Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten saaneet heti hyväksymiskirjeen sähköpostiin kun olette hyväksyneet paikan? Vai kestääkö siinä?
Opintopolusta tulee heti. Koulusta ei tullut mitään, suoraan Opintopolussa oli linkki tervetuloaviestiin.
Mulle tuli koulusta lähes heti, opintopolusta vasta iltakasin aikoihin.
Taidat puhua tarjottavasta (ykköstoiveen) paikasta.
Paikan vastaanottamisesta oli kyse.
Oamkin terveydenhoitaja varasija oli eilen vielä 5. ja nyt tuli viesti että pääsin sisään!
Onko muita fysioterapian jonoissa olevia? Onko valintakoejonot liikkuneet?
Itselläni ei juurikaan, paitsi Turkuun muutama pykälä. Metropolian 4. varasija toki ei…
Jos huomenna ei oo liikkunu niin sit ei varmaan kannata enää ootella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten saaneet heti hyväksymiskirjeen sähköpostiin kun olette hyväksyneet paikan? Vai kestääkö siinä?
Opintopolusta tulee heti. Koulusta ei tullut mitään, suoraan Opintopolussa oli linkki tervetuloaviestiin.
Taidat puhua tarjottavasta (ykköstoiveen) paikasta.
Paikan vastaanottamisesta oli kyse.
Ei vaan mulle tarjottiin 2. vaihtoehdon paikkaa. Sain koulusta lähes heti viestin, kun paikka oli vastaanotettavissa 25.11.2021.
Vierailija kirjoitti:
Jos huomenna ei oo liikkunu niin sit ei varmaan kannata enää ootella...
Riippuu varmaan vähän tilanteesta… Omasta kokemuksesta, keväällä nousin ihan viimeisinä tunteina vielä 3. -> 2. sijalle, ennen kuin varasijoilta täyttö loppui.
Jos siellä paikka/paikkoja vapaana, ja edessä olevat kieltäytyvät tai ovat jo muualla, niin kyllähän se jonon läpi käyminenkin vie aikaa.
Huomisen jälkeen peruuntuvat ne paikat, mitä ei ole otettu vastaan. Jonkin verran tapahtuu liikehdintää senkin jälkeen.
Onkohan ensihoitoon vielä mahkut päästä 1. Varasijalta? Xamk ja ei-ensikertalaisena😅
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ensihoitoon vielä mahkut päästä 1. Varasijalta? Xamk ja ei-ensikertalaisena😅
On varmasti, koska kaikki ei ole ottanut paikkaa vastaan ennen kuin opintopolkuun ilmestyy teksti "peruuntunut. Siihen saakka on toivoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti, koska kaikki ei ole ottanut paikkaa vastaan ennen kuin opintopolkuun ilmestyy teksti "peruuntunut. Siihen saakka on toivoa!
Täytyy toivoa parasta. Kyl täs odotellessa meinaa paskat housunpunttii valahtaa, keväällä jäin juuri varasijalle 1.🥲🥲
Turun ensihoidon todistusvalinta on liikkunut yhden sijan 8-->7 koko aikana. Puuttuu piste rajasta ja 6 ennen minua. Metropolian ensihoidon todistusvalintajono näyttää liikkuneen eilisestä 129-->127p. Turun fysioterapian todistusvalinnan raja pudonnut 158-->150p.
Päivittyykö varasijat enää tänään?
Vierailija kirjoitti:
Päivittyykö varasijat enää tänään?
En usko. Aamusin 8 mennessä on itellä ainakin tähän asti päivittyny aina
Nyt on otettu paikka vastaan, ilmoittauduttu läsnäolevaksi ja maksettu terveydenhuoltomaksu.
Eihän vaan kukaan vie tätä paikkaa pois?!
Help! Mulle tarjotaan paikkaa terveydenhoitajaks ja sosionomiks. Kumman te ottaisitte ja miks??
Vierailija kirjoitti:
Help! Mulle tarjotaan paikkaa terveydenhoitajaks ja sosionomiks. Kumman te ottaisitte ja miks??
Terveydenhoitaja, sellaiseksi on vaikeampi päästä kuin sosionomiksi, vaikeampi opiskella työn ohessa th:ksi, jos haluaa vaihtaa alaa ja koska mua ei sosionomin tehtävät niin kauheasti kiinnosta.
Kumpi sinua kiinnostaa enemmän ja mitä haluaisit työuraltasi? Terkkarilla on päivätyö tai voi tehdä sairaanhoitajan töitä vuorotöinä (=parempi palkka). Sosionomillakin voi olla vuorotöitä esim. lastensuojelulaitoksen ohjaajana.
Ovatko samasta koulusta ja samalla opiskelumuodolla? Myös nämä vaikuttaisivat valintaani.
Täällä eilen sh monimuoto varasija 13 ja aamulla tuli viesti että ois paikka vastaanotettavana. Alunperin olin todistusvalinnassa varasijalla 22 (iso kaupunki) ja sitte junnas kauan tossa 13 kohdalla. Ilmeisesti mun edellä oli vaan pelkkiä ei-ensikertalaisia ku noin reippaasti liikahti yhtäkkiä. Multa vapautuu huomiseks alemmat toiveet eteenpäin eli jonot liikkuu kyllä vielä kaikki huomista kuumeisesti odottelevat! Ah onneks pääsin monimuotoon!