Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humak, yhetisöpedagogi, verkkototeutus. Sain opiskelupaikan 🤩 Enkä ole ensikertalainen. Vähimmäispistemäärä 55,33 ja omat pisteet 68,5 🥳
Onnea kaikille paikan saaneille ja tsemppiä muille kevään -22 hakuun.
Onnea! Tänäänkö sait??
Joo, sain sähköpostia humankilta 👇
"Hyvä hakija
Olet hakenut syksyn yhteishaussa Humanistiseen ammattikorkeakouluun hakukohteeseen Yhteisöpedagogi (AMK), järjestö- ja nuorisotyö, monimuotototeutus, verkkotutkinto (MOVE). Saat tämän viestin, koska valintakoekurssin arvioinnissa on tapahtunut virhe ja valinnan tulos korjataan sinun eduksesi. Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa koulutuksesta.
Valintakoe koostui neljästä osiosta. Valitettavasti valintakokeen ensimmäisessä osiossa on havaittu virhe pisteytyksessä, minkä vuoksi hakijoita on tullut hylätyksi perusteetta"Että en tiedä paljonko todellisuudessa pisteitä sain, koska olin yksi heistä joka saanut virheellisen pistemäärään yhdestä tehtäväkokonaisuudesta.
Just tää sama kävi, että totta se kai sitten on! Voi sitä jäätävää tunnetta, kun tuloskirjeessä luki hylätty, vaikka pisteet olivat reilusti yli alarajan..!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humak, yhetisöpedagogi, verkkototeutus. Sain opiskelupaikan 🤩 Enkä ole ensikertalainen. Vähimmäispistemäärä 55,33 ja omat pisteet 68,5 🥳
Onnea! Tänäänkö sait??
"Hyvä hakija
Olet hakenut syksyn yhteishaussa Humanistiseen ammattikorkeakouluun hakukohteeseen Yhteisöpedagogi (AMK), järjestö- ja nuorisotyö, monimuotototeutus, verkkotutkinto (MOVE). Saat tämän viestin, koska valintakoekurssin arvioinnissa on tapahtunut virhe ja valinnan tulos korjataan sinun eduksesi. Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa koulutuksesta.
Valintakoe koostui neljästä osiosta. Valitettavasti valintakokeen ensimmäisessä osiossa on havaittu virhe pisteytyksessä, minkä vuoksi hakijoita on tullut hylätyksi perusteetta"Että en tiedä paljonko todellisuudessa pisteitä sain, koska olin yksi heistä joka saanut virheellisen pistemäärään yhdestä tehtäväkokonaisuudesta.
Just tää sama kävi, että totta se kai sitten on! Voi sitä jäätävää tunnetta, kun tuloskirjeessä luki hylätty, vaikka pisteet olivat reilusti yli alarajan..!
Mahtavaa! Onnea miljoonasti myös sulle opiskelupaikasta 🤩 Hetken mietin, että onko tää joku huijausposti, mutta ei ole ei. Samaan säpöön laitoin kyselyn omista pisteistä ja sain sieltä takaisin tiedon pisteistä. Sain ykkös osiosta 7/10 ja syyhyän saada tietää paljon oikeasti tuli pisteitä. 2 osiosta sain 21,5/25, kolmosen osiosta 20/25 ja nelos osiosta 20/25
Miten sun pisteet meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla 1. Savonia th, pelottaa että jääkin sitten siihen 😬
Pääsin Savoniaan sh-monimuotoon pääsykokeen kautta sisään. Käyn mielenkiinnosta aina katselemassa, miten samaan paikkaan lukion todistusjono vetää, että olisinko päässyt myös sitä kautta sisään ilman pääsykoetta. Joku päivä hyppäsi varasijat yli viidellä eteenpäin, mutta sen jälkeen ei ole tullut mitään muutosta. Edes pääsykoe puolella alimmat hyväksytyt pisteet ei ole liikkunut kun kerran ihan vähän alaspäin. Todella vähän taitaa olla liikehdintää näin syksyn haussa. Tsemppiä jännitykseen, jospa se vielä ehtisi tärppäämään!
Saitko Savoniasta mitään sähköpostia opintopolun tuloskirjeen lisäksi? Minäkin pääsin samaan, mutta en oo saanut koululta mitään "tervetuloa" viestiä tai muuta vastaavaa. 😅 Olen kuitenkin ottanut jo paikan vastaan ja ilmoittautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Tänäänkö sait??
"Hyvä hakija
Mahtavaa! Onnea miljoonasti myös sulle opiskelupaikasta 🤩 Hetken mietin, että onko tää joku huijausposti, mutta ei ole ei. Samaan säpöön laitoin kyselyn omista pisteistä ja sain sieltä takaisin tiedon pisteistä. Sain ykkös osiosta 7/10 ja syyhyän saada tietää paljon oikeasti tuli pisteitä. 2 osiosta sain 21,5/25, kolmosen osiosta 20/25 ja nelos osiosta 20/25
Miten sun pisteet meni?
En ole saanut niitä vielä, vaikka olen jo kysynyt.
Ehkä niistä kyselyistä tajusivat, että hups keikkaa.
Mieletöntä!!
Eikö Vipunen toimi tai ole päivitetty ollenkaan? En ainakaan itse löytänyt sieltä 2022 alkavia koulutuksia…
Vierailija kirjoitti:
Eikö Vipunen toimi tai ole päivitetty ollenkaan? En ainakaan itse löytänyt sieltä 2022 alkavia koulutuksia…
Ei ole päivitetty vielä syksyn haun osalta. :(
Vierailija kirjoitti:
Varasijat liikkuu vielä varmasti hyvin ennen perjantaita tai viimeistään silloin. Mulla alempaan toiveeseen paikka, mutta en ota sitä vastaan. Hylkään perjantaina jos ei aukea ylempi.
Mikä paikka kyseessä?
Näkeekö Vipusesta tms. onko tietyn hakukohteen kaikki paikat otettu vastaan eli varasijoilta ei olisi enää mahdollista päästä sisään?
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö Vipusesta tms. onko tietyn hakukohteen kaikki paikat otettu vastaan eli varasijoilta ei olisi enää mahdollista päästä sisään?
Opintopolussa näkyy silloin ko. hakukohteen kohdalla teksti "peruuntunut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintopolussa näkyy silloin ko. hakukohteen kohdalla teksti "peruuntunut".
Aivan! Tyhmä minä..😅 kiitos!
Tuleeko ilmoittautumisen yhteydessä jotain maksuja maksettavaksi koululle tai se terveydenhuoltomaksu?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ilmoittautumisen yhteydessä jotain maksuja maksettavaksi koululle tai se terveydenhuoltomaksu?
Koulutus on ilmainen, jos olet tutkinto-opiskelija. Terveydenhuolto maksu tulee maksaa muistaakseni 30.1.2022 mennessä, tarkista kelan sivuilta.
Pääsin Helsinkiin Diakkiin sosionomiksi. nytvaan mietityttää onkse hyvä koulu ja että ootanko jos pääsisi muualle. Onko kokemuksia Diakista?
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Helsinkiin Diakkiin sosionomiksi. nytvaan mietityttää onkse hyvä koulu ja että ootanko jos pääsisi muualle. Onko kokemuksia Diakista?
Mikä se muu vaihtoehto sinulla olisi?
Sen verran hyvä koulu on, että ei ole mitään syytä harmitella, jos ei muualle ovi aukea. Älä jätä paikkaa ottamatta vastaan sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran hyvä koulu on, että ei ole mitään syytä harmitella, jos ei muualle ovi aukea. Älä jätä paikkaa ottamatta vastaan sen takia.
Kaks muuta olis laurea tai metropolia mutta kyllä mä sen diakin otan vastaan jos ei parissa päivässä tuu päästyä laureaan tai metropoliaan. Ihan puulla päähän lyöty olo kun eilen oli vielä varasija 19 ja tänään sisälle.. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaks muuta olis laurea tai metropolia mutta kyllä mä sen diakin otan vastaan jos ei parissa päivässä tuu päästyä laureaan tai metropoliaan. Ihan puulla päähän lyöty olo kun eilen oli vielä varasija 19 ja tänään sisälle.. 😁
Laurean sulkisin pois. On toki arvostettu amk mutta siellä opiskelleena en suositelle jos on muita vaihtoehtoja.
Laureasta 2 amk-tutkintoa ja nyt yamk menossa Metropoliassa. Laurea ihan ok, tosi paljon vaan hanke- ja projektityöskentelyä mielestäni substanssiopintojen kustannuksella. Omat tutkintoni luonnonvara-alalta (2008) ja terveydenhuollon alalta (2018). Metropoliaa luulin pk-seudun parhaaksi, mutta se paras taitaakin olla Diak...? Kaupallisista tai teknisistä aloista en osaa sanoa.
Muilla Oilin kanssa ongelmia? ei anna ilmottautua. paikan sai kyllä opintopolusta ottaa.. Enkö nyt ookkaan hyväksytty?
Mulla oli liikkunut varasijan valinta 12 paikalla parissa päivässä.
"Hyvä hakija
Valintakoe koostui neljästä osiosta. Valitettavasti valintakokeen ensimmäisessä osiossa on havaittu virhe pisteytyksessä, minkä vuoksi hakijoita on tullut hylätyksi perusteetta"
Että en tiedä paljonko todellisuudessa pisteitä sain, koska olin yksi heistä joka saanut virheellisen pistemäärään yhdestä tehtäväkokonaisuudesta.