Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ostavat ällistyttävän paljon limua.

Vierailija
12.01.2015 |

Meillä menee kolmihenkisessä perheessä yksi puolentoista litran pullo kahdessa viikossa. Juotteko te sitä ruokajuomana?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan yhteensä ehkä 4 pulloa limsaa vuodessa. Nelihenkinen perhe. Lähinnä juomme kuplavettä, maitoa, kaakaota, teetä ja tuoremehua.

Vierailija
42/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:48"]

Itse ostan muutaman limpparin vuodessa, silloinkin tölkin tai 0,5l pullon. En ole oikein oppinut juomaan limpparia/kokenut tarpeelliseksi juoda. En juo mehujakaan, en edes muista milloin olisin ostanut purkillisen mehua..

Omassa lapsuudenkodissa mehua ja limua oli aika harvoin, en kyllä silloinkaan ollut kovin kiinnostunut. Karkitkaan ei oikein houkuta.

Esim kaveri toi minulle suklaarasian joulukuun alussa lahjaksi, avasin sen heti ja tarjosin tuliais suklaita kahvin kanssa. Vielä on suklaista puolet syömättä. 

En tiedä onko tämä joku opittu juttu, etten ole "oppinut syömään" sokeria, vai olenko jotenkin "poikkeava" en millään pysyisi syömään esim kokonaista suklaalevyä tai karkkipussia ilman fyysistä huonoa oloa. Tykkään syödä enemmän suolasia juttuja kuten voilepäkeksejä ja juustoa, tuoreita sämpylöitä, croisantteja yms. Mutta makeat ei houkuta, ei oikein edes leivokset.

[/quote]

Paheiden summa on sama eli oli sitten suolaista tai makeaa, niin mässyttää voi monin tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan juhlapäivinä ja josksu helteellä.  Esikoinen ei juo ollenkaan, mies harvoin. Kuopus joskus, mutta ei joka viikko. Itsekään en kovin usein. Mulle on mysteeri limpparien suosio. Eihän ne edes maistu kovin hyvältä ja 7upit yms. on ihan kauheita! VAi onko sitä enää, mutta nuo kuitenkin ja vastaavat. 

Me saatiin lapsena yksi pikkupullo saunajuomaksi. Se jaettiin kolmeen, 0,33 dl pullo. Eli saimme puoli lasillista kukin. Minä en läheskään  aina ottanut, joten veljet sai laittaa puoleksi. 

Vierailija
44/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

maxia zeroa lightia freeta kaikki menee. haen limutölkkini virosta lavoittain, kuten kaverinikin. oikeasti.

Vierailija
45/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon Pepsi Maxia satunnaisesti. Alkoholia käytän juhlissa muutaman kerran vuodessa, en koskaan syö eineksiä, pikaruokaa ja sipsejä. Leivonnaisia, jäätelöä ja karkkia vain kodin ulkopuolella. En siis ole ihan täydellinen kaiken aikaa. So what.

Vierailija
46/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon n. 5kpl 0,33l tölkillistä tavallista CocaColaa per viikko, ja mies juo Zeroa 0,33l tölkillistä 1-3kpl/vko.

Onko tuo sitten paljon vai ei, en osaa sanoa. T ilmankin voisi olla, mutta pidän CocaColan mausta ja sallin sen itselleni, en juo kahvia/teetä, en erityisemmin pidä suklaasta, alkoholia nautin 0-2 annosta/vko, no salmiakkia menee luvattoman paljon...

Vierailija
47/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vielä mitään Suomessa, mutta USA:ssa opiskellessani osuin yliopiston ruokalaan jossa piti valita ruokajuomat limsan tai ylimakean appelsiinimehun väliltä. Vettä ei ollut tarjolla, ja ainoa maitokin oli suklaamaitoa murojen kanssa tai kahvikermaa... Siellä limsaa on aivan joka paikassa.

