Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinen kerta, kun ostan Stockmannin nettikaupasta

Vierailija
11.01.2015 |

Tilasin joulun jälkeis aleista Stockalta 3 tuotetta. Tilasin tuotteet "toimita liikkeeseen" vaihtoehdolla ja jäin odottelemaan viestiä tuotteiden saapumisesta haettavaksi. Odottelin ja odottelin ja nyt melkein 2 viikon kuluttua tulee viestiä: "Tilaamanne tuote on valitettavasti loppunut."

Ok. Ymmärrän, että joku tuote voi loppua, MUTTA siitä pitäisi ehkä infota nopeammin. Lisäksi nyt ei ollut kyse yhdetsä tuotteesta vaan kaikki tilaamaani kolme tuotetta olivat loppuneet.

MITEN ihmeessä Stockmannin kaltaisella kaupalla on varaa toimia näin? Mulla meni usko koko putiikkiin ja nyt ei tee mieli käydä edes liikkeessäkään. Kokeilin nyt ekaa kertaa tätä nettikauppaa ja jäi viimeiseksi. Olisin hyvin voinut käydä aleshoppailuissa hakemassa nuo tavarat liikkeestä, jos olisin tiennyt nettikaupan olevan noin surkea toiminnaltaan.

Parasta tässä on vielä, että pyytävät mua lähettämään vastausmailina tilitiedot, että voivat palauttaa rahat. Ihan käsittämätöntä. Veloittavat, pitävät rahoja pari viikkoa (vaikkei tavaroita ole olemassakaan) ja sitten eivät edes osaa palauttaa rahoja ilman, että asiakkaalle koituu ylimääräistä vaivaa.

Ei näin Stockmann.

t. aiemmin Stockmanniin erittäin tyytyväinen asiakas

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:32"]

Miksi ostaa netin kautta tuote myymälään - eikö voi kipittää paikan päälle katsomaan, onko sitä tuotetta myynnissä vaiko ei, kun sinne joka tapauksessa olisi mentävä?

[/quote]

Ap:n tapauksessa olin muutaman päivän joulun jälkeen vielä maalla enkä näin ollen heti päässyt kaupoille. Siispä ajattelin tilata haluamani tavarat sieltä nettikaupasta.

Hupaisinta on, että vielä pari päivää tuon ostoni jälkeen niitä tavaroita oli yhä tarjolla nettikaupassa. Uskon, että niitä olisi voinut löytyä liikkeestäkin, jos olisin sinne heti pk-seudulle palattuani mennyt. En tietty enää mennyt liikkeeseen asiaa katsomaan, kun kuvittelin mulle olevan tavarat tulossa jo nettishoppailujeni ansiosta.

Lisäksi en jaksa aleshoppailutungosta ja kuvittelin tuolla välttäväni sen.

Mutta jäipä nyt tosiaan viimeiseksi kerraksi. Tilaan suosiolla ulkomaalaisilta nettikaupoila tai käyn kivijalkakaupoissa tästä eteenpäin.

Vierailija
22/47 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta eilen näin Stokkan nettikaupassa oli Siena-lautasliinapaketti 33500€:DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tästä ketjusta poiketen ainoastaan hyviä kokemuksia Stockan verkkokaupasta. Toimitukset ovat tulleet AINA alle viikossa, ongelmatapauksissa (silloin harvoin kun niitä on ylipäätään ollut) asiakaspalvelu on ollut toimivaa ja ystävällistä, asioista on aina voi tu keskustella ja asiakas on ollut oikeassa. Samaa ei voi sanoa esim. sokoksen tai HobbyHallin verkkokaupoista.

Stockan verkkokaupan ainoana miinuksena on tuotteiden määrällinen vähyys, eli joitakin vaatekokoja on liian vähän tarjolla ja nopeat syövät hitaat.

Vierailija
24/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:49"]Ot, mutta eilen näin Stokkan nettikaupassa oli Siena-lautasliinapaketti 33500€:DD
[/quote]

Olipas edullinen :)

Vierailija
25/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netanttilassa aivan sama homma, jo muutaman kerran peräkkäin. Joku tuote on loppunut, vaikka verkkokaupan kautta sen sai tilattua. Joskus kuukauden päästä tilauksesta sitten ilmoittavat, että oli loppunut. Asiakaspalvelu ei ole kuukaudessa vastannut sähköpostiini. Kahdesti saatu rikkinäinen tuote. Kerran lisäksi lastenvaate, joka meni riekaleiksi ekassa pesussa, vaikka ohjeen mukaan pestiin. Nyt verkkokaupasta luvattiin toimitus ennen joulua. Kolme tuotetta tilattiin ja niistä yksi tuli postiin jouluksi. Suht surkeaa, joten suuria toiveita ei kannata ladata noihin tilauksiin. Ulkomaisesta verkkokaupasta, tai oikeammin tavaran toimituksesta, on vielä huonompi kokemus (UPS), joten ei siitäkään ihan ole ratkaisuksi.

