Kuinka paljon ikäistäsi nuoremmalta näytät tai sinua yleensä luullaan ja paljonko on nykyinen ikäsi?
Kommentit (87)
Olen 29 ja minua luullaan tosi usein n. kymmenen vuotta nuoremmaksi. Esim. uudella työpaikalla sain kommenttia, että miten näin nuori on sinne otettu, ja kun kysyttiin miehestä ja kerroin hänen olevan 30v niin työkaveri ihmetteli että "oho, miten niin paljon vanhemman kanssa oot päätyny yhteen?" Sanoin sitten että ei meillä oo ikäeroa kuin vuosi, niin hän vastas että ei ois millään uskonut että oon melkein kolmekymppinen. Myös ilotulitteita ja K18-pelejä ostaessa kysellään aina henkkareita, viimeksi yritin ostaa Assassin's Creed Valhallan mutta sinne jäi, kun Gigantin myyjä kysyi henkkaria enkä ollut muistanut ottaa sitä mukaan. Ostin sitten playstation storesta sen vähän kalliimmalla. :P Mulla on myös 9 vuotta nuorempi pikkuveli ja vieraat ihmiset luulevat meitä usein samanikäisiksi.
Eipä mua haittaa kyllä, mutta hämmentää aina välillä. :D Luulen että tähän on kaksi syytä, toisaalta geenit, koska myös vanhempani ovat todella nuorekkaan näköisiä ja heitäkin luullaan aina paljon nuoremmaksi kuin ovat. Ja toisaalta päihteettömyys (myös vanhempani ovat aina olleet raittiita, muuten). En ole ikinä käyttänyt alkoholia tai tupakkaa, ja nehän ihan tutkitusti vanhentavat tehokkaasti. Alkoholi on myrkkyä soluille.
Olen 45 ja lähes aina, kun ostan matkalipun, kysytään että tuleeko lasten vai aikuisten lippu. Alkoholia ostaessa ei kuitenkaan joka kerta papereita kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän ryppyjä kuin alle kolmikymppisillä ”kauneusbloggaajilla”
Koskaan en ole missään kasvohoidossa käynyt.
Kuuden vuoden päästä on mittarissa puolikas vuosisadasta. Rehellisesti en uskoisi itsekään.
Riemuitset liian aikaisin.
Olen koko ikäni saanut kuulla näyttäväni nuorelta. Olen 40.
Paperit on kysytty viikon sisään kummallakin oluenostokerralla, niinkuin about joka ikinen kerta siitä asti kun täytin 18.
Äskettäin pihassa käynyt kalakauppias luuli minua mieheni (42 v) tyttäreksi. Samaa luulivat miehen työkaverit uudessa työpaikassa.
Omasta mielestäni ikä on kyllä alkanut näkyä kasvoissa viime vuosina mutta olen edelleen pieni ja hoikka joten ehkä siinä on syy.
Tuttu 55+ mies mutta menee kolmevitosesta farmari-asussa, tennareissa ja tyköistuvassa paidassa.
Teille kaikille, jotka hehkutatte laihuuttanne ja lastenvaatteitanne: olen 41 vee, 161 cm ja 110 kg, pukeudun tunikoihin ja leggingseihin, eikä näitä silmälaseja kukaan alle nelikymppinen käyttäisi vapaaehtoisesti. Talvella mummotoppatakki päällä, ei trendikästä makuupussitakkia. Ja minulta kysellään henkkareita vieläkin. Ilmeisesti täysin rypytön naama hämää.
Olen 34-vuotias ja keväällä kun menin työharjoitteluun, sanoi ohjaajani luulleen minua 26-vuotiaakdi ja syyskuussa just ennen synttäreitäni mun työkaveri sanoi arvioivansa iäkseni 28 vuotta ja hän itse on 26-vuotias.