Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää olla Metropoliaan 2.varasijalla ja Laureaan 1.varasijalla, kun mitään liikettä ei tunnu varasijoissa tapahtuvan... kun tulokset julkaistiin, oli iloinen fiilis, että kyllä varmaan sisään pääsee noilla varasijoilla, mutta nyt olen jo alkanut epäilemään, että varasijat jää lopullisiksi...
Ei liiku ei..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää olla Metropoliaan 2.varasijalla ja Laureaan 1.varasijalla, kun mitään liikettä ei tunnu varasijoissa tapahtuvan... kun tulokset julkaistiin, oli iloinen fiilis, että kyllä varmaan sisään pääsee noilla varasijoilla, mutta nyt olen jo alkanut epäilemään, että varasijat jää lopullisiksi...
Mikä ala? Itse jäin keväällä 2 & 3 sijoille fysioterapiaan Laurea & Metropolia. Nyt varasija 4, ja luulen että jään lopulta just 1. tai 2. varasijalle…
Keväällä pääsin Labiin, mutta jouduin lopulta hylkäämään päivälinjan.
Mutta kyllä sulla mahdollisuudet on nousta 👍
Liikettä tapahtuu sitten kun vastaanottaminen
paikkoihin onnistuu.Itse 2. Varasijalla XAMK ensihoitoon ei-ensikertalaisena. Keväällä jäin varasijalle 1 ensihoitoon. Alkaa itelläkin toivo olla menetetty sisäänpääsyn suhteen. 🥺
Joo ei-ensikertalainen minäkin. Tsemppiä! Tosi ärsyttävää olla toistamiseen noin lähellä.
Nospa pääsisit 👍
Vierailija kirjoitti:
Varasijat kun ei enää ole liikkuneet. Alunperin olin varsijalla 4. Eli pari pykälää laskenut ja kaikki tuloksetkin tainnut jo tulla?
Joo mutta alempia paikkoja ei pääse vielä hyväksymään/hylkäämään, joten kyllä ne vielä jonkun verran tulee liikkumaan. Kunhan tuloskirjeet tulevat säshköpostiin Opintopolulta.
Mä oon jo ihan varma siitä, että menen kakkosvaihtoehtooni. Sama ala ja toteutustyyli, ykköspaikan varasijat tuskin liikkuu tarpeeksi. Ei se oikeastaan haittaa, mutta tavallaan turhaan jännitän täällä sitä ykköstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? Itse jäin keväällä 2 & 3 sijoille fysioterapiaan Laurea & Metropolia. Nyt varasija 4, ja luulen että jään lopulta just 1. tai 2. varasijalle…
Keväällä pääsin Labiin, mutta jouduin lopulta hylkäämään päivälinjan.
Mutta kyllä sulla mahdollisuudet on nousta 👍
Liikettä tapahtuu sitten kun vastaanottaminen paikkoihin onnistuu.Sh ja Th. Ensihoidossa Metropolia ja Lab jo tavoittamattoman kaukana kun varasijat kympin molemmin puolin. Olen ei-ensikertalainen, niin reilu 79p ei riitä vielä suoraan pääsyyn
Ei-ensikertalainen myös, 81,57 omat pisteet ja ei päässyt sisään niilläkään fysioterapiaan. Nyt Lahden verkkopainotteinen fysioterapiakin vasta varasija 7.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jo ihan varma siitä, että menen kakkosvaihtoehtooni. Sama ala ja toteutustyyli, ykköspaikan varasijat tuskin liikkuu tarpeeksi. Ei se oikeastaan haittaa, mutta tavallaan turhaan jännitän täällä sitä ykköstä.
Mä tuo joka kerroin päässeeni Vamkiin ekalta varasijalta. Vamk mulla kakkosvaihtoehto ja Seamk eka. Seamkiin olen varasijalla 11 enkä usko pääseväni. Ala ja toteutustapa sama joten ei kai sen väliä kummassa koulussa sitä on. Molempiin kouluihin mulla on suurinpiirtein yhtä pitkä matka.
Onko siis Metropolia sun muut julkaisseet tuloksensa, vai vieläkö joidenkin pitää odotella muutakin kuin varasijojen liikkumista?
Jos haluankin mieluummin nyt hyväksyttyyn 3. hakukohteeseeni kuin 2. kohteeseeni, jossa olen 6. varasijalla, mitä minun kannattaa tehdä? Eikö se mun 3. toive peruunnu automaattisesti jos pääsen varasijalta 2.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluankin mieluummin nyt hyväksyttyyn 3. hakukohteeseeni kuin 2. kohteeseeni, jossa olen 6. varasijalla, mitä minun kannattaa tehdä? Eikö se mun 3. toive peruunnu automaattisesti jos pääsen varasijalta 2.
Ota alempi paikka vastaan heti kun voit ellei varasija nouse hyväksytyksi
Joko kaikki tulokset on julkaistu?
Lähtisittekö mieluummin opiskelemaan sosionomiksi vai terveydenhoitajaksi? Perusteluja?
Vierailija kirjoitti:
Joko kaikki tulokset on julkaistu?
Ei ole vielä, joten yhteishaku ei ole vielä päättynyt eikä tuloskirjettä voi vielä lähettää.
Tuleeko suosittujen / vaikeasti päästävien kohteiden varasijat vielä liikkumaan? Eihän sitä tietysti ketään varmaksi voi sanoa, mutta lähinnä aiempiin kokemuksiin perustuen.😊
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko suosittujen / vaikeasti päästävien kohteiden varasijat vielä liikkumaan? Eihän sitä tietysti ketään varmaksi voi sanoa, mutta lähinnä aiempiin kokemuksiin perustuen.😊
Ei juurikaan. Keväällä liikkumista on enemmän, kun on yliopisto mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan 2 sijan liikkuminen eteempäin mahdoton ajatus😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mahdoton, vuosi sitten Metropolian suositulla alalla liikuin kolme pykälää. Nyt jos liikun sen verran, niin jää 1. varasijalle 😅 Mutta se oli monimuoto, päivälinjan jono ei tainnut liikkua silloin yhtä paljon. Mutta eihän näitä voi toki ennustaa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mahdoton, vuosi sitten Metropolian suositulla alalla liikuin kolme pykälää. Nyt jos liikun sen verran, niin jää 1. varasijalle 😅 Mutta se oli monimuoto, päivälinjan jono ei tainnut liikkua silloin yhtä paljon. Mutta eihän näitä voi toki ennustaa…
Voi eii! Ite jäin keväällä 1. Sijalle.. nyt olen 2. Ja kyllä ketuttaa jos ei taaskaan riitä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Xamkiin fyssariks 😊
Oletko pääsykoejonossa? T. 2. varasija todistusjonossa :D
Todistusjonossa ei-ensikertalaisena 😊
Sh ja Th. Ensihoidossa Metropolia ja Lab jo tavoittamattoman kaukana kun varasijat kympin molemmin puolin. Olen ei-ensikertalainen, niin reilu 79p ei riitä vielä suoraan pääsyyn