Vierailija
26/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös vielä odottelen joulun jälkeen tilaamiani tuotteita... Eipä ole kuulunut MITÄÄN. Kyllä menee hermot, jos ilmoittavatkin nyt sitten 3 viikon jälkeen että ovat loppu. Joku tuote oli vielä sellainen, jota kävin vielä tilaamisen jälkeen katsomassa tavaratalossa, mutta en tietty ostanut toistamiseen samaa tuotetta, mutta nyt ne on jo loppuunmyyty..

Vierailija
27/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:49"]

Ot, mutta eilen näin Stokkan nettikaupassa oli Siena-lautasliinapaketti 33500€:DD

[/quote]

Saa näköjään vieläkin:

https://stockmann.com/fi/koti/keittio/kattaus/kattaustekstiilit/artek-siena-servetti-40-x-40-cm-505982?itemId=505983

Vierailija
28/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:01"]

Mulla on tästä ketjusta poiketen ainoastaan hyviä kokemuksia Stockan verkkokaupasta. Toimitukset ovat tulleet AINA alle viikossa, ongelmatapauksissa (silloin harvoin kun niitä on ylipäätään ollut) asiakaspalvelu on ollut toimivaa ja ystävällistä, asioista on aina voi tu keskustella ja asiakas on ollut oikeassa. Samaa ei voi sanoa esim. sokoksen tai HobbyHallin verkkokaupoista.

Stockan verkkokaupan ainoana miinuksena on tuotteiden määrällinen vähyys, eli joitakin vaatekokoja on liian vähän tarjolla ja nopeat syövät hitaat.

[/quote]

Joo, mä tilasin ennen joulua perjantaina 19.12 Stokkan nettikaupasta -75% alennettuja lasifiguureja, siis kuusenkoristeita. Ajattelin, että saan kamat aikaisintaan joskus välipäivinä, ja ne pääsevät kuusenoksille sitten jouluna 2015. Sainkin tekstarin sunnuntai-iltana 21.12., että tilaukseni on noudettavissa tavaratalosta. Hain tavarat maanantaina 22.12., ja olin tosi tyytyväinen. Mulla on kyllä tuo kauppa toiminut todella ripeästi ja moitteettomasti aina muulloinkin, tilaustuotteissakin joissa toimitusajan sanotaan olevan vaikkapa 5-6 viikkoa, on joka kerta mennyt max 3 viikkoa. Se on plussaa silloin kun odottaa jotain valaisinta tai huonekalua. :)

Vierailija
29/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tein tilauksen heti joulupäivänä, eikä ole kyllä kuulunut yhtään mitään. Kesällä viimeksi tilasin sieltä ja silloinkin kesti paljon kauemmin kuin luvattiin, joten soittelin lopulta asiakaspalveluun. Saas nähdä, onko munkin tuote loppunut.

Vierailija
30/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kosmetiikkaa sekä Sokoksen että Stockmannin nettikaupoista samana päivänä, hyvissä ajoin ennen joulua.

Sokoksen paketti tuli puolessatoista päivässä marketin pakettiautomaattiin. Paketti sisälsi lisäksi ilmaistuoksunäytteitä sekä minulle että miehelle ja pari muuta ilmaiskosmetiikkanäytettä. Olin siis positiivisesti yllättynyt toimitusajasta ja sisällöstä.

Stockmannin paketti tuli juuri ennen uutta vuotta, eikä sisältänyt kosmetiikkanäytteitä eikä muutakaan, pelkän lähetyslistan.

Tosin tuo on huomattu näiden kosmetiikkaosastoillakin; Sokokselta saa aina hyvin näytteitä vaikkei ostaisi mitään sillä kertaa (mutta siitä tietää mistä sen tuotteen sitten mielellään hakee kuin noin hyvä palvelu), Stockmannilta ei saa näytteen näytettä vaikka pyytää ostosten ohessa kun on juuri ostanut kosmetiikkaa lahjaksi tutuille melkein parilla sadalla!

Vierailija
31/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ai että vi*utti juuri tuo, kun nettikaupassa ostoksen laittoi ostoskoriin ja sitten meni kassalle, niin tuotetta ei ollutkaan ja se piti poistaa ostoskorista! Olisin niin halunnut yhden laukun ja tiesin etukäteen, ettei niitä ole myymälässä. Miksei jo tuotteen kohdalla voi lukea "tuote loppunut" tms?

Vierailija
32/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin mielelläni heidän nettikaupasta vaatteita kuten muistakin nettikaupoista, koska en mene mielelläni vaateliikkeisiin tai vaateosastoille. Syystä että minulla on pölyallergia ja sen huomaa että liikkeet ja tavaratalot säästävät siivouskuluissa kun kaikki todella huolimattomasti siivottu nykyään ja pölypallot vaan vilistää pitkin sovituskoppien lattioita ja osastojen nurkkia.

Vierailija
33/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla Stokkan nettikaupassa ole edes sitä vaihtoehtoa että voi valita lähimmän SmartPost-pakettiautomaatin, eli joutuu ottaa uudelleenohjauksen Itellalta ja sen takia toimituksiin tulee vielä yksi ylimääräinen päivä lisää :(((

Vierailija
34/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:08"]

Voin vaan todeta että Nespresso Finlandilla on Suomen paras nettikauppa! Se toimii yhtä hyvin kuin ulkomaiset nopeat nettikaupat, vaikka tuotteet pakataan Suomessa Suomen asiakkaille.

Jos tilaisin sieltä kahvikapseleita, keksejä, suklaata, kahvimukeja ja muuta oheistuotetta juuri nyt tänä su-ma yönä (talviloma alkoi nettisurffatessa, jippii!) niin paketti pakataan huomenna ja on valitsemassani pakettiautomaatissa viimeistään tiistaina joskus 15 maissa. Nettikaupassa on myös mainittu selkeästi aina jos tuote on tilapäisesti loppu.

[/quote]

Paras on nesteen bensakortti.  Olen nyt pari kertaa tilannut mopoikäisille lapsille.  On ihan käsittämätöntä, miten se voi olla postista noudettavissa jo SEURAAVANA päivänä

[/quote]

On tullut nyt taas haisteltua sitä bensaa ehkä vähän liikaa....?

Vierailija
35/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova hinta yhdelle lautasliinalle ;)

Stockmannin nettikauppahan on ihan surkea, vuosia jäljessä kilpailijoitaan. Koko pulju ratsastaa vanhalla maineellaan, mitään uutta tai kiinnostavaahan siellä ei ole. Nousukkaat siellä enää asioivat, muut hoitavat ostoksensa muualla.

No, sama juttu NetAnttilan/Kodin1 ja Gigantin verkkokaupoissa. Myydään tavaraa mitä ei ole (NetAnttila) tai tavaraa ei koskaan lähetetä (Gigantti). Ensimmäisestä tuli postissa (!!) ilmoitus että tavara loppu, toisesta ei kuulunut mitään. Menee turhaan aikaa tuollaisten sekoilujen selvittämiseen, ei ihme että suomalaisilla yrityksillä menee huonosti.

Vierailija
36/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan nettikaupassa on AINA KOOT LOPPUNEET! Jokaista vaatetta on yleensä vain olemassa yhtä kokoa ja niitä muita kokovaihtoehtoja ei pysty valita eli ovat loppu NETTIkaupasta. Kannattaisiko heidän muistaa myös se ettei kaikki asiakkaat asu tavaratalojensa lähellä, ja palvella sen mukaan ja pistää joku henkilö käymään paremmin läpi niitä loppuneiden tuotteiden varastosaatavuuksia???

Vierailija
38/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:37"]

Joo ai että vi*utti juuri tuo, kun nettikaupassa ostoksen laittoi ostoskoriin ja sitten meni kassalle, niin tuotetta ei ollutkaan ja se piti poistaa ostoskorista! Olisin niin halunnut yhden laukun ja tiesin etukäteen, ettei niitä ole myymälässä. Miksei jo tuotteen kohdalla voi lukea "tuote loppunut" tms?

[/quote]

Mulla on noin käynyt melkein jok'ikinen kerta, kun olen Stockan nettikaupassa asioinut. Lisäksi ostostapahtuma on mennyt oudosti jumiin, kun olisin antanut korttini tiedot, joten ostostapahtuma on useamman kerran keskeytynyt. Ketutus onkin ollut melkoinen. Joka kerta olisin ostanut myös ihan reilulla summalla vaatteita (ainakin parilla sadalla eurolla per kerta), mutta niinpä on jäänyt suuri osa tavaroista ostamatta, kun niitä kassalle mentäessä ei enää ollutkaan jäljellä. En todellakaan käsitä, miksi saatavuustiedot eivät voi olla synkassa kassalle mentäessä näkyvän tilanteen kanssa puhumattakaan siitä, että olisivat vielä todellisen varastotilanteenkin kanssa synkassa. Olen ollut melkeinpä Stocka-fani jostain 90-luvulta lähtien, mutta nyt alkaa uskollisuuteni häilyä sen nettikaupan kehnouden vuoksi.

Vierailija
39/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan todeta että Nespresso Finlandilla on Suomen paras nettikauppa! Se toimii yhtä hyvin kuin ulkomaiset nopeat nettikaupat, vaikka tuotteet pakataan Suomessa Suomen asiakkaille.

Jos tilaisin sieltä kahvikapseleita, keksejä, suklaata, kahvimukeja ja muuta oheistuotetta juuri nyt tänä su-ma yönä (talviloma alkoi nettisurffatessa, jippii!) niin paketti pakataan huomenna ja on valitsemassani pakettiautomaatissa viimeistään tiistaina joskus 15 maissa. Nettikaupassa on myös mainittu selkeästi aina jos tuote on tilapäisesti loppu.

Vierailija
40/47 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samoin alennussysteemit on ihan kiinalaiset." Menikö multa jotain nyt ohi vai onko tässä käynyt joku autocorrect-moka? :D