Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko merkonomin koulutus ihan turha?

Vierailija
12.01.2015 |

Onko töitä? Ja mihin kaikkialle mahdollisesti voisi päästä? 

Alanvaihdos mielessä ja tätä mietin. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei. Kaupan kassa. Ole hyvä.

Vierailija
2/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koiriakin koulutetaan, niin miksei sitten merkonomejakin voisi yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ihan epätoivoinen :( en yhtään tiedä mitä alkaisin tekemään työkseni tai mitä edes haluan. Nyt olen lähihoitaja, mutta en jaksa sitä enää. Turhauttavaa.

Vierailija
4/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomeja on ainakin kahta eri "puolta": myyntiä ja asiakaspalvelua sekä talous- ja toimistopalveluja. Ensimmäiseksi mainitusta varmaan työllistyvät lähinnä kauppoihin ja työllistyminen saattaa olla vaikeaa. Jälkimmäiset voivat olla esim. kirjanpitäjiä ja palkanlaskijoita, ja olen kuullut että heistä on pulaa (ainakin joillain paikkakunnilla). Käsittääkseni merkonomi voi työllistyä myös pankkiin tai vakuutusyhtiöön, mutta en tiedä kuinka yleistä tämä on, tradenomit ovat pitkälti vallanneet alaa.

Vierailija
5/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla siitä oli hyötyä vaan jatkokoulutusta ajatellen. Pääsin helpommin opiskelemaan. Ei sillä tutkinnolla töitä saanut (tai kaupan kassaa kummempaa).

Vierailija
6/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymisessä on aina monia jo persoonaan liittyviä tekijöitä, mutta merkonomin koulutuksen ja työelämään sijoittumisen esittelyä löytyy esim. tästä.

Ikävä sinänsä, että hoitotyössä niin tärkeän lähihoitajan tehtävät ovat käyneet liian raskaiksi. Tuttavalleni kävi juuri toisinpäin. Hän siirtyi yli nelikymppisenä toimistotöistä lähihoitajaksi, koulutuksen kautta siis, ja töitä on riittänyt. Ei edes halua muihin tehtäviin. En kyllä olisi uskonut hänestä aiemmin, mutta on todella tyytyväinen elämäänsä nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän