Korttia ei kelpuutettu kaupan kassalla.
Tiesin saanneeni monen sadan euron tilisiirron viime perjantaina joten olin nolo ja sanoin pari kertaa, ettei ole millään mahdollista. Lopulta jätin kaikki ostokset ja menin tarkistamaan otolle tilin. Tilillä oli 42,50 euroa. Pitäisi olla 800. Tulin kotiin ja tarkistin nettipankin. Eilen oli nostettu -750 euroa.
Mies ei vastaa puhelimeen. Mitä mun pitäus tehdä? Voi luoja..
Kommentit (250)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:53"]Toivotavasti joskus tulevaisuudessa ei joku pissis soittele mulle ja vaadi joitain rahoja, jotka mun poika olis vieny. OMA MOKA, selviä itse. Ei ole mun tehtävä aikuisen poikani velkoja ja mokia korjailla. Sanoisin, että itke niille omille vanhemmilles tyhmyyttäsi ja laittaisin luurin kiinni. Säälittävää AP, oletko aikuinen vai juuri tuollainen teinipissis joka jättää selvittelemisen ja vastuun muille??? Pidä jatkossa parempaa huolta korteista ja tunnareista, niin ei tarvitse ulkopuolisia sotkea väärinkäyttöihin. Huh, mikä luuseri..
[/quote]
Saanko kysyä.. Minkälaista lasta sä oikeen siellä kasvatat? Varastatteko yhdessä kaupasta? Naureskelette ilmeisesti muille "alempiarvoisille luusereille"? Haluaisin myös selvennystä tuohon "OMA MOKA" -kohtaan, koska en näe siinä mitään "omaa mokaa", vaan idioottikusipää miehen.
N19
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:01"]Siis sulla on huumeita vetävä työtön peliongelmainen luuseri poikaystävänä? kaikenlaisen paskasakin kanssa sitä ihmiset pariutuukin.
[/quote]
Huumet alkanut tulla lukion jälkeen kuvioihin. Peliongelmaista en oo miettinyt kun tänään ekaa kertaa. Mies opiskelee todella vaativaa alaa, mutta opiskelut laahaa pahasti. On muuttunut tässä kolmessa vuodessa paljon. :/
Kiitos kaikille tsempeistä. Kyl tää tästä lähtee :) Ja sulle joka haukku pissikseks tms, luuletko että jaksaisin provosoitua jostain tollasesta ku voimat menee vähän muuhun.
Sopivasti sait vielä ulkomailtakin kesätöitä?! Ok...
Otto -automaateissa oli ennen 400 euron raja, jonka pystyi kerralla nostamaan. Jos halusi enemmän, piti tehdä useampi nosto. Nykyään Otto -automaateista voi nostaa 1000 euroa yhdellä nostolla. Toki jos kortin nostorajaa ei ole asetetettu alhaisemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:45"]Otto -automaateissa oli ennen 400 euron raja, jonka pystyi kerralla nostamaan. Jos halusi enemmän, piti tehdä useampi nosto. Nykyään Otto -automaateista voi nostaa 1000 euroa yhdellä nostolla. Toki jos kortin nostorajaa ei ole asetetettu alhaisemmaksi.
[/quote]
Ja jos haluaa nostaa enemmän kuin 1000 euroa on nostot tehtävä useammassa erässä, vaikka kortin nostoraja olisi esim 5000 euroa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:03"][quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:49"] [quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:46"] Ei siinä oo mitään outoa että parisuhteessa tietää toistensa pinit. Haloo. [/quote] Kyllä on. Ne ovat henkilökohtaisia jo ihan sen sopimuksenkin mukaan, jonka olet tehnyt pankkisi kanssa. Esim. kassa saa viedä kortin jos vaimo käy ostoksilla miehen kortilla. Ja mies maksaa poisottopalkkion kassalle. [/quote] Sulla on väärää tietoa. Kassalla ei ole oikeutta viedä kenenkään korttia, mikäli nimi ja kortin käyttäjä eivät täsmää. Korttia ei silloin voi käyttää maksuvälineenä, joten maksu täytyy pyytää toiselta kortilta tai käteisellä. Pois kortin saa ottaa vain mikäli kassakone sanoo "ota kortti pois" tai vastaavaa. Se tarkoittaa, että kortista on tehty sulkuilmoitus. [/quote] Tämä ei pidä paikkansa. Kassa/myyjä on velvoitettu ottamaan kortti pois ja poisottopalkkio menee kortin omistajan tililtä, vaikka omistaja olisi antanut luvan toiselle käyttää korttiaan. Summa on 150 € ainakin yhdessä pankissa. LUKEKAA SAAMANNE KORTTIOHJEET!
[/quote]
Kyllä, kaupalla on oikeus ottaa kortti haltuun, mikäli epäilee väärinkäytöstä ja mistään muustahen ei oikein voi olla kyse, jos kortti on eri henkilön. En ole koskaan ollu kassalla töissä, joten en tiedä että näkyykö kassakoneessa kortin haltijan nimi maksutapahtuman aikana, ei taida näkyä, joten kiinnijäämisriski on melko pieni, jos tietää pin-koodin.
Pin-koodia tai korttia taas ei saa luovuttaa kenellekkään toiselle. Jos mies varastaa kortin ja urkkiin pin-koodin, niin pankkin vastaa varastetusta summasta, mutta jos ap on antanut koodin tai säilytänyt sitä huollimattomasti niin menee omaan piikkiin. Kannattaa ehkä vähän muuttaa tarinaa....
[/quote]
Kassapäätteellä ei näy maksajan tietoja millään tavalla: ei nimeä, ei pankkisaldoa, ei mitään. Vaikka itse epäilisi kortin väärinkäyttöä sitä ei saa ottaa asiakkaalta pois mikäli kone ei vastaa varmennuskyselyyn "ota kortti pois". Olen tehnyt kassatöitä Siwassa, Sokoksella, Prismassa ja S-marketissa ja kaikissa tämä ohjeistus on sama. Kerran on tullut vastaan tapaus, jossa otin kortin pois. Haltuunottopalkkio lämmitti kovasti sydäntä!
Joo. On ollut helvetillinen päivä. En ymmärrä, mitä järkeä mulla on täällä avautua. Voin pahoin ennalta ja noi vittuilevat kommentit vie jotenkin voimat. Voi kumpa toivoisin, että tää ois provo. Se olis aivan fantastista.
Mies kömpi eilen puoli neljältä kotiin. Yritin pakata hänen tavaroitaan mutta en saanut aikaiseksi. Hermoilin vain. Mies hiipi kotiin, selvästi ajatteli odottaa, että nukun. Säikähti kun laitoin valot makkariin. Oli kaatokännissä. Meillä oli todella hedelmällinen keskustelu . Olen rahanahne ämmä, ja voisin saada vanhemmiltani tuon rahan käden käänteessä. Siksi hän oli oikeutettu varastamaan. Joten hän ei tehnyt peruuttamatonta vahinkoa. Tämän sanoi about kuusi kertaa. Hänelle on aivan sama, että autokoulun harjoitteluvaihe ja syvennysvaihe pitäis alkaa mulla ens viikolla. Syvennysvaihe myöhemmin, mutta olisin varannut ja maksanut kurssit. Tietysti vuokra ois kuun lipussa kiva maksaa.
Kuulin myös, että hän tappaa mut jos soitan hänen äidilleen. Raivo vaihtui itkuun ja paniikkiin pelottavan nopeasti, kun yritin päästä selville, miksi hän varasti rahaa. Opin tänään (yöllä) sen, että poikaystävälläni on yli neljän tonnin velat. Rahat ovat menneet "juhlimiseen." En tiedä mihin.
Mies lähti aamulla pois, kun yritin keskustella. Tyrmistyi ajatuksesta, että hänen pitäisi muuttaa pois. Suuttui helvetisti kun sanoin, että haluan erota.
Ei ole tullut vielä kotiin. En oöe saanut koko päivänä mitään ainaselsi. Ei pyytänyt anteeksi, rahat saan kuulemma vanhemmiltani. Tää on ihan painajaista. On ollut 11 asti poissa . Kännykkä pois päältä. Ilmeisesti mun pitäis pyytää anteeksi. Oon tän päivän vaan pakannu hänen tavaroitaan. En mennyt edes kouluun. Oln ihan tyhjän päällä. Kerään voimia, että soitan hänen äidilleen. Pyydän hakemaan jamat pois ja kerron tilanteen.
Pahinta on toi katoaminen. Mikään ei edisty, kun en pääse edes kunnolla puhumaan. Oon niin ahdistunut.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:30"]
Ilmoitettu asiattomaksi. T Varamode
[/quote]
Siis mitähän asiatonta tässä ketjussa on ???? :O
Sori, etten ole raportoinut. On ollu vähän muuta mietittävää. Esim se, pääsenkö täältä kämpästä, miten hoidan tän koko roskan. Miks mä ees selittelen. Oon nukkunut joku neljä tuntia, oon ihan sekasin
Teet rikosilmoituksen nyt tuosta miehestä ja samoin soitat äidille. Vaihdata lukot, pyydä vaikka vanhemmiltasi siihen lainaa nyt kun kerran kaikki rahat on viety. Ja ei se puhuminen valitettavasti taida tuollaisen idiootin kanssa auttaa, joten älä murehdi ja odota häntä kotiin.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:56"]
Puhuin "mieheni" äidin kanssa. Hän oli aivan ihana, siis niin ihana. Vaikka yritin pysyä adiallisena, purskahdin itkuun. Kerroin kaiken mitä on tapahtunut, siis ihan kaiken. Äiti ajaa meille vielä tänään hakemaan kamoja, teki jopa tilisiirron. Korvaa kokonaan varastetun rahan. Yhtäkkiä lkaikki selviää :'( En voi uskoa tätä, kun tilanne näytti täysin toivottomalta. Äiti kertoi pojan lainanneen hältä JOKA kuukausi rahaa vuokraan. Miehellä on jotain isoa nyt kertomatta. Äitinsä soitti takaisin saatuaan miehen kaverin puhelimesta kiinni, poika menossa heille (kotiinsa) yöksi jossa äiti ottaa avaimen. Oon niin helpottunut. Saan tänään nukkua yön rauhassa. Miehen äiti on aina ollut ihana, mutta en oisi arvannut hoitavan näin hyvin homman. Hän palvoo poikaansa ja on selkeästi huolissaan. Sovittiin tälle viikolle yhteinen tapaaminen. Huhhuh, öidit on niin ihania. Kiitos kaikille tsempanneille.
[/quote]
Hyvä että soitit herran äidille ja paljon tsemppiä sulle!!! Olen siis se joka ensimmäisenä neuvoi ottamaan yhteyttä vanhempiin, minunkin tapauksessa olis tosiaan apua! Tuntuu niin tutulta lukea noita sun kommentteja, ymmärrän sua täysin. Kannattaa vaan uskoa että se elämä paranee heti kun saat kämppä yms asiat järjesrykseen!
Tää koko tilanne on ihan päälaellaan. Pelkään sitä, kun mies tulee kotiin. Pelkään hänen reaktiotaan kun soitan äodille. Samalla toivon, että pääsisin hoitamaan tätä tilannetta. Nyt ei ole ratkennut yhtään mitään. Mä en tiedä, kenelle on velkaa. Mua pelottaa hänen raivoamisensa ja miten saan hänet ulos kämpästä, luultavasti telee asian vaikeaksi ja mun pitää muuttaa joten pitäisi saada uus mutta en tiedö miten. En tiedä, teenko rikosilmon. En tiedä, mitä teen jos en saa rahoja. En jaksa vastata äidin jatkuviin puheluihin mitä tapahtuu, kun en tiedä mitä tapahtuu.
En jaksanut lukea ketjua läpi...mutta automaatista voi nostaa kerralla vain 400e. Joten ei voi olla vain 1 nosto 750e..ne olisi pitänyt nostaa kahdessa erässä..
Hyi helvetti mikä "mies". Suosittelen sitä rikosilmoitusta ehdottomasti. Varsinkin jos et muuten saa rahojasi. Onko teillä yhteinen vuokrasopimus? Valitettavasti lain mukaan et voi vain heittää miestä ulos.
Paljon tsemppiä ja voimia, ap. Selviät kyllä ja pääset jättämään miespaskan taaksesi! Älä soimaa itseäsi liikaa luottamisesta.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:54"]
Teet rikosilmoituksen nyt tuosta miehestä ja samoin soitat äidille. Vaihdata lukot, pyydä vaikka vanhemmiltasi siihen lainaa nyt kun kerran kaikki rahat on viety. Ja ei se puhuminen valitettavasti taida tuollaisen idiootin kanssa auttaa, joten älä murehdi ja odota häntä kotiin.
[/quote]
Oln koko ajan sellasessa odotustilassa ja mielialat vaihtelee raivon, epätoivon ja pelon välillä. Pelkään hänen reaktiotaan kun huomaa jos tulee kotiin että pakkaan hänen vaatteitaan, samalla haluan ymmärtävän kuinka vihainen olen. Hävettää soittaa, koska oon itkenyt koko päivän,en oo saanu edes ruokaa tehtyä niin verensokeri alhaalla ja univaje. Mul on sellanen olo että olisin humalassa. Jotenkin sumussa. Mite n mä vaihan lukot? Tää ei oo vitsi. En haluu itkeä hänen äidilleen, mutta nyt on tullu kyyneleitä joka kerta kun yritän ryhdistäytyä. Voi hel eyyi
Noin isot velat juhlimiseen, kuulostaa huumeveloilta. Jos vaan onnistuu olisi hyvä idea etsiä uusi asunto, jos sun eksän "kaverit" tietää missä asut, niin ne voi tulla perimään velkoja suoraan kämpiltä. En halua pelotella sua, mutta sun eksän käytös on todella pelottavaa. Kuka voi edes sanoa noin kumppanilleen, että mä tapan sut jos soitat mun äidille?! Voi mennä käytös pahemmaksi.
Toivotavasti joskus tulevaisuudessa ei joku pissis soittele mulle ja vaadi joitain rahoja, jotka mun poika olis vieny. OMA MOKA, selviä itse. Ei ole mun tehtävä aikuisen poikani velkoja ja mokia korjailla. Sanoisin, että itke niille omille vanhemmilles tyhmyyttäsi ja laittaisin luurin kiinni. Säälittävää AP, oletko aikuinen vai juuri tuollainen teinipissis joka jättää selvittelemisen ja vastuun muille??? Pidä jatkossa parempaa huolta korteista ja tunnareista, niin ei tarvitse ulkopuolisia sotkea väärinkäyttöihin. Huh, mikä luuseri..