Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Jännä nähdä mitä huomenna aamulla näyttää varasijana. Paljonkohan varasijat liikkuu vielä sen jälkeen kun ihmiset ei otakaan vastaan...
Vierailija kirjoitti:
Jännä nähdä mitä huomenna aamulla näyttää varasijana. Paljonkohan varasijat liikkuu vielä sen jälkeen kun ihmiset ei otakaan vastaan...
Ei näy vielä huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Help! Mulle tarjotaan paikkaa terveydenhoitajaks ja sosionomiks. Kumman te ottaisitte ja miks??
Mieti, minkälaista työtä haluaisit tehdä. Asiakasryhmä, työn sisältö, työajat, työllistymismahdollisuudet, onko palkassa merkittävää eroa. Koulu ja sen sijainti sekä opiskelumuoto voi nekin vaikuttaa pohdintoihin.
Molemmat voivat tehdä monenlaista työtä. Th koulutus on pidempi ja paikkoja vähemmän. Sitä kenties vaikeampi lähteä myöhemmin opiskelemaan. Ei mahdotonta kuitenkaan, jos tarpeeksi haluaa.
Minä olen sosionomi ja alan nyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Ajattelen tilanteen tavallaan jatkokouluttautumisena. Minua kiinnostaa sellaiset työt, joissa on hyötyä molempien alojen osaamisesta. Voisin tehdä montaa kiinnostavaa työtä pelkällä sosionomin koulutuksella, mutta koska edellisistä opinnoista on aikaa ja suutin osa työkokemuksesta kapealta alalta, haluan oppia lisää ennen uudenlaisiin töihin suuntaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy vielä huomenna.
Komppaan, lauantaina kannattaa kurkata tilannetta.
Tradenomiksi monimuotoon, ei ensikertalainen, 45/60 pistettä -> ei opiskelupaikkaa.
Tradenomi monimuoto, ensikertalainen 37/60 pistettä -> opiskelupaikka.
Sallikaa mun nauraa :D
Taidan luopua terveydenhoitajan paikastani
Mulla ei oo ainakaan vielä tänään varasija muuttunut. Jospa huomenna sitten... 😊
Opintopolussa on jo näkyvillä lisähakuja!
Sairaanhoitajaksi pääsee ainakin XAMK Savonlinna ja Kotka.
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku/?hakutapa=hakutapa_06&koulutustyyp…
Mulla tällähetkellä sh-opinnot yli puolen välin menossa. Opintojen aikana on kuitenkin vain vahvistunu fiilis siitä, että haluan nimenomaan ensihoitajaksi. Hain ja sain nyt paikan ensihoidosta. Onko kellään tietoa kuinka hyvin saa sh opintoja hyväksiluettua mahd. Tuleviin eh opintoihin. Onko ihan päätön ajatus keskeyttää näin loppuvaiheilla nykyset sh opinnot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ensihoitoon vielä mahkut päästä 1. Varasijalta? Xamk ja ei-ensikertalaisena😅
On varmasti, koska kaikki ei ole ottanut paikkaa vastaan ennen kuin opintopolkuun ilmestyy teksti "peruuntunut. Siihen saakka on toivoa!
Täytyy toivoa parasta. Kyl täs odotellessa meinaa paskat housunpunttii valahtaa, keväällä jäin juuri varasijalle 1.🥲🥲
Tänä aamuna tuli ilmo, että HYVÄKSYTTY!
Vierailija kirjoitti:
Mulla tällähetkellä sh-opinnot yli puolen välin menossa. Opintojen aikana on kuitenkin vain vahvistunu fiilis siitä, että haluan nimenomaan ensihoitajaksi. Hain ja sain nyt paikan ensihoidosta. Onko kellään tietoa kuinka hyvin saa sh opintoja hyväksiluettua mahd. Tuleviin eh opintoihin. Onko ihan päätön ajatus keskeyttää näin loppuvaiheilla nykyset sh opinnot?
Ensihoitajalla on myös sairaanhoitajan pätevyys, eli jatkat sairaanhoitajaopintoja ihan normaalisti. Siihen päälle erikoistut enskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensihoitajalla on myös sairaanhoitajan pätevyys, eli jatkat sairaanhoitajaopintoja ihan normaalisti. Siihen päälle erikoistut enskaan.
Haluan nimenomaan hoitotason eh pätevyyden. Sh koulutuksessa ei enää erikoistumis mahd. Jos haluan köydä muuntokoulutuksen sh opintojen päälle niin täytyy omasta pussista maksaa n.3000-4000€ käsittääkseni? Tätä ennen tulee olla myös sh:na työkokemusta 1-2v akuuttipuolelta.
Ilmoittauduin tänään polkuopintoihin ja ilmeisesti ehdin ajoissa, koska sain vahvistuksen ilmoittautumisesta. Tuolla koulussa vaaditaan sote puolelle hyväksytty valintakoe syksyltä tai viime keväältä ja sen mukaisesti hakijat vielä laitetaan pisteiden mukaan järjestykseen. Oon kumminkin varasija 3 tällä hetkellä, että kaipa sitä vois jo varovaisesti tuulettaa 🤔 10 näkyy olevan nyt poluissa varasijalla, meni minuutissa paikat täyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nimenomaan hoitotason eh pätevyyden. Sh koulutuksessa ei enää erikoistumis mahd. Jos haluan köydä muuntokoulutuksen sh opintojen päälle niin täytyy omasta pussista maksaa n.3000-4000€ käsittääkseni? Tätä ennen tulee olla myös sh:na työkokemusta 1-2v akuuttipuolelta.
Hoitotason ensihoitajan koulutukseen (AMK) nimenomaan sisältyy SH:n pätevyys. Vaihdat nyt siis ensihoitoon ja saat kaikista sh-opinnoista hyväksiluvut + saat edelleen MYÖS SH:n pätevyyden.
Mitä suunnitelmia rannalle jääneillä on?
Töissä?
Äitiyslomalla tai muuten kotona?
Vanhojen opintojen jatkaminen?
Polkuopinnot?
Keväällä uudestaan?
Parilla pisteellä jää taas paikka saamatta.. Noh keväällä uudestaan :)
Onko muilla liikkunut varasivat tänään..
Vierailija kirjoitti:
On ainakin mulla.
Saiko kukaan tänä iltana paikkaa?
jepujee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ainakin mulla.
Saiko kukaan tänä iltana paikkaa?
Mitkä paikat sulta vapautuu?🙂