Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korttia ei kelpuutettu kaupan kassalla.

Vierailija
12.01.2015 |

Tiesin saanneeni monen sadan euron tilisiirron viime perjantaina joten olin nolo ja sanoin pari kertaa, ettei ole millään mahdollista. Lopulta jätin kaikki ostokset ja menin tarkistamaan otolle tilin. Tilillä oli 42,50 euroa. Pitäisi olla 800. Tulin kotiin ja tarkistin nettipankin. Eilen oli nostettu -750 euroa.

Mies ei vastaa puhelimeen. Mitä mun pitäus tehdä? Voi luoja..

Kommentit (250)

Vierailija
41/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:41"]

Oon yrittäny soittaa mut toimistot on kiinni. Kiitos kuitenkin ohjeista. Mies tietää koska on ennen lainannut korttia esim. käydessään kaupassa, joskus ilman lupaa. Tiedän kyllä, että meillä mä oon ainoa joka pitää sovituista kiinni ja hoitaa raha-asiat, mies on holtiton ja impulsiivinen välillä, erityisesti humalassa. Silti tuntuu mahdottomalta, että olisi hiiskumatta näin tehnyt ja ollut hiljaa vielä aamulla kun suunnittelin viikon ruokaostoksia.

[/quote]

Siinä tapauksessa sinun kannattaa vaihtaa tunnuskorttisi henkilönumero heti ja jättää kertomatta uusi miehellesi. Eikö pankillasi ole puhelinpalvelua, johon voisi soittaa tähän aikaan? Ainakin Nordean puhelinpalvelu on auki ympäri vuorokauden.

Vierailija
42/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies" pölliny rahat ja lähteny toisen naisen matkaan.. Ei ole ollu munaa tarpeeks jättää, vaan tehny katoamistempun. Tee rikosilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.

Vierailija
44/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat nyt kuolettamalla korttisi heti! Sitten kun saat miehen kiinni, kysyt onko hänellä tekemistä asian kanssa. Mikäli ei, niin teet rikosilmoituksen. Teidän välinen asia, miten homman ratkaisette tuosta eteenpäin, mutta jos tuolle nostolle on edes joku järkevä syy niin ehkä sen saa sovittua ilman että teet mitään ilmoituksia miehestäsi. Toisaalta jos mies on oikeasti varastanut sinulta, niin sitten tekisin rikosilmoituksen.

Ja sille, joka kommentoi että miksi ihmisten täytyy väkisin ottaa yhteisiä tilejä. Meillä on miehen kanssa omat tilit, mutta ollaan otettu yhteinen tili josta ostetaan kaikki meidän ruoat. Ei tarvitse ihmetellä sitten, että kummalla on mennyt enemmän omia rahoja ruokiin. Siirretään yhteiselle tilille molemmat n. 200 e/kk, ja musta toi on ollut kätevä järjestely. Kokonaan yhteistä tiliä en ottaisi koskaan! Yhdellä entisellä työkaverillani oli vain yksi tili ja se oli miehen kanssa yhteinen. Jätkä oli sitten käynyt ostamassa 1500 euron television kertomatta naiselle mitään :D

Vierailija
45/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUONO TROLLI, HUONO! Sinä se jaksat tehtailla näitä. Sama kirjoittaja kuin tuossa mieheni on tekstaillut siskoni kanssa ketjussa... Hohhoijaa...

Vierailija
46/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tunnusluku kannattaa vaihtaa.

42

Vierailija
47/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:27"]

Avaa vähän, että kuka nostanut? Sinä itse siis et, mutta puoliso?

Nyt saan varmaan ärtyneitä kulmien kohotuksia, mutta en ikinä halua yhteistä pankkitiliä mieheni kanssa..

[/quote]

Sori minun pälpätys, olitkin vastannut.  

Sinun pitää ottaa yhteys pankkiin ja pyytää tarkistamaan missä rahat on nostettu. Sitten mies puhutteluun ja jos  mies ei myönnä sun pankkikorttia lainanneensa tai muuta selitystä ei löydy., niin tee rikosilmoitus .Poliisi tutkii valvontakamerat ja syyllinen löytyy.

[/quote]

Oon yrittäny soittaa mut toimistot on kiinni. Kiitos kuitenkin ohjeista. Mies tietää koska on ennen lainannut korttia esim. käydessään kaupassa, joskus ilman lupaa. Tiedän kyllä, että meillä mä oon ainoa joka pitää sovituista kiinni ja hoitaa raha-asiat, mies on holtiton ja impulsiivinen välillä, erityisesti humalassa. Silti tuntuu mahdottomalta, että olisi hiiskumatta näin tehnyt ja ollut hiljaa vielä aamulla kun suunnittelin viikon ruokaostoksia.

[/quote] https://www.korttiturvallisuus.fi/Apua/

Tiedät että mies on holtiton ja impulsiivinen ja silti hänellä on pääsy (kortin varastamala) päätilillesi?

[/quote]

Ei aina ole, mutta helposti on. Jotenkin kun mä tuun varakkaasta perheestä ja mies ei, vaikka nykyään tienaan jokaisen lanttini itse niin se malli on jäänyt, että mulla on päävastuu. Mies syyllistää ja ahdistaa mua nimittelemällä jos en halua lainata/hankkia jotain hänen puolestaan. Oudointa tässä on se, että tämä oli ensimmäinen jerta ikinä, juuri nyt tuota kirjoittaessani kub ymmärsin ton. Aina ennen olen tuntenut syyllisyyttä käytöksestäni.8755

Vierailija
48/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi olla noin yksinkertainen

Vierailija
49/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ainakin nettipankissa nettiostot pois päältä. Kortin numerolla ja sillä 3numeroisella koodilla voi ostella vielä netissä.

50/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:46"]

Ei siinä oo mitään outoa että parisuhteessa tietää toistensa pinit. Haloo.

[/quote]

Kyllä on. Ne ovat henkilökohtaisia jo ihan sen sopimuksenkin mukaan, jonka olet tehnyt pankkisi kanssa. Esim. kassa saa viedä kortin jos vaimo käy ostoksilla miehen kortilla. Ja mies maksaa poisottopalkkion kassalle.

Vierailija
51/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:41"]

Pin-koodi on henkilökohtainen. Tiliin voi hommata puolisolle sivukortin jos on tarve. Luovuttamalla pinin ulkopuoliselle (tässä tapauksessa miehelle) rikkoo sopimustaan pankin kanssa eikä pankilla ole mitään velvollisuutta esim. peruuttaa miehen tekemiä luottokorttiostoja.

T. yhdessä 11 vuotta ja pinit omassa tiedossa

[/quote]

Meillä on omat tilit totta kai, nykyisin vieläpä eri pankeissa. S-pankissa meillä on yhteinen tili ja sekin tuli vähän vahingossa, kun se S-kortin mukana tuli. Mies ei muista siihen tiliin omaa pin-numeroaan, saati sitten minun, mutta minä muistan ne molemmat. Siitä ei paljon haittaa ole, koska siellä on tällä hetkellä alle kymppi rahaa. :D Joskus olen siltä tililtä paikallisessa S-marketissa jonkin maitopurkin ostanut, mutta muuten se todellakin on vain se tili, johon ässän (hyvin vähäiset) bonukset tulevat.

Vierailija
52/250 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:56"]

Tyypillinen provo, pidetään porukkaa jännityksessä ja sitten ei koskaan tulla kertomaan mitä tapahtui.

[/quote]

Niin tai sitten aika monella on muutakin elämää (esim töitä, opiskeluja...) kuin av palstailu. :D

Vierailija
53/250 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, miten tässä lopulta kävi. Itsellä ikävä kyllä vähän samanlaisia kokemuksia..

Vierailija
54/250 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:29"] [quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:27"]Avaa vähän, että kuka nostanut? Sinä itse siis et, mutta puoliso? Nyt saan varmaan ärtyneitä kulmien kohotuksia, mutta en ikinä halua yhteistä pankkitiliä mieheni kanssa.. [/quote] Sama. Rahat pidetään omilla tileillä, en ymmärrä miksi parien täytyy saada aukaista yhteinen tili ihan väen vängällä. [/quote] Meillä on ollut yhteisiä tilejä tai käyttöoikeuksia toistemme tileihin jo kohta 25 vuotta, eikä koskaan ole tullu mitään onglemia. Kannattaako edes olla kimpassa, jos ei löydy luotoa ja kunnioitusta toista kohtaan? Yhteinen käyttötilii on halpa testi toisen luotettavuudesta. [/quote] Halpa testi?? Enpä halvaksi sanoisi jos sattuisi mies tuhlaamaan kaikki rahat tililtä..

[/quote]

Kannattaa pitää alussa yhteisellä tilillä vain pienehköjä summia, sellaisia joiden menettäminen ei kaada omaa taloutta.

Vierailija
55/250 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:33"]

Soittaisin jätkän vanhemmille ja sanoisin tekeväni rikosilmoituksen pojastaan, jos rahoja ei tule takaisin.

[/quote]

MIKSI VANHEMMILLE!!!! Ei ne vanhemmat ole sinulta varastaneet!

[/quote]

Miksi ei kertoisi? Kannattaa tehdä kaikki tarpeellinen jotta saa rahansa takaisin. Varkaan tekemiset kannattaa kertoa kaikelle hänen lähipiirilleen, jotta osaavat varoa. Ei uhrilla ole mikään velvollisuus salailla rikollisen tekemisiä, sen saa kertoa mikä on totta.

Vierailija
56/250 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:03"][quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:49"] [quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:46"] Ei siinä oo mitään outoa että parisuhteessa tietää toistensa pinit. Haloo. [/quote] Kyllä on. Ne ovat henkilökohtaisia jo ihan sen sopimuksenkin mukaan, jonka olet tehnyt pankkisi kanssa. Esim. kassa saa viedä kortin jos vaimo käy ostoksilla miehen kortilla. Ja mies maksaa poisottopalkkion kassalle. [/quote] Sulla on väärää tietoa. Kassalla ei ole oikeutta viedä kenenkään korttia, mikäli nimi ja kortin käyttäjä eivät täsmää. Korttia ei silloin voi käyttää maksuvälineenä, joten maksu täytyy pyytää toiselta kortilta tai käteisellä. Pois kortin saa ottaa vain mikäli kassakone sanoo "ota kortti pois" tai vastaavaa. Se tarkoittaa, että kortista on tehty sulkuilmoitus. [/quote] Tämä ei pidä paikkansa. Kassa/myyjä on velvoitettu ottamaan kortti pois ja poisottopalkkio menee kortin omistajan tililtä, vaikka omistaja olisi antanut luvan toiselle käyttää korttiaan. Summa on 150 € ainakin yhdessä pankissa. LUKEKAA SAAMANNE KORTTIOHJEET!

[/quote]

Kyllä, kaupalla on oikeus ottaa kortti haltuun, mikäli epäilee väärinkäytöstä ja mistään muustahen ei oikein voi olla kyse, jos kortti on eri henkilön. En ole koskaan ollu kassalla töissä, joten en tiedä että näkyykö kassakoneessa kortin haltijan nimi maksutapahtuman aikana, ei taida näkyä, joten kiinnijäämisriski on melko pieni, jos tietää pin-koodin.

Pin-koodia tai korttia taas ei saa luovuttaa kenellekkään toiselle. Jos mies varastaa kortin ja urkkiin pin-koodin, niin pankkin vastaa varastetusta summasta, mutta jos ap on antanut koodin tai säilytänyt sitä huollimattomasti niin menee omaan piikkiin. Kannattaa ehkä vähän muuttaa tarinaa....

Vierailija
57/250 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatka tarinaa.

Vierailija
58/250 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:29"]

Olemme olleet yhdessä vuodesta -88  ja molemmilla on omat tilit eikä toisen pankkikortille ole asiaa. S-tili on yhteinen, sinne tulee vain bonukset ja vähän laitetaan joskus. Se on hätävaratili, josta voi tankata, jos omassa pankissa on jotain häikkää. Meillä on onnellinen ja luottamukseen perustuva liitto, mutta pankkitili on sellainen, että nyt vaan ihmisellä pitää jotain omaakin olla. Rahat on silti yhteisiä ja se maksaa kuka jaksaa ja kuka kerkiää. Molemmilla on työpaikat. 

[/quote]

En tajua tätä omien tilien hehkutusta. Meillä on molemmilla omat tilit ja sitten on yhteinen tili, jolle molemmilta siirtyy kuukausittain automaattisesti rahaan, johon molemmilla on kortti ja jolta maksetaan ruoka- ja asumiskustannukset, joskus mm. lomamatkojakin. Minusta tämä on selkein ja helpoin tapa hoitaa asia. Ei tarvitse joka kuu laskeskella, kuka maksaa mitäkin eikä kummallekaan kerry mitään vitutusta siitä, että käy aina kaupassa. 

Vierailija
59/250 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus. Mainitse myös tuo, että uhkasi tappaa sut. Se on kaikkien kannalta paras ratkaisu. Älä säälittele miestä yhtään, teet vaan sen ilmoituksen. Sua ei saa kohdella tolla tavalla. Tekemällä rikosilmoituksen teet sen täysin selväksi miehellekin. Vai voiko tuollaista mieheksi kutsuakaan.

Vierailija
60/250 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi nostaa yli 400e kerralla. Itse nostin 700e kun ostin käteisellä kalliimman laukun. Ihan kerralla.