Apua! Jos Wi-fi on kännykässä päällä..
niin voivatko samassa asunnossa olevat nähdä sivut joita puhelimellasi selaat?
Kyselee tietämätön..
Kommentit (36)
Ei helvetti. Oikeesti? Miten ne niille näkyy?
Hei miten?! Mää tahon tietää mitä mun ukko tuolla aina selailee!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:17"]Kyllä voi.
[/quote]
Ihmettelin että mitä mieheni nauraa räkätti. No hän sitten paljasti, että oli vähän wi-fin kautta seuraillut av-palstailuani ja kirjoituksiani tänne. Hävetti!!!
Ei vittu ahdistaa ja hävettää! Mulla oli yövieras ja selaisin nettiä unohtaen kytkeä sen pois päältä.. aika jäätävää!!
Ei :)
He voivat vain käyttää samaa nettiyhteyttä. Vertauskuvallisesti ilmaistuna wifi kodissanne on sama asia kuin sinä ja muut asunnon asukkaat ottaisitte langattomasti "sähköä" kukin omiin laitteisiinne. Toivottavasti teillä on verkossanne salasana.
Voisipa koiriakin kusettaa yhtä helposti...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:21"]Voisipa koiriakin kusettaa yhtä helposti...
[/quote]
Älä johdata harhaan!! Totta joka sana. - 6
Kai se sit riittää että sen klikkaa Wi-fin pimeeksi, vai? Vai tarviiko mitä kaikkee toimenpiteitä? Ja miten helvetissä ne näkee ne selaukset, aukeeko niille suorilta toisen sivut kun ne avaa verkon?? Ap .
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:15"]niin voivatko samassa asunnossa olevat nähdä sivut joita puhelimellasi selaat?
Kyselee tietämätön..
[/quote]
No eivät todellakaan
Onko vai ei?? Pystyikö vieraani oikeesti näkemään mun haut yms? Auttakaa tietämätöntä :(
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:21"]
Ei :)
He voivat vain käyttää samaa nettiyhteyttä. Vertauskuvallisesti ilmaistuna wifi kodissanne on sama asia kuin sinä ja muut asunnon asukkaat ottaisitte langattomasti "sähköä" kukin omiin laitteisiinne. Toivottavasti teillä on verkossanne salasana.
[/quote]
Voi jäljittää erilaisilla ohjelmilla. Ainakin ennen pystyi jäljittämään kaapelimodeemilla millä sivuilla naapuri surffaili, siinä kun kaikki liikenne oli jaettu talon kesken. Nykyisestä salauksesta en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:26"]
Onko vai ei?? Pystyikö vieraani oikeesti näkemään mun haut yms? Auttakaa tietämätöntä :(
[/quote]Eivät voi nähdä. Se onnistuisi vain hakkeroimalla.
Kiitokset kaikille vastanneille! Ap.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:27"]
[/quote]
Wifin hakkeroiminen on yllättävän helppoa, jos naapurissa on nörtin vikaa niin kyllä se voi verkkoliikennettä helposti seurata jos se ei ole https-muotoista...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:26"]Onko vai ei?? Pystyikö vieraani oikeesti näkemään mun haut yms? Auttakaa tietämätöntä :(
[/quote]
Ikävä kyllä pystyvät näkemään. Joissain puhelimissa ne aukeavat itsestään, toisissa täytyy erikseen klikata jotain "selaa toisen käyttäjän sivuja" -kohtaa. En nyt muista mitä siinä tarkalleen lukee mutta tajuat pointin.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 01:27"]
[/quote]
Wifin hakkeroiminen on yllättävän helppoa, jos naapurissa on nörtin vikaa niin kyllä se voi verkkoliikennettä helposti seurata jos se ei ole https-muotoista...
[/quote]
Langaton on tietoturvariski. Sitä pystyy helposti häiritsemään ja vaikka murtautumaan.
Mut meneekö se wi-fi pois päältä vaan painamalla kännykässä sen pois "harmaaksi"? Silloinko se verkko on muilta käyttäjiltä poissa? Ap.
Kyllä näkee. Varmasti hykertelevät siellä parhaillaan.