Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v tyttö ja 25v mies?

Vierailija
12.01.2015 |

Mitä mieltä tämän ikäisten seurustelusta? Sallitteko?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:31"]Entä jos tyttö 16v, ammattikoululainen ja mies 22v töissä käyvä kaikin puolim kunnollinen mies?

[/quote]Silti se 16 Vee on tyttönen jonka tarttee elää ilman parisuhdetta!

Vierailija
22/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut 13veenä seurustelemaan 18v miehen kanssa (no hate!!) vanhemmille oli ok ja suhde toimi hyvin. Tämä suhde kuitenkin päättyi melkein 3 vuoden yhdessä olon jälkeen. Nykyään itse olen 16 (melkein 17) ja mies 22v ja suhde toimii paremmin kuin edellinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin itse 18-vuotiaana 26-vuotiaan miehen, joka puoli vuotta kestäneen suhteen aikana pyrki kaikin tavoin manipuloimaan ja heikentämään itsetuntoa, varmaan, että en jättäisi sitä. Kun jätin,vainosi yhtä kauan kuin "suhde" oli kestänyt. Se oli nuoren tytön hyväksikäyttöä ja manipulointia ja kaduin myöhemmin tätä tapailua. Seuraavaksi muutamaa vuotta myöhemmin otin 7 vuotta nuoremman pojan, joka tuntui turvalliselta tuohon vanhempaan mieheen nähden.

Vaikka olisi yksittäisiä poikkeustapauksia, niin suurin osa tällaisista suhteista, vaikka teini olisi täysi-ikäinenkin, on hyväksikäyttöä ja tytöt inhoaa näitä miehiä jälkeenpäin.

Vierailija
24/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:31"]Entä jos tyttö 16v, ammattikoululainen ja mies 22v töissä käyvä kaikin puolim kunnollinen mies?

[/quote]Silti se 16 Vee on tyttönen jonka tarttee elää ilman parisuhdetta!
[/quote]

Miksi tarvisi elää ilman parisuhdetta? Kaipaisin pientä selitystä tähän:) Mielestäni paljon rennompaa elää parisuhteessa kuin olla yksin...

Vierailija
25/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt mutta itselleni ainakin tulisi ällöttävä olo seurustella 16vuotiaan tytön kanssa. M26

Vierailija
26/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin paria vkoa aiemmin täyttänyt 17v ja kundi oli melkein 24v.

Edelleen yhdessä, nyt olen 39v.

Vierailija
27/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:30"]Entäpä n75v ja m84v ? Olisiko hieman hyväksikäytön makua? [/quote]elikkä teidän mielestä on ihan sama minkäikäisiä on kunhan vaan välillinen ikäero pysyy samana? Entäs sitten tyttö 5v ja poika 14v? Entäs naapurin pertti 19vee joka olisi parisuhteessa sun 10veen kanssa? Kyllä se prosentuaalisesti menee eikä suinkaan vuosina.

[/quote]

Tuo nyt on tietenkin ihan eri asia, niinkuin hyvin tiedät itsekkin ettei tuo ole hyväksyttävää. Hieman provon makua. Ylempi varmaan tarkoittanut sitä että 9 vuoden ikäero ei vanhempana enää merkkaa lähellekkään niin paljon (esim. juurikin tuo n75 ja m84), eikä kuulosta niin pahalta toisin kuin 16v ja 25.

Vierailija
28/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ok mutta mies on aivan liian nuori. Ei kiihota yhtään.

Vierailija
29/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:05"]

. Vaikka olisi yksittäisiä poikkeustapauksia, niin suurin osa tällaisista suhteista, vaikka teini olisi täysi-ikäinenkin, on hyväksikäyttöä ja tytöt inhoaa näitä miehiä jälkeenpäin.

[/quote]

Tää on ihan totta, mulle on kaikki ne kaverit kertoneet samaa, jotka olivat nuorena vanhempien miesten kanssa.

Niistä melkein kaikki on myös maininneet pakottamiset esim. anaaliseksiin, sitomisiin yms.

Sen takia olen alkanut inhota niitä miehiä, jotka saalistavat nuoria tyttöjä, ne on melkein kaikki päävikaisia.

Vierailija
30/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasin aviomieheni kun olin 16 ja hän 25.. olemme olleet 20 vuotta yhdessä josta 10 naimisissa. meillä on ihana avioliitto ja 4 lasta .

Vierailija
31/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, asiahan ei onneksi kenellekään täällä kuulu joten jatkakaa.

Vierailija
32/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:38"]Itse olen alkanut 13veenä seurustelemaan 18v miehen kanssa (no hate!!) vanhemmille oli ok ja suhde toimi hyvin. Tämä suhde kuitenkin päättyi melkein 3 vuoden yhdessä olon jälkeen. Nykyään itse olen 16 (melkein 17) ja mies 22v ja suhde toimii paremmin kuin edellinen :)

[/quote]

13v ja 18v huhu 13 vuotiashan on vielä iha lapsi!

