Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikkia "vaikeasti pariutuvia" tuttuja naisia yhdistää yksi asia

Vierailija
12.01.2015 |

Hyvä itsetunto.

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:23"]

Komppaan edellistä. Miksi aikuisen ihmisen on hyväksyttävää pelata haydayta kännykästä mutta ei esim. Taistelu/seikkailupelejä pleikkarilta? Jumalauta. Jos mun poikakaveri tulis ynisemään jotain mun pelaamisesta (n.4h/viikko) niin pihalle lentäis. T. N20

[/quote]

En itsekään voi käsittää tätä yleistä pleikkadissausta täällä. Elämme 2010-lukua ja pelaaminen on viihdemuoto ihan siinä missä mikä tahansa muukin. Miksei siis samalla tavalla haukuta miehiä jotka katsovat elokuvia, lukevat kirjoja tai laulavat karaokea? Dekkareita lukeva mies ei ole mies vaan poika? Absurdia touhua minusta.

[/quote]

Kuinka monen ventovieraan aikuisen ihmisen kanssa uskot elokuvien, kirjojen tai karaoken sijaan saavasi pleikkaripelaamisesta aikaan keskustelun, joka varmasti myös kiinnostaa molempia osapuolia?

Vierailija
122/181 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:59"]

Miesten kanssa ei juttu koskaan oikein juttu toiminut. Ajattelu ja kemiat (erityisesti kemiat) ei vain koskaan oikein sopineet yhteen. Tuli tapailtua ja tutustuttua, mutta aina oli vain jotenkin epämukava ja ahdistava olo. Ei perhosia vatsassa ei mitään. Näin 20-vuotiaana olen sitten siirtynyt naisiin päin ja ehkä syy tähän astiseen sinkkuuteen on alkanut pikkuhiljaa löytyä....

Joskus sitä yllättää itsensäkin! 

[/quote]Kiva kun on löytynyt jo 20v kakruna. Miehet odottavat vielä käsiseksiä siinä iässä.

-Mies 29v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:07"]

Kuinka monen ventovieraan aikuisen ihmisen kanssa uskot elokuvien, kirjojen tai karaoken sijaan saavasi pleikkaripelaamisesta aikaan keskustelun, joka varmasti myös kiinnostaa molempia osapuolia?

[/quote]

Aika monen kanssa verrattuna siihen, että keskustelisin karaokesta niin kuin sinä ehdotat :D

Vuoden paras viesti taas :D Kaikkia kiinnostaa karaoke!

Voisitko antaa esimerkin miten luot mielenkiintoisen keskustelun siitä karaokesta?

Vierailija
124/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:43"]

En itsekään voi käsittää tätä yleistä pleikkadissausta täällä. Elämme 2010-lukua ja pelaaminen on viihdemuoto ihan siinä missä mikä tahansa muukin. Miksei siis samalla tavalla haukuta miehiä jotka katsovat elokuvia, lukevat kirjoja tai laulavat karaokea? Dekkareita lukeva mies ei ole mies vaan poika? Absurdia touhua minusta.

[/quote]

[/quote]

Miten tuo liittyy mitenkään? En siedä karaokea tai varsinkaan suomalaista iskelmää, suurin osa leffoista on minusta epäkiinnostavia ja sama juttu kirjojen kanssa. Eli hyvin suurella todennäköisyydellä ei löydy molempia kiinnostavaa keskustelua, vaikka toinen harrastaisi mitä tahansa noista. Ei se silti sitä toista ihmistä miksikään vässykäksi tee.

Jos joku tosissaan julistaa, että vain hänen mielenkiinnon kohteensa ovat hyväksyttäviä, niin ansaitsee kyllä olla ilman ihmissuhteita.

Vierailija
125/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaikea ja helposti pariutuva.

Vierailija
126/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:10"]

[/quote]Vuoden paras viesti taas :D Kaikkia kiinnostaa karaoke![/quote]

Ihan yhtä hyvä kuin ajatuksesi siitä että pelaaminen kiinnostaa kaikkia aikuisia ihmisiä. Aiheena karaoke on kuitenkin sellainen, että ilman omakohtaista kokemustakin aika monella on kuitenkin edes joku käsitys siitä, mitä se ylipäänsä tarkoittaa. Pelimaailman ja siihen liittyvän osalta vastaava ihmismäärä on huomattavasti pienempi, ne piirit ovat paljon pienemmät.

