Olemme mieheni kanssa rikastuneet - nyt kaikki sukulaiset ovat kerjäämässä
Nyt on tullut kaikenlaisia nyyhkytarinoita veloista ja huonosta terveydestä minkä takia ei voi mennä töihin sun muita tuon tapaisia satuja.
Ollaan muka velkaa niille koska joskus ovat olleet lapsenvahteina tai muuten ovat auttaneet kun joskus oli vähän tiukkaa rahojen kanssa.
Miten tässä nyt toimia? En todellakaan aio antaa senttiäkään. Sen jälkeen ne kuitenkin haluaa vaan että olemme jatkuva rahahana heille.
Kommentit (214)
Olen huomannut sen, että rahaa ei kannata antaa. Se voi helposti vain lisätä kulutusta tai mennä johonkin huonoon tarkoitukseen.
Sen sijaan voi ostaa viemisiksi terveellistä ruokaa, lääkkeitä, pesuainetta, lapsille jotain hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä apllä nyt suloisesti sekaisin miehen firman tulos ja miehen tulot.
Miehellä ei todellakaan ole suuria ansiotuloja koska ei halua maksella veroja. Itseasiassa elämme suurelta osin velkarahalla. Niitä velkoja kun on yli 10 miljoonaa muutenkin. Nordea lainaa meille 0.2% korolla joten ihan sama miten paljon velkaa on.
Ap
Talousasiat ja niiden ymmärtäminen ei oikein taida olla sun alaa🤣🤣🤣
Kyllä ne itseasiassa ovat.
Ap
Avaisitko sitten hiukan tuota teidän kuviota?
32 vuoden raatamisen jälkeen miehellä on yli 10 miljoonaa velkaa ja elätte lainarahalla ettei muodostuisi ansiotuloveroa. Silti firma muka tekee miljoonien tulosta vuodessa. Joko jätät jotakin kertomatta tai et todellakaan ymmärrä talousasioiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Maksoitteko lasten hoidosta aikoinaan? Tai tekikö teidän perhe aikoinaan näitä palveluksia heidän perheilleen? Ja ilmaiseksi? Olen kyllä kuullut tarinoita, kun joku perhe rikastuu, niin pihiys alkaa kasvamaan. En ymmärrä, jos sinulla on tai ollut hyviä ihmissuhteita, jotka auttaneet teitä aikoinaan ilmaiseksi, niin eikö ole oikeus ja kohtuu, kun saa rahaa, niin olisi moraalisesti oikein maksaa heille. Mutta en toki ap:n aloitusta ymmärrä, että mistä kaikki lähti ja miksi? Yleensä toiset ihmiset auttavat jos omaavat moraalin tajun, mutta jos sukulaisilla vaikeaa ja rahapulaa, niin toki ap sen tietää. Eli miksi et auta? Tai kyseessä vaikeat perhesuhteet ym? Eli jos tiivistän asian, niin jos muut auttaneet teitä ennen suurta rahamäärää, niin tarjositko apua muille?
Jos on autettu ilmaiseksi niin sitten autetaan ilmaiseksi takaisin. Mikä oletus se on, että pitäisi rahaa antaa, eihän sitä ole saatukaan?
Nielin ylpeyteni ja ehdotin varakkaalle sukulaiselleni, että hän ostaisi sijoitusasunnon ja vuokraisi sen minulle. Vuokra-asuntoni oli silloin irtisanottu. Lupasin maksaa niin korkeaa vuokraa kuin pystyn työkyvyttömyyseläkkeelläni ja asumistuella.
Pekäsin, että en saa enää mistään pysyvää asuntoa lähellä palveluja. Ei ole omaa autoa eikä edes ajokorttia. Kun sukulaiseni oli lapsi, hoidin häntä paljon ja olemme olleet läheiset.
Eipä ole enää pyyntöni jälkeen sukulainen pitänyt mitään yhteyttä. Nyt kyllä minua hävettää. Silloin ajattelin, että ehdotukseni olisi ollut myös hänelle taloudellisesti kannattava. En pitänyt sitä ihan kerjäämisenäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä apllä nyt suloisesti sekaisin miehen firman tulos ja miehen tulot.
Miehellä ei todellakaan ole suuria ansiotuloja koska ei halua maksella veroja. Itseasiassa elämme suurelta osin velkarahalla. Niitä velkoja kun on yli 10 miljoonaa muutenkin. Nordea lainaa meille 0.2% korolla joten ihan sama miten paljon velkaa on.
Ap
Talousasiat ja niiden ymmärtäminen ei oikein taida olla sun alaa🤣🤣🤣
Kyllä ne itseasiassa ovat.
Ap
Avaisitko sitten hiukan tuota teidän kuviota?
32 vuoden raatamisen jälkeen miehellä on yli 10 miljoonaa velkaa ja elätte lainarahalla ettei muodostuisi ansiotuloveroa. Silti firma muka tekee miljoonien tulosta vuodessa. Joko jätät jotakin kertomatta tai et todellakaan ymmärrä talousasioiden päälle.
Ei se pankki anna miljoonia lainaksi jollei ole vakuutta. Sitä mukaa kun vakuuden arvo kasvaa niin saadaan aina lisää velkaa pankilta.
Voit ajatella sen nuin että jos realisoidaan vakuus niin verottaja ottaa osansa siitä eli siinä tavallaan on piilevä verovelka. Sen sijaan että realisoisimme osan siitä niin otamme 0,2% korolla velkaa ja annetaan vakuuden kasvaa arvossaan se 10-20% vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pidät yllä markkina-arvoasi, jotta mies ei vaihda nuorempaan opportunistiin? Maisojahan on aina tarjolla, varakkaille miehille.
Olen paljon kauniimpi kuin Maisa. Nuoremman näköinen myös.
Lisäksi käytän ulkonäkööni useita kymppitonneja vuodessa.
T. Ap
Whoop-di-doo.
Ei tuo ap ole rahaa nahnytkaan. Katkera ihminen. Meilla oli lahisukulainen vaikeassa elamantilanteessa ilman omaa syytaan. Annoimme hanelle $50,000. kitisematta.
Paluupostissa tuli velkakirja ja takaisinmaksuaikataulu. Revittiin se paperi ja lahetettiin palaset takaisin.:D
Vierailija kirjoitti:
Nielin ylpeyteni ja ehdotin varakkaalle sukulaiselleni, että hän ostaisi sijoitusasunnon ja vuokraisi sen minulle. Vuokra-asuntoni oli silloin irtisanottu. Lupasin maksaa niin korkeaa vuokraa kuin pystyn työkyvyttömyyseläkkeelläni ja asumistuella.
Pekäsin, että en saa enää mistään pysyvää asuntoa lähellä palveluja. Ei ole omaa autoa eikä edes ajokorttia. Kun sukulaiseni oli lapsi, hoidin häntä paljon ja olemme olleet läheiset.
Eipä ole enää pyyntöni jälkeen sukulainen pitänyt mitään yhteyttä. Nyt kyllä minua hävettää. Silloin ajattelin, että ehdotukseni olisi ollut myös hänelle taloudellisesti kannattava. En pitänyt sitä ihan kerjäämisenäkään.
Ei kai tuota pidä hävetä. Eikös se olisi ollut win-win tilanne? Omituista, jos sukulaisesi ei ole enää tuon takia pitänyt yhteyttä. Ja kai hän jotain ehdotukseesi vastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuota pidä hävetä. Eikös se olisi ollut win-win tilanne? Omituista, jos sukulaisesi ei ole enää tuon takia pitänyt yhteyttä. Ja kai hän jotain ehdotukseesi vastasi?
Meni raivosta punaiseksi ja puhisi. Siitä ymmärsin, että oli hänen mielestään huono idea. Mitään ei ole sen jälkeen minulle puhunut. Tästä on nyt kolmisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta ? Menet kertomaa sukulaisellesi että hänen pitäisi ostaa asunto ja antaa se sinulle vuokralle ?
Onko tämä sukulainen sitten kertonut sinulle mihin sinun pitää rahasi käyttää ja vaatinut siitä osaa ?
Vierailija kirjoitti:
Miten rikas on rikas. Vaikka on ne talot ja tavarat, ovatko ne velkana. En ole rikas, mutta hyvin toimeen tuleva. En ole osannut ratkaista näiden keräävien organisaatioiden pyyntöjä. Onko mitään järkeä, että monta kertaa vuodessa tulee nälkäisen lapsen kuvalla varustettu kirje. Esimerkiksi Suomen lähetysseura, Kirkon ulkomaan apu, Unicef, Lääkärit ilman rajoja, sokeat, kuurot, kädettömät, roosanauha, nenäpäivä. Miten te muut suhtaudutte näihin. Minä laitan kaikkiin 10e, mutta sekin turhauttaa, kun laittavat kortteja, arpoja ja muuta krääsää kirjeessä, niin ei siitä kympistä jää paljon mitään kohteeseen. Aina pyrin antamaan jos joku pyytää. Kerjäläiselle pari euroa. Yhdelle sukulaiselle maksoin läpileikkauksen, kun meinasi sotkeutua ja yhdelle ostin nojatuolin, kun heiltä selvästi puuttui sellainen. Annan mielelläni tarpeeseen. Kyllä se kuuluu ihmisyyteen omien varojen puitteissa auttaa heikommassa asemassa olevia .
Noille kerjäläisille ei kannata antaa mitään. Rahat menevät "johtajalle", joka käytännössä orjuuttaa näitä kerjääjiä. Eli antamalla tuet orjuuttamista. Toki on se 1% varmaan ns. "oikealla" asialla, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoitteko lasten hoidosta aikoinaan? Tai tekikö teidän perhe aikoinaan näitä palveluksia heidän perheilleen? Ja ilmaiseksi? Olen kyllä kuullut tarinoita, kun joku perhe rikastuu, niin pihiys alkaa kasvamaan. En ymmärrä, jos sinulla on tai ollut hyviä ihmissuhteita, jotka auttaneet teitä aikoinaan ilmaiseksi, niin eikö ole oikeus ja kohtuu, kun saa rahaa, niin olisi moraalisesti oikein maksaa heille. Mutta en toki ap:n aloitusta ymmärrä, että mistä kaikki lähti ja miksi? Yleensä toiset ihmiset auttavat jos omaavat moraalin tajun, mutta jos sukulaisilla vaikeaa ja rahapulaa, niin toki ap sen tietää. Eli miksi et auta? Tai kyseessä vaikeat perhesuhteet ym? Eli jos tiivistän asian, niin jos muut auttaneet teitä ennen suurta rahamäärää, niin tarjositko apua muille?
Jos on autettu ilmaiseksi niin sitten autetaan ilmaiseksi takaisin. Mikä oletus se on, että pitäisi rahaa antaa, eihän sitä ole saatukaan?
Ihmissuhteisiin ei raha yksinkertaisesti kuulu. Omille ja sukulaisten lapsille saa antaa lahjoja jos haluaa, mutta ei lahjoja voi odottaa, eikä loukkaantua siitä jos ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ap ole rahaa nahnytkaan. Katkera ihminen. Meilla oli lahisukulainen vaikeassa elamantilanteessa ilman omaa syytaan. Annoimme hanelle $50,000. kitisematta.
Paluupostissa tuli velkakirja ja takaisinmaksuaikataulu. Revittiin se paperi ja lahetettiin palaset takaisin.:D
Kovin amerikkalainen tilanne. Dollareita annettu ?
USA:ssa tuo taloudellinen huolehtiminen sukulaisista ja erilaiset siitä johtuvat riippuvuussuhteet taitaa olla arkipäivää.
Anu Partasen Pohjoismainen teoria kaikesta-kirjassa (ihan loistava kirja) on näitä riippuvuussuhteita ja suomalaisen ja amerikkalaisen järjestelmän eroja käsitelty enemmän.
Suomessa kaikilla on mahdollisuus opiskellaja yrittää ja terveydenhoitokaan ei maksa mitään. Ihmiset eivät ole almujen ja sukulaisten varassa samalla tavalla. Lahjoja annetaan antamisen ilosta, mutta niitä ei ole tapana pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni raivosta punaiseksi ja puhisi. Siitä ymmärsin, että oli hänen mielestään huono idea. Mitään ei ole sen jälkeen minulle puhunut. Tästä on nyt kolmisen vuotta.
Tajuatko että et todellakaan ollut ainoa joka tämäntyyppisiä ehdotuksia sukulaisellesi esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta ? Menet kertomaa sukulaisellesi että hänen pitäisi ostaa asunto ja antaa se sinulle vuokralle ?
Onko tämä sukulainen sitten kertonut sinulle mihin sinun pitää rahasi käyttää ja vaatinut siitä osaa ?
Hän tietää hyvin, että olen tosi köyhä, mutta kunnollinen ja luotettava ihminen. Minä ajattelin vähän niin, että hän olisi tällä tavalla saanut tavallaan osan minun tuloistani. Olisin myös kestänyt, jos hän olisi sanonut, ettei lähde siihen mukaan. Puhumattomuus tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Miten iso kämppä ja mikä vuokra?
Ja varmaan olisivat välit menneet sitten kun tulisi tullut riitaa remonteista tai takuuvuokrasta. Sukulainen teki ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko sortuneet leveilemään rahoillanne, vai mistä sukulaiset tuon tietävät? Kuinka rikkaita nyt sitten olette?
Kateutesi ja ilkeytesi on kuvottavaa.
Sillä ei ole mitään väliä, kuinka rikkaita he ovat. Pitäisi pienijärkisenkin ymmärtää, että eri piireissä eri määrät merkitevät rikkautta. Ei pidä olla tyhmä. - yritä edes olla edes pikkasen älyllinen olio.
Ja kuule, kyllä se vaurastuminen näkyy - ja saakin näkyä. Sairasta, ettei muka saisi iloita vaurastumisestaan tai jopa rikastumisestaan. Se ei ole sinulta pois.
Ja aloittajalle voin todeta, että tuo on aika tavallista, valitettavasti. Samaa valittavat esim lottovoittajat.
Miksikään sossutoimistoksi ei pidä ryhtyä. Sekin on totta, että jos jollekin jotakin annat, niin ilmeisesti tulevat hakemaan lisää ja vielä tuovat muitakin noutajia. Mutta, jos joltain aikoinaan tiukkaan aikaan sait rahaa lainaksi, niin kannattaisi kyllä miettiä sen maksamista takaisin nyt. Samoin muita juttuja, mutta en kyllä alkaisi maksamaan jostain satunnaisesta lastenhoidosta, jolle ei edes ole listahintaa. Siitä tulee helposti loputon tekosyy pyytää lisää ja lisää. Ja kun joku on saanut lastenhoidon vuoksi jotakin, loputkin varmaan sitten oikeudenmukaisuuden nimissä tulisivat hakemaan. - Ihmettelen, et(te)kö koskaan silloin aikanaan tehnyt yhtään mitään vastapalveluksia tai koskaan "maksanut" mitään takaisin edes jollakin tavalla? Rahaa ei rahaton pysty rahalla maksamaan, mutta usein jollakin muulla tavalla mm lastenhoidolla, siivousavulla, tarjoamalla safkat tms. Vähän huonoa, jos olet asettanut itsesi tavallaan kiitollisuudenvelkaan.
Oletteko romaneja? Romaneilla on tapana, että jos joku suvusta käy töissä, toiset kerjäävät häneltä.
Mieluummin polttaisin vaikka takassa kuin tuollaisille huijarifirmoille lahjoittaisi. Kyllä noissa järjestöissä "päällystö" voi pulleasti. Arvatkaas omilla ansioillako?