun. Ja minä!

Vierailija
25/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

vähentää jos sen vuoksi ei "tee" lapsia kuin sen yhden.

Vierailija
26/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:28"]

Musta on jotenki surullista tämä nykyihmisten itsekeskeisyys...minä, minä ja minä. Ei mahdu lapset kuvioihin, kun minä ja mun tarpeet. Mun ura ja elämä. Mun ulkomaanmatkat ja hienot vaatteet. Mun upea koti ja mun mun mun. Ja minä!

[/quote]

niin totta.! ja sen vuoksi myös tehdään vain se yksi lapsi.

ap

Vierailija
27/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:30"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ei kai se ihan noin yksinkertaista ole. Monet haluaa elää taloudellisesti TURVALLISTA elämää. Ettei tarvitse koko ajan pelätä tulevia laskuja. Se on myös vastuullista vanhemmuutta. Ajattelutapoja on niin monia.

Vierailija
28/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ei kai se ihan noin yksinkertaista ole. Monet haluaa elää taloudellisesti TURVALLISTA elämää. Ettei tarvitse koko ajan pelätä tulevia laskuja. Se on myös vastuullista vanhemmuutta. Ajattelutapoja on niin monia.

[/quote]

mikä on kenellekin taloudellista turvallisuutta.. sitä voi miettiä kukin itsekseen. voiko tarvittaessa tinkiä ulkomaan matkoista yms.. itsekään ei tarvitse tulevia laskuja pelätä. aina niistä on selvitty.

ap

Vierailija
29/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Samaa mieltä.

Vierailija
30/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan vuodessa nettona 35 000 euroa, mutta minulla ei ole varaa yhteenkään lapseen. Asia on juuri niin kuin 14 sanoi: varaa on siihen, minkä kokee tärkeäksi. Ei minulta jää omien menojeni ja säästöjeni jälkeen käteen sitä 600 euroa kuukaudessa, jonka lapsen elättäminen keskimäärin maksaa. 

Vierailija
31/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä surullista tuossa on? Minusta on mahtavaa, että nykyisin ihmiset (ja erityisesti naiset!) ovat vapaita rakentamaan istelleen sellaisen elämän kuin haluavat. Se edellyttää itsekeskeisyyttä. -31

Vierailija
32/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote] Olen pahoillani jos valintani jotenkin vaivaa teitä. En silti sen enempää osaa katua hyväksi osoittautunutta valintaani tehdä yksi lapsi ja muutenkin onnellista elämääni.

Minulle on aivan sama kuinka monta lasta kukakin tekee, tärkeintä on tehdä kuten kullekin sopii tai olla tekemättä. Ei lastenteko ole mikään itseisarvo.

Vierailija
33/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ihmeessä niitä lapsia pitäisi tehdä enemmän kuin yksi?

Vierailija
34/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kurjistaa elämää ja tehdä useampi lapsi? Kuka siitä hyötyisi? Millä tavoin maailma voisi siitä paremmin, tai kukaan? 

Vierailija
35/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on just järkevää hankkia lapsia sen verran että pystyy ne itse elättämään, saa rahaa säästöön ja haluamansa elämäntason toisin kuin että eläisi kädestä suuhun lapsilauman kanssa.

Vierailija
36/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin ja äideillä se on sitten sama minä, minä, minä paitsi että lisänä tulee "mun lapset". Eli vielä itsekkäämpää kun laajentaa omaa itsekeskeisyyttään :) Itse en koe eläväni erikoisen itsekkäästi, vaikkei minulla lapsia olisikaan. Sama elämäntyyli lapsilla olisi sitten ilmeisesti todella epäitsekästä? 

Vierailija
37/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija-äitiyslomalainen, mieheni on ollut vuoden työttömänä. Tulemme ihan hyvin toimeen edullisessa opiskelija-asunnossa kun ei autoa ole eikä turhuuksiin paljoa tuhlata. Olemme myös raittiita eikä kumpikaan käynyt edes ennen lasta baareissa kuin ehkä kerran vuodessa. Jos toinen lapsi tehtäisiin nyt, kai tuet nousisi vähän ja saisimme yhteiskunnan rahoilla elettyä. Meillä kuitenkin on morkkis jo nyt , kun kaikki raha tulee Kelalta. Tämä onkin vain väliaikaista, ja toista lasta harkitaan sitten kun molemmat ovat taas työelämässä. Tiedostamme kyllä että eläisimme ihan OK vaikka lapsia olisi useampi, mutta haluamme itse ansaita omat rahamme.

Vierailija
38/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sitä mieltä että kun on yksi lapsi, niin on varaa ostaa hänelle enemmän yms.. ja muutenkin.
Ja meillä olisi kyllä varaa elättää useampikin.
Mutta nyt olen alkanut miettimään; sitten kun minä ja mieheni kuolemme, niin lapsi jää ihan yksin. Ei ole sisaruksia kehen turvautua, järjestää asioita jne..
mutta en tiedä jaksanko taas sitä pikkuvauva-aikaa, päiväkotirumbaa yms yms..

Vierailija
39/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Vierailija
40/83 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:18"]

niin totta ap. huomaa kyllä näitä "rikkaiden" pentuja jotka saaneet kaiken kunhan vaan pyytää. niin v mäisiä ja itsekeskeisiä ihmisiä moni!

[/quote]

Meillä oli lapsena todella köyhää. Niin köyhää, ettei saanut aina edes ruokaa pöytään.

Itse en todellakaan haluaisi samaa omille lapsille. Omaat todella vääristyneen ja kieroutuneen ajatusmaailman, mikäli haluat ehdoin tahdoin järjestää lapsillesi köyhät olot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän