Kuinka paljon ikäistäsi nuoremmalta näytät tai sinua yleensä luullaan ja paljonko on nykyinen ikäsi?
Kommentit (87)
Kohta joku kirjoittaa:
Kolmevitosesta menen. Yllä farkuasu ja valkoiset tennarit.
M57
Suurin osa ihmisistä kuvittelee näyttävänsä nuoremmalta kuin on, ja tätä harhaa vahvistaa muiden ihmisten kohteliaat "ihmettelyt" todellisesta iästä.
Ihmisten arviot iästäni vaihtelevat välillä 25-55. Olen todellisuudessa 43. Jotkut ovat ihan uteliaisuuttaan kysyneetkin ikääni, koska ovat sanoneet sen vaikeasti arvioitavaksi.
Minä näytän 18-25 vuotialta, mutta olenin nuorekas charmanni herras mies.
Ikää löytyy 62v.
38, edelleen kysytään papereita alkoholia ostaessa
10 vuotta nuoremmaksi, olen 45 -vuotias.
Aika laaja ikähaitari, noin 37-50. Olen 51.
Syynä lähes rypytön iho ja hyvät hiusgeenit. Noin 43-vuotiaaksi olin vielä hoikkakin, mutta
sitten alkoivat läskigeenini näkyä :-(
Olen 58 vuotias mies, mutta minua luullaan 45-vuotiaaksi. Kun avaan suuni, niin minua pidetään 14-vuotiaana juttujeni perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten kysyttiin minulta ja tyttäreltä että millä luokalla te olette. Tyttö on seiskalla, emme kumpikaan meikkaa. Verkkareissa oltiin. Viime talvena kysyttiin bussissa että tuleeko lastenlippu. Tällöin toppatakki ja pipo. Olen nainen, 48 vuotta :D
Olet varmaan muutenkin lapsen kokoinen.
Minullakin on silmiä myöten täysin rypytön iho ja ikää 44. Ei minua silti kukaan erityisesti nuoremmaksi kuvittele. Hyvännäköiseksi ovat kyllä monet sanoneet.
Olen 48-vuotias, minua luullaan yleisesti n. 43-44-vuotiaaksi. Tämä tuli nyt viimeksi ilmi näissä koronarokotushommissa. Olen pitkä ja hoikka, harrastan aktiivisesti urheilua. Uurteita on kyllä otsassa ja silmien alla. Papereita ei kysy kyllä kukaan.
Tämä riippuu ihan siitä minkä ikäinen ikäni "luulija" on itse. Omaa ikääni selvästi vanhemmat henkilöt pitävät minua todellisuutta nuorempana ja vastaavasti mitä nuorempi henkilö arvioi ikääni, sitä vanhemmaksi hän minut olettaa. Esimerkiksi Alkossa vanhemmat kassamyyjät kysyvät paperit, nuoremmat eivät.
Uskoisin näyttäväni ihan ikäiseltäni. Olen 34-vuotias.
Olen 60-vuotias, luullaan 50-vuotiaaksi.
Hoikkuus, pitkät hiukset ja yleensä farkut ja neule. Monet pitää yli 50-vuotiaita tätityylisinä, siitä kai johtuu
Oon 44-vuotias mies ja luultu ikäistäni nuoremman näköiseksi koko aikuisiän. 38-vuotiaana luultu virallisemmissakin yhteyksissä n. 30-vuotiaaksi, ja kysäisty myös papereita alkoholiostoksilla. Nyt luulen, että ulkoinen ikä ottaa vauhdilla kiinni todellista, kun en ole enöö niin jaksanut pitää itsestäni ja kunnostani huolta... Alkuperäiseen kysymykseen, ei olla koskaan sentään yli 10v nuoremmaksi luultu, ehkä se jonkun kohdalla on mahdollista.
Mistäs mä sen tiedän? 40-vuotiaana ei tule eteen tilanteita, joissa iästä puhuttaisiin. Toki, jos papereiden kysyminen alkoa ostaessa on se juttu, niin kyllä edelleen kysytään vieraammissa kaupoissa.
Olen omasta mielestäni saman näköinen kuin 5 vuotta sittenkin, 10 vuotta sitten olin kapeampi, synnyttämätön nainen, mutta onko se sit vaikuttamassa siihen minkä ikäiseltä näytän, en tiedä.
Monet julkkikset siloittelevat kuvansa someen!
Käytetään nuorentavaa filtteriä.
Sitten kun he ovat esim. TV:ssä tai vaikka Iltalehti tai naistenlehti ottaa kuvia, niin hupsista, ovatkin paljon vanhemman näköisiä kun eivät pääse ryppyjään silottelemaan ;)
Esim. Joalin Loukamaan äiti on joku 40-vuotias, ja Iltalehden kuvassa tyttönsä kanssa näyttää viisikymppisellä.
Mutta tyttönsä kuvissa somessa on siloteltu harakanvarpaat ja otsajuonteet veks.
Se joka esittää olevansa nuorekas ja on sitä oikeasti, näyttää myös muiden ottamissa kuvissa nuorelta, ei vain omissaan ;)
Itse olen 55, mutta kun kuljen tiukassa tyylikkäässä farkkuasussa ja bootseissa, vedän vatsani sisään, jätän kaksiteholasit kotiin, peitän kurttuuntumaan alkavan kaulani tyylikkäällä huivilla ja joko kampaan värjätyt hiukseni päälaen yli, orastavan kaljun päälle tai laitan stetsonin päähän, niin veikkaan näyttäväni noin 25-30- vuotiaalta. Ainakin nuoret naiset hymyilevät siihen malliin...
Luullaan ala- tai yläastelaiseksi yleensä, kysellään oonko ollut jo riparilla. Ikää 25, senttejä vajaa 150 ja oon hyvin hoikka. Lisäksi oireyhtymä, jonka takia kasvot vähän poikkeavat. Useimmiten myös luullaan pojaksi.
Uskottavuutta ei ole, ja asiakkaat haluavat toisen työntekijän palvelemaan.
Täytän pian 35. Yleensä uudet tuttavuudet alkavat kysellä ikääni, kun kuulevat, mitä olen elämässäni tehnyt. Arvioivat niin nuoreksi, että ihmettelevät, miten olen ehtinyt kaikkea. Viimeksi uusi työkaveri ällistyi ikääni, olisi pitänyt korkeintaan tyttärensä ikäisenä eli 10 vuotta nuorempana.
Näytän kai melkolailla ikäiseltäni eli 28-vuotiaalta. Joskus luullaan hieman yli 20-vuotiaaksi (esim. uudessa työpaikassa joku luuli oikeasti, että olen tullut töihin suoraan lukiosta, ei siis ollut vitsi), olen pienikokoinen. Paperit ainakin aina kysytään, ostelen eläinarpoja lapsille. Eli ei ainakaan paljon yli 30-vuotiaaksi luulla kassalla.