Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korttia ei kelpuutettu kaupan kassalla.

Vierailija
12.01.2015 |

Tiesin saanneeni monen sadan euron tilisiirron viime perjantaina joten olin nolo ja sanoin pari kertaa, ettei ole millään mahdollista. Lopulta jätin kaikki ostokset ja menin tarkistamaan otolle tilin. Tilillä oli 42,50 euroa. Pitäisi olla 800. Tulin kotiin ja tarkistin nettipankin. Eilen oli nostettu -750 euroa.

Mies ei vastaa puhelimeen. Mitä mun pitäus tehdä? Voi luoja..

Kommentit (250)

Vierailija
241/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:33"]

Soittaisin jätkän vanhemmille ja sanoisin tekeväni rikosilmoituksen pojastaan, jos rahoja ei tule takaisin.

[/quote]

MIKSI VANHEMMILLE!!!! Ei ne vanhemmat ole sinulta varastaneet!

[/quote]

Koska kyseessä on rikos, ei riitä. 800€ on järkyttävä summa rahaa. Jos olisin kasvattanut ihmissaastaa, joka varastaa törkeästi jopa tyttöystävältään, haluaisin tietää siitä.

Vierailija
242/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:02"]

Minä soitin vastaavassa tilanteessa miehen mummolle. Mummo maksoi mulle ja mies työllä mummolleen korkojen kera =)

[/quote]

Ei jumalauta, kaikenlaisia hyväksikäyttäjiä sitä onkaan. Soitetaan vanhoille ihmisille ja vaaditaan näitä makselemaan rahat. Itse ei oteta mitään vastuuta mistään. Kai olet tosi ylpeä itsestäsi?

[/quote]

Jätkä on parikymppinen, joten vanhemmat ovat ehkä neli-viisikymppisiä. Tosi vanhoja.

[/quote]

Tuo edellinenhän oli soittanut miehen MUMMOLLE. Itse sen ylpeänä kertoi. Ilmeisesti vanhemmat sanoi ei, joten piti kokeilla olisko mummo hellämielisempi. Ja olihan se. Minusta tuo on törkeää toimintaa. Suoranaista hyväksikäyttöä. Toisaalta sopiihan se kuvaan että hyväksikäyttäjä löytää varkaan poikaystäväksi. Vakka kantensa valitsee.

[/quote]

Iski omaan nilkkaan? Poikasi huumeidenkäyttäjä ja velkojat jyskyttävät ovia? Porkkana sulle: Miehesi varadtaa sinulta vuokraan vaaditut rahat ja kieltäytyy maksamasta takaisin. Vuokranmaksu on neljän päivän päästä. Mitä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:27"]Avaa vähän, että kuka nostanut? Sinä itse siis et, mutta puoliso? Nyt saan varmaan ärtyneitä kulmien kohotuksia, mutta en ikinä halua yhteistä pankkitiliä mieheni kanssa.. [/quote] Sama. Rahat pidetään omilla tileillä, en ymmärrä miksi parien täytyy saada aukaista yhteinen tili ihan väen vängällä.

[/quote]

Meillä on ollut yhteisiä tilejä tai käyttöoikeuksia toistemme tileihin jo kohta 25 vuotta, eikä koskaan ole tullu mitään onglemia. Kannattaako edes olla kimpassa, jos ei löydy luotoa ja kunnioitusta toista kohtaan? Yhteinen käyttötilii on halpa testi toisen luotettavuudesta.

[/quote]

Näinpä, uskomatonta että niin moni on suhteessa jossa pitää varjella rahojaan, ilmeisesti pankkitunnuksetkin täytyy piilottaa jonnekin lukkojen taakse ja avain pitää aina mukana? Kyllähän se lompakon ja tunnusten vapaasti saatavilla pitäminen on houkuttelua varastamiseen...

Itse olen suhteissa pitänyt ihan luonnollisena että toisen tiliin esim. on käyttöoikeus, ja toinen saattaa hoitaa kaikki laskut molempien tileiltä jne.

Itse olen tiennyt kumppanin pankkikorttien tunnukset aina, ja minulla oli myös isovanhempieni korttien tunnarit ja tilien käyttöoikeus, koska hoidin heidän asioitaan.

Miten vanhusparat kun saattavat joutua antamaan oikeuksia jollekin, eikä mistään voi saattaa vastuuseen jos kerran on vain ihan oma vika kun ei ole pitänyt tunnuksia ja oikeuksia tiukasti itsellään...

Kaikenlaisia suhteita sitä onkaan kun kaikki on niin yksityistä. Mutta eihän ne mammat tosiaan edes taskuille voi mennä pyykätessään.

Vierailija
244/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö koskaan, miten tuo ap:n poikaystävä oli onnistunut sen rahan tililtä viemään? Automaatilla, verkkopankissa vai miten?

Vierailija
245/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:10"]

No aiva varmasti tulen kertomaan veille, että heidän poikansa on kykenemätön hallitsemaan talouttaan, käyttää rahansa juhlimiseen ja on hyväksikäyttänyt mua taloudellisesti. Kerron samalla miehen huumeiden "viihde"käytöstä, miehen opiskeluiden laahaamisesta ja kaikesta muusta, mistä kusettaa poikaansa palvovaa äitiään. Jos raha ei tule neljän päivän sisällä siihen, mihin sen alunperin tarvitsin ja myin niin käyn hakemassa heiltä. Sulla ei oo ilmeisesti kokemusta kuinka alistava ihminen voi hallita toista.

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:09"]

Toi jätkä kuulostaa mun exältä...Tietokonepeliaddikti, aina oli rahat lopussa, vaikka hän kävi töissäkin, jos suutuin aiheesta, oli sitä mieltä että se on minun syyni, juurikin tuollaisai lauseita että "En voi puhua kun riehut" ja "Peli kesken, ei voi puhua" jne. Mun elämä parani huomattavasti kun erottiin. Puhui muuten aina existään sekopäinä, eiköhän mustakin nykyään näin. Jännä juttu, että ainoa yhteinen asia näillä exillä oli exäni...

Ap nyt käsket sen miehen antaa rahat heti takaisin, sano että menet poliisille jos ei anna vapaaehtoisesti. Soita myös molemmille miehen vanhemmista ja kerro tilanne sekä se, että viet asian kylä eteenpäin jos ei rahoja ala kuulua. Kun olet saanut rahat, jätä mies äläkä ikinä katso taaksepäin. Ansaitset parempaa, oikeasti.

[/quote]

Muuten ihan hyviä neuvoja, mutta miksi ne miehen vanhemmat pitää sotkea asiaan? Ei niillä ole sen rahannoston kanssa mitään tekemistä, oletan miehen olevan täysi-ikäinen ihminen? Tuskin sinäkään haluaisit, että sun asioista soiteltais sun vanhemmille ja valitettais? Ja kuten sanoin, vanhemmat ei ole missään vastuussa aikuisesta pojastaan. Joten ap jätä ne vanhemmat rauhaan. Hoida mies pois elämästäsi ja pikaisesti.

[/quote]

Tuon neuvon antaja vastaa: Siksi että kyseessä on ilmeisesti vielä aika nuori mies ja jos miehellä ei ole rahaa, niin vanhemmat voivat maksaa ap:lle. Ja koska itselle oli hyötyä eron loppuvaiheessa kun kerroin suoraan exäni vanhemmille missä mennään kun erottiin. Exäni äiti esim tuki minua ja kertoi että itse oli ollut myös huolissaan miehen peliaddiktiosta jo teininä ja luuli menneen ohi. Nyt osaa jatkossa tarkkailla ja ehkä auttaa exäni myös raiteilleen. Jotain järkeähän tuon miehen päähän on jonkun muunkin kuin ap:n hyvä takoa ja miehen omat vanhemmat voi siinä auttaa.

[/quote]

Mä en todellakaan ottais miehen vanhempien rahoja. Ei heillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä enkä halua heitä hyväksikäyttää. Ensin itse annan tuollaiselle hunsvotille pin-koodin ja mahdollisuuden pölliä kortin ja sitten maksatan koko homman ihmisillä joilla ei siihen ole osaa eikä arpaa. Sen verran mulla on selkärankaa ja kykyä vastata omista mokistani.

Periaatteessa vosin kertoa syyn miksi tuli ero ja sen jos miehellä on jotain peliongelmaa. Ettei tule vanhemmille ihan puskista. Mutta en kertoisi siksi että yrittäisin maksattaa miehen tekoset vanhemmilla.

[/quote]

OMISTA mokistani? Ok. Mä en todellakaan jätä tätä tähän, ja kyllä, aivan 100% menen miehen vanhemmilta hakemaan tän paria sataa euroa kalpean tonnista varkauden itselleni . He ovat kyllä mahtavasti osanneet poikansa hoitaa, kun on kykenemätön ja häikäilemättömän törkeä 20-vuotiaana. Oksettavaa, että sun mielestä mun pitäis antaa tän olla koska tämä on mun virheeni.

[/quote]

Sun moka on se että olet antanut pin-koodin miehelle. Selkeä moka joka ei muita haukkumalla muuksi muutu. Miehen vanhemmat ei ole tehneet sulle yhtään mitään eivätkä vieneet sulta mitään. Enkä sinuna todellakaan menis miehen vanhemmille käymään enkä soittelis. Se voi pahimmillaan olla kotirauhanhäirintää ja laitonta uhkailua jos alat vaatia heiltä rahaa. Heillä kun ei ole mitään velvollisuutta maksaa aikuisen poikansa tekemisiä.

Enkä käskenyt jättää asiaa sikseen vaan hoitamaan sen niiden kanssa joille se kuuluu. Ensisijaisesti miehen kanssa ja jos se ei tuota tulosta niin sitten mukaan viranomaiset. Miehen vanhemmille tämä asia ei kuulu.

[/quote]

[/quote]

Tee mitä tahdot, sultahan tuo mokaaminen näkyy onnistuvan, ei muuta kun jatkat vaan :)  

Vierailija
246/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:33"]

Soittaisin jätkän vanhemmille ja sanoisin tekeväni rikosilmoituksen pojastaan, jos rahoja ei tule takaisin.

[/quote]

MIKSI VANHEMMILLE!!!! Ei ne vanhemmat ole sinulta varastaneet!

[/quote]

Koska kyseessä on rikos, ei riitä. 800€ on järkyttävä summa rahaa. Jos olisin kasvattanut ihmissaastaa, joka varastaa törkeästi jopa tyttöystävältään, haluaisin tietää siitä.

[/quote]

POLIISI hoitaa rikokset. Oikea suunta on siellä.

Vierailija
247/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen maanantaiprovo.......

Vierailija
248/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:46"]

Ei siinä oo mitään outoa että parisuhteessa tietää toistensa pinit. Haloo.

[/quote]

Kyllä on. Ne ovat henkilökohtaisia jo ihan sen sopimuksenkin mukaan, jonka olet tehnyt pankkisi kanssa. Esim. kassa saa viedä kortin jos vaimo käy ostoksilla miehen kortilla. Ja mies maksaa poisottopalkkion kassalle.
[/quote]
Paitsi että se kassa ei mitenkään saa sirukortista ainakaan tietää kenen se on, ellei ota jostain syystä korttia käteensä ja lue nimeä kortista.

Vierailija
249/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:29"]

Tämmönen maanantaiprovo.......

[/quote]

Ihan loistavva, jos on ollut provo, seitsemän sivua tekstiä so far. :D Mut mä itseasiaassa uskon että tää ei oo provo. Mulla on ollut samankaltainen exä, ehkä siksi. Onneksi en itse koskaan hälle piniä antanut. 

Vierailija
250/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko mies tullut jo kotiin? Tuu kertoo mitä puhuitte kun tuli! Kertoiko muuten mihin noita rahoja tarvitis? Miksi nosti noin paljon kerralla???