Vierailija
127/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:20"]

Ihan yhtä hyvä kuin ajatuksesi siitä että pelaaminen kiinnostaa kaikkia aikuisia ihmisiä. Aiheena karaoke on kuitenkin sellainen, että ilman omakohtaista kokemustakin aika monella on kuitenkin edes joku käsitys siitä, mitä se ylipäänsä tarkoittaa. Pelimaailman ja siihen liittyvän osalta vastaava ihmismäärä on huomattavasti pienempi, ne piirit ovat paljon pienemmät.

[/quote]

Oletko ihan tosissasi?

Tiedätkö miten paljon on pelaajia?

Ja usko huviksesi, että vaikka siellä sakkoperän alepubissa karaoke on suosittua, niin se ei ole sitä joka paikassa :D Kaikki ihmiset eivät tosiaankaan kulje jossain kälyisissä kuppiloissa laulamassa karaokea, itse en tunne ketään, mutta en asukaan siellä sakkoperällä....

Vierailija
128/181 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää surko, jos ette löydä miestä!

Minun akateemisesti koulutettu, fiksuksi luultu mieheni paistoi juuri äsken pyyhkeen mikroaaltouunissa, kun halusi tappaa siitä bakteereja (hajun). Meillä vähän kipinät lensivät senkin jälkeen, kun mikro oli sammutettu! Tuolla se (mikro) nyt lojuu ulkorappusilla käryämässä, tuskin toimii enää.

Vierailija
129/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:20"]

[/quote]

Oletko ihan tosissasi?

Tiedätkö miten paljon on pelaajia?

Ja usko huviksesi, että vaikka siellä sakkoperän alepubissa karaoke on suosittua, niin se ei ole sitä joka paikassa :D Kaikki ihmiset eivät tosiaankaan kulje jossain kälyisissä kuppiloissa laulamassa karaokea, itse en tunne ketään, mutta en asukaan siellä sakkoperällä....

[/quote]

Ihmiset ovat erilaisia, itse olen aina arvostanut oikeita ihmiskohtakteja ja sosiaalisia suhteita enemmän kuin virtuaalimaailmaa. Osin pelaaminen on varmaan myös ikäkysymys, nelikymppisillä saattaa olla elämässään ja parisuhteissaan paljon muutakin sisältöä kuin vain joutoaikaa pelilaitteella notkuttavaksi.

Vierailija
130/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:34"]

Ihmiset ovat erilaisia, itse olen aina arvostanut oikeita ihmiskohtakteja ja sosiaalisia suhteita enemmän kuin virtuaalimaailmaa. Osin pelaaminen on varmaan myös ikäkysymys, nelikymppisillä saattaa olla elämässään ja parisuhteissaan paljon muutakin sisältöä kuin vain joutoaikaa pelilaitteella notkuttavaksi.

[/quote]

Joo, minäkin olen erilainen niin kuin kaikki muutkin. Huvittavaa tuo ettei meillä pelaajilla olisi muka muuta elämää, meitä on kaikenlaisia.

Ja ihan tiedoksi vain, että nelikymppiset on tällä hetkellä suurin pelaajaryhmä... 

Vierailija
131/181 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 02:59"]Älkää surko, jos ette löydä miestä!

Minun akateemisesti koulutettu, fiksuksi luultu mieheni paistoi juuri äsken pyyhkeen mikroaaltouunissa, kun halusi tappaa siitä bakteereja (hajun). Meillä vähän kipinät lensivät senkin jälkeen, kun mikro oli sammutettu! Tuolla se (mikro) nyt lojuu ulkorappusilla käryämässä, tuskin toimii enää.
[/quote]
Tämä ei ole mahdollista, vain naiset ovat tyhmiä. Terv JarnoLassukka M 29

Vierailija
132/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kaikilla ei kyse ole siitä, ettei saa ketään, vaan ettei kelpaa kukaan.

Vierailija
133/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:37"]

Ja ihan tiedoksi vain, että nelikymppiset on tällä hetkellä suurin pelaajaryhmä... 

[/quote]

Jospa tämä on koko (pariutumis)ongelman selitys?

Vierailija
134/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:51"]

Suurin este ystäväni pariutumiseen on erittäin korkeat vaatimukset, suoranainen nirsous. Miehen tulisi olla todellinen lumihiutale: oikea koulutus (yliopisto), oikea ala (luova ja mediaseksikäs), oikea ulkonäkö (semmonen Jared Leto), oikea tyyli (sopivasti mutta ei liikaa hipsteri), oikea tausta (ei eronnut, ei lapsia), oikeat harrastukset (trendikkäät liikuntalajit ja nykytaide) jne. Oikeasti, tuollaisia timantteja on aika vähän vapaana.

[/quote]

Tämä on puoliksi erittäin hyvin sanottu ja puoliksi *askapuhetta, anteeksi vain. Eli totta toki on, että taivaita hipovat vaatimukset voivat jättää ihmisen yksin vaatimustensa kanssa, mutta se, että tuollaisen listan täyttävää ihmistä ihannoidaan "timanttina" on lähes harhaista, koska siinähän on kyse lähinnä ihmisen haavekuvasta, joka kertoo hänen haluttomuudestaan tai arkuudestaan antautua suhteeseen todellisen, toisen ihmisen kanssa! Liian kovat vaatimukset omaava ehkäpä pelkää elämää?

Vierailija
135/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:37"]

[/quote]

Jospa tämä on koko (pariutumis)ongelman selitys?

[/quote]

Minkä ongelman?

Vierailija
136/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:43"]

Liian kovat vaatimukset omaava ehkäpä pelkää elämää?

[/quote]

Niin, tai sitten ei ole järkeä luopua mukavasta elämäntyylistä minkään vähemmän takia.

En itsekään suostunut mihinkään, kunnes tapasin miehen, joka oli sellainen kuin halusin ja josta ennen kaikkea pidän ihmisenä ja menin naimisiin.

En ymmärrä miksi pitäisi tyytyä vähempään? 

Vierailija
137/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:34"]

Osin pelaaminen on varmaan myös ikäkysymys, nelikymppisillä saattaa olla elämässään ja parisuhteissaan paljon muutakin sisältöä kuin vain joutoaikaa pelilaitteella notkuttavaksi.

[/quote]

Ai? Tämänkö vuoksi pelaajien keski-ikä Suomessa on 42 vuotta?

Perussettiä: kun käsitys ympäröivästä maailmasta on jäänyt noin pahasti 90-luvulle, totta kai digitaaliset vimpaimet tuntuvat vähintään epäilyttäviltä. Itse olen onnellinen, että minulla nimenomaan on niin laaja sisältö elämässä, että sinne mahtuu työn ja parisuhteen lisäksi esim. pelit ja paljon muutakin antoisaa viihdettä. Ja jotka saan valita itse, enkä jonkun av-mamman hyväksynnän pohjalta.

Vierailija
138/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:06"]

Joillakin voi myös olla huono itsetunto, tai se että eivät luota helposti muihin. 

[/quote]

Jep ja eihän kukaan sellasta kauaa kato joka jankkaa samoja asioita ja on negatiivinen asenne heti alkuunsa että "et sä mua kuitenkaan huoli ja en kuitenkaan kelpaa sulle", ei tajua mitä tekee, inttää vastaan nii kauan ettei varmasti kiinnosta. Noita vastaavanlaisia nyhveröitä kyllä riittää ja pyörivät netin deittisivustoilla vuodesta toiseen kun vastaavasti normaali ihminen kyllä löytää seuraa kuukaudessa parissa...

Vierailija
139/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pelaamiskeskustelu on ihan hassua minusta... Itse olen 40 v nainen, akateemisesti koulutettu ja kohtuu sivistynytkin (kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, kulttuurista jne), mutta aktiivinen tietokonepeliharrastaja! Tällä hetkellä menee Dragon Age: Inquisition. Onneksi on löytynyt mieheksi toinen peliharrastaja, niin ei tarvitse kummankaan toisen pelaamisesta naputtaa. Molemmat ollaan myös it-alan ammattilaisia ja kunnon nörttejä :D Vakka kantensa valitsee, kuten ennen sanottiin.

Vierailija
140/181 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:49"]

Tuo pelaamiskeskustelu on ihan hassua minusta... Itse olen 40 v nainen, akateemisesti koulutettu ja kohtuu sivistynytkin (kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, kulttuurista jne), mutta aktiivinen tietokonepeliharrastaja! Tällä hetkellä menee Dragon Age: Inquisition. Onneksi on löytynyt mieheksi toinen peliharrastaja, niin ei tarvitse kummankaan toisen pelaamisesta naputtaa. Molemmat ollaan myös it-alan ammattilaisia ja kunnon nörttejä :D Vakka kantensa valitsee, kuten ennen sanottiin.

[/quote]

Jep. Meillä pelataan vierekkäin, yksi räiskintää ja toinen strategiaa. Vähintään yhtä sosiaalista puuhaa kuin tv:n katselu yhdessä, jota on kuitenkin pidetty hyväksyttävänä sosiaalisen interaktion muotona vuosikymmenet. Paitsi tutkitusti tv tyhmentää ja pelaaminen kehittää.