Vierailija
33/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:30"]Entäpä n75v ja m84v ? Olisiko hieman hyväksikäytön makua? [/quote]elikkä teidän mielestä on ihan sama minkäikäisiä on kunhan vaan välillinen ikäero pysyy samana? Entäs sitten tyttö 5v ja poika 14v? Entäs naapurin pertti 19vee joka olisi parisuhteessa sun 10veen kanssa? Kyllä se prosentuaalisesti menee eikä suinkaan vuosina.

[/quote]

Tuo nyt on tietenkin ihan eri asia, niinkuin hyvin tiedät itsekkin ettei tuo ole hyväksyttävää. Hieman provon makua. Ylempi varmaan tarkoittanut sitä että 9 vuoden ikäero ei vanhempana enää merkkaa lähellekkään niin paljon (esim. juurikin tuo n75 ja m84), eikä kuulosta niin pahalta toisin kuin 16v ja 25.
[/quote]jos olisit lukenut viestin kunnolla ymmärtäisit pointtini siinä että ei ole millään tavalla realistista tai tarkoituksenmukaista tehdä yhtälöä ikäeron mukaan: 46 ja 55 vuotiaan suhde on ikäeron kannalta okei, eli sitten myös 16v ja 25v suhde on okei koska sama ikäero. Vaan ennemminkin prosentuaalisesti ja kehitystasot huomioon ottaen. Jolloin kärjistettynä tuon mukaan myös sen 19v ja 10v suhde olisi ok.

Vierailija
34/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ku junan vessa VR:ssä

Vierailija
35/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 ja 45 onnistuu, mutta ei 16 ja 25. 16-vuotias on ihan lapsi vielä, ja vaikka olisi kyseessä "vakava" suhde, 16-vuotias ehtii muuttua niin paljon vielä aikuistuessaan, että on muutaman vuoden päästä ihan eri ihminen. Se 25-vuotias taas on useimmiten jo paljon vakiintuneemmassa olotilassa.

Vierailija
36/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 16 ja mieheni 22 kun aloimme seurustelemaan.. Itse en ikää ajatellut (kun mieheni vaikutti n.19-vuotiaalta) , mutta kun hän näpytti tietokoneelle sähköpostiosoitettaan ja perään -88 olin vähän, että käääääääk noinko "vanha" se onkin :'D mutta ei kukaan meidän suhdetta vastaan ollut. Äitinikin totesi, että aina on tiennyt minun tuovan kotiin vanhemman miehen, kun itsekin olin henkisesti vanhemmanoloinen..

Olemme olleet mieheni kanssa nyt 5 vuotta yhdessä, meillä on 1-vuotias lapsi ja häitä suunnittelemme :) Itse olen aina tuntenut olevani ns. Vanha sielu ja ikäisiäni henkisesti kypsempi.. Johtuu varmaan kun koko lapsuuteni olin vanhempien lapsien kanssa tekemisissä kun ikäistäni seuraa ei ollut ja leikkimisenkin lopetin 2. Luokalla ja joutui jotenkin varttumaan nopeammin kun halusi pysyä isosiskon vauhdissa :D

Mielestäni kuitenkin 9 vuotta alkaa olemaan jo iso ikäero :/ sanon vain, että kannatta varoa, ettei tule hyväksikäytetyksi vaikka et "sakkolihaa" enää olekaan.. Ikä on vain numero ja luonne ja henkinen ikä vaikuttavat eniten, mutta joskus henkiset erot voivat olla suuria.. Riippuu ihan oikeasti ihmisestä.

Vierailija
37/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 16:51"]

Joo no kyllä ukon on oltava astetta jälkeenjääneempi ja lapsellisempi jos löytää 16veen kanssa syvän yhteyden. Pikkupillua vaan haluaa ja jonkun joka palvoo (on niin makee kun on vanhempi, on auto ja voi ostaa röökii/viinaa ja on jopa rahaakin jonkuverran) kun ei oman ikäistään saa.

[/quote]

Aika raju yleistys. Muista että poikkeustapauksiakin löytyy, ja nuori tyttö voi olla myös ikäisekseen henkisesti paljon vanhempi. Sen huomaa kyllä aika nopeasti tutustuessa, minkälainen käytös ja millaiset mielipiteet nuorella on. Nuori ikä ei kerro elämänkokemuksen määrää, jotkut kokee 16 ikävuoteen mennessä enemmän kuin kukaan koko eliniän aikana.

Vierailija
38/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on todella typerää ajatella että vanhemmilla ihmisillä ikäero ei enään merkkais niin paljoa koska kuitenkin kaikki kehittyy omaan tahtiin (ja tytöt muutenkin aiemmin!) että moni kehittynyt 15 vuotias on ihan yhtä kypsä päättää suhteestaan ku parikymppinen.

Vierailija
39/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollaisissa tapauksissa se vanhempi osapuoli on jollakin tasolla jämähtänyt elämässään teini-ikään tai on muuten jälkeenjäänyt. Ei tietenkään aina, mutta joskus. Itse muutin 16-vuotiaana viisi vuotta vanhemman eksäni kanssa yhteen ja näin vähän vanhempana tuokin tuntuu jo aika kammottavalta ajatukselta. Ja kyllä ainakin minun tapauksessani se eksä oli luonteeltaan kuin pahinta murrosikää elävä teini.

Vierailija
40/89 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

F

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi