Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli varasija liikkunut 62. >52. Kuin mahdottomia liikkeitä on ootettavissa?
SOTE-aloilla voi olla vielä enemmänkin liikehdintää, kun porukka hakee moneen eri kohteeseen. Oma varasija ei ole liikkunut viikkoon (tradenomi, ei-ensikertalainen).
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ole odotettavissa kuin ihan yksittäistä liikehdintää. Nyt kaikki luovutut paikat on varasijalta saatuja ja kaikkein ei-mieluisimmat alimmat toiveet on jo hylätty.
Onko 3. Varasijalta vielä mahdollista päästä sisään? Kyseessä Lappeenrannan ensihoito, ei-ensikertalaisena. Omat pisteet rutkasti yli alarajan..
Vierailija kirjoitti:
Onko 3. Varasijalta vielä mahdollista päästä sisään? Kyseessä Lappeenrannan ensihoito, ei-ensikertalaisena. Omat pisteet rutkasti yli alarajan..
Ikävä kyllä erittäin epätodennäköistä. Ei-ensikertalaisten paikkoja on vain 6 ja todennäköisesti jono on auki vain siksi, että jotkut jonottavat etelään. Pisteistähän se ei ole kiinni, muilla on vielä enemmän pisteitä kuin sinulla. Suosituimmilla sote-aloilla eroa ensikertalaisten ja ei-ensikertalaisten välillä voi olla kymmeniä pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä erittäin epätodennäköistä. Ei-ensikertalaisten paikkoja on vain 6 ja todennäköisesti jono on auki vain siksi, että jotkut jonottavat etelään. Pisteistähän se ei ole kiinni, muilla on vielä enemmän pisteitä kuin sinulla. Suosituimmilla sote-aloilla eroa ensikertalaisten ja ei-ensikertalaisten välillä voi olla kymmeniä pisteitä.
Näin vähän aattelinkin. Täytyy siis tyytä kotkaan. maantieteellisesti ei paras vaihtoehto omalla kohdalla, mutta mitäpä sitä ei ”kutsumuksen” eteen tekisi.😆
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaa ahotoida/hyväkslukee aiempia opintoja, niin pitääkö niistä olla etukäteen yhteydessä uuteen kouluun vai hoidetaanko ne sitten koulun alettua tutor-opettajan kanssa tms? Tietääkö joku?😊
Oma koulu neuvoi valmistelemaan kaikki dokumentit, joihin aikoo vedota, sähköiseksi. Niitä syötellään sitten ahotointihakemukseen kun sen aika on.
Skannailemisiin! (Valokuvatkin käyvät tietysti.)
Joo itse kömpinyt ensimmäiselle varasijalle, mutta toivon on kyllä täysin menetetty.
Ei-ensikertalaisena pitää nähtävästi saada aika rajut pisteet jos edes haikailee sisään. Onhan tämä vitsi, että motivoituneita alanvaihtajia rangaistaan kohtuuttoman paljon.
Ymmärtäisin jos kyse olisi muutamasta pisteestä, mutta jopa kymmenen pisteen ero on sulaa hulluutta!
Oletteko katsoneet vipusesta oman hakukohteen tietoja? Itse juuri katsoin, että omaan hakukohteeseen on kaikki valitut opiskelijat ottaneet paikan vastaan. Eli minä jäin varasijalle 1. noh jonkunhan se on jäätävä, mutta ”vähän” harmittaa!
"a) ottaa alemman paikan vastaan ja samalla ilmoittaa jääväsi jonottamaan ylempien hakutoiveiden valinnan etenemistä."
Älä nuolaise ennen kun tipahtaa!
Siis miten ihmeessä tuo Vipunen toimii? Yleensä nyt kyllä osaan nettiä käyttää, mutta ei puhettakaan, että löytäisin tuolta kohtaa siitä, moniko on edelleen ottamatta opiskelupaikkaa vastaan.
Ei Vipusessa näy tästä hausta kuin erillishaun tulokset.
Ylläolevassa linkissä näkyy tänä keväänä ja syksynä alkaneiden koulutusten tulokset.
Joo olen yrittänyt itsekin Vipusesta katsoa, mutta ei ole 2022 alkavia päivitetty.
Onko muilla tiedoissa miten koulupäivät on? Mulla on Vamkiin tiedossa vain koska koulu alkaa, mutta ei mitään muuta. Pitäisi tietää, että tietää toivoa töistä vapaata! Kyse sairaanhoitajan koulutuksesta ja koulua oletettavasti kaksi kertaa viikossa. Pitää varmaan kaivaa Vamkin nettisivuilta esille sähköpostiosoite johon laittaa kyselyä asiasta.
Xamkissahan on esim sairaanhoitajakoulutulseen jopa lisähaku eli hakijoita ei ole ollut tarpeeksi! Miksette hae sinne?
Vierailija kirjoitti:
Xamkissahan on esim sairaanhoitajakoulutulseen jopa lisähaku eli hakijoita ei ole ollut tarpeeksi! Miksette hae sinne?
Väärät paikkakunnat? Itsekin miettisin monesti, haluaisinko viettää seuraavat n. neljä vuotta esim. Savonlinnassa, etenkin jos olen kotoisin jostakin kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä en olisi päässyt kouluun, niin en mä kyllä Etelä-Pohjanmaalta hakisi Xamkiin sairaanhoitajan koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä en olisi päässyt kouluun, niin en mä kyllä Etelä-Pohjanmaalta hakisi Xamkiin sairaanhoitajan koulutukseen.
Jatkan tähän (en ole AP enkä vastaaja), että sille on vissiin ihan syynsä, ettei XAMKIIN ole hakijoita. En ole itse kuullut siitä oikeastaan mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan tähän (en ole AP enkä vastaaja), että sille on vissiin ihan syynsä, ettei XAMKIIN ole hakijoita. En ole itse kuullut siitä oikeastaan mitään hyvää.
Kertokaa lisää? Meinasin hakea keväällä, avoimen kursseista hyviä kokemuksia.