Kaikkia "vaikeasti pariutuvia" tuttuja naisia yhdistää yksi asia
Kommentit (181)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:27"]Nainen on tehty miehen kylkiluusta. Tämä pitäisi pitää naisten mielessä.
[/quote]
Entä se, että mies on tehty kourallisesta jättömaata?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:34"]
Ihmiset ovat erilaisia, itse olen aina arvostanut oikeita ihmiskohtakteja ja sosiaalisia suhteita enemmän kuin virtuaalimaailmaa. Osin pelaaminen on varmaan myös ikäkysymys, nelikymppisillä saattaa olla elämässään ja parisuhteissaan paljon muutakin sisältöä kuin vain joutoaikaa pelilaitteella notkuttavaksi.
[/quote]
Joo, minäkin olen erilainen niin kuin kaikki muutkin. Huvittavaa tuo ettei meillä pelaajilla olisi muka muuta elämää, meitä on kaikenlaisia.
Ja ihan tiedoksi vain, että nelikymppiset on tällä hetkellä suurin pelaajaryhmä...
[/quote]
Kiitos tiedosta, koska asia on minulle turn off niin pitääkin jatkossa muistaa mainita se jo seuranhakuilmoituksessa, jos nyt joskus tulee tarvetta sellainen tehdä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:27"]Nainen on tehty miehen kylkiluusta. Tämä pitäisi pitää naisten mielessä. [/quote] Entä se, että mies on tehty kourallisesta jättömaata?
[/quote]
Sitä ei kannata pitää mielessä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:03"]
Tuo saattaa toimia, jos molempia kiinnostaa, mutta jos ei, niin kyllä tuo pelaaminen on aika luotaantyöntävää. Mutta Herra auttakoon pelaajaperheen lapsia, jos niitä sitten ennätetään tehdäkään.
[/quote]
Kannattaa varmaan tehtailla lasuilmoituksia, jos näet esim. jostain ikkunasta iltakävelyllä pleikan.
Suojellaan lapsia pelaajaperheiltä!
Mulla on erittäin hyvä itsetunto, olen toista kertaa naimisissa, joten ainakaan mulla ei ole pariutumisessa ongelmia. Ja edelleen tunnun miehiä kiinnostavan.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:49"]
Tuo pelaamiskeskustelu on ihan hassua minusta... Itse olen 40 v nainen, akateemisesti koulutettu ja kohtuu sivistynytkin (kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, kulttuurista jne), mutta aktiivinen tietokonepeliharrastaja! Tällä hetkellä menee Dragon Age: Inquisition. Onneksi on löytynyt mieheksi toinen peliharrastaja, niin ei tarvitse kummankaan toisen pelaamisesta naputtaa. Molemmat ollaan myös it-alan ammattilaisia ja kunnon nörttejä :D Vakka kantensa valitsee, kuten ennen sanottiin.
[/quote]
Jep. Meillä pelataan vierekkäin, yksi räiskintää ja toinen strategiaa. Vähintään yhtä sosiaalista puuhaa kuin tv:n katselu yhdessä, jota on kuitenkin pidetty hyväksyttävänä sosiaalisen interaktion muotona vuosikymmenet. Paitsi tutkitusti tv tyhmentää ja pelaaminen kehittää.
[/quote]
Tuo saattaa toimia, jos molempia kiinnostaa, mutta jos ei, niin kyllä tuo pelaaminen on aika luotaantyöntävää. Mutta Herra auttakoon pelaajaperheen lapsia, jos niitä sitten ennätetään tehdäkään.
[/quote]
Mitä perheellinen voi tehdä sitten? Ilmeisesti palstamammat voivat facebookitta ja palstailla kyllä, mutta herran tähden että PELATA KONSOLIPELIÄ! Ei tule lapsiperheessä kuuloonkaan, ei ole aikuisten hommaa. Palstailu kyllä on!
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:08"]
Mulla on erittäin hyvä itsetunto, olen toista kertaa naimisissa, joten ainakaan mulla ei ole pariutumisessa ongelmia. Ja edelleen tunnun miehiä kiinnostavan.
[/quote]
Se on hyvä merkki seuraavaa kertaa ajatellen.
Mulla on hyvä itsetunto ja olen hankalakin mutta silti pariutuvaa tyyppiä:)
Tosin tuo itsetunto kasvoi vasta 1 avioliiton jälkeen 30+. Eka avioliitto tuli solmittua sen takia kun pelkäsin etten kelpaisi kenellekään. No, ihan ok liitto ja 3 ihanaa lasta. Mutta vasta toisessa liitossani olen ollut itsenäinen ja aikuinen nainen jolla on hyvä itsetunto ja terve omakuva.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:03"]Tuo saattaa toimia, jos molempia kiinnostaa, mutta jos ei, niin kyllä tuo pelaaminen on aika luotaantyöntävää.[/quote]
Jotenkin kurjaa ajatella että toinen voi tosiaan kokea parisuhteen ja yhteisen ajan kärsivän toisen yksipuoleisesta mielenkiinnon kohteesta tai harrastuksesta, olipa se sitten mikä tahansa. Jotenkin myös luulisi ihmisten hoksaavan, että itselle tärkeän mielenkiinnon kohteen jakavan ihmisen löytäminen on paljon todennäköisempää sellaisista paikoista ja tilaisuuksista joissa voi olettaa muidenkin samanhenkisten ihmisten käyvän. Yhdelle se juttu voi olla moottoripyöränäyttely, toiselle ravit ja kolmannelle vaikka lavatanssit. Vaihtoehtojahan on lukemattomia ja toivottavasti jokainen kumppania etsivä osaisi ja uskaltaisi myös hyödyntää ne mahdollisuudet.
Surkea tilanne, jos miehiä on vain kahdessa ryhmässä: pleikkaavat vässykät ja varatut kurkot.
Onkos tämä sinkku"helmi" omahyväinen ja ylenkatsova despootti?
Joutaakin vanhaksipiiaksi!
Mä olen ns.vaikea ämmä, mutta sovin ukolleni hyvin. On sellainen hiljainen ja rauhallinen, kun taas minä rempseä ja puhelias. Mieheni ei onneksi pelaa pleikkaria vaan harrastaa luonnossa liikkumista ja metsästystä kuten minäkin. Olemme kohta nelikymppisiä ja yksi lapsi.
Minun melkein kuuskymppisellä miehelläni on hyvin aikaa pelailla ja hoitaa silti työ ja harrastukset. Perhekään ei jää heitteille. Mutta karaokeen ei koskaan suostuisi, enkä olisi häntä sellaisesta paikasta löytänyt. Pelailen itsekin, joten miksi sen toiselta kieltäisin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:20"]
Ihan yhtä hyvä kuin ajatuksesi siitä että pelaaminen kiinnostaa kaikkia aikuisia ihmisiä. Aiheena karaoke on kuitenkin sellainen, että ilman omakohtaista kokemustakin aika monella on kuitenkin edes joku käsitys siitä, mitä se ylipäänsä tarkoittaa. Pelimaailman ja siihen liittyvän osalta vastaava ihmismäärä on huomattavasti pienempi, ne piirit ovat paljon pienemmät.
[/quote]
Oletko ihan tosissasi?
Tiedätkö miten paljon on pelaajia?
Ja usko huviksesi, että vaikka siellä sakkoperän alepubissa karaoke on suosittua, niin se ei ole sitä joka paikassa :D Kaikki ihmiset eivät tosiaankaan kulje jossain kälyisissä kuppiloissa laulamassa karaokea, itse en tunne ketään, mutta en asukaan siellä sakkoperällä....
[/quote]
Ihmiset ovat erilaisia, itse olen aina arvostanut oikeita ihmiskohtakteja ja sosiaalisia suhteita enemmän kuin virtuaalimaailmaa. Osin pelaaminen on varmaan myös ikäkysymys, nelikymppisillä saattaa olla elämässään ja parisuhteissaan paljon muutakin sisältöä kuin vain joutoaikaa pelilaitteella notkuttavaksi.
[/quote]
Minun akateeminen mieheni pesi ruskean lakana ja kasan savisia puutarhahanskoja samassa koneellisessa, kun olivat saman värisiä :)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 02:59"]
Älkää surko, jos ette löydä miestä!
Minun akateemisesti koulutettu, fiksuksi luultu mieheni paistoi juuri äsken pyyhkeen mikroaaltouunissa, kun halusi tappaa siitä bakteereja (hajun). Meillä vähän kipinät lensivät senkin jälkeen, kun mikro oli sammutettu! Tuolla se (mikro) nyt lojuu ulkorappusilla käryämässä, tuskin toimii enää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:19"]
Hyvä itsetunto.
[/quote]
Aivan niin. Kuka hullu ottaa miestä vaivakseen, ainakaan jossei se tuo kuuta taivaalta.
[/quote]
Tämä on valitettavan totta. Niin paljon parempi mieli on itselläkin nyt eron jälkeen ( 12v suhde), kun ei koko ajan tarvitse tehdä yksin asioita, jotka oikeasti kuuluisivat kahden tehtäviksi. Ja en nyt puhu kotitöistä, se ei ollut meillä ongelma. Vaan se yleinen, miehille tyypillinen vapaamatkustajius. Kaiken eläminen minäminä-maassa.
Kiitos, ei enää ikinä. Mä en ole koskaan kaivannut miestä hyysättäväksi, enkä näin ollen siis miestä enää ota. Koska muunlaisia ei vaan tunnu löytyvän.
En ole samaa mieltä. Hyväitsetuntoiset pariutuvat mielestäni helposti, miehet myös viehättyvät hyväitsetuntoisista naisista helposti.
Juuri tuo hankaluus yhdistää noita vaikeasti pariutuvia. Tehdään asioista mutkikkaita, hankalia. Vaikeita, jopa kiukkuisia persoonia.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:53"]Ja en nyt puhu kotitöistä, se ei ollut meillä ongelma. Vaan se yleinen, miehille tyypillinen vapaamatkustajius. Kaiken eläminen minäminä-maassa.[/quote]
Pahoin pelkään, että tässä on kysymys psykologi Hannele Törrösen nimeämästä naisten vallankäytöstä. Ensin nainen laatii päässään säännöt, kuinka suhdetta pitäisi elää, minkä jälkeen hän jahtaa miestä, joka ei suostu naisen sääntöihin.
Näiden sääntönikkareiden onkin parempi elää yksin, koska säännöistä on pystyttävä sopimaan yhdessä.
Juttu täällä: http://www.nuleksen.net/etc/etcfiles/Documents/Pirttihirmu.txt
Naurettavaa toi naisten nalkutus miehien osaamisesta. Parempi olla sinkkuna tuollaisten.
Anyways.. Jos mietin kaveripiirini sinkkunaisia (kaikki jo 30+ vuotta), niin valtaosalla on jokseenkin hankalat kriteerit miehille. Ei toki puheissa. Jos kysyy niin "kuka tahansa ok kelpaisi". Sitten jos kuuntelee minkälaisiin miehiin ne ihastuu niin ainoastaan puhe on siitä kuinka joku yrittä/tohtori on vienyt veneajelulle - mutta pahus kun se ei ole vielä eronnut vaikka sen avioliitto on huono. Kai siinä on aika kapea markkinarako. Ei nämä naiset ole mitenkään huonoja, mutta jos halutaan sitä "kuuminta" 5 % miehistä niin on se vaikeaa, jos itse edustaa keskitasoa.
Ylipäätään tuntuu, että mitä pitempään nainen on ollut sinkkuna, sitä hankalempi on vain tutustua ja kohdata toista ihmistä ihmisenä. Ja kun ei sen kumppanin tarvitse olla täydellinen tai paras - "riittävä" on tarpeeksi. Onnellisuus on kuitenkin paljolti kiinni vain asenteesta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:09"]
Naurettavaa toi naisten nalkutus miehien osaamisesta. Parempi olla sinkkuna tuollaisten.
Anyways.. Jos mietin kaveripiirini sinkkunaisia (kaikki jo 30+ vuotta), niin valtaosalla on jokseenkin hankalat kriteerit miehille. Ei toki puheissa. Jos kysyy niin "kuka tahansa ok kelpaisi". Sitten jos kuuntelee minkälaisiin miehiin ne ihastuu niin ainoastaan puhe on siitä kuinka joku yrittä/tohtori on vienyt veneajelulle - mutta pahus kun se ei ole vielä eronnut vaikka sen avioliitto on huono. Kai siinä on aika kapea markkinarako. Ei nämä naiset ole mitenkään huonoja, mutta jos halutaan sitä "kuuminta" 5 % miehistä niin on se vaikeaa, jos itse edustaa keskitasoa.
Ylipäätään tuntuu, että mitä pitempään nainen on ollut sinkkuna, sitä hankalempi on vain tutustua ja kohdata toista ihmistä ihmisenä. Ja kun ei sen kumppanin tarvitse olla täydellinen tai paras - "riittävä" on tarpeeksi. Onnellisuus on kuitenkin paljolti kiinni vain asenteesta.
[/quote]
Usein ne tavalliset taavit ja lyytit porskuttavat parisuhteessa koko ikänsä. Ilman mitään tietoa "paremmasta". Tyhmät moukat joutaakin toistensa matalaotsaiseen ja sivistymättömään seuraan!
On se vaan niin kurjaa olla täydellinen, jolle ei löydy ketään vertaistaan. Niin mukavat yksinäiset joulut, tai korkeintaan samanmoisen "tähtioppilaan" kanssa känisemässä vääryyksistä, jotka on kaikenkarvaisten miesten aiheuttamia.
Parempi pyy pivossa....
toisaalta huonolla itsetunnolla varustettu ihminen ei välttämättä uskalla lähestyä ja tutustua uusiin ihmisiin.
jos vaatimuslista on todella pitkä niin on vaikea löytää puolisoa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:49"]
Tuo pelaamiskeskustelu on ihan hassua minusta... Itse olen 40 v nainen, akateemisesti koulutettu ja kohtuu sivistynytkin (kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, kulttuurista jne), mutta aktiivinen tietokonepeliharrastaja! Tällä hetkellä menee Dragon Age: Inquisition. Onneksi on löytynyt mieheksi toinen peliharrastaja, niin ei tarvitse kummankaan toisen pelaamisesta naputtaa. Molemmat ollaan myös it-alan ammattilaisia ja kunnon nörttejä :D Vakka kantensa valitsee, kuten ennen sanottiin.
[/quote]
Jep. Meillä pelataan vierekkäin, yksi räiskintää ja toinen strategiaa. Vähintään yhtä sosiaalista puuhaa kuin tv:n katselu yhdessä, jota on kuitenkin pidetty hyväksyttävänä sosiaalisen interaktion muotona vuosikymmenet. Paitsi tutkitusti tv tyhmentää ja pelaaminen kehittää.
[/quote]