miten kertoa kuukautisista?
Eli miten voisisin varovasti kertoa tytölleni kuukautisista? Tyttö on nyt 11v alkanut kasvaa vauhdilla pituutta, alapäähän tullut karvoja ja alushousuissa on aina välillä, kun laitan pesuun ollut limaista valkovuotoa. Miten olette kertoneet kuukautisista lapselle? Toivoisin vastauksia.
Kommentit (14)
Herran tähden jos et ole provo olet auttamatta myöhässä. Eiköhän tuon ikäinen tiedä jo.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:53"]Herran tähden jos et ole provo olet auttamatta myöhässä. Eiköhän tuon ikäinen tiedä jo.
[/quote] Miten niin? Minä en muistaakseni tiennyt, ainakaan paljoa.
Meillä tietää jo 5- ja 6-vuotiaatkin. :-D
pervopenaa tämä aihe tuntuu kiinnostavan niin mahdottomasti. Voisitko poistua tältä palstalta?
Kannattaa vaikka ensin kysyä että onko koulussa jo juteltu siitä että tytöillä alkaa kuukautiset. Siitä on sitten helpompi jatkaa. Luulisin.. :)
Huhhuh, taidat olla vähän myöhässä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:01"]pervopenaa tämä aihe tuntuu kiinnostavan niin mahdottomasti. Voisitko poistua tältä palstalta?
[/quote]
Kehen viittaat?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:56"]Meillä tietää jo 5- ja 6-vuotiaatkin. :-D
[/quote]
Miksi alapeukku?
Kerrot niinkuin asia on. Koska nainen voi saada lapsia ja kuukautiset tulevat kuukausittain. Miksi niin käy ja muuta sellaista.
Meilläkin jo päiväkoti-ikäiset tiesivät suurinpiirtein mitä kuukautiset ovat, olimmehan yhtä aikaa mm. saunassa. Jos ei tiedä, niin anna yllätyksen tulla! :-)
Kyllä meillä alle kouluikäiset tietävät. Luonnollinen asiahan se on. Kerrot vaan niin kuin asia on.
Tutkitteko lastenne alushousuja noin tarkasti?
Koulun bilsassa tulee vitosella, jolla lapsesi kai on. Ota bilsan kirja ja käy läpi lapsesi kanssa.
Mä olen 11v ja meillä oli koulussa terveystiedon tunnilla aihe murrosiästä, siinä selitettiin kuukautisten tarkoitus, eli kyllä varmasti tietää kuukautisista.