Vierailija
48/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:38"]Yksi pullo kahdessa viikossa? Mahtaa olla väljähtänyttä.... Itse juon silloin tällöin, yritän vältellä epäterveellisiä juomia kun syön muutenkin aika huonosti. Mutta siitä ei kyllä pääse mihinkään että hiilihapollinen juoma on paljon parempaa kuin hapoton... :/ [/quote]Ostan sen siis joka toinen lauantai kun tilaamme pizzaa. Se juodaan silloin.

[/quote]

Mä olisin ehkä ennemmin huolissani tuosta joka toinen viikko pizzaa kuin limusta - mistä sä tiedät paljonko sitä limua kulutetaan kerrallaan? Me ainakin ostetaan kerralla iso satsi tarjouksessa olevaa limua kun se säilyy lämpimässä ja sitä sitten juodaan pikkuhiljaa. Pizzaa meillä taas syödään pari kertaa vuodessa.

Vierailija
49/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limut virosta? Paljonko siinä säästää?

Vierailija
50/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:48"]

Itse ostan muutaman limpparin vuodessa, silloinkin tölkin tai 0,5l pullon. En ole oikein oppinut juomaan limpparia/kokenut tarpeelliseksi juoda. En juo mehujakaan, en edes muista milloin olisin ostanut purkillisen mehua..

Omassa lapsuudenkodissa mehua ja limua oli aika harvoin, en kyllä silloinkaan ollut kovin kiinnostunut. Karkitkaan ei oikein houkuta.

Esim kaveri toi minulle suklaarasian joulukuun alussa lahjaksi, avasin sen heti ja tarjosin tuliais suklaita kahvin kanssa. Vielä on suklaista puolet syömättä. 

En tiedä onko tämä joku opittu juttu, etten ole "oppinut syömään" sokeria, vai olenko jotenkin "poikkeava" en millään pysyisi syömään esim kokonaista suklaalevyä tai karkkipussia ilman fyysistä huonoa oloa. Tykkään syödä enemmän suolasia juttuja kuten voilepäkeksejä ja juustoa, tuoreita sämpylöitä, croisantteja yms. Mutta makeat ei houkuta, ei oikein edes leivokset.

[/quote]

Paheiden summa on sama eli oli sitten suolaista tai makeaa, niin mässyttää voi monin tavoin.

[/quote]

Taas opin uutta av:lta.. Leipä lasketaan mässyksi.. :D Taidankin kysyä lapsilta ens kerralla että mitäs mässyä otetaan vaasan ruispaloja vaiko jotain muuta.. :DDD Itse juon kyllä liikaa limpparia, tiedostan sen olen yrittänyt vaihtaa limua vissyyn.. Mutta silti tekee liikaa mieli. Mistä toi mässy sana edes tulee? Eikös joskus ollut sen niminen karkkipussi? Nyt teksi mieli karkkia, onneksi kaupat on jo kiinni.. 

Vierailija
51/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee jonkin verran, itse tulee juotua ehkä 2-3 tölkkiä viikossa (0,33l). Yleensä juon vettä. Ei siis asuta suomessa joten täällä saattaa saada tarjouksesta 12 packin vajaa neljällä dollarilla, 24 packin seitsemällä. Eikä mene vanhaksi tai väljähdy helposti, tölkit saa kivasti kierrätykseen.

Ostetaan yleensä minulle cola zeroa ja miehelle normi kolaa ja silloin vain kun halvalla saadaan. Lapsi ei meillä ole limuja maistellut kun on vielä alle vuoden vanha.

Vierailija
52/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän tyypin, joka joi kokiksella maksansa paskaksi. Ja siis alle 30v. Että se ei todellakaan ole terveellistä.

Vierailija
53/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:38"]Yksi pullo kahdessa viikossa? Mahtaa olla väljähtänyttä.... Itse juon silloin tällöin, yritän vältellä epäterveellisiä juomia kun syön muutenkin aika huonosti. Mutta siitä ei kyllä pääse mihinkään että hiilihapollinen juoma on paljon parempaa kuin hapoton... :/ [/quote]Ostan sen siis joka toinen lauantai kun tilaamme pizzaa. Se juodaan silloin.

[/quote]

Ihmiset ostavat ällistyttävän usein pizzaa. Meillä menee kaksihenkisessä perheessä kaksi pizzaa vuodessa.

Vierailija
54/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ostan isoja pulloja, ne kun pitäisi juoda suht. nopeasti koska useammankin päivän jääkaapissa seissyt limu on hapotonta sokerilitkua.

Vierailija
55/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:59"]

[/quote]

Mä olisin ehkä ennemmin huolissani tuosta joka toinen viikko pizzaa kuin limusta - mistä sä tiedät paljonko sitä limua kulutetaan kerrallaan? Me ainakin ostetaan kerralla iso satsi tarjouksessa olevaa limua kun se säilyy lämpimässä ja sitä sitten juodaan pikkuhiljaa. Pizzaa meillä taas syödään pari kertaa vuodessa.
[/quote]Ai jaa. Lapset syövät puoliksi yhden pizzan ja minä 3/4 omastani. Onpas kamalaa :)

Vierailija
56/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin tulee limua ostettua kotiin. Viimeksi taisin ostaa uudeksivuodeksi ja sitä ennen juhannukseksi. Se on vähän niin kuin herkkujuomaa, mitä voi ottaa jos ei jaksa viinaa kiskoa. Limua tulee juotua silloin, jos käydään jossain Hesessä tai vastaavassa. Näissä yhteyksissä ehkä 5-6 kertaa vuodessa?

Meidän 14-vuotias tyttö ei ole oppinut vielä tykkäämään limusta, mutta hampurilaisen kanssa se menee. Pizzan kanssa otetaan aina maitoa.

Vierailija
57/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen taloudessani meni viime vuonna parisenkymmentä isoa pulloa limsaa ja yksi pizza. Limsoista ostin muuten kerran yhdeksän litraa kerralla, toivottavasti ap oli jonossa kauhistelemassa.

Vierailija
58/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:06"]

Me saatiin lapsena yksi pikkupullo saunajuomaksi. Se jaettiin kolmeen, 0,33 dl pullo. Eli saimme puoli lasillista kukin. Minä en läheskään  aina ottanut, joten veljet sai laittaa puoleksi. 

[/quote]

Nää on sarjassamme ihania lapsuusmuistoja. Meillä herkuteltiin jäätelöllä lauantaisin saunan jälkeen. Puoli litraa vaniljajäätelöä jaettiin viidelle. Aikuiset saivat vähän ohuemmat siivut ja lapset vähän isommat. Jakaja otti vikana, joten ne herkut jaettiin kyllä tarkkaan tasan.

Vierailija
59/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:38"]Yksi pullo kahdessa viikossa? Mahtaa olla väljähtänyttä.... Itse juon silloin tällöin, yritän vältellä epäterveellisiä juomia kun syön muutenkin aika huonosti. Mutta siitä ei kyllä pääse mihinkään että hiilihapollinen juoma on paljon parempaa kuin hapoton... :/ [/quote]Ostan sen siis joka toinen lauantai kun tilaamme pizzaa. Se juodaan silloin. [/quote]   Mä olisin ehkä ennemmin huolissani tuosta joka toinen viikko pizzaa kuin limusta - mistä sä tiedät paljonko sitä limua kulutetaan kerrallaan? Me ainakin ostetaan kerralla iso satsi tarjouksessa olevaa limua kun se säilyy lämpimässä ja sitä sitten juodaan pikkuhiljaa. Pizzaa meillä taas syödään pari kertaa vuodessa. [/quote]Ai jaa. Lapset syövät puoliksi yhden pizzan ja minä 3/4 omastani. Onpas kamalaa :)

[/quote]

Kuka sen yhden neljänneksen syö? Ja on kamalaa, MINUN lapsuudessani ei pizzaa syöty lainkaan.

Vierailija
60/104 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei harrasteta limuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan