Ihmiset ostavat ällistyttävän paljon limua.
Meillä menee kolmihenkisessä perheessä yksi puolentoista litran pullo kahdessa viikossa. Juotteko te sitä ruokajuomana?
Kommentit (104)
Nuo pienet tölkit 0,25-0,33L olisi hyvä juttu jos vain saisi järkevään hintaan. 1,5L pullot väljähtyvät vuorokaudessa ja välttämättä ei aina haluaisi siihen tahtiin juoda (tai antaa väljähtyä tai kaataa pois).
[quote author="Nina Sirius" time="13.01.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 07:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 03:18"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:27"] Mä tiedän tyypin, joka joi kokiksella maksansa paskaksi. Ja siis alle 30v. Että se ei todellakaan ole terveellistä. [/quote] Cokiksella ei voi pilata maksaansa, ellei siinä ole sokeria. Se on se sokeri joka aiheuttaa rasvamaksan, ei muut ainesosat. [/quote] Mitäs ne makeutusaineet? Aspartamiinin turvallisuus tutkitaan uudestaan vasta vuonna 2020.
[/quote]
Jepp, ei aspartaamia mulle, kiitos.
[/quote]
Senhän on todettu aiheuttavan mm. syöpää hiirillä. Jos aspartamiinissa ei muka ole mitään vikaa, niin miksi se tutkitaan uudestaan vasta v2020, eikä ole jo tutkittu? Jotain salattavaa?
Vinkki kaikille light-limuaddikteille: siirtykää sokerilimsaan. Silloin tulee automaattisesti punnittua, kannattaako sitä limsaa litkiä päivittäin. Aiemmin tuli ryystettyä Maxia pullotolkulla ilottomasti päivittäin, nyt juon satunnaisen limsatölkin kerran-pari kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:27"]
Mä tiedän tyypin, joka joi kokiksella maksansa paskaksi. Ja siis alle 30v. Että se ei todellakaan ole terveellistä.
[/quote]
Noin heikko yksilö saakin kuolla. Tosimiehet juo viinaa raakana ja ottaa naisia takaapäin ja ilman kumia kun siltä tuntuu. Vittu saatana.
Sairaan paljon sitä tosiaan juodaan. Ja useimmiten vielä sokeroimatonta aspartaamimyrkkylimsaa. En voi käsittää. Kun olin penska 1970-luvulla, oli harvinaista herkkua, kun sai kerran kuussa pienen Sitruunasooda-pullon, eivätkä muutkaan penskat koko ajan litkineet limsaa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 03:29"]
Juon paljon kofeiinillisia juomia, koska mulla on voimakasta väsymystä aiheuttava sairaus (EI diabetes). Juon vain light-versioita, koska muut ällöttävät. Terkkuja ap:lle, olen varmaan yksi niistä vahtaamistasi läskeistä limuköntti kainalossa kassalla. Mut kato seuraavalla kerralla, lukeeko pullossa light, jooko, ennen kuin alat kihertelemään vahingonilosta.
[/quote]
Vaihda lightlimut kahviin tai mustaan teehen. Paljon terveellisempää, kun lisäainelitkujen juonti.
Hetki sitten uutisoitiin, että EU:n komissio on pyytänyt Euroopan elintarviketurvallisuusvirastoa aikaistamaan aspartaamin käyttöturvallisuuden tutkimusta. Aspartaamin turvallisuus oli määrä arvioida seuraavan kerran vasta vuonna 2020.
− Mielestäni tämä kertoo siitä, ettei koko totuutta aspartaamista ole kerrottu julkisesti. Sieltä on löytynyt jotain, mitä halutaan nyt tutkia, Antti Heikkilä kommentoi.
Heikkilä huomauttaa, että aspartaamin yhteys muun muassa syöpään ja käytöshäiriöihin on ollut jo pitkään tiedossa. Aspartaami oli pitkään kiellettyjen listalla, kunnes se löi komeasti läpi Yhdysvaltojen ex-presidentti George Bushin hallintokaudella. (Lue koko artikkeli tästä)
Itse pyrin välttämään lisäaineita, ja tehdä ruuat alusta alkaen itse. Toki kaikkea ei aina voi tehdä/jaksa tehdä. Mutta limpparin teen itse sodastreamilla kotitekoisesta mehusta tai joskus harvoin purkkimehusta. Oma suosikki on raparperi! (Ei ole tainut koskaan olla kaupassa raparperi limua.. Siideriä vain..?) Suosittelen muitakin sodastremin omistajia kokeilemaan välillä erilaisia mehuja. Myös tuorepuristetusta appelsiinimehusta tulee hyvää, tämän tyylistä Tuota ostan aina jos käyn ulkomailla, suomesta saa jostain pk-seudun kahviloista, mutta kaupoissa en ole nähnyt. :(
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 07:37"]
Poika juo n litran päivässä light limpparia. Itse en nykyisin limppareista välitä, meniskohän litra vuodessa. Sen sijaan juon tosipaljon teetä ja mahtaako se yhtään sen parempi asia olla.
[/quote]
Riipuu mitä teetä juot, ja mitä laitat teen sekaan. (Jos käytät sokeria, ja juot paljon.. Ei ole kovin terveellistä.. Mutta teetä voi juoda myös ilman!)
Vihreä tee suojelee hampaita
Teetä terveydeksi!
Vaihda kahvi vihreään teehen – tässä 16 terveyssyytä
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 06:06"]Yllättävän paljon ostetaan myös makaronia, einesruokia, pullia, vaaleita leipiä yms paskaa :)
[/quote]
Ällistyttävää että nykyään haukutaan ruokaa paskaksi.
[/quote]
No jos ajatellaan ruuan olevan ravintoa niin sitähän nuo ei missään nimessä ole. Ovat vain lyhytaikaista vatsantäytettä joka ei ravitse elimistöä millään tavalla.
Yhden hengen opiskelijataloudessa ostan naita tolkkien monipakkauksia aina silloin talloin, joskus enemman ja joskus vahemman. Keskimaarin ehka 2 kertaa kuussa. Tanaan ostin 6 packin sitrus Tangoa ja eikohan se menen kolmen paivan sisalla. Juon sita pelkastaan ruuan kanssa (ei tarvi olla mitaan pitsaa, ihan voileivan kanssakin just join yhden), en oikeastaan ikina ihan omillaan. Yleensa juon kuplavetta (se oikeastaan alkoi limsan korvikkeena ja maistuu nykyaan paremmalle), joka ei ole pahaksi hampaille.
Ja oon muutenkin paheellinen, syon pitsaa kerran kuussa, juon kaljaa viikottain ja mitahan muuta. En stressaa ruuasta enka juomasta :)
Ei, mut menee 1,5-4,5 litraa/päivä
Me ostetaan iso pullo joulu/uusivuosi/juhannus/lapsen synttärit.
Välillä sitten Laitilan 0,33l pullo lapselle saunajuomaksi.
Tuoremehua tai vissyä juodaan viikottain.
Samoin 2+1 perhe.
Itse ostan muutaman limpparin vuodessa, silloinkin tölkin tai 0,5l pullon. En ole oikein oppinut juomaan limpparia/kokenut tarpeelliseksi juoda. En juo mehujakaan, en edes muista milloin olisin ostanut purkillisen mehua..
Omassa lapsuudenkodissa mehua ja limua oli aika harvoin, en kyllä silloinkaan ollut kovin kiinnostunut. Karkitkaan ei oikein houkuta.
Esim kaveri toi minulle suklaarasian joulukuun alussa lahjaksi, avasin sen heti ja tarjosin tuliais suklaita kahvin kanssa. Vielä on suklaista puolet syömättä.
En tiedä onko tämä joku opittu juttu, etten ole "oppinut syömään" sokeria, vai olenko jotenkin "poikkeava" en millään pysyisi syömään esim kokonaista suklaalevyä tai karkkipussia ilman fyysistä huonoa oloa. Tykkään syödä enemmän suolasia juttuja kuten voilepäkeksejä ja juustoa, tuoreita sämpylöitä, croisantteja yms. Mutta makeat ei houkuta, ei oikein edes leivokset.
Noin yksi 1,5l pullo menee päivässä kokis lightia. :/ Se on addiktio, en pysty vastustaan
Me ollaan Cokis Lightin suurkuluttajia miehen kanssa. En polta, en juurikaan juo alkoholia, en käytä huumeita, syön todella vähän karkkia jne joten olen antanut itselleni luvan tuohon yhteen paheeseen. Olen toisinaan yrittänyt lopettaa limun juomista mutta saan kamalan päänsäryn jos en saa päivittäistä limu annostani.
Olen addikti!
Juon vähintään 1,5 litran pullon Pepsi Maxia päivässä, jos sitä vain on. Ehkä kerran kuussa sorrun ostamaan. Tunnen myös henkilön, joka juo joka päivä kaksi pullollista, eikä koskaan vettä.
Meillä menee vuodessa enintään 10 pulloa limpparia, siis sellaista 1,5l pulloa. Ollaan 6 henkinen perhe.. Ei osteta limpparia kuin lasten synttäreille, eli neljä kertaa vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:38"]Yksi pullo kahdessa viikossa? Mahtaa olla väljähtänyttä.... Itse juon silloin tällöin, yritän vältellä epäterveellisiä juomia kun syön muutenkin aika huonosti. Mutta siitä ei kyllä pääse mihinkään että hiilihapollinen juoma on paljon parempaa kuin hapoton... :/
[/quote]Ostan sen siis joka toinen lauantai kun tilaamme pizzaa. Se juodaan silloin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:30"]
Meillä menee kolmihenkisessä perheessä yksi puolentoista litran pullo kahdessa viikossa. Juotteko te sitä ruokajuomana?
[/quote]
meillä menee isä+poika perheessä 2 pulloa vuodessa. yksi juhannuksena ja toinen uutenavuotena.
limut on perseestä
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:26"]
Minä tilaan n. kerran viikossa tai kahdessa 24 tölkkiä Coca-Cola Zeroa ja 2 x 24 tölkkiä soodavettä. Noin suunnilleen ja kyllä ne siinä ajassa menee. Tosin kun ne ovat puoli-ilmaisia, niin turhan usein jää varsinkin noilla teineillä avattuja tölkkejä lojumaan, josta on juotu alle puolet.
Mies juo tuota zeroa ja itse juon soodavettä ja ehkä noista aina jonkun tölkin cokistakin. Tykkään hiilihapotetusta enemmän kuin tavallisesta vedestä ja soodavesi menee huoneenlämpöisenäkin, kun taas tavallinen vesi ei. Unohdan aina laittaa jääkaappiin tarpeeksi vettä ja sitten tulee mieluummin otettua tölkki hiilihapollista. Tosin juon kyllä ihan vettäkin paljon. Ruoan kanssa juomme vettä. Lapset juovat lähinnä viikonloppuisin limua. Yleensä 0,5 litran pullot ostamme jokaiselle ja hyvin riittää. Jossain vaiheessa tilasin myös muuta limsaa kotiin, mutta kun sitä on, kulutus arvattavasti kasvaa ja lopetin sen.
Reikiä ei hampaissa toistaiseksi ole itselläni eikä lapsilla, miehellä on kyllä muutamia, mutta sanoisin ettei ainakaan lapsuudessa juodun limun määrästä johdu. Anoppi on terveysfriikki vailla vertaa.
viisi henkeä kiskoo siis nämä nesteet napaansa.
[/quote]
Tilaat? Mistä?