Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korttia ei kelpuutettu kaupan kassalla.

Vierailija
12.01.2015 |

Tiesin saanneeni monen sadan euron tilisiirron viime perjantaina joten olin nolo ja sanoin pari kertaa, ettei ole millään mahdollista. Lopulta jätin kaikki ostokset ja menin tarkistamaan otolle tilin. Tilillä oli 42,50 euroa. Pitäisi olla 800. Tulin kotiin ja tarkistin nettipankin. Eilen oli nostettu -750 euroa.

Mies ei vastaa puhelimeen. Mitä mun pitäus tehdä? Voi luoja..

Kommentit (250)

Vierailija
21/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:34"]Minkä helvetin takia mies tietää pinisi?
[/quote]kyllä mun mies tietää mun pin-koodin kun kävi joskus vuosia sitten nostamassa rahaa ja niin tiedän hänenkin. Pitäisikö yhteisessä kodissa arvotavarat ja -korut laittaa kassakaappiinkin.

Mutta ap:lle todella paskamainen juttu ja sitten poliisille tekemään rikosilmoitus? Eikö mies ole tullut kotiin vielä ja onko ne siis tänään nostettu?

Vierailija
22/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sulla on muuten noin suuri kertanostoraja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:38"][quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:34"]Minkä helvetin takia mies tietää pinisi?
[/quote]kyllä mun mies tietää mun pin-koodin kun kävi joskus vuosia sitten nostamassa rahaa ja niin tiedän hänenkin. Pitäisikö yhteisessä kodissa arvotavarat ja -korut laittaa kassakaappiinkin.

Mutta ap:lle todella paskamainen juttu ja sitten poliisille tekemään rikosilmoitus? Eikö mies ole tullut kotiin vielä ja onko ne siis tänään nostettu?
[/quote]siis anteeksi eilen, ja onko miehellä ollut edes tilaisuutta käydä nostamassa?

Vierailija
24/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on tietoinen pin-koodistasi?

Vierailija
25/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lukeeko siinä nosto vai maksu vai mitä? Onko se siis nostettu käteisenä automaatilla (jolloin tekijä on miehesi jos kortti ei ole ollut hukassa) vai onko se maksutapahtuma nettipankissa? (jolloin se on voinut olla joku muukin)

Vierailija
26/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:33"]

Jos et ole itse nostanut niin kuoleta kortti ja tee rikosilmoitus. 

[/quote]

Painkoin että noi loputkin rovot menee jos en tee. Kuitenkin tunnen itseni idiootiksi jos teen rikosilmoituksen ja se oli mieheni. Oon niin inhottavassa tilanteessa kun ei voi mitään vastata

[/quote]

Eikö sinulla ole mitään muuta tiliä, jolle voisit siirtää loput rahat turvaan? Miksi miehesi tietää pankkikorttisi tunnusluvun? En tunne yhtään avioparia, jolla olisi tämä tilanne. Onko korttisi ollut varmasti laskussasi koko eilispäivän? Jos on, niin kuinka miehesi on voinut nostaa sillä mitään?

Vierailija
27/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitten yhtään, miksi kertoa pin-tunnuksensa miehelleen.

Vierailija
28/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:27"]

Avaa vähän, että kuka nostanut? Sinä itse siis et, mutta puoliso?

Nyt saan varmaan ärtyneitä kulmien kohotuksia, mutta en ikinä halua yhteistä pankkitiliä mieheni kanssa..

[/quote]

Sori minun pälpätys, olitkin vastannut.  

Sinun pitää ottaa yhteys pankkiin ja pyytää tarkistamaan missä rahat on nostettu. Sitten mies puhutteluun ja jos  mies ei myönnä sun pankkikorttia lainanneensa tai muuta selitystä ei löydy., niin tee rikosilmoitus .Poliisi tutkii valvontakamerat ja syyllinen löytyy.

[/quote]

Oon yrittäny soittaa mut toimistot on kiinni. Kiitos kuitenkin ohjeista. Mies tietää koska on ennen lainannut korttia esim. käydessään kaupassa, joskus ilman lupaa. Tiedän kyllä, että meillä mä oon ainoa joka pitää sovituista kiinni ja hoitaa raha-asiat, mies on holtiton ja impulsiivinen välillä, erityisesti humalassa. Silti tuntuu mahdottomalta, että olisi hiiskumatta näin tehnyt ja ollut hiljaa vielä aamulla kun suunnittelin viikon ruokaostoksia.

29/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:38"]

[quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:34"]Minkä helvetin takia mies tietää pinisi? [/quote]kyllä mun mies tietää mun pin-koodin kun kävi joskus vuosia sitten nostamassa rahaa ja niin tiedän hänenkin. Pitäisikö yhteisessä kodissa arvotavarat ja -korut laittaa kassakaappiinkin. Mutta ap:lle todella paskamainen juttu ja sitten poliisille tekemään rikosilmoitus? Eikö mies ole tullut kotiin vielä ja onko ne siis tänään nostettu?

[/quote]

Pin-koodi on henkilökohtainen. Tiliin voi hommata puolisolle sivukortin jos on tarve. Luovuttamalla pinin ulkopuoliselle (tässä tapauksessa miehelle) rikkoo sopimustaan pankin kanssa eikä pankilla ole mitään velvollisuutta esim. peruuttaa miehen tekemiä luottokorttiostoja.

T. yhdessä 11 vuotta ja pinit omassa tiedossa

Vierailija
30/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
31/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:41"]

En tajua sitten yhtään, miksi kertoa pin-tunnuksensa miehelleen.

[/quote]

En tiedä, mäkin pidin alussa outona. Jotenkin tää on vaan mennyt tähän.

Vierailija
32/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

34/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:27"]

Avaa vähän, että kuka nostanut? Sinä itse siis et, mutta puoliso?

Nyt saan varmaan ärtyneitä kulmien kohotuksia, mutta en ikinä halua yhteistä pankkitiliä mieheni kanssa..

[/quote]

Sori minun pälpätys, olitkin vastannut.  

Sinun pitää ottaa yhteys pankkiin ja pyytää tarkistamaan missä rahat on nostettu. Sitten mies puhutteluun ja jos  mies ei myönnä sun pankkikorttia lainanneensa tai muuta selitystä ei löydy., niin tee rikosilmoitus .Poliisi tutkii valvontakamerat ja syyllinen löytyy.

[/quote]

Oon yrittäny soittaa mut toimistot on kiinni. Kiitos kuitenkin ohjeista. Mies tietää koska on ennen lainannut korttia esim. käydessään kaupassa, joskus ilman lupaa. Tiedän kyllä, että meillä mä oon ainoa joka pitää sovituista kiinni ja hoitaa raha-asiat, mies on holtiton ja impulsiivinen välillä, erityisesti humalassa. Silti tuntuu mahdottomalta, että olisi hiiskumatta näin tehnyt ja ollut hiljaa vielä aamulla kun suunnittelin viikon ruokaostoksia.

[/quote] https://www.korttiturvallisuus.fi/Apua/

Tiedät että mies on holtiton ja impulsiivinen ja silti hänellä on pääsy (kortin varastamala) päätilillesi?

Vierailija
35/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, mua oksettaa. Oon ihan helvetin idiootti.

[quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:38"]

[quote author="AV Mamma" time="12.01.2015 klo 18:34"]Minkä helvetin takia mies tietää pinisi? [/quote]kyllä mun mies tietää mun pin-koodin kun kävi joskus vuosia sitten nostamassa rahaa ja niin tiedän hänenkin. Pitäisikö yhteisessä kodissa arvotavarat ja -korut laittaa kassakaappiinkin. Mutta ap:lle todella paskamainen juttu ja sitten poliisille tekemään rikosilmoitus? Eikö mies ole tullut kotiin vielä ja onko ne siis tänään nostettu?

[/quote]

Pin-koodi on henkilökohtainen. Tiliin voi hommata puolisolle sivukortin jos on tarve. Luovuttamalla pinin ulkopuoliselle (tässä tapauksessa miehelle) rikkoo sopimustaan pankin kanssa eikä pankilla ole mitään velvollisuutta esim. peruuttaa miehen tekemiä luottokorttiostoja.

T. yhdessä 11 vuotta ja pinit omassa tiedossa

[/quote]

Vierailija
36/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v ja omat on pinit ja nettipankin tunnarit. Yhdelle tilille on molemmilla kortit m

Vierailija
38/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä oo mitään outoa että parisuhteessa tietää toistensa pinit. Haloo.

Vierailija
39/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan toi kortin sulkeminen ja uusi kortti maksoi 50 euroa, mutta tästä on jo vuosia aikaa, voipi maksaa kaksin kolminkerroin nykyään.

Vierailija
40/250 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei automaatista voi nostaa kuin 400e, mikä nosto toi on?