OLEN LOPPU!!!!!!!!!
Olen henkisesti todella loppu. Meidän esikoisemme syntyi viime kesänä ja alku hänen syntymäänsä ei sujunut ihan mutkitta sillä poikamme syntyi 2kk ennen aikaisena ja jouduin itse olemaan ennen vauvan syntymää 3 vkoa saairaalassa. Kaikki kuitenkin meni olosuhteet mukaan ottaen hyvin, mutta alku vauvan kanssa ja reilu kuukauden mittainen vauvan sairaalassa oloaik oli todella rankkaa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Nyt vauvamme on 7kk ja kaikki on hänen kanssaan hyvin :)
Ainoa asia joka minua kalvaa, ahdistaa ja itkettää on mieheni, joka tuntuu elävän ihan muussa maailmassa, kuin minä ja vauva. Mies vaihtoi vuosi sitten työpaikkaa ja työ sisältää paljon uusia tehtäviä joita hän ei aikaisemmin työkseen ole tehnyt. Alku työssä oli miehelle todella stressavaa, sillä hänen vastuualueensa oli aika iso ja työ alkoi vuoden määräaikaisuudella (perjaatteella tulos tai ulos). Mies teki kovasti töitä ja sain kun saikin vakkarisopparin käteen ja siihen päälle palkankorotuksenkin. Eli mielestäni kaikki meni työn suhteen hyvin. Miehellä oli myös jäänyt amk aikoinaan kesken, kun oli koulun harjoittelun jälkeen jäänyt samaan paikkaan palkkalistoille vakkarityöntekijäksi. Tämän keskeenjääneen tutkintonsa mies myös suoritti verkkokurssien voimin juuri loppuun päivätyönsä oheella.
Olen koittanut miestäni tsempata ja kannustaa ja olen yrittänyt hoitaa vauvan ja kodin lähes yksin. Meidän arkemme kun ollut viimeisen vuoden sellaista että mies lähtee aamulla 7.30-8.00 töihin ja tulee kotiin 18.30-19.30 (miehellä menee työmatkoihin 1h per sivu) viikonloput hänellä menee yleensä aina omien nettibisneksien parissa puuhasteluun ja silloin kun koulua suritti loppuun teki hän viikonloput koulutöitä ja sen päälle omia nettijuttujaan. Hänestä ei siis juurikaan iloa ole arkisin eikä viikonloppuisin. Ja llisäksi jos vaan tilanne vaan sallii niin hän mielellään lähtee kavereiden kanssa illan viettoon, joka on ihan ok, mutta silloinkaan hänestä ei apua ja iloa kotona ole, sillä yksi päivä menee kaljotellassa toinen krapulassa. Näitä ei onneksi ole kuin n. 1-2 kuussa.
Kaipaan miestäni ja yhteistä aikaa, sekä ennen kaikkea perheen yhteistä aikaa, jonka miehen mielestä on sitä että hän on kotona mutta istuu 6-8h koneella. Olen sanonut hänelle tästä kaikesta hyvällä ja pahalla, että meidän pitäisi viettää enemmän aikaa perheenä ja löytää myös aikaa minun ja mieheni yhteisiin hetkiin. Mies kuittaa näihin että joo, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu, jollen itse ehdota ja järjestä kaikkea valmiiksi. Viimeinen niitti tälle kaikelle oli se että mies vietti lomaa 4 pv joista 2 pv hän istui koneella 6-8h ja yhtenä päivänä lähti veljensä luokse saunomaan ja siitä baariin ja viiminen lomapäivä meni vain MAATESSA! Tämän päätteeksi hän ilmoitti että 2 vkon päästä perjantaina heillä on töissä myöhästyneet pikkujoulut, jotka jäivät viime voden puolella pitämättä ja siitä 2 vkon päästä on hänen kaverinsa varpajaiset jotka ovat koko viikonloun kestävät pe-su ja niitä juhlitaan tahkolla.
Ajattelin vaan itsekseni että onko minun aika vetää valkoinen lippu mastoon ja poistua taka-alalle, koska tuntuu että minun hyvinvoinnillani ja toiveillani ei ole mitään painoarvoa miehen elämässä. Minun kovin vaikea tehdä omia juttuja edes silloin tällöin kun mies on aina myöhään töissä, tekee omia juttujaan tai on itse jossain menossa kavereidensa kanssa. Sukulaiset ja perhe asuvat eri paikkakunnalla joten arkisiin juttuihin ei heiltä apua saa. Onko täällä kukaan ollut vastaavassa tilaanteessa, jossa mies tekee juuri niinkuin hän itse parhaaksi näkee?
Kommentit (24)
jssap
Sä olet ns. poikamiehen jalkavaimo. Se haluu molemmat vapauden ja vaimon. Ja jos et pidä puoliasi tilanne vain pahenee vuosi vuodelta. Itellä pitkä avoliitto takana vapaudestaan nauttivan miehen vaimona ja kodinhoitajana, luu jäi käteen, kun en "rakkaudestani" lähtenyt silloin kun olisi pitänyt.
Oikeasti sulla on tosiaan vain se 2 vaihtoehtoa, ukolle samat kotiintuloajat kuin sullekin tai ukko pihalle. Sopeutumaan jos alat, niin saat loppuikäsi sopetua ja et ikinä riittävästi miehen mielestä.
Ei voi mitään, helpointa elämää ikinä suomen historiassa - mut mä en jaksa
Jos järkipuhe ei auta mieheesi, yritä jotenkin muuten. Ehdota, että on reilua sinun kannaltasi, että kaikkia illanviettoja ja koneella istuttavia tunteja vastaan (ja jotka eivät liity töihin tai opiskeluun) sinä saat yhtä paljon vapaata. Lähde itsekin siis kodin ulkopuolelle ja jätä vauva isälleen.
Aikaavievät nettibisnekset pois vakituisessa työssä olevalta ihmiseltä! Kun perhe perustetaan, niin sitten ollaan perheellisiä! Nyt nyrkkiä pöytään.
Oletko sanonut tämän hänelle? Sinähän tämän sallit. Mies tekee väärin sinua kohtaan koska voi.
Printtaa tekstisi ja lue se yhdessä miehesi kanssa. Jos miestä ei paljon kotona näy eikä hän ole ottanut vastuuta lastenhoidosta, hän ei ehkä ollenkaan ymmärrä miten pahasti seinät voivat kaatua päälle. Yksi parisuhteen kannalta rankimmista hetkistä ajoittuu siihen kun vauva on noin 9 kk:n ikäinen. Silloin vauva-arkeen on jo tullut tottumusta (ja leipääntymistä), roolit alkavat näkyä ja näkyy myös miten perheen yhteinen työnjako ja asioista sopiminen toimii, tai ei toimi. Lapsenne on kuitenkin jo niin iso, että esim. imetys ei ole este sille, että ottaisit omaa aikaa ja antaisit isän olla isä lapselleen. Sinullakin on rankkaa ja sinulla on ikävä miestäsi, kyllä sinä saat sen sanoa ääneen. Teidän pitää yhdessä löytää keinot siihen, että selviätte parin ensimmäisen lapsiperhevuoden yli.
Näytä tuo teksti hänelle. Jos mitään ei tapahdu, kannattaa lähteä.
Siiiiiiiiis miehen vika kun hoiti opiskelurästit, hoiti työhommat, aloittaa uutta. Kuka on konna tässä jutussa?
Onpa stressaavan kuuloinen tilanne sinulla. Pahimmalta kuulostaa tuo, ettei valoa tunnu näkyvän tunnelin päässä. Itse olen ollut samankaltaisessa tilanteessa, sairastuin lopulta masennukseen ja nyt olen lääkkeiden avulla siitä toipumassa, mutta edelleen mietityttää mitä tälle avioliitolle tekisin... mies kun odottaa vain, että tilanne palaisi "normaaliksi" eikä tajua että se meidän "normaali" tilanne minut sairastutti. Jotain pitäisi saada muutettua, mutta tuntuu, ettei mies ymmärrä miksi. Mä olen jotenkin niin kauhean pettynyt siihen, ettei mies tajua tilannetta eikä osoita minkäänlaista halua muuttaa käytöstään. Liekö sitten avioero tässä ainoa vaihtoehto. :-( Tsemppiä sulle ap, pidä puolesi äläkä alistu uhriksi.
No ihmisen energia ei riitä kaikkeen. Toinen vaihtoehto on lopettaa työ tai vaihtaa se helpompaan ja olla sinun kanssa. Yhyy.
t. Mies
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:01"]
Itsemurha on aina hyvä ratkaisu.
[/quote]
Ok ei se oo
Hemmetin stressaavalta kuulostaa myös sinun miehesi elämä, tavallaan kyllä ymmärrän ettei paukut riitä vapaapäivänä muuhun kuin koneella lorvimiseen tai makoiluun. Onko tuo viikonloppujen nettibisnes teidän toimeentulonne kannalta olennaisen tärkeää? Jos on, niin silloin tilanne on kyllä tosi hankala. Pitäisiköhän miehen sättimisen sijaan yrittää etsiä ulkopuolista hoitoapua? Jos tuon nettibisneksen tuotot ovat ylimääräistä bonusta elintasoonne ja miehesi haluaa sen välttämättä pitää, olisi ehkä reilua että voisit käyttää osan rahoista esim osa-aikaisen lapsenhoitajan palkkaamiseen, edes siksi aikaa kunnes voimasi palautuvat.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:01"]
Itsemurha on aina hyvä ratkaisu.
[/quote]
Ok ei se oo
[/quote]Mistä elävä voi tietää et se on hyvä ratkaisu?
Itse nauttisin tilanteesta, koska en jaksa kenenkään miehen kanssa kovin pitkiä aikoja viettää... Mutta samalla ottaisin aikaa itselleni vaikka väkisin: Seuraavan kerran kun mies tulee töistä jätät vauvan hänelle ja lähdet elokuviin / baariin / jumppaan / ystävän luo ja palaat kotiin vasta yömyöhällä. Tarvitset yhteistä aikaa mutta myös omaa aikaa.
Tiedän tunteen. Ymmärrän sinua ja ymmärrän kyllä miestäsikin. Miehesi ei varmaan ole oikein vielä kasvanut tilanteeseen, eikä herännyt siihen että teitä on kolme ja myös hänellä on rooli perheessä. Hän toisaalta varmasti kokee tekevänsä paljon, hän käy töissä ja hoitaa sivubisnestään. Nyt olisi kuitenkin aika herätä ja miettiä mikä oikeasti on tärkeää. Perhe ja parisuhde ei pysy hengissä rahalla yksistään, tarvitaan myös yhteisiä juttuja. Toisaalta sinulla on ihan yhtäläinen oikeus omaan aikaan kuin miehelläkin.
Nämä solmut ei aukea kuin puhumalla. Jos mies ei kuuntele sinua kotona, voi perheasiain neuvottelukeslus esim olla hyvä paikka. Tai kirjoita miehelle kirje, ja jätä hänet esim viikonlopuksi lukemaan sitä yksin kotiin. Voi samalla totutella yksinoloon, koska tuo kuvio ei tule kestämään.
Jssap