Ihmiset ostavat ällistyttävän paljon limua.
Meillä menee kolmihenkisessä perheessä yksi puolentoista litran pullo kahdessa viikossa. Juotteko te sitä ruokajuomana?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:27"]
Mä tiedän tyypin, joka joi kokiksella maksansa paskaksi. Ja siis alle 30v. Että se ei todellakaan ole terveellistä.
[/quote]
Cokiksella ei voi pilata maksaansa, ellei siinä ole sokeria. Se on se sokeri joka aiheuttaa rasvamaksan, ei muut ainesosat.
Cokista menee vähän turhan paljon, pikkuhiljaa oon taas koettanut vaihtaa vissyyn.
Saattaa pahimmillaan mennä 1,5 pullo päivässä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:31"]
Tosi harvoin tulee limua ostettua kotiin. Viimeksi taisin ostaa uudeksivuodeksi ja sitä ennen juhannukseksi. Se on vähän niin kuin herkkujuomaa, mitä voi ottaa jos ei jaksa viinaa kiskoa. Limua tulee juotua silloin, jos käydään jossain Hesessä tai vastaavassa. Näissä yhteyksissä ehkä 5-6 kertaa vuodessa?
Meidän 14-vuotias tyttö ei ole oppinut vielä tykkäämään limusta, mutta hampurilaisen kanssa se menee. Pizzan kanssa otetaan aina maitoa.
[/quote]
Maito on tosiaan lasten juoma. Aina kun näen suomalaisen aikuisen kiskovan maitoa naamaansa ruokajuomana, tulee oikein sellainen infantiili mielikuva.
Juon paljon kofeiinillisia juomia, koska mulla on voimakasta väsymystä aiheuttava sairaus (EI diabetes). Juon vain light-versioita, koska muut ällöttävät. Terkkuja ap:lle, olen varmaan yksi niistä vahtaamistasi läskeistä limuköntti kainalossa kassalla. Mut kato seuraavalla kerralla, lukeeko pullossa light, jooko, ennen kuin alat kihertelemään vahingonilosta.
Me juodaan lähinnä vettä ja sulatettua lunta.
Yllättävän paljon ostetaan myös makaronia, einesruokia, pullia, vaaleita leipiä yms paskaa :)
Joo, no meneehän tuota monta litraa viikossa. Minä ja mies siis juodaan Pepsi maxia tai cokis zeroa. Oon dieetillä ja tuo limppari on ainoa mitä voin ottaa ja se täyttää.
Meillä ostetaan limua uutena vuotena, vappuna ja synttäteille. Eipä juuri muulloin. Teini joi hossain vaiheessa pullotolkulla Cokista, mutta nyt niitä pulloja ei ole enää näktnyt. Tuoremehua ostetaan silloin tällöin, kuplavettä samoin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:30"]
Meillä menee kolmihenkisessä perheessä yksi puolentoista litran pullo kahdessa viikossa. Juotteko te sitä ruokajuomana?
[/quote]
Ihmiset nyt ostavat kaikkea moskaa, ja mikä tahansa litku kelpaa juomaksi. Ei tulisi mieleenkään kaataa noita lisäainelitkuja kurkusta alas.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 06:52"]
Meillä ostetaan limua uutena vuotena, vappuna ja synttäteille. Eipä juuri muulloin. Teini joi hossain vaiheessa pullotolkulla Cokista, mutta nyt niitä pulloja ei ole enää näktnyt. Tuoremehua ostetaan silloin tällöin, kuplavettä samoin.
[/quote]
Ihmiset ostavat ällistyttävän paljon tuoremehuja. Ei tulisi mieleenkään syödä hedelmästä vain sitä sokerista lientä. -2
Me juodaan limua ehkä pari kertaa kuussa. :O
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:42"]Ei ihmekään, että teillä on painonhallintaongelmia! :o Mä en koskaan juo limua, koska se on mun mielestä pahaa.
[/quote]
Oon kyllä ihan järkyttävä fädäri 165/48 :D Viikonloppuisin menee vähintään 2pack limsaa, usein jopa 2x 2pack ja ihan itse juon, poikaystävä ei tykkää limsoista. Viikolla koitan olla juomatta ja ostan aina sitä sokerillista, koska makeutusaineet = hermomyrkyt.
Iski yöllä noro ja voisin tappaa lasillisesta kylmää limsaa mikä vieläpä pysyisi sisällä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 03:18"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:27"]
Mä tiedän tyypin, joka joi kokiksella maksansa paskaksi. Ja siis alle 30v. Että se ei todellakaan ole terveellistä.
[/quote]
Cokiksella ei voi pilata maksaansa, ellei siinä ole sokeria. Se on se sokeri joka aiheuttaa rasvamaksan, ei muut ainesosat.
[/quote]
Mitäs ne makeutusaineet? Aspartamiinin turvallisuus tutkitaan uudestaan vasta vuonna 2020.
Poika juo n litran päivässä light limpparia. Itse en nykyisin limppareista välitä, meniskohän litra vuodessa. Sen sijaan juon tosipaljon teetä ja mahtaako se yhtään sen parempi asia olla.
Minä tilaan n. kerran viikossa tai kahdessa 24 tölkkiä Coca-Cola Zeroa ja 2 x 24 tölkkiä soodavettä. Noin suunnilleen ja kyllä ne siinä ajassa menee. Tosin kun ne ovat puoli-ilmaisia, niin turhan usein jää varsinkin noilla teineillä avattuja tölkkejä lojumaan, josta on juotu alle puolet.
Mies juo tuota zeroa ja itse juon soodavettä ja ehkä noista aina jonkun tölkin cokistakin. Tykkään hiilihapotetusta enemmän kuin tavallisesta vedestä ja soodavesi menee huoneenlämpöisenäkin, kun taas tavallinen vesi ei. Unohdan aina laittaa jääkaappiin tarpeeksi vettä ja sitten tulee mieluummin otettua tölkki hiilihapollista. Tosin juon kyllä ihan vettäkin paljon. Ruoan kanssa juomme vettä. Lapset juovat lähinnä viikonloppuisin limua. Yleensä 0,5 litran pullot ostamme jokaiselle ja hyvin riittää. Jossain vaiheessa tilasin myös muuta limsaa kotiin, mutta kun sitä on, kulutus arvattavasti kasvaa ja lopetin sen.
Reikiä ei hampaissa toistaiseksi ole itselläni eikä lapsilla, miehellä on kyllä muutamia, mutta sanoisin ettei ainakaan lapsuudessa juodun limun määrästä johdu. Anoppi on terveysfriikki vailla vertaa.
viisi henkeä kiskoo siis nämä nesteet napaansa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 06:06"]Yllättävän paljon ostetaan myös makaronia, einesruokia, pullia, vaaleita leipiä yms paskaa :)
[/quote]
Ällistyttävää että nykyään haukutaan ruokaa paskaksi.
Oikeasti ne teidän ( ja lasten) juomat mehut ovat aivan yhtä epäterveellisiä kuin limut. Sokeria ja lisäaineita.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 07:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 03:18"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:27"] Mä tiedän tyypin, joka joi kokiksella maksansa paskaksi. Ja siis alle 30v. Että se ei todellakaan ole terveellistä. [/quote] Cokiksella ei voi pilata maksaansa, ellei siinä ole sokeria. Se on se sokeri joka aiheuttaa rasvamaksan, ei muut ainesosat. [/quote] Mitäs ne makeutusaineet? Aspartamiinin turvallisuus tutkitaan uudestaan vasta vuonna 2020.
[/quote]
Jepp, ei aspartaamia mulle, kiitos.
Mä juon n. 1,5L päivässä. Mitat 170/53.