Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun veli puolisoineen pilaa vanhaa taloa

Vierailija
02.11.2021 |

Ihan kamala katsoa. Valitan tänne kun en tietty heille viitsi mitään sanoa, ei varsinaisesti kuulukaan mulle ja ovat itse liikuttavan ylpeitä työstään. Alussa talo oli tosi ihana, persoonallinen. Nykyään muistuttaa sisältä jotain vuoden 2005 pakettitaloa. Kaikki vanha revitty pois, tilalle laminaattia, kattoon puupanelin päälle jotain pahvista levymatskua tms, alkuperäiset ikkunat vissiin ensi kesänä saa lähtöpassit. Väliseiniä tietty kaadettu että on saatu aikaan se olohuone jonka seinustalla keittiökaapit. Hirveästi rahaa pistetty sellaisen vaihtoon joka korjattuna olisi kestänyt ainakin sen toiset 90 vuotta.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävät olevan mielipide asioita nämä. Jankkaamisella ei pitkälle pötkitä.

Vierailija
122/127 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin yhden mintun värisen vanhan talon 1910-luvulta, jossa oli todella kauniita puusepän tekemiä yksityiskohtia ja todella upea, huvilamainen julkisivu. Talolla oli myös hieno historia.

Talo myytiin ja alkoi remontti. Kun kävin taas kyseisellä paikkakunnalla, talo oli pilattu kauttaaltaan. Talo muistutti 2000-luvun alun pakettitaloa ja oli maalattu mitäänsanomattoman beigen väriseksi.

Kyllä harmitti kovasti etten itse ostanut sitä pois ja pelastanut tuolta tuholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät olevan mielipide asioita nämä. Jankkaamisella ei pitkälle pötkitä.

Näyttää olevan keskustelufoorumi tämä. Ainakin minusta on mielenkiintoista lukea erilaisia mielipiteitä ja kokemuksia.

Vierailija
124/127 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jollan kova hinku päästä mestaroImaan sitä millaiseksi toiset ihmiset saa omilla rahoillaan oman kotinsa laittaa.

Tämä on kyllä asia, joka herättää tunteita. 

Meillä on 1960-luvun talo, johon aloimme tehdä keväällä keittiöremppaa. Avuksi palkkaa vastaan (siis oikeaa palkkaa veroineen) lupautui yksi kaverimme, joka on rakennusalalla.

Nyt hänen kanssaan on välit poikki, koska hän ei uskonut, että laitamme muovimaton lattialle ja kaakelit välitilaan, vaan kantoi erilaisia laminaattivaihtoehtoja sitkeästi.  Ne ovat kuulemma ainoat hyvät vaihtoehdot nykyään, helppohoitoisia ja näyttäviä.

Voin kertoa, että vanha talo ei ole helppohoitoinen koskaan, joten tuskin keittiömme remppaaminen kiiltohelvetiksi olisi siitä moisen tehnyt.

Hän oikeasti suuttui niin, että katkaisi välit:-) 

Eikä!

Tosin mullakin on yksi rakennusalan kaveri, joka vannoo laminaattien ja muiden nimiin, kuulemma kun uutta rakennusalalle tuodaan, se on aina testatumpaa ja parempaa kuin vanhat materiaalit ja siksi pitää suosia hyvässä rakentamisessa.

Mutta ei meillä ole mennyt vielä välien katkaisuun saakka sanailut.

Meillä on onneksi ollut apuna timpuri joka on tosi avoin kaikille ns ei-niin-tavallisille menetelmille, ja on ottanut itsekin selvää kun on ollut puheena joku juttu. Sanoi vaan että hyvä kun on välillä jotain muutakin kuin sitä perushommaa.

Vierailija
125/127 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä tuosta. Hommaa oma vanha talo mitä kunnostella niin ei tartte toisten asioita niin ihmetellä.

Mulla on sellainen. Väkisinkin sitä ihmettelee miten veljelle ja mulle on kehittynyt samalla kasvatuksella niin erilainen maku ja näkemys noiden asioiden suhteen.

Yksilöitä olette kuitenkin kumpikin, kasvatuksesta huolimatta. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa laittaa taloa, toiset tykkää laittaa uutta ja modernia ja toiset vaalii vanhaa.

Kyllä on olemassa väärä tapa laittaa vanhaa taloa. Vanhan talon omaa aikakautta ja materiaaleja tulee kunnioittaa. Uutta haluavat ostakoot uuden talon. Vanhojen talojen pilaaminen on hirveä teko. 

Jos pariskunta saa lainaa pankista yhdessä 120 000€, niin miten ajattelit että he ostavat uuden 300 000 € talon?

Vierailija
126/127 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin katukuvakin olisi paljon hienompi kun arkkitehtuurisesri kauniita arvorakennuksia ei olisi uuden rakennusmassan edestä vimmalla raivattu pois.

Jokainen voi katsoa esimerkiksi mitä makkaratalon tilalla olisi.

Vierailija
127/